Gmina Urszulin ogłasza przetarg
- Adres: 22-234 Urszulin, Kwiatowa 35
- Województwo: lubelskie
- Telefon/fax: tel.
- Data zamieszczenia: 2023-02-16
- Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina Urszulin
Kwiatowa 35
22-234 Urszulin, woj. lubelskie
REGON: 110197871 - Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugurszulin.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
„Poprawa bezpieczeństwa poprzez budowę trasy pieszo rowerowej w Urszulinie w ramach przebudowy drogi DK82” - II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
4.2.1. część 1 zamówienia – „Budowa chodnika i ścieżki rowerowej wraz z kanałem technologicznym w ramach przebudowy drogi krajowej nr 82 w Urszulinie na odcinku: od 53+195 km do 54+156 km”.1) zaprojektowanie czasowej (COR) organizacji ruchu wraz z jej opiniowaniem i uzgodnieniem zgodnie z wytycznymi m.in. GDDKiA oraz ponoszenie wszelkich kosztów z tym związanych m.in. wynikających z wprowadzanych ograniczeń w ruchu,2) sporządzenie dokumentacji projektowej/zgłoszeniowej na oświetlenie uliczne oraz nawierzchnie ścieżki i chodnika w pasach dróg powiatowych nr 1624L dz. nr ew. 189 ul. Szkolna, dz. nr ew. 298 ul. Pocztowa oraz nr 1717L dz. nr ew. 334 ul. Chełmska zgodnie zakresem przedstawionym w dokumentacji dołączonej do niniejszego postępowania przetargowego wraz z uzyskaniem we współpracy i za pośrednictwem Zamawiającego pozwolenia na budowę/zgłoszenia budowy zgodnie z ustawą Prawo Budowlane (Dz.U.2021.2351 t.j. z póz. zm.),3) uzyskanie we współpracy i za pośrednictwem Zamawiającego pozwolenia na budowę zgodnie z ustawą Prawo Budowlane (Dz.U.2021.2351 t.j. z póz. zm.) dla całej przedmiotowej inwestycji m.in. na podstawie dokumentacji zawartej w niniejszym postępowaniu przetargowym,4) wybranie oraz prowadzenie dziennika budowy na koszt własny w porozumieniu i za zgodą Zamawiającego,5) zgłoszenie rozpoczęcia budowy w porozumieniu i za zgodą Zamawiającego,6) opracowanie informacji Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia,7) uczestniczenia w protokolarnym przekazaniu i odbiorze pasa drogowego niezbędnego do wykonania Inwestycji,8) wykonanie prac budowlanych na podstawie dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 1.1 do SWZ obejmujących w szczególności: właściwe i adekwatne zabezpieczanie terenu budowy, w przypadku konieczności Wykonawca wystąpi z wnioskiem o zajęcie pasa drogowego/na prowadzenie robót w pasie drogowym/na umieszczenie urządzenia w pasie drogowym do właściwego zarządcy drogi oraz ureguluje wszystkie z tym związane opłaty, roboty geodezyjne w tym obsługę geodezyjna inwestycji, wytycznie przebiegu ścieżki i chodnika wraz z oświetleniem, roboty ziemne, uzyskanie pozwolenia wraz z wycinką wszystkich drzew kolidujących z przebiegiem przedmiotowej inwestycji oraz sporządzenie projektu nasadzeń o ile będzie to konieczne do uzyskania stanu należytego wykonania inwestycji, przebudowa zjazdów wraz z regulacją wysokościową oraz udrożnieniem/odtworzeniem/budową przepustów – jeżeli zachodzi taka konieczność, wykonanie chodników i ścieżki rowerowej, wykonanie rowów kablowych oraz pod słupy, wykonanie fundamentów pod słupy, montażu słupów wraz z osprzętem i wysięgnikami oraz oprawami oświetleniowymi (jeżeli Zamawiający nie postanowi inaczej należy montować i projektować słupy z podwójnym wysięgnikiem), wykonanie linii kablowej, wykonanie pomiarów natężenia oświetlenia, ochrony dodatkowej od porażeń oraz innych, budowa odcinka kanalizacji deszczowej, odtworzenie nawierzchni po robotach wraz z obsianiem terenu biologicznie czynnego mieszanką traw adekwatną do kategorii drogi, wykonanie pomiarów natężenia oświetlenia, ochrony dodatkowej od porażeń oraz innych, wykonanie kanału teletechnicznego, odtworzenie, udrożnienie i renowacja rowów przydrożnych, wykonanie przejść dla pieszych wraz z ich doświetleniem zgodnie z warunkami GDDKiA, świadczenie i wykonanie obsługi geodezyjnej dla potrzeb przedmiotowej inwestycji, wykonanie stałej (SOR) i czasowej (COR) organizacji ruchu, wraz z ponoszeniem wszelkich kosztów wynikających z wprowadzonych ograniczeń w ruchu, a w przypadku utraty ważności tych projektów dokonanie ich aktualizacji i ponownego zatwierdzenia, uprządkowania i doprowadzenie do należytego stanu technicznego pasa drogowego drogi krajowej nr 82 oraz zagęszczenie wszelakich wykopów po zakończeniu robót związanych realizacją Inwestycji,9) udostępniania terenu budowy pracownikom Wydziału Technologii i Laboratorium Drogowego GDDKiA Oddziału w Lublinie i uczestnictwa osób nadzoru inwestorskiego w procesie prowadzonych badań należytego wykonania robót i właściwości wbudowywanych materiałów w odniesieniu do obowiązujących przepisów, w tym norm,10) uczestniczenia w protokolarnym przekazaniu i odbiorze pasa drogowego niezbędnego do wykonania Inwestycji z udziałem przedstawicieli stron w terminie uzgodnionym przez Strony oraz GDDKiA Oddział w Lublinie11) pisemne zgłoszenie do odbioru pasa drogowego po zakończeniu robót do GDDKiA Rejonu w Chełmie ul. Włodawska 1A, 22-100 Chełm,12) skompletowanie i przekazanie Zamawiającemu oraz GDDKiA Odział w Lublinie kompletnego operatu kolaudacyjnego zatwierdzonego przez Nadzór Inwestorski najpóźniej w dniu zgłoszenia zakończenia realizacji robót w formie papierowej w ilości min. 3 egz. Dodatkowo operat ten i dokumentację powykonawczą i odbiorową należy przekazać w wersji elektronicznej, rozumianej jako odwzorowanie cyfrowe (pliki w formacie np. .pdf),13) wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej dla całości przedmiotowej inwestycji,14) uzyskanie pozwolenia na użytkowanie/zgłoszenie zakończenia robót dla przedmiotowej inwestycji zgodnie z rozdziałem 5c ustawy Prawo Budowlane (Dz.U.2021.2351 t.j. z póz. zm.) w porozumieniu i za zgodą Zamawiającego,15) beneficjentem zabezpieczenia należytego wykonania umowy w pełnym zakresie w czasie realizacji Inwestycji będzie Zamawiający, natomiast w okresie gwarancji i rękojmi - GDDKiA. Zamawiający dokona cesji gwarancji i rękojmi oraz zabezpieczenia na rzecz GDDKiA po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.4.2.2. część 2 zamówienia – Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj inwestycji pn. „Budowa ścieżki rowerowej i chodnika w pasie drogi krajowej nr 82 w Urszulinie i Wytycznie”.Inwestycję podzielona na 3 zadania dla których należy wykonać dokumentację projektową i roboty budowlane:- Zadanie 1 odcinek 1: Budowa ścieżki rowerowej i chodnika wraz z parkingiem, kanałem technologicznym, zjazdami, oświetleniem itp. w pasie drogi krajowej nr 82 w Urszulinie na szacunkowym odcinku: od 54+230 km do 54+630 km,- Zadanie 1 odcinek 2:Budowa ścieżki rowerowej i chodnika wraz z kanałem technologicznym, zjazdami, oświetleniem itp. w pasie drogi krajowej nr 82 w Urszulinie na szacunkowym odcinku: od 52+923 km do 53+200 km,- Zadanie 2 odcinek 1:Budowa ścieżki rowerowej i chodnika wraz z kanałem technologicznym, zjazdami, przystankami, oświetleniem itp. w pasie drogi krajowej nr 82 w Wytycznie na szacunkowym odcinku: od 59+627 km do 60+290 km,Uwaga – długość odcinków mogą się nieznacznie zmienić w zależności od wymagań i ustaleń z zarządcą drogi na etapie uzgadniania dokumentacji projektowej. UWAGA:Wykonana przez Wykonawcę dokumentacja projektowa musi być wolna od wszelakich znaków towarowych oraz nakierowywania na konkretny produkt/rozwiązania danego producenta.Wykonawca przed zawarciem umowy z Zamawiającym na przedmiotową inwestycję przedłoży kosztorys wskazujący sposób kalkulacji ceny ryczałtowej oferty. Zamawiający żąda aby w przedmiotowym kosztorysie była uwzględniona m.in. zryczałtowana cena za sporządzenie dokumentacji projektowej dla każdego zadania oraz za wykonanie parkingów równoległych do osi drogi w pasie drogi krajowej DK82. Zakres: Opracowanie Dokumentacji Projektowej zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym – dalej PFU, warunkami technicznymi wydanych przez GDDKiA Oddział w Lublinie oraz decyzjami o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego (zał. Nr 1.2 do SWZ) zawierającej m.in.:a) projekt budowlany/wykonawczy/zagospodarowania terenu/projekt techniczny opracowany zgodnie z ustawą Prawo budowlane, Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego po zatwierdzeniu (uzyskaniu decyzja pozwolenia na budowę/zgłoszenia robót) przez właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej oraz uzgodnieniu z GDDKiA - w formie papierowej (6 egzemplarzy) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD/Pendrive (2 egzemplarze);b) projekt stałej (SOR) i czasowej (COR) organizacji ruchu wraz z jego opiniowaniem i uzgodnieniem zgodnie z wytycznymi m.in. GDDKiA oraz ponoszenie wszelkich kosztów wynikających z wprowadzonych ograniczeń w ruchu, a w przypadku utraty ważności tych projektów dokonanie ich aktualizacji i ponownego zatwierdzenia - w formie papierowej (6 egzemplarzy) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD/Pendrive (2 egzemplarze);,c) kosztorys inwestorski opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym - w formie papierowej (2 egzemplarze) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD/Pendrive (2 egzemplarze);d) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego – w formie papierowej (3 egzemplarze) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD/Pendrive (2 egzemplarze). przekazanie majątkowych praw autorskich do dokumentacji projektowej na wszelkich polach eksploatacji niezbędnych do właściwej realizacji przedmiotowej Inwestycji i nieodpłatnego przekazania Zamawiającemu (Gminie Urszulin) protokołem zdawczo-odbiorczym dokumentacji projektowej, w tym w szczególności praw autorskich, wraz z przekazaniem dokumentacji projektowej, Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wszystkich utworów w rozumieniu ustawy o Prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U. z 2022 r., poz. 2509 ze zm.) wytworzonych w trakcie realizacji Inwestycji, w szczególności takich jak: raporty, mapy, wykresy, rysunki, plany, dane statystyczne, ekspertyzy, obliczenia, broszury i inne dokumenty powstałe przy realizacji Inwestycji, zwanych dalej utworami oraz zezwoli Zamawiającemu na korzystanie z opracowań utworów oraz ich przeróbek oraz na rozporządzanie tymi opracowaniami wraz z przeróbkami, tj. Wykonawca udzieli Zamawiającemu praw zależnych. Nabycie przez Zamawiającego ww. praw zależnych, następuje z chwilą faktycznego wydania Zamawiającemu dokumentacji projektowej, bez ograniczeń co do terytorium, czasu, liczby egzemplarzy, w zakresie następujących pól eksploatacji:a) użytkowania utworów na własny użytek, użytek swoich jednostek organizacyjnych oraz użytek osób trzecich w celach związanych z realizacją zadań Zamawiającego;b) utrwalenia utworów na wszelkich rodzajach nośników, a w szczególności na nośnikach video, taśmie światłoczułej, magnetycznej, dyskach komputerowych oraz wszystkich typach nośników przeznaczonych do zapisu cyfrowego (np. CD, DVD, Blue-ray, pendrive, itd.);c) zwielokrotniania utworów dowolną techniką w dowolnej ilości, w tym techniką magnetyczną na kasetach video, techniką światłoczułą i cyfrową, techniką zapisu komputerowego na wszystkich rodzajach nośników dostosowanych do tej formy zapisu, wytwarzanie jakąkolwiek techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;d) wprowadzania utworów do pamięci komputera na dowolnej liczbie stanowisk komputerowych oraz do sieci multimedialnej, telekomunikacyjnej, komputerowej, w tym do Internetu;e) wyświetlania i publicznego odtwarzania utworu;f) nadawania całości lub wybranych fragmentów utworu za pomocą wizji albo fonii przewodowej i bezprzewodowej przez stację naziemną;g) nadawania za pośrednictwem satelity;h) reemisji;i) wymiany nośników, na których utwór utrwalono; j) wykorzystania w utworach multimedialnych;k) wykorzystywania całości lub fragmentów utworu do celów promocyjnych i reklamy;l) wprowadzania zmian, skrótów;m) sporządzania wersji obcojęzycznych, zarówno przy użyciu napisów, jak lektora;n) publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez niego wybranym. równocześnie z nabyciem autorskich praw majątkowych do utworów, Zamawiający nabywa własność wszystkich egzemplarzy, na których utwory zostały utrwalone; w razie, gdy jakikolwiek podmiot trzeci wystąpi z roszczeniem odszkodowawczym albo z roszczeniem o naruszenie osobistych lub majątkowych praw autorskich do opracowań projektowych przekazanych przez Wykonawcę, Zamawiający zawiadomi Wykonawcę o tym fakcie. Wówczas Wykonawca zobowiązany jest do przystąpienia do sporu po stronie Zamawiającego w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia, sporządzona dokumentacja projektowa musi spełniać wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz być sporządzona pod kątem przeznaczenia dla wszystkich użytkowników zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane i przepisami wykonawczymi, występowanie w imieniu Zamawiającego do poszczególnych gestorów sieci o wydanie warunków przyłączeniowych, usunięcia kolizji, zapewnienie nadzoru autorskiego dla całości dokumentacji projektowej wraz z wszelkimi składowymi, zaprojektowanie odtworzenia/udrożniania/renowacji istniejących rowów, przygotowanie inwentaryzacji drzew przewidzianych do wycinki, późniejsza ich wycinka oraz sporządzenie projektu nasadzeń (projekt zieleni), uzyskanie uzgodnienia dokumentacji projektowej (wszystkie branże) z GDDKiA Oddział w Lublinie, uzyskanie ekspertyz, badań, uzgodnień, decyzji administracyjnych, warunków przyłączeniowych, pozwoleń koniecznych do kompletności dokumentacji projektowej oraz wymagań zawartych w PFU, występowanie w imieniu Zamawiającego do poszczególnych gestorów sieci o wydanie warunków przyłączeniowych/usunięcia kolizji, projekt zagospodarowania działek należy uzgodnić w zakresie melioracji wodnych z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie, opracowanie materiału do uzyskania (jeżeli jest wymagane) decyzji środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, pozwolenia wodnoprawnego, operatu wodnoprawnego, opracowanie likwidacji wszystkich kolizji, jeżeli takie wystąpią przy projektowaniu na warunkach technicznych uzyskanych od gestorów sieci umieszczonych w pasie drogowym. Dokumentacja będzie wzajemnie skoordynowana technicznie i kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Zawierać będzie wymagane potwierdzenie sprawdzeń rozwiązań projektowych oraz wymagane opinie, uzgodnienia, warunki techniczne od gestorów sieci, które ewentualnie ulegać będą przebudowie w ramach usuwania kolizji, zgodny i pozwoleń w zakresie wynikającym z przepisów, a także spis opracowań i dokumentacji składających się na kompletny przedmiot umowy, wskazanie wszystkich kodów CPV robót w dokumentacji kosztorysowej, opracowanie informacji Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia,4.2.3. część 3 zamówienia – Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj inwestycji pn. „Budowa stacji ładowania pojazdów elektrycznych, parkingów, wodnego placu zabaw wraz z zagospodarowaniem terenu, przebudową drogi wewnętrznej i chodników oraz przebudowa ul. Krótkiej przy MOR i UG w Urszulinie”.Inwestycję podzielona na 2 zadania dla których należy wykonać dokumentację projektową i roboty budowlane:- Zadanie 1:Budowa stacji ładowania pojazdów elektrycznych, parkingów, wodnego placu zabaw wraz z zagospodarowaniem terenu oraz przebudową drogi wewnętrznej i chodników,- Zadanie 2:Przebudowa ciągu jezdnego na potrzeby ruchu rowerowego wraz z budową kanalizacji deszczowej,UWAGA:Wykonawca przed zawarciem umowy z Zamawiającym na przedmiotową inwestycję przedłoży kosztorys wskazujący sposób kalkulacji ceny ryczałtowej oferty. Zamawiający żąda aby w przedmiotowym kosztorysie była uwzględniona zryczałtowana cena za sporządzenie dokumentacji projektowej dla poszczególnych zadań. Zakres: Opracowanie Dokumentacji Projektowej zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym – dalej PFU, projekt decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wraz z analizą urbanistyczną (zał. Nr 1.3 do SWZ) zawierającej:a) projekt budowlany/wykonawczy/zagospodarowania terenu/projekt techniczny opracowany zgodnie z ustawą Prawo budowlane, Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego po zatwierdzeniu (uzyskaniu decyzja pozwolenia na budowę/zgłoszenia robót) przez właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej - w formie papierowej (5 egzemplarzy) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD/Pendrive (2 egzemplarze);b) projekt stałej (SOR) i czasowej (COR) organizacji ruchu wraz z jego opiniowaniem i uzgodnieniem oraz ponoszenie wszelkich kosztów wynikających z wprowadzonych ograniczeń w ruchu, a w przypadku utraty ważności tych projektów dokonanie ich aktualizacji i ponownego zatwierdzenia - w formie papierowej (5 egzemplarzy) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD/Pendrive (2 egzemplarze);,c) kosztorys inwestorski opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym - w formie papierowej (2 egzemplarze) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD/Pendrive (2 egzemplarze);d) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego – w formie papierowej (3 egzemplarze) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD/Pendrive (2 egzemplarze); przekazanie majątkowych praw autorskich do dokumentacji projektowej na wszelkich polach eksploatacji niezbędnych do właściwej realizacji przedmiotowej Inwestycji i nieodpłatnego przekazania Zamawiającemu (Gminie Urszulin) protokołem zdawczo-odbiorczym dokumentacji projektowej, w tym w szczególności praw autorskich, wraz z przekazaniem dokumentacji projektowej, Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wszystkich utworów w rozumieniu ustawy o Prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U. z 2022 r., poz. 2509 ze zm.) wytworzonych w trakcie realizacji Inwestycji, w szczególności takich jak: raporty, mapy, wykresy, rysunki, plany, dane statystyczne, ekspertyzy, obliczenia, broszury i inne dokumenty powstałe przy realizacji Inwestycji , zwanych dalej utworami oraz zezwoli Zamawiającemu na korzystanie z opracowań utworów oraz ich przeróbek oraz na rozporządzanie tymi opracowaniami wraz z przeróbkami, tj. Wykonawca udzieli Zamawiającemu praw zależnych. Nabycie przez Zamawiającego ww. praw zależnych, następuje z chwilą faktycznego wydania Zamawiającemu dokumentacji projektowej, bez ograniczeń co do terytorium, czasu, liczby egzemplarzy, w zakresie następujących pól eksploatacji:a) użytkowania utworów na własny użytek, użytek swoich jednostek organizacyjnych oraz użytek osób trzecich w celach związanych z realizacją zadań Zamawiającego;b) utrwalenia utworów na wszelkich rodzajach nośników, a w szczególności na nośnikach video, taśmie światłoczułej, magnetycznej, dyskach komputerowych oraz wszystkich typach nośników przeznaczonych do zapisu cyfrowego (np. CD, DVD, Blue-ray, pendrive, itd.);c) zwielokrotniania utworów dowolną techniką w dowolnej ilości, w tym techniką magnetyczną na kasetach video, techniką światłoczułą i cyfrową, techniką zapisu komputerowego na wszystkich rodzajach nośników dostosowanych do tej formy zapisu, wytwarzanie jakąkolwiek techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;d) wprowadzania utworów do pamięci komputera na dowolnej liczbie stanowisk komputerowych oraz do sieci multimedialnej, telekomunikacyjnej, komputerowej, w tym do Internetu;e) wyświetlania i publicznego odtwarzania utworu;f) nadawania całości lub wybranych fragmentów utworu za pomocą wizji albo fonii przewodowej i bezprzewodowej przez stację naziemną;g) nadawania za pośrednictwem satelity;h) reemisji;i) wymiany nośników, na których utwór utrwalono; j) wykorzystania w utworach multimedialnych;k) wykorzystywania całości lub fragmentów utworu do celów promocyjnych i reklamy;l) wprowadzania zmian, skrótów;m) sporządzania wersji obcojęzycznych, zarówno przy użyciu napisów, jak lektora;n) publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez niego wybranym. równocześnie z nabyciem autorskich praw majątkowych do utworów, Zamawiający nabywa własność wszystkich egzemplarzy, na których utwory zostały utrwalone; w razie, gdy jakikolwiek podmiot trzeci wystąpi z roszczeniem odszkodowawczym albo z roszczeniem o naruszenie osobistych lub majątkowych praw autorskich do opracowań projektowych przekazanych przez Wykonawcę, Zamawiający zawiadomi Wykonawcę o tym fakcie. Wówczas Wykonawca zobowiązany jest do przystąpienia do sporu po stronie Zamawiającego w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia, sporządzona dokumentacja projektowa musi spełniać wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz być sporządzona pod kątem przeznaczenia dla wszystkich użytkowników zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane i przepisami wykonawczymi, występowanie w imieniu Zamawiającego do poszczególnych gestorów sieci o wydanie warunków przyłączeniowych, usunięcia kolizji, zapewnienie nadzoru autorskiego dla całości dokumentacji projektowej wraz z wszelkimi składowymi, zaprojektowanie stałej (SOR) i czasowej (COR) organizacji ruchu wraz z jej opiniowaniem i uzgodnieniem zgodnie z polskim prawem, przygotowanie inwentaryzacji drzew przewidzianych do wycinki oraz sporządzenie projektu nasadzeń (projekt zieleni), uzyskanie ekspertyz, badań, uzgodnień, decyzji administracyjnych, warunków przyłączeniowych, usunięcia kolizji, pozwoleń koniecznych do kompletności dokumentacji projektowej oraz wymagań zawartych w PFU, projekt zagospodarowania działek (jeżeli będzie to wymagane) należy uzgodnić w zakresie melioracji wodnych z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie, opracowanie materiału do uzyskania (jeżeli jest wymagane) decyzji środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, pozwolenia wodnoprawnego, operatu wodnoprawnego, opracowanie likwidacji wszystkich kolizji, jeżeli takie wystąpią przy projektowaniu na warunkach technicznych uzyskanych od gestorów sieci umieszczonych w pasie drogowym. Dokumentacja będzie wzajemnie skoordynowana technicznie i kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Zawierać będzie wymagane potwierdzenie sprawdzeń rozwiązań projektowych oraz wymagane opinie, uzgodnienia, warunki techniczne od gestorów sieci, które ewentualnie ulegać będą przebudowie w ramach usuwania kolizji, zgodny i pozwoleń w zakresie wynikającym z przepisów, a także spis opracowań i dokumentacji składających się na kompletny przedmiot umowy, wskazanie wszystkich kodów CPV robót w dokumentacji kosztorysowej, opracowanie informacji Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia, przygotowanie kompletnego wniosku na pozwolenie na budowę/zgłoszenie budowy zgodnie z ustawą Prawo Budowlane (Dz.U.2021.2351 t.j. z póz. zm.) dla przedmiotowej inwestycji i jego złożenie w porozumieniu i za zgodą Zamawiającego, wybranie oraz prowadzenie dziennika budowy w porozumieniu i za zgodą Zamawiającego, zgłoszenie rozpoczęcia budowy w porozumieniu i za zgodą Zamawiającego, wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej dla całości przedmiotowej inwestycji, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie/zgłoszenie zakończenia robót dla przedmiotowej inwestycji zgodnie z rozdziałem 5c ustawy Prawo Budowlane (Dz.U.2021.2351 t.j. z póz. zm.) w porozumieniu i za zgodą Zamawiającego, wykonanie prac budowlanych na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej opracowanej zgodnie z PFU stanowiącym załącznik nr 1.3 do SWZ obejmujących w szczególności: właściwe i adekwatne zabezpieczanie terenu budowy, przebudowa wjazdu na działkę nr ew. 258 z DK82 wraz z budową oświetlenia (tylko zadanie 1), wykonanie utwardzeń terenu, przebudowa chodników, - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: 12.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości:12.1.1. w zakresie części 1 zamówienia: 15 000,00 PLN (słownie zł: piętnaście tysięcy zł i 00/100),12.1.2. w zakresie części 2 zamówienia: 15 000,00 PLN (słownie zł: piętnaście tysięcy zł i 00/100),12.1.3. w zakresie części 3 zamówienia: 5 000,00 PLN (słownie zł: pięć tysięcy zł i 00/100),12.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.12.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:Bank Spółdzielczy w Cycowie Oddział Urszulinnr konta: 39 8191 1026 2001 0000 0332 0010z adnotacją „Wadium – Numer referencyjny: Or.271.2.2023.EM - Część nr ………”12.4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.12.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.12.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowei płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodniez obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:a) nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,b) kwotę wadium,c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …. do dnia …”,d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanejw gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy.12.7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowaw art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.12.8. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.
- III.2. Warunki udziału
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:6.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.6.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.6.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie6.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niżw okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:a) w zakresie części 1 zamówienia:co najmniej jedną robotę budowlaną, która polegała na budowie lub przebudowie ścieżki rowerowej/ścieżki lub ciągu pieszo – rowerowej w rozumieniu ustawy Prawo o ruchu drogowym o długości minimum 500 m.b) w zakresie części 2 zamówienia:co najmniej jedną robotę budowlaną, która polegała na budowie lub przebudowie ścieżki rowerowej/ścieżki lub ciągu pieszo - rowerowej w rozumieniu ustawy Prawo o ruchu drogowym o długości minimum 250 m,c) w zakresie części 3 zamówienia:co najmniej jedną robotę budowlaną, która polegała na budowie lub przebudowie fontanny zewnętrznej posadzkowej z dyszami/wodnego placu zabaw oraz co najmniej jedną robotę budowlaną, która polegała na budowie lub przebudowie drogi/ulicy o długości minimum 50 m,2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji:a) w zakresie części 1 zamówienia: min. jedną osobą (pełniącą funkcję projektanta) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej, których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia min. jedną osobą (pełniącą funkcję kierownika budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia min. jedną osobą (pełniącą funkcję projektanta) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnejw zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia min. jedną osobą (która będzie pełnić funkcję kierownika robót branży elektrycznej) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnejw zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia.b) w zakresie części 2 zamówienia: min. jedną osobą (pełniącą funkcję projektanta) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej, których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia, min. jedną osobą (pełniącą funkcję kierownika budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia min. jedną osobą (pełniącą funkcję projektanta) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnejw zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia, min. jedną osobą (która będzie pełnić funkcję kierownika robót branży elektrycznej) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnejw zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia.c) w zakresie części 3 zamówienia: min. jedną osobą (pełniącą funkcję projektanta) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia, min. jedną osobą (która będzie pełnić funkcję kierownika budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia min. jedną osobą (pełniącą funkcję projektanta) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej, których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia, min. jedną osobą (pełniącą funkcję kierownika robót branży drogowej) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia, min. jedną osobą (pełniącą funkcję projektanta) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnejw zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia, min. jedną osobą (która będzie pełnić funkcję kierownika robót branży elektrycznej) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnejw zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia,DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE WARUNKÓWUDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:1) Wykonawca powinien w wykazie robót wyraźnie określić:a) w zakresie części 1, 2 zamówienia: zakres robót, w tym długość odcinka ścieżki rowerowej/ścieżki lub ciągu pieszo - rowerowej, aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu.b) w zakresie części 3 zamówienia: zakres robót, w tym długość odcinka drogi/ulicy aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu.2) Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego będą przeliczane wg średniego kursu NBP na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu.3) Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. 2021 r., poz. 2351 z późn. zm.) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania oraz zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu.4) Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków określonych w pkt 6.1.4, ppkt 2) SWZ może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1117), która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami,w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1646) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r., poz. 1117).5) Jeżeli Wykonawca zamierza złożyć więcej niż jedną ofertę częściową (na 2 lub 3 części) to może, w celu wykazania zdolności technicznych i zawodowych, wskazać to samo zadanie i tą samą osobę na większą liczbę części zamówienia, jeżeli potwierdza/ją one spełnianie warunków na wszystkie części w ramach, których zostaną wykazane.6) Zgodnie art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 z późn. zm.), przez „budowę” rozumie się wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.7) Zgodnie z art. 3 pkt 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez „przebudowę” rozumie się wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego.8) Jeśli wykonawca składa ofertę dwie lub trzy części zamówienia – może wykazać w nich to samo doświadczenie oraz tą samą kadrę w celu wykazania warunku udziału w postępowaniu.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-03
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Przebudowa drogi gminnej nr 109468L w miejscowości Siedliska.
Dodano: 2024-04-02 - Budowa i przebudowa gm. dróg publicznych oraz wewnętrznych, położonych w miejscowości Żeszczynka w ramach operacji: „Scalanie gruntów obrębu Żeszczynka, gm. Sosnówka, powiat bialski, woj. lubelskie”
Dodano: 2024-03-25 - "Poprawa infrastruktury drogowej w gminie Telatyn"
Dodano: 2024-03-25 - Budowa drogi gminnej nr 109478L w m. Łukowa wraz z budową drogi dla pieszych w m. Chmielek oraz przebudowa dróg gminnych nr 109481L w m. Chmielek i nr 109564L w m. Osuchy
Dodano: 2024-03-21 - Przebudowa drogi gminnej nr 103505 L w miejscowości Brzeźnica Leśna w gminie Niedźwiada
Dodano: 2024-02-28 - Przebudowa Drogi Wojewódzkiej nr 812 Biała Podlaska – Wisznice – Chełm – Rejowiec – Krasnystaw w zakresie budowy drogi dla pieszych na odcinku od km 24+780 do km 25+120 strona lewa w m. Rossosz
Dodano: 2024-01-26 - Budowa ul. Deotymy w Świdniku wraz z infrastrukturą towarzyszącą - etap II
Dodano: 2023-12-20 - Przebudowa infrastruktury pieszo-rowerowej przy ul. Wojska Polskiego w Świdniku
Dodano: 2023-12-14 - Remont drogi gminnej nr 127054L Cisownik-Budki od km 0+000,00 do km 1+393,00
Dodano: 2023-11-15 - Modernizacja ul. bocznej Witosa
Dodano: 2023-11-10