Przetargi.pl
Poprawa infrastruktury edukacyjnej na terenie Gminy Sanok

GMINA SANOK ogłasza przetarg

  • Adres: 38-500 Sanok, ul. Kościuszki 23
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 134656551 , fax. 134656553
  • Data zamieszczenia: 2022-10-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA SANOK
    ul. Kościuszki 23
    38-500 Sanok, woj. podkarpackie
    tel. 134656551, fax. 134656553
    REGON: 370440749
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://gmina.sanok.com.pl/bip

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa infrastruktury edukacyjnej na terenie Gminy Sanok
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane na zadaniu inwestycyjnym pn. „Poprawa infrastruktury edukacyjnej na terenie Gminy Sanok”.2. Opis inwestycji:Zakres rzeczowy zadania obejmuje przebudowę wraz z rozbudową szkoły podstawowej w Prusieku. W ramach prac budowlanych przebudowie poddane zostaną pomieszczenia w obrębie istniejącego obiektu oraz jego rozbudowa o nowe skrzydło. Na parterze przebudowie podlega jedna sala lekcyjna, pokój nauczycielski oraz toalety. W ich miejsce projektowana jest komunikacja jako korytarz ze schodami oraz pochylnią jak również rozbudowa toalet dla dzieci (chłopcy i dziewczynki). Ponadto rozbiórce ulegną stare schody zewnętrzne prowadzące do pomieszczenia kotłowni oraz stopy fundamentowe wystające ponad teren. Rozbudowa projektowana jest jako obiekt o dwóch kondygnacjach użytkowych (parter, I piętro, bez podpiwniczenia z poddaszem nieużytkowym). Na parterze powstanie sala gimnastyczna, węzły higieniczne dla chłopców, dziewczynek i osób niepełnosprawnych oraz wc dla ww. grup uczniów. Ponadto zaprojektowano jadalnie/świetlicę wraz z obsługującymi ją pomieszczeniami pomocniczymi. Na parterze zaprojektowano jedną salę lekcyjną, pokój nauczycielski oraz gabinet dyrektora szkoły. Ponadto znajdują się również toalety dla pracowników, węzeł sanitarny i pokój dla nauczycieli WF oraz pomieszczenie porządkowe. Na I piętrze w rozbudowanej części powstanie pięć sal lekcyjnych, jedna sala komputerowa, wc dla chłopców, dziewczynek, osób niepełnosprawnych, pokój socjalny dla sprzątaczek oraz pomieszczenie porządkowe. W ramach zadania wykonana zostanie nowa instalacja elektryczna w obrębie przebudowywanego obiektu, a także instalacja gazowa, centralnego ogrzewania wraz z kotłownią, wodociągowa i kanalizacyjna. Realizacja projektu bardzo pozytywnie wpłynie na lokalną społeczność gminy Sanok. Znacznie poprawi się jakość kształcenia oraz warunki prowadzenia zajęć szkolnych. Nastąpi wzrost odsetka dzieci w wieku szkolnym rozpoczynających naukę bezpośrednio na terenie macierzystej gminy. Dzięki budowie sali gimnastycznej poprawie ulegnie sprawność fizyczna dzieci i młodzieży, a przede wszystkim znacząco wyrównane zostaną szanse dzieci i młodzieży z ośrodków wiejskich w stosunków do rówieśników uczących się w ośrodkach miejskich.3. Zakres robót obejmuje między innymi:- roboty na istniejącym budynku: demontaż urządzeń i rurażu kotłowni, skucie płytek, skucie tynku, roboty rozbiórkowe posadzki i w-w posadzkowych, wykucie z muru drzwi i okna z zamurowaniem otworu, wykucie nowych otworów okiennych i drzwiowych, ślusarka EI 30, podbicie fundamentów z obniżeniem posadzki o 20cm, warstwy podposadzkowe, tynki, okładziny ścian i posadzek, gruntowanie, malowanie, ściana oporowa żelbetowa, zejście do kotłowni z obłożeniem kostką betonową, uzupełnienie docieplenia elewacji- roboty w poziomie parteru: demontaż części połaci dachowej, częściowe wykucie z muru drzwi i okien, zamurowanie otworu okiennego, skucie płytek ścian i posadzek, obicie tynków, rozbiórka części ścian i ścianek, przymurowanie ścian i ścianek, tynki i okładziny z płytek, ościeżnice systemowe, skrzydła w okleinie CPL 0,2mm, sufity z płyt GKFI, gruntowanie, malowanie, uzupełninie elewacji, obłożenie schodów płytkami z kamienia naturalnego- roboty budowlane - nowy budynek: fundamenty betonowe, ściany z bloczków betonu komórkowego, elementy żelbetowe, stal, kominy wentylacyjne i spalinowe systemowe, konstrukcja dachu (konstrukcja drewniana z pokryciem z blachy na rąbek, konstrukcja stalowa z pokryciem płytami warstwowymi z rdzeniem PIR), tynki, okładziny (tynki kat. III, sufity systemowe, gładzie, gruntowanie, malowanie), stolarka (stolarka okienna i drzwiowa PCV, drzwi wewnętrzne płytowe w okleinie CPL 0,2mm, ścianki ustępowe z płyt HPL 12mm), posadzki (warstwy podposadzkowe, wykładzina z tworzyw sztucznych, podłoga sportowa systemowa, balustrady), roboty budowlane zewnętrzne, elewacja (docieplenie styropianem gr.20cm z tynk cienkowarstwowy silikatowo-silikonowy, podbitka z tworzywa sztucznego), zagospodarowanie terenu (płytka odbojowa z kostki betonowej, alejki i pochylnie z kostki betonowej, balustrady dla niepełnosprawnych, wjazd główny do budynku z nawierzchnią mineralno-bitumiczną, kosze, ławki, stojak na rowery), panele fotowolticzne o mocy 10kW, wyposażenie sali gimnastycznej, wyposażenie świetlicy szkolnej,- roboty instalacyjne sanitarne (instalacja centralnego ogrzewania, technologia kotłowni, instalacja wodociągowa, hydrantowa, kanalizacyjna, gazowa),- roboty instalacyjne elektryczne (wyłącznik główny prądu WG, WLZ, tablice rozdzielcze, Instalacje elektryczne wewnętrzne, zasilenie zestawów PEL, Sieć strukturalna, CCTV, instalacja odgromowa, pomiary, połączenia wyrównawcze).4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku Nr 1 do SWZ - dokumentacji. Składają się na niego następujące dokumenty:1) projekt budowlany,2) przedmiary robót.W związku z tym, że wynagrodzenie będzie miało charakter kosztorysowy przedmiary robót załączone do SWZ są wiążące. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia kosztorysu ofertowego (kosztorysów ofertowych) w oparciu o otrzymane od Zamawiającego przedmiary robót, przy zastosowaniu przyjętej przez siebie bazy cenowej do kosztorysowania i po doliczeniu podatku VAT. Kosztorys ofertowy (kosztorysy ofertowe) musi (muszą) być zgodny (zgodne) z przedmiarami robót i powinien (powinny) zawierać podstawę wyceny robót, opis robót zgodny z opisem ujętym w przedmiarze robót, obmiar zastosowany w przedmiarze robót oraz zryczałtowaną cenę jednostkową netto dla każdej pozycji przedmiaru (przedmiarów).5. W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową, przedmiary robót powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót towarzyszy wyraz „lub równoważne".W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.Użycie w dokumentacji projektowej etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 70 000,00 PLN(słownie zł: siedemdziesiąt tysięcy złotych 00/100).2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:Bank Gospodarstwa Krajowegonr rachunku: 07 1130 1105 0005 2154 3820 0003z adnotacją: „Wadium – Znak sprawy: GKI.271.29.2022”.4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:a) nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji /poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,b) kwotę wadium,c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy Pzp.7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:1) wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda polegała na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku kubaturowego o wartości min. 1 000 000,00 zł brutto każda;2) dysponuje lub będzie dysponował w okresie wykonywania zamówienia i skieruje do jego realizacji: minimum jedną osobą (pełniącą funkcję kierownika budowy branży konstrukcyjno-budowlanej) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych.Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2020 r, poz. 1333 z późn. zm.) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania.Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków określonych w pkt 6.1.4, ppkt 2) SWZ może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117), która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 220) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-10-26

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach