Przetargi.pl
Polepszenie dostępności do sieci TEN –T Gminy Rajcza i Ośćadnica.

Gmina Rajcza ogłasza przetarg

  • Adres: 34-370 Rajcza, ul. Górska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 8643155 w. 33 , fax. 338 643 887
  • Data zamieszczenia: 2017-07-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rajcza
    ul. Górska 1
    34-370 Rajcza, woj. śląskie
    tel. 33 8643155 w. 33, fax. 338 643 887
    REGON: 072182692
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Polepszenie dostępności do sieci TEN –T Gminy Rajcza i Ośćadnica.
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: pn. Polepszenie dostępności do sieci TEN –T Gminy Rajcza i Ośćadnica. Podstawowe parametry techniczne inwestycji: • Klasa drogi: L (lokalna) 1/2 • Droga: jednojezdniowa, jednopasowa, dwukierunkowa • Przekrój poprzeczny: drogowy, jednostronny • Szerokość jezdni: 2,50-3,70m • Nawierzchnia jezdni: bitumiczna • Pobocza: gruntowe szerokości 0,30m. Planowana przebudowa drogi gminnej obejmuje następujące odcinki drogi: km 1+020,00 – 1+649,00; 1+730,00 – 2+458,00; 2+515,00 – 2+560,00; 3+127,00 – 4+727,00; 4+825,00 – 5+595,00. Dodatkowo w km 0+175,00; 0+297,00; 1+368,00; 1+625,00; 1+867,00; 2+247,00; 2+451,00 zostaną zlokalizowane przy krawędzi jezdni mijanki o nawierzchni bitumicznej. W planie przebieg drogi gminnej pozostaje zasadniczo niezmieniony, wykonano jedynie korektę geometrii drogi na prostych i łukach. Geometria pionowa pozostaje zasadniczo bez zmian. Przebieg planowanej przebudowy jest bezpośrednio powiązany z przebiegiem istniejącej drogi. Wykonanie przebudowy drogi gminnej ma na celu uzyskanie nowej nawierzchni na istniejącej jezdni, uzupełnienie z kruszywa łamanego istniejących poboczy tłuczniowych, poprawę istniejącego odwodnienia. Ze względu na brak możliwości poszerzenia jezdni, planowane roboty obejmują jedynie wykonanie nowej konstrukcji drogi, szerokość drogi pozostaje zasadniczo bez zmian. Przyjęto drogę o szerokości 2,50-3,70m (z lokalnymi poszerzeniami na łukach poziomych). Pochylenie podłużne jezdni dostosowane do jej ukształtowania istniejącego. Pochylenie poprzeczne, jednostronne 2%. Planowane roboty związane z nową nawierzchnią obejmą: - KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI TYP A: uzupełnienie ubytków kruszywem łamanym oraz oczyszczenie istniejącej nawierzchni bitumicznej. Skropienie emulsją asfaltową. Na tak przygotowanej podbudowie należy ułożyć warstwę profilującą z betonu asfaltowego 0/16mm o grubości 4,0cm a następnie należy ułożyć warstwę ścieralną z betonu asfaltowego 0/11mm o grubości 4,0cm. - KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI TYP B: oczyszczenie istniejącej nawierzchni. Skropienie emulsją asfaltową. Na tak przygotowanej podbudowie należy ułożyć warstwę ścieralną z betonu asfaltowego 0/11mm o grubości 4,0cm. - KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI TYP C: rozebranie istniejącej nawierzchni tłuczniowej, korytowanie i profilowanie istniejącej podbudowy do wymaganych rzędnych, wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego 0/31,5mm stabilizowanego mechanicznie o grubości 10,0cm. Na tak przygotowanej podbudowie należy ułożyć warstwę wiążącą z betonu asfaltowego 0/16mm gr. 7,0cm a następnie należy ułożyć warstwę ścieralną z betonu asfaltowego 0/11mm o grubości 5,0cm. - KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI TYP D: rozebranie istniejącej nawierzchni bitumicznej, korytowanie i profilowanie istniejącej podbudowy do wymaganych rzędnych, wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego 0/31,5mm stabilizowanego mechanicznie o grubości 20,0cm. Na tak przygotowanej podbudowie należy ułożyć warstwę wiążącą z betonu asfaltowego 0/16mm gr. 7,0cm a następnie należy ułożyć warstwę ścieralną z betonu asfaltowego 0/11mm o grubości 5,0cm. - KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI TYP E: rozebranie istniejącej nawierzchni bitumicznej wraz z podbudową, korytowanie i profilowanie istniejącej podbudowy do wymaganych rzędnych, rozłożenie geowłókniny, wykonanie podbudowy pomocniczej z kruszywa naturalnego 0/63mm stabilizowanego mechanicznie o grubości 30,0cm, wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego 0/31,5mm stabilizowanego mechanicznie o grubości 20,0cm. Na tak przygotowanej podbudowie należy ułożyć warstwę wiążącą z betonu asfaltowego 0/16mm o grubości 7,0cm a następnie należy ułożyć warstwę ścieralną z betonu asfaltowego 0/11mm o grubości 5,0cm. - KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI TYP F: sfrezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej na obiekcie mostowym. Skropienie emulsją asfaltową. Na tak przygotowanej konstrukcji należy ułożyć warstwę profilującą z betonu asfaltowego 0/16mm o grubości 3,0cm a następnie należy ułożyć warstwę ścieralną z betonu asfaltowego 0/11mm o grubości 3,0cm. Szczegóły odnośnie konstrukcji nawierzchni na jezdni zawarto w dokumentacji projektowej. Planuje się wykonanie poboczy o szerokości 0,30m. Planowane uzupełnienie poboczy należy wykonać z kruszywa łamanego 0/31,5mm stabilizowanego mechanicznie gr. 15cm. Pochylenie poprzeczne pobocza w kierunku rowu przydrożnego. Zjazdy występujące w obszarze planowanej przebudowy posiadają nawierzchnię tłuczniową oraz bitumiczną. Nawierzchnię zjazdów na długości około 0,5m i szerokości odpowiadającej stanowi istniejącemu należy wykonać z betonu asfaltowego 0/11mm o grubości 4,0cm układanego na warstwie wiążącej z betonu asfaltowego 0/16mm o grubości 3,0cm, którą należy układać na podbudowie z kruszywa łamanego. Spadek zjazdu wyprofilować w sposób pozwalający na optymalne połączenie przebudowywanej nawierzchni drogi gminnej z istniejącą nawierzchnią zjazdu. W stanie istniejącym woda z pasa jezdni spływa do przydrożnych rowów oraz na teren sąsiadujący. W planowanym zamierzeniu sposób odwodnienia pozostaje zasadniczo bez zmian. Odwodnienie powierzchniowe drogi zostaje zapewnione poprzez odpowiednie ukształtowanie spadków jezdni, jednocześnie dostosowując się do istniejących pochyleń podłużnych i poprzecznych nawierzchni. Rowy przydrożne przewidziane do oczyszczenia lub umocnienia należy wyprofilować, dostosowując ich spadek do przepustów pod zjazdami i drogą gminną. Istniejące umocnienia rowów betonowymi ściekami korytkowymi należy oczyścić, a uszkodzone elementy wymienić na nowe. Wszystkie ścianki czołowe należy wykonać jako żelbetowe, wykonywane na mokro bezpośrednio na miejscu budowy z betonu (C25/30) B-30 hydrotechnicznego. Zbrojenie ścianki czołowej ze stali A-IIIN RB500W. Wymiary ścianek czołowych wynikać będą z warunków terenowych. Izolacje betonowych powierzchni mających kontakt z gruntem należy wykonać jako cienką z trzech warstw preparatu bitumicznego stosowanego na zimno. Głębokość posadowienia przepustu dopasować do istniejącej niwelety rowu przydrożnego. Ścianę oporową zaprojektowano jako żelbetową, płytową, kątową o stałej wysokości, wykonywana na mokro bezpośrednio na miejscu budowy z betonu (C25/30) B-30 hydrotechnicznego. Zbrojenie ze stali A-IIIN RB500W. Ścianę za zbrojono prętami średnicy 16mm od strony skarpy oraz prętami średnicy 12mm od strony potoku. Poziome zbrojenie rozdzielcze z prętów średnicy 12mm. Szczegóły zbrojeniowe ujęto na rysunku „Schemat zbrojenia ścianki wylotowej przepustu w km 1+600,00”. Wymiary muru wynikają z istniejącego poziomu posadowienia przepustu oraz lokalizacji drogi względem koryta potoku. Wykonawca robót odpowiedzialny jest za odpowiednie zabezpieczenie wykopów. Sposób wykonania zabezpieczenia wykopów oraz regulacja koryta potoku na czas prowadzenia robót zostaną dobrane przez wykonawcę i przedstawiony do akceptacji inspektorowi nadzoru. Wykonawca ma obowiązek rozeznać warunki terenowe, gruntowe i w odniesieniu do nich zabezpieczyć wykop zgodnie z wszelkimi normami branżowymi i przepisami prawa budowlanego, bhp itp. Zalecanym sposobem jest zabezpieczenie w postaci tymczasowych grodzic stalowych Rozbiórki elementów drogowych dotyczą poboczy, przepustów przeznaczonych do przebudowy, fragmentów nawierzchni tłuczniowej oraz bitumicznej. Za wyjątkiem w/w nie przewiduje się innych rozbiórek elementów drogowych. Wszystkie nieprzydatne fragmenty rozbieranej nawierzchni drogowej należy wywieźć z terenu budowy. Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy uporządkować teren i zdjąć warstwę humusu na pełną grubość jego zalegania. Ziemię z wykopów, z uwagi na jej własności należy wykorzystać do niwelacji terenu przy innych inwestycjach. Nadmiar ziemi należy wywieść poza teren budowy. Projekt organizacji ruchu, oznakowania i zabezpieczenia robót na czas ich prowadzenia w pasie drogowym drogi gminnej zostanie wykonany przez Wykonawcę robót. Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy wykonać ręcznie wykopy kontrolne, celem dokładnej lokalizacji istniejących na trasie przewodów uzbrojenia podziemnego. Wszystkie napotkane przewody podziemne na trasie wykonywanego wykopu, krzyżujące się lub biegnące równolegle z wykopem należy zabezpieczyć przed uszkodzeniem, a w razie potrzeby podwiesić w sposób zapewniający ich eksploatację. Na przedmiotowym odcinku, w pasie drogowym drogi gminnej nie występuje roślinność w postaci drzew lub krzewów, której usytuowanie koliduje z planowaną przebudową drogi. Nie przewiduje się wycinki drzew i krzewów. Po wykonaniu wszelkich robót drogowych należy odtworzyć istniejącą zieleń trawiastą, poza drogą, do stanu jak przed budową. Teren, na którym prowadzone będą roboty związane z zamierzeniem inwestycyjnym nie jest wpisany do rejestru zabytków i nie podlega ochronie na podstawie ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony jest w przedmiarze robót, projekcie budowlanym i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących załączniki do Specyfikacji. 1. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z: a) przedmiarem robót stanowiącym Załącznik Nr 8 do Specyfikacji, b) specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiącą Załącznik Nr 9 do Specyfikacji, c) Projektem budowlanym uproszczonym stanowiącym Załącznik Nr 10 do Specyfikacji. Cechy techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia winny odpowiadać Polskim Normom przenoszącym europejskie normy lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych do opisanych w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych na warunkach określonych w ustawie. Jeśli dokumentacja projektowa lub inna część SIWZ przywołuje nazwy markowe, bądź nazwę producenta lub niektóre charakterystyczne dla producenta wymiary, dopuszcza się – w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji na rynku - dostarczenie w ramach zamówienia materiałów, rozwiązań równoważnych, spełniających wymagania opisane w Opisie Przedmiotu Zamówienia (OPZ), w tym: w dokumentacji projektowej (Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, rysunkach, itd.). W OPZ mogą występować nazwy własne, znaki towarowe lub być podane niektóre charakterystyczne dla konkretnego producenta wymiary. Gdziekolwiek takie zapisy występują, niezależnie od kontekstu, w jakim zostały użyte, nie stanowią elementu opisu przedmiotu zamówienia i tym samym nie są one wiążące dla wykonawcy. W szczególności ew. nazwy własne lub znaki towarowe nie mogą być odczytywane, jako wskazanie preferencji zamawiającego odnośnie przedmiotu zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć materiały/urządzenia/sprzęt spełniające wymagania techniczne, jakościowe i użytkowe wyspecyfikowane w OPZ. Ponadto Wszędzie tam, gdzie podano parametry techniczne materiału/urządzenia/sprzętu należy dobierać takie, których parametry w typoszeregach producentów są najbliższe tym wyspecyfikowanym chyba, że w OPZ jednoznacznie wskazano szczególne zasady doboru urządzeń w oparciu o wyspecyfikowane parametry. W przypadku, kiedy jakikolwiek element przedmiotu zamówienia został opisany za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Powyższe akapity niniejszego ppkt. stosuje się odpowiednio. 2.Zamawiający wymaga, aby pracownicy fizyczni skierowani przez wykonawcę lub podwykonawcę do wykonania czynności: roboty budowlane wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia, byli zatrudnieni na podstawie umowy o pracę. 3.Minimalny wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji i rękojmi za przedmiot zamówienia wynosi 36 miesięcy, z zastrzeżeniem, że Wykonawca może wpisać okres dłuższy, zgodnie z treścią pkt. 5 Formularza ofertowego. Jeżeli wykonawca nie wpisze w Formularzu ofertowym – załącznik nr 1 do Specyfikacji okresu gwarancji i rękojmi, wtedy Zamawiający za okres gwarancji i rękojmi przyjmuje minimalny wymagany okres tj. 36 miesięcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach