Przetargi.pl
„Poprawa bezpieczeństwa poprzez budowę trasy pieszo rowerowej w Urszulinie w ramach przebudowy drogi DK82”

Gmina Urszulin ogłasza przetarg

  • Adres: 22-234 Urszulin, Kwiatowa 35
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-02-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Urszulin
    Kwiatowa 35
    22-234 Urszulin, woj. lubelskie
    REGON: 110197871
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugurszulin.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Poprawa bezpieczeństwa poprzez budowę trasy pieszo rowerowej w Urszulinie w ramach przebudowy drogi DK82”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.2.1. część 1 zamówienia – „Budowa chodnika i ścieżki rowerowej wraz z kanałem technologicznym w ramach przebudowy drogi krajowej nr 82 w Urszulinie na odcinku: od 53+195 km do 54+156 km”.1) zaprojektowanie czasowej (COR) organizacji ruchu wraz z jej opiniowaniem i uzgodnieniem zgodnie z wytycznymi m.in. GDDKiA oraz ponoszenie wszelkich kosztów z tym związanych m.in. wynikających z wprowadzanych ograniczeń w ruchu,2) sporządzenie dokumentacji projektowej/zgłoszeniowej na oświetlenie uliczne oraz nawierzchnie ścieżki i chodnika w pasach dróg powiatowych nr 1624L dz. nr ew. 189 ul. Szkolna, dz. nr ew. 298 ul. Pocztowa oraz nr 1717L dz. nr ew. 334 ul. Chełmska zgodnie zakresem przedstawionym w dokumentacji dołączonej do niniejszego postępowania przetargowego wraz z uzyskaniem we współpracy i za pośrednictwem Zamawiającego pozwolenia na budowę/zgłoszenia budowy zgodnie z ustawą Prawo Budowlane (Dz.U.2021.2351 t.j. z póz. zm.),3) uzyskanie we współpracy i za pośrednictwem Zamawiającego pozwolenia na budowę zgodnie z ustawą Prawo Budowlane (Dz.U.2021.2351 t.j. z póz. zm.) dla całej przedmiotowej inwestycji m.in. na podstawie dokumentacji zawartej w niniejszym postępowaniu przetargowym,4) wybranie oraz prowadzenie dziennika budowy na koszt własny w porozumieniu i za zgodą Zamawiającego,5) zgłoszenie rozpoczęcia budowy w porozumieniu i za zgodą Zamawiającego,6) opracowanie informacji Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia,7) uczestniczenia w protokolarnym przekazaniu i odbiorze pasa drogowego niezbędnego do wykonania Inwestycji,8) wykonanie prac budowlanych na podstawie dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 1.1 do SWZ obejmujących w szczególności:  właściwe i adekwatne zabezpieczanie terenu budowy, w przypadku konieczności Wykonawca wystąpi z wnioskiem o zajęcie pasa drogowego/na prowadzenie robót w pasie drogowym/na umieszczenie urządzenia w pasie drogowym do właściwego zarządcy drogi oraz ureguluje wszystkie z tym związane opłaty, roboty geodezyjne w tym obsługę geodezyjna inwestycji, wytycznie przebiegu ścieżki i chodnika wraz z oświetleniem, roboty ziemne, uzyskanie pozwolenia wraz z wycinką wszystkich drzew kolidujących z przebiegiem przedmiotowej inwestycji oraz sporządzenie projektu nasadzeń o ile będzie to konieczne do uzyskania stanu należytego wykonania inwestycji,  przebudowa zjazdów wraz z regulacją wysokościową oraz udrożnieniem/odtworzeniem/budową przepustów – jeżeli zachodzi taka konieczność,  wykonanie chodników i ścieżki rowerowej, wykonanie rowów kablowych oraz pod słupy, wykonanie fundamentów pod słupy, montażu słupów wraz z osprzętem i wysięgnikami oraz oprawami oświetleniowymi (jeżeli Zamawiający nie postanowi inaczej należy montować i projektować słupy z podwójnym wysięgnikiem), wykonanie linii kablowej, wykonanie pomiarów natężenia oświetlenia, ochrony dodatkowej od porażeń oraz innych, budowa odcinka kanalizacji deszczowej, odtworzenie nawierzchni po robotach wraz z obsianiem terenu biologicznie czynnego mieszanką traw adekwatną do kategorii drogi, wykonanie pomiarów natężenia oświetlenia, ochrony dodatkowej od porażeń oraz innych, wykonanie kanału teletechnicznego,  odtworzenie, udrożnienie i renowacja rowów przydrożnych, wykonanie przejść dla pieszych wraz z ich doświetleniem zgodnie z warunkami GDDKiA,  świadczenie i wykonanie obsługi geodezyjnej dla potrzeb przedmiotowej inwestycji, wykonanie stałej (SOR) i czasowej (COR) organizacji ruchu, wraz z ponoszeniem wszelkich kosztów wynikających z wprowadzonych ograniczeń w ruchu, a w przypadku utraty ważności tych projektów dokonanie ich aktualizacji i ponownego zatwierdzenia, uprządkowania i doprowadzenie do należytego stanu technicznego pasa drogowego drogi krajowej nr 82 oraz zagęszczenie wszelakich wykopów po zakończeniu robót związanych realizacją Inwestycji,9) udostępniania terenu budowy pracownikom Wydziału Technologii i Laboratorium Drogowego GDDKiA Oddziału w Lublinie i uczestnictwa osób nadzoru inwestorskiego w procesie prowadzonych badań należytego wykonania robót i właściwości wbudowywanych materiałów w odniesieniu do obowiązujących przepisów, w tym norm,10) uczestniczenia w protokolarnym przekazaniu i odbiorze pasa drogowego niezbędnego do wykonania Inwestycji z udziałem przedstawicieli stron w terminie uzgodnionym przez Strony oraz GDDKiA Oddział w Lublinie11) pisemne zgłoszenie do odbioru pasa drogowego po zakończeniu robót do GDDKiA Rejonu w Chełmie ul. Włodawska 1A, 22-100 Chełm,12) skompletowanie i przekazanie Zamawiającemu oraz GDDKiA Odział w Lublinie kompletnego operatu kolaudacyjnego zatwierdzonego przez Nadzór Inwestorski najpóźniej w dniu zgłoszenia zakończenia realizacji robót w formie papierowej w ilości min. 3 egz. Dodatkowo operat ten i dokumentację powykonawczą i odbiorową należy przekazać w wersji elektronicznej, rozumianej jako odwzorowanie cyfrowe (pliki w formacie np. .pdf),13) wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej dla całości przedmiotowej inwestycji,14) uzyskanie pozwolenia na użytkowanie/zgłoszenie zakończenia robót dla przedmiotowej inwestycji zgodnie z rozdziałem 5c ustawy Prawo Budowlane (Dz.U.2021.2351 t.j. z póz. zm.) w porozumieniu i za zgodą Zamawiającego,15) beneficjentem zabezpieczenia należytego wykonania umowy w pełnym zakresie w czasie realizacji Inwestycji będzie Zamawiający, natomiast w okresie gwarancji i rękojmi - GDDKiA. Zamawiający dokona cesji gwarancji i rękojmi oraz zabezpieczenia na rzecz GDDKiA po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.4.2.2. część 2 zamówienia – Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj inwestycji pn. „Budowa ścieżki rowerowej i chodnika w pasie drogi krajowej nr 82 w Urszulinie i Wytycznie”.Inwestycję podzielona na 3 zadania dla których należy wykonać dokumentację projektową i roboty budowlane:- Zadanie 1 odcinek 1: Budowa ścieżki rowerowej i chodnika wraz z parkingiem, kanałem technologicznym, zjazdami, oświetleniem itp. w pasie drogi krajowej nr 82 w Urszulinie na szacunkowym odcinku: od 54+230 km do 54+630 km,- Zadanie 1 odcinek 2:Budowa ścieżki rowerowej i chodnika wraz z kanałem technologicznym, zjazdami, oświetleniem itp. w pasie drogi krajowej nr 82 w Urszulinie na szacunkowym odcinku: od 52+923 km do 53+200 km,- Zadanie 2 odcinek 1:Budowa ścieżki rowerowej i chodnika wraz z kanałem technologicznym, zjazdami, przystankami, oświetleniem itp. w pasie drogi krajowej nr 82 w Wytycznie na szacunkowym odcinku: od 59+627 km do 60+290 km,Uwaga – długość odcinków mogą się nieznacznie zmienić w zależności od wymagań i ustaleń z zarządcą drogi na etapie uzgadniania dokumentacji projektowej. UWAGA:Wykonana przez Wykonawcę dokumentacja projektowa musi być wolna od wszelakich znaków towarowych oraz nakierowywania na konkretny produkt/rozwiązania danego producenta.Wykonawca przed zawarciem umowy z Zamawiającym na przedmiotową inwestycję przedłoży kosztorys wskazujący sposób kalkulacji ceny ryczałtowej oferty. Zamawiający żąda aby w przedmiotowym kosztorysie była uwzględniona m.in. zryczałtowana cena za sporządzenie dokumentacji projektowej dla każdego zadania oraz za wykonanie parkingów równoległych do osi drogi w pasie drogi krajowej DK82. Zakres: Opracowanie Dokumentacji Projektowej zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym – dalej PFU, warunkami technicznymi wydanych przez GDDKiA Oddział w Lublinie oraz decyzjami o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego (zał. Nr 1.2 do SWZ) zawierającej m.in.:a) projekt budowlany/wykonawczy/zagospodarowania terenu/projekt techniczny opracowany zgodnie z ustawą Prawo budowlane, Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego po zatwierdzeniu (uzyskaniu decyzja pozwolenia na budowę/zgłoszenia robót) przez właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej oraz uzgodnieniu z GDDKiA - w formie papierowej (6 egzemplarzy) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD/Pendrive (2 egzemplarze);b) projekt stałej (SOR) i czasowej (COR) organizacji ruchu wraz z jego opiniowaniem i uzgodnieniem zgodnie z wytycznymi m.in. GDDKiA oraz ponoszenie wszelkich kosztów wynikających z wprowadzonych ograniczeń w ruchu, a w przypadku utraty ważności tych projektów dokonanie ich aktualizacji i ponownego zatwierdzenia - w formie papierowej (6 egzemplarzy) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD/Pendrive (2 egzemplarze);,c) kosztorys inwestorski opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym - w formie papierowej (2 egzemplarze) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD/Pendrive (2 egzemplarze);d) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego – w formie papierowej (3 egzemplarze) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD/Pendrive (2 egzemplarze).  przekazanie majątkowych praw autorskich do dokumentacji projektowej na wszelkich polach eksploatacji niezbędnych do właściwej realizacji przedmiotowej Inwestycji i nieodpłatnego przekazania Zamawiającemu (Gminie Urszulin) protokołem zdawczo-odbiorczym dokumentacji projektowej, w tym w szczególności praw autorskich, wraz z przekazaniem dokumentacji projektowej, Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wszystkich utworów w rozumieniu ustawy o Prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U. z 2022 r., poz. 2509 ze zm.) wytworzonych w trakcie realizacji Inwestycji, w szczególności takich jak: raporty, mapy, wykresy, rysunki, plany, dane statystyczne, ekspertyzy, obliczenia, broszury i inne dokumenty powstałe przy realizacji Inwestycji, zwanych dalej utworami oraz zezwoli Zamawiającemu na korzystanie z opracowań utworów oraz ich przeróbek oraz na rozporządzanie tymi opracowaniami wraz z przeróbkami, tj. Wykonawca udzieli Zamawiającemu praw zależnych. Nabycie przez Zamawiającego ww. praw zależnych, następuje z chwilą faktycznego wydania Zamawiającemu dokumentacji projektowej, bez ograniczeń co do terytorium, czasu, liczby egzemplarzy, w zakresie następujących pól eksploatacji:a) użytkowania utworów na własny użytek, użytek swoich jednostek organizacyjnych oraz użytek osób trzecich w celach związanych z realizacją zadań Zamawiającego;b) utrwalenia utworów na wszelkich rodzajach nośników, a w szczególności na nośnikach video, taśmie światłoczułej, magnetycznej, dyskach komputerowych oraz wszystkich typach nośników przeznaczonych do zapisu cyfrowego (np. CD, DVD, Blue-ray, pendrive, itd.);c) zwielokrotniania utworów dowolną techniką w dowolnej ilości, w tym techniką magnetyczną na kasetach video, techniką światłoczułą i cyfrową, techniką zapisu komputerowego na wszystkich rodzajach nośników dostosowanych do tej formy zapisu, wytwarzanie jakąkolwiek techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;d) wprowadzania utworów do pamięci komputera na dowolnej liczbie stanowisk komputerowych oraz do sieci multimedialnej, telekomunikacyjnej, komputerowej, w tym do Internetu;e) wyświetlania i publicznego odtwarzania utworu;f) nadawania całości lub wybranych fragmentów utworu za pomocą wizji albo fonii przewodowej i bezprzewodowej przez stację naziemną;g) nadawania za pośrednictwem satelity;h) reemisji;i) wymiany nośników, na których utwór utrwalono; j) wykorzystania w utworach multimedialnych;k) wykorzystywania całości lub fragmentów utworu do celów promocyjnych i reklamy;l) wprowadzania zmian, skrótów;m) sporządzania wersji obcojęzycznych, zarówno przy użyciu napisów, jak lektora;n) publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez niego wybranym. równocześnie z nabyciem autorskich praw majątkowych do utworów, Zamawiający nabywa własność wszystkich egzemplarzy, na których utwory zostały utrwalone; w razie, gdy jakikolwiek podmiot trzeci wystąpi z roszczeniem odszkodowawczym albo z roszczeniem o naruszenie osobistych lub majątkowych praw autorskich do opracowań projektowych przekazanych przez Wykonawcę, Zamawiający zawiadomi Wykonawcę o tym fakcie. Wówczas Wykonawca zobowiązany jest do przystąpienia do sporu po stronie Zamawiającego w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia, sporządzona dokumentacja projektowa musi spełniać wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz być sporządzona pod kątem przeznaczenia dla wszystkich użytkowników zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane i przepisami wykonawczymi, występowanie w imieniu Zamawiającego do poszczególnych gestorów sieci o wydanie warunków przyłączeniowych, usunięcia kolizji, zapewnienie nadzoru autorskiego dla całości dokumentacji projektowej wraz z wszelkimi składowymi,  zaprojektowanie odtworzenia/udrożniania/renowacji istniejących rowów, przygotowanie inwentaryzacji drzew przewidzianych do wycinki, późniejsza ich wycinka oraz sporządzenie projektu nasadzeń (projekt zieleni),  uzyskanie uzgodnienia dokumentacji projektowej (wszystkie branże) z GDDKiA Oddział w Lublinie, uzyskanie ekspertyz, badań, uzgodnień, decyzji administracyjnych, warunków przyłączeniowych, pozwoleń koniecznych do kompletności dokumentacji projektowej oraz wymagań zawartych w PFU, występowanie w imieniu Zamawiającego do poszczególnych gestorów sieci o wydanie warunków przyłączeniowych/usunięcia kolizji, projekt zagospodarowania działek należy uzgodnić w zakresie melioracji wodnych z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie, opracowanie materiału do uzyskania (jeżeli jest wymagane) decyzji środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, pozwolenia wodnoprawnego, operatu wodnoprawnego, opracowanie likwidacji wszystkich kolizji, jeżeli takie wystąpią przy projektowaniu na warunkach technicznych uzyskanych od gestorów sieci umieszczonych w pasie drogowym. Dokumentacja będzie wzajemnie skoordynowana technicznie i kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Zawierać będzie wymagane potwierdzenie sprawdzeń rozwiązań projektowych oraz wymagane opinie, uzgodnienia, warunki techniczne od gestorów sieci, które ewentualnie ulegać będą przebudowie w ramach usuwania kolizji, zgodny i pozwoleń w zakresie wynikającym z przepisów, a także spis opracowań i dokumentacji składających się na kompletny przedmiot umowy, wskazanie wszystkich kodów CPV robót w dokumentacji kosztorysowej, opracowanie informacji Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia,4.2.3. część 3 zamówienia – Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj inwestycji pn. „Budowa stacji ładowania pojazdów elektrycznych, parkingów, wodnego placu zabaw wraz z zagospodarowaniem terenu, przebudową drogi wewnętrznej i chodników oraz przebudowa ul. Krótkiej przy MOR i UG w Urszulinie”.Inwestycję podzielona na 2 zadania dla których należy wykonać dokumentację projektową i roboty budowlane:- Zadanie 1:Budowa stacji ładowania pojazdów elektrycznych, parkingów, wodnego placu zabaw wraz z zagospodarowaniem terenu oraz przebudową drogi wewnętrznej i chodników,- Zadanie 2:Przebudowa ciągu jezdnego na potrzeby ruchu rowerowego wraz z budową kanalizacji deszczowej,UWAGA:Wykonawca przed zawarciem umowy z Zamawiającym na przedmiotową inwestycję przedłoży kosztorys wskazujący sposób kalkulacji ceny ryczałtowej oferty. Zamawiający żąda aby w przedmiotowym kosztorysie była uwzględniona zryczałtowana cena za sporządzenie dokumentacji projektowej dla poszczególnych zadań. Zakres: Opracowanie Dokumentacji Projektowej zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym – dalej PFU, projekt decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wraz z analizą urbanistyczną (zał. Nr 1.3 do SWZ) zawierającej:a) projekt budowlany/wykonawczy/zagospodarowania terenu/projekt techniczny opracowany zgodnie z ustawą Prawo budowlane, Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego po zatwierdzeniu (uzyskaniu decyzja pozwolenia na budowę/zgłoszenia robót) przez właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej - w formie papierowej (5 egzemplarzy) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD/Pendrive (2 egzemplarze);b) projekt stałej (SOR) i czasowej (COR) organizacji ruchu wraz z jego opiniowaniem i uzgodnieniem oraz ponoszenie wszelkich kosztów wynikających z wprowadzonych ograniczeń w ruchu, a w przypadku utraty ważności tych projektów dokonanie ich aktualizacji i ponownego zatwierdzenia - w formie papierowej (5 egzemplarzy) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD/Pendrive (2 egzemplarze);,c) kosztorys inwestorski opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym - w formie papierowej (2 egzemplarze) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD/Pendrive (2 egzemplarze);d) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego – w formie papierowej (3 egzemplarze) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD/Pendrive (2 egzemplarze);  przekazanie majątkowych praw autorskich do dokumentacji projektowej na wszelkich polach eksploatacji niezbędnych do właściwej realizacji przedmiotowej Inwestycji i nieodpłatnego przekazania Zamawiającemu (Gminie Urszulin) protokołem zdawczo-odbiorczym dokumentacji projektowej, w tym w szczególności praw autorskich, wraz z przekazaniem dokumentacji projektowej, Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wszystkich utworów w rozumieniu ustawy o Prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U. z 2022 r., poz. 2509 ze zm.) wytworzonych w trakcie realizacji Inwestycji, w szczególności takich jak: raporty, mapy, wykresy, rysunki, plany, dane statystyczne, ekspertyzy, obliczenia, broszury i inne dokumenty powstałe przy realizacji Inwestycji , zwanych dalej utworami oraz zezwoli Zamawiającemu na korzystanie z opracowań utworów oraz ich przeróbek oraz na rozporządzanie tymi opracowaniami wraz z przeróbkami, tj. Wykonawca udzieli Zamawiającemu praw zależnych. Nabycie przez Zamawiającego ww. praw zależnych, następuje z chwilą faktycznego wydania Zamawiającemu dokumentacji projektowej, bez ograniczeń co do terytorium, czasu, liczby egzemplarzy, w zakresie następujących pól eksploatacji:a) użytkowania utworów na własny użytek, użytek swoich jednostek organizacyjnych oraz użytek osób trzecich w celach związanych z realizacją zadań Zamawiającego;b) utrwalenia utworów na wszelkich rodzajach nośników, a w szczególności na nośnikach video, taśmie światłoczułej, magnetycznej, dyskach komputerowych oraz wszystkich typach nośników przeznaczonych do zapisu cyfrowego (np. CD, DVD, Blue-ray, pendrive, itd.);c) zwielokrotniania utworów dowolną techniką w dowolnej ilości, w tym techniką magnetyczną na kasetach video, techniką światłoczułą i cyfrową, techniką zapisu komputerowego na wszystkich rodzajach nośników dostosowanych do tej formy zapisu, wytwarzanie jakąkolwiek techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;d) wprowadzania utworów do pamięci komputera na dowolnej liczbie stanowisk komputerowych oraz do sieci multimedialnej, telekomunikacyjnej, komputerowej, w tym do Internetu;e) wyświetlania i publicznego odtwarzania utworu;f) nadawania całości lub wybranych fragmentów utworu za pomocą wizji albo fonii przewodowej i bezprzewodowej przez stację naziemną;g) nadawania za pośrednictwem satelity;h) reemisji;i) wymiany nośników, na których utwór utrwalono; j) wykorzystania w utworach multimedialnych;k) wykorzystywania całości lub fragmentów utworu do celów promocyjnych i reklamy;l) wprowadzania zmian, skrótów;m) sporządzania wersji obcojęzycznych, zarówno przy użyciu napisów, jak lektora;n) publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez niego wybranym. równocześnie z nabyciem autorskich praw majątkowych do utworów, Zamawiający nabywa własność wszystkich egzemplarzy, na których utwory zostały utrwalone; w razie, gdy jakikolwiek podmiot trzeci wystąpi z roszczeniem odszkodowawczym albo z roszczeniem o naruszenie osobistych lub majątkowych praw autorskich do opracowań projektowych przekazanych przez Wykonawcę, Zamawiający zawiadomi Wykonawcę o tym fakcie. Wówczas Wykonawca zobowiązany jest do przystąpienia do sporu po stronie Zamawiającego w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia, sporządzona dokumentacja projektowa musi spełniać wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz być sporządzona pod kątem przeznaczenia dla wszystkich użytkowników zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane i przepisami wykonawczymi, występowanie w imieniu Zamawiającego do poszczególnych gestorów sieci o wydanie warunków przyłączeniowych, usunięcia kolizji,  zapewnienie nadzoru autorskiego dla całości dokumentacji projektowej wraz z wszelkimi składowymi,  zaprojektowanie stałej (SOR) i czasowej (COR) organizacji ruchu wraz z jej opiniowaniem i uzgodnieniem zgodnie z polskim prawem, przygotowanie inwentaryzacji drzew przewidzianych do wycinki oraz sporządzenie projektu nasadzeń (projekt zieleni),  uzyskanie ekspertyz, badań, uzgodnień, decyzji administracyjnych, warunków przyłączeniowych, usunięcia kolizji, pozwoleń koniecznych do kompletności dokumentacji projektowej oraz wymagań zawartych w PFU, projekt zagospodarowania działek (jeżeli będzie to wymagane) należy uzgodnić w zakresie melioracji wodnych z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie, opracowanie materiału do uzyskania (jeżeli jest wymagane) decyzji środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, pozwolenia wodnoprawnego, operatu wodnoprawnego, opracowanie likwidacji wszystkich kolizji, jeżeli takie wystąpią przy projektowaniu na warunkach technicznych uzyskanych od gestorów sieci umieszczonych w pasie drogowym. Dokumentacja będzie wzajemnie skoordynowana technicznie i kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Zawierać będzie wymagane potwierdzenie sprawdzeń rozwiązań projektowych oraz wymagane opinie, uzgodnienia, warunki techniczne od gestorów sieci, które ewentualnie ulegać będą przebudowie w ramach usuwania kolizji, zgodny i pozwoleń w zakresie wynikającym z przepisów, a także spis opracowań i dokumentacji składających się na kompletny przedmiot umowy, wskazanie wszystkich kodów CPV robót w dokumentacji kosztorysowej, opracowanie informacji Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia, przygotowanie kompletnego wniosku na pozwolenie na budowę/zgłoszenie budowy zgodnie z ustawą Prawo Budowlane (Dz.U.2021.2351 t.j. z póz. zm.) dla przedmiotowej inwestycji i jego złożenie w porozumieniu i za zgodą Zamawiającego, wybranie oraz prowadzenie dziennika budowy w porozumieniu i za zgodą Zamawiającego, zgłoszenie rozpoczęcia budowy w porozumieniu i za zgodą Zamawiającego, wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej dla całości przedmiotowej inwestycji, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie/zgłoszenie zakończenia robót dla przedmiotowej inwestycji zgodnie z rozdziałem 5c ustawy Prawo Budowlane (Dz.U.2021.2351 t.j. z póz. zm.) w porozumieniu i za zgodą Zamawiającego, wykonanie prac budowlanych na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej opracowanej zgodnie z PFU stanowiącym załącznik nr 1.3 do SWZ obejmujących w szczególności:  właściwe i adekwatne zabezpieczanie terenu budowy, przebudowa wjazdu na działkę nr ew. 258 z DK82 wraz z budową oświetlenia (tylko zadanie 1), wykonanie utwardzeń terenu, przebudowa chodników,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 12.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości:12.1.1. w zakresie części 1 zamówienia: 15 000,00 PLN (słownie zł: piętnaście tysięcy zł i 00/100),12.1.2. w zakresie części 2 zamówienia: 15 000,00 PLN (słownie zł: piętnaście tysięcy zł i 00/100),12.1.3. w zakresie części 3 zamówienia: 5 000,00 PLN (słownie zł: pięć tysięcy zł i 00/100),12.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.12.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:Bank Spółdzielczy w Cycowie Oddział Urszulinnr konta: 39 8191 1026 2001 0000 0332 0010z adnotacją „Wadium – Numer referencyjny: Or.271.2.2023.EM - Część nr ………”12.4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.12.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.12.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowei płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodniez obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:a) nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,b) kwotę wadium,c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …. do dnia …”,d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanejw gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy.12.7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowaw art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.12.8. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:6.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.6.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.6.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie6.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niżw okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:a) w zakresie części 1 zamówienia:co najmniej jedną robotę budowlaną, która polegała na budowie lub przebudowie ścieżki rowerowej/ścieżki lub ciągu pieszo – rowerowej w rozumieniu ustawy Prawo o ruchu drogowym o długości minimum 500 m.b) w zakresie części 2 zamówienia:co najmniej jedną robotę budowlaną, która polegała na budowie lub przebudowie ścieżki rowerowej/ścieżki lub ciągu pieszo - rowerowej w rozumieniu ustawy Prawo o ruchu drogowym o długości minimum 250 m,c) w zakresie części 3 zamówienia:co najmniej jedną robotę budowlaną, która polegała na budowie lub przebudowie fontanny zewnętrznej posadzkowej z dyszami/wodnego placu zabaw oraz co najmniej jedną robotę budowlaną, która polegała na budowie lub przebudowie drogi/ulicy o długości minimum 50 m,2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji:a) w zakresie części 1 zamówienia: min. jedną osobą (pełniącą funkcję projektanta) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej, których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia min. jedną osobą (pełniącą funkcję kierownika budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia min. jedną osobą (pełniącą funkcję projektanta) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnejw zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia min. jedną osobą (która będzie pełnić funkcję kierownika robót branży elektrycznej) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnejw zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia.b) w zakresie części 2 zamówienia: min. jedną osobą (pełniącą funkcję projektanta) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej, których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia, min. jedną osobą (pełniącą funkcję kierownika budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia min. jedną osobą (pełniącą funkcję projektanta) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnejw zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia, min. jedną osobą (która będzie pełnić funkcję kierownika robót branży elektrycznej) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnejw zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia.c) w zakresie części 3 zamówienia: min. jedną osobą (pełniącą funkcję projektanta) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia, min. jedną osobą (która będzie pełnić funkcję kierownika budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia min. jedną osobą (pełniącą funkcję projektanta) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej, których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia, min. jedną osobą (pełniącą funkcję kierownika robót branży drogowej) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia, min. jedną osobą (pełniącą funkcję projektanta) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnejw zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia, min. jedną osobą (która będzie pełnić funkcję kierownika robót branży elektrycznej) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnejw zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia,DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE WARUNKÓWUDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:1) Wykonawca powinien w wykazie robót wyraźnie określić:a) w zakresie części 1, 2 zamówienia: zakres robót, w tym długość odcinka ścieżki rowerowej/ścieżki lub ciągu pieszo - rowerowej, aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu.b) w zakresie części 3 zamówienia: zakres robót, w tym długość odcinka drogi/ulicy aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu.2) Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego będą przeliczane wg średniego kursu NBP na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu.3) Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. 2021 r., poz. 2351 z późn. zm.) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania oraz zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu.4) Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków określonych w pkt 6.1.4, ppkt 2) SWZ może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1117), która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami,w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1646) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r., poz. 1117).5) Jeżeli Wykonawca zamierza złożyć więcej niż jedną ofertę częściową (na 2 lub 3 części) to może, w celu wykazania zdolności technicznych i zawodowych, wskazać to samo zadanie i tą samą osobę na większą liczbę części zamówienia, jeżeli potwierdza/ją one spełnianie warunków na wszystkie części w ramach, których zostaną wykazane.6) Zgodnie art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 z późn. zm.), przez „budowę” rozumie się wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.7) Zgodnie z art. 3 pkt 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez „przebudowę” rozumie się wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego.8) Jeśli wykonawca składa ofertę dwie lub trzy części zamówienia – może wykazać w nich to samo doświadczenie oraz tą samą kadrę w celu wykazania warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-03

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach