Przetargi.pl
Pomoc techniczna dla Projektu - Rozbudowa oczyszczali ścieków w miejscowości Henryków oraz budowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Ziębice.

Gmina Ziębice ogłasza przetarg

  • Adres: 57-220 Ziębice, ul. Przemysłowa 10
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 074 8163870 , fax. 074 8191212
  • Data zamieszczenia: 2009-12-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ziębice
    ul. Przemysłowa 10 10
    57-220 Ziębice, woj. dolnośląskie
    tel. 074 8163870, fax. 074 8191212
    REGON: 89071847800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ziebice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pomoc techniczna dla Projektu - Rozbudowa oczyszczali ścieków w miejscowości Henryków oraz budowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Ziębice.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot niniejszego zamówienia stanowią usługi w zakresie pomocy Jednostce Realizującej Projekt w realizacji Projektu Funduszu Spójności pn. Rozbudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Henryków oraz budowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Ziębice zgodnie z wymaganiami obowiązującymi w zakresie wdrażania projektów Funduszu Spójności oraz umową dofinansowanie Projektu z Funduszu Spójności. Niniejsze zamówienie obejmować będzie w szczególności: - udział w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych w charakterze doradcy dla postępowań przetargowych na Roboty i Inżyniera Kontraktu, - weryfikacja struktury Jednostki Realizującej Projekt oraz jej procedur, - doradztwo dotyczące bieżącego zarządzania i administrowania Projektem w szczególności w sprawach technicznych, finansowo-księgowych oraz prawnych, - pomoc i doradztwo odnośnie wypełniania zobowiązań wobec instytucji zewnętrznych, - przeszkolenie personelu JRP w zakresie kompleksowego zarządzania Projektem, - działania informacyjne i promujące Projekt. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (OPZ) przedstawiony został w Części III niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 5.000,00 PLN słownie: pięć tysięcy złotych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wykonawcy spełniający warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 Pzp.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu: 1) posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności oraz nie podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 u.p.z.p. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), b) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), c) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 u.p.z.p o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 u.p.z.p wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej IDW (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców oświadczenie w zakresie art. 22 ust. 1 pkt 1-3 zobowiązany jest złożyć pełnomocnik ustanowiony do reprezentowania Wykonawców, natomiast każdy z Wykonawców występujących wspólnie składa oświadczenie na podstawie art. 22 ust. 1 pkt 4 ) wraz z pisemnym zobowiązaniem innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia - jako dokument potwierdzający dysponowanie potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (jeżeli dotyczy), 2) posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. W celu potwierdzenia posiadanego doświadczenia Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny, finansowy i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie): a) wykonać w okresie ostatnich 3 lat, przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: 2 kontrakty na usługę Pomocy technicznej przy przygotowaniu lub realizacji projektów inwestycyjnych w sektorze wodno-ściekowym, z których każdy: obejmuje budowę sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przepompowniami o długości min. 30 km, posiada wartość netto robót min. 30 mln zł. 1 kontrakt obejmujący pomoc w przeprowadzeniu przetargu i uczestnictwo w komisji przetargowej dla zamówień na roboty, 2 szkoleń z zakresu warunków kontraktowych FIDIC oraz zarządzania projektem inwestycyjnym współfinansowanym ze środków UE. Każde z powyższych zagadnień może być przedmiotem odrębnego szkolenia, 2 kontraktów obejmujących na obsługę prawną. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych usług sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ oraz dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie. Zaleca się, aby przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonane przez Wykonawców usługi zostały wykonane należycie, zawierały co najmniej: a. wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował usługi, których dokumenty dotyczą, b. wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane były usługi, c. wskazanie zakresu usług, d. wskazanie wartości usług, e. wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia), f. wskazanie miejsca wykonania, g. opinię podmiotu wskazanego powyżej w pkt. b stwierdzającą, że usługi zostały wykonane należycie b) wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności: Kierownik Zespołu: wykształcenie wyższe, min. 5 letnie doświadczenie zawodowe w tym min 3 letnie w zarządzaniu zespołem pomocy technicznej lub zespołem realizującym projekt inwestycyjny w sektorze gospodarki wodno-ściekowej o całkowitej wartości min. 30 mln zł, w ramach którego, zakończono wszystkie planowane roboty budowlane, znajomość języka polskiego. Ekspert ds. kontraktów FIDIC: wykształcenie wyższe techniczne, znajomość warunków kontraktowych FIDIC potwierdzona dyplomem odpowiednich studiów wyższych lub certyfikatem ukończenia szkolenia, opracowanie min. 5 opisów przedmiotu zamówienia oraz warunków kontraktowych na roboty budowlane w oparciu o warunki FIDIC, uczestnictwo w charakterze członka komisji przetargowej w min. 1 postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z Pzp. o wartości netto zamówienia - min. 5 150 000 EURO (wartość liczona zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro, stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych - Dz.U. Nr 241, poz. 1763 z dnia 19.12.2007 r.)., udział w realizacji min 2 kontraktów na roboty w oparciu o warunki FIDIC w szczególności doświadczenie w przygotowywaniu dokumentów związanych z wprowadzaniem zmian do kontraktów zgodnie z art. 144 Pzp. oraz zamówień dodatkowych lub uzupełniających zgodnie z art. 67 Pzp,doświadczenie w rozliczaniu środków trwałych wytworzonych w ramach min 2 kontraktów o łącznej wartości netto robót min. 30 mln zł,. znajomość języka polskiego. Ekspert ds. Zamówień publicznych nr 1: min. 5 letnie doświadczenie zawodowe związane z obsługą zamówień publicznych, uczestnictwo w charakterze członka komisji przetargowej w min. 2 postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z Pzp, gdzie wartość przynajmniej jednego z zamówień wynosiła min. 5 150 000 EURO (wartość liczona zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro, stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych - Dz.U. Nr 241, poz. 1763 z dnia 19.12.2007 r.), doświadczenie w dokumentowaniu zgodnie z Ustawą Pzp przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzenie niezbędnej dokumentacji z postępowania uczestnictwo w charakterze członka komisji przetargowej w min. 2 postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z Pzp, gdzie wartość przynajmniej jednego z zamówień wynosiła min. 5 150 000 EURO (wartość liczona zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro, stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych - Dz.U. Nr 241, poz. 1763 z dnia 19.12.2007 r.)., znajomość języka polskiego. Ekspert ds. Zamówień publicznych nr 2: opracowanie min. 3 SIWZ dla kontraktów na roboty budowlane w oparciu o warunki FIDIC (czerwona książka), opracowanie min 1 SIWZ na usługę Inżyniera, znajomość języka polskiego. Ekspert ds. obsługi finansowej : wykształcenie wyższe ekonomiczne, co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe związane z obsługą finansową projektu inwestycyjnego o wartości min 30 mln zł, doświadczenie w przygotowywaniu wniosków o płatność do instytucji współfinansującej lub pośredniczącej we współfinansowaniu, Ekspert ds. prawnych: minimum 5 letnie doświadczenie jako radca prawny, doświadczenie zawodowe w obsłudze prawnej związanej z przygotowywaniem lub prowadzeniem przez jednostki samorządu terytorialnego lub przedsiębiorstwo komunalne minimum 2 inwestycji budowlanych. Uwagi: Zamawiający nie dopuszcza łączenia przez jedną osobę funkcji kilku ekspertów. Dopuszczalne jest łączenie funkcji jedynie Eksperta ds. zamówień publicznych nr 1 i Eksperta ds. zamówień publicznych nr 2. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. c) dokument stwierdzający, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia: życiorysy (w formie oryginału lub czytelnej kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby upoważnione do podpisywania oferty) zawierające informacje potwierdzające stawiane poszczególnym osobom warunki, dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego wykształcenia (w formie oryginału lub czytelnej kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby upoważnione do podpisywania oferty), do życiorysów Ekspertów nr 3 - 5 należy załączyć uprawnienia budowlane oraz dokument potwierdzający przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa zgodnie z ustawą z 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane. 3) znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa): - przedłożyć informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości nie mniejszej niż 50 000,00 zł, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2. Stosownie do treści § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605): 1) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 1.1).a), 1.1).c) i 1.1).d), składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. 2) jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt 2.1) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż PLN, Zamawiający do obliczenia wartości wykonanych robót i innych danych finansowych przyjmie średni kurs NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o przetargu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 3) dokumenty, o których mowa w pkt. 2.1).a) i c), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o których mowa w pkt. 2.1).b), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3. Dokumenty wymienione należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 3.1. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu włącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jego prawdziwości. 3.2. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ziebice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach