Przetargi.pl
Pielęgnacja terenów zielonych na terenie Gminy Nowe.

Gmina Nowe ogłasza przetarg

  • Adres: 86-170 Nowe, Pl. Św. Rocha
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 33 37 210 , fax. 52 33 28 466
  • Data zamieszczenia: 2020-04-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nowe
    Pl. Św. Rocha 5
    86-170 Nowe, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 33 37 210, fax. 52 33 28 466
    REGON: 92351038000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminanowe.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pielęgnacja terenów zielonych na terenie Gminy Nowe.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zakres prac do wykonania w ramach wyżej wymienionego zadania obejmuje: 1) Pielęgnacja trawników, powierzchni zadarnionych, trawników dywanowych, powierzchni i nawierzchni trawiastych a) wygrabianie liści z trawników, skupin krzewów i żywopłotów, b) opryskiwanie trawników środkami chwastobójczymi – materiał Wykonawcy, c) podlewanie trawników – materiał Wykonawcy, d) nawożenie trawników i skupin krzewów nawozami mineralnymi- materiał Wykonawcy, e) prace należy wykonać ręcznie lub przy użyciu specjalistycznego sprzętu z zachowaniem należytej ostrożności, f) koszenie należy poprzedzić zbieraniem zalegających na trawniku odpadów (papier, folia, kamienie itp.); zebrane odpady należy wywieźć na składowisko odpadów komunalnych, g) po rozpoczęciu koszenia danego terenu, prace muszą być kontynuowane bez zbędnych przerw aż do ich zakończenia, h) obkoszenie elementów małej architektury, znaków drogowych itp. należy wykonać jednocześnie lub niezwłocznie tzn. nie później niż w ciągu jednego dnia od wykoszenia trawnika, który je otacza, i) niedopuszczalne jest powodowanie uszkodzeń lub niszczenie drzew, krzewów i pozostałych w/w elementów podczas koszenia i innych prac pielęgnacyjnych, j) samosiewy oraz odrosty korzeniowe drzew i krzewów w wieku do 10 lat wyrosłe na obszarze koszonych trawników oraz wśród krzewów na nich posadzonych, winny być usuwane na poziomie lub poniżej poziomu gruntu równocześnie z koszeniem trawy lub niezwłocznie po jej skoszeniu, a przed wywozem, k) wysokość trawy bezpośrednio po skoszeniu na żądanym fragmencie skoszonego terenu nie może przekraczać 5 cm, l) w trakcie koszenia należy unikać zaśmiecania ściętą trawą chodników i jezdni, ł) w przypadku zanieczyszczenia chodników i jezdni skoszoną trawę należy sprzątać na bieżąco lub bezpośrednio po koszeniu (najpóźniej w dniu koszenia), m) skoszoną trawę i/ lub wygrabione liście należy zebrać i wywieźć na składowisko odpadów komunalnych lub zagospodarować we własnym zakresie, n) do zabiegów pielęgnacyjnych dotyczących trawników należą również następujące zabiegi: dosiew uzupełniający do 10%, wyrównanie terenu, usunięcie śladów żerowania dzików. Zabiegi należy wykonywać z częstotliwością określoną w załączniku nr 9 do SIWZ. 2) Pielęgnacja żywopłotów, krzewów, krzewinek, donic z krzewami iglastymi oraz liściastymi, kwietników betonowych z krzewami iglastymi, krzewów liściastych nienormowanych i pnączy przy trejażach ściółkowanych korą, rabat krzewów iglastych ściółkowanych korą. a) ustala się termin pielęgnacji w 2020r. pierwszej do dnia 30 czerwca 2020r., drugiej do dnia 30 września 2020r. oraz w 2021r. pierwszej do dnia 30 czerwca 2021r., drugiej do dnia 30 września 2021r., b) zabieg ma polegać na przycięciu jednorocznych przyrostów żywopłotu i krzewów o ok. 5 cm ponad poprzednim cięciem, c) bezpośrednio przed cięciem żywopłotu, krzewu należy usunąć z niego (wyciąć przy gruncie) wszystkie niepożądane samosiewy i odrosty korzeniowe drzew i krzewów, d) cięcia należy wykonać przy użyciu specjalistycznego sprzętu, e) wynikiem cięcia mają być równe płaszczyzny bez krzywizn, wcięć, wystających pojedynczych pędów itp., f) rany po cieciu nie mogą być postrzępione, g) niezwłocznie po przycięciu, nie później niż w dniu następnym, należy zebrać i wywieźć ścięte pędy na składowisko odpadów komunalnych lub zagospodarować we własnym zakresie, h) do zabiegów pielęgnacyjnych żywopłotów i krzewów należą również następujące zabiegi: podlewanie, nawożenie nawozem wieloskładnikowym NPK, nawożenie mineralne, odchwaszczanie, oprysk środkiem insektobójczym, grzybobójczym lub owadobójczym, pielenie i spulchnianie gleby, przycięcie suchych części roślin, ściółkowanie korą sosnową, zabezpieczenie roślin na zimę, odkrycie roślin na wiosnę, korekcie mis wokół drzew z usunięciem chwastów o wymaganej średnicy 70 cm. Zabiegi należy wykonywać z częstotliwością określoną w załączniku nr 9 do SIWZ. Materiał do wykonania usługi powinien pochodzić z zasobów własny Wykonawcy. 3) Usuwanie drzew i żywopłotu. a) termin realizacji określa Zamawiający, b) przed przystąpieniem do wycinki należy oznakować teren i powiadomić odpowiednie służby o planowanej wycince, c) ścięcie drzew i wycinka żywopłotu nastąpi zgodnie ze wskazaniem Zamawiającego, d) odcięcie gałęzi i konarów, e) pocięcie pnia i konarów na odcinki dogodne do załadunku i transportu, f) przetransportowanie drewna, o którym mowa w pkt.e, w wyznaczone miejsce zgodnie ze wskazaniem Zamawiającego na maksymalną odległość do 7 km.. 4) Prace pielęgnacyjne drzew. a) zabiegi w obrębie korony drzewa mogą obejmować wyłącznie: - usuwanie gałęzi obumarłych, nadłamanych lub wchodzących w kolizję z obiektami budowlanymi, urządzeniami technicznymi, znakami lub wchodzących na skrajnię drogi, - kształtowanie korony drzewa, których wiek nie przekracza 10 lat, - utrzymywanie formowanego kształtu korony drzewa. b) wymagane jest zabezpieczenie ran po cięciach, c) sposób prowadzenia prac nie może powodować uszkodzenia drzew, d) powstałe po pracach odpady należy zgromadzić w pryzmach i wywieźć w terminie najwyżej 2 dni od ścięcia, w przypadkach powodujących utrudnienia w ruchu w terminie 1 dnia, a w razie powodowania zagrożenia bezpieczeństwa bezpośrednio po ścięciu na składowisko odpadów komunalnych lub zagospodarować we własnym zakresie, e) pale przy młodych drzewkach należy regularnie kontrolować, jeżeli zajdzie taka potrzeba Wykonawca po uzgodnieniu z Zamawiającym powinien poprawić wiązadła drzew, pion pali oraz wymienić uszkodzone pale na nowe, f) do zabiegów pielęgnacyjnych drzew należą również następujące zabiegi: podlewanie, nawożenie nawozem wieloskładnikowym NPK, odchwaszczanie, korekta mis wokół drzew z usunięciem chwastów o wymaganej średnicy 70 cm, pielenie i spulchnianie gleby, oprysk środkiem insektobójczym, grzybobójczym, ściółkowanie korą sosnową w przypadku drzew iglastych w kwaterach ściółkowanych kora sosnową. Zabiegi należy wykonywać z częstotliwością określoną w załączniku nr 9 do SIWZ. 5) Pielęgnacja rabatek kwiatowych oraz rabatek z krzewami róż, donic kwiatowych na latarniach, donic obsadzonych kwiatami, skalniaków. a) przygotowanie rabat kwiatowych do obsady w tym uzupełnienie ziemią kompostową lub torfem- materiał Wykonawcy, b) likwidacja nasadzeń sezonowych na rabacie, c) pielenie, odchwaszczanie i spulchnianie rabat, d) obcinanie przekwitłych kwiatostanów i zbędnych pędów (rośliny jednoroczne i wieloletnie, byliny, trawy), e) podlewanie rabat kwiatowych- materiał Wykonawcy, f) przycięcie krzewów róż w okresie spoczynku, g) przykrycie krzewów róż na zimę- materiał Wykonawcy, h) odkrycie krzewów róż na wiosnę; i) nawożenie rabat nawozami mineralnymi – materiał Wykonawcy, j) oprysk krzewów róż środkami grzybobójczymi i insektobójczymi – materiał Wykonawcy, k) montaż i demontaż donic/ skrzynek z kwiatami- materiał Wykonawcy, l) nawożenie nawozem wieloskładnikowym NPK – materiał Wykonawcy, ł) cięcie przekwitłych i suchych roślin, m) wymiana uszkodzonych roślin (maksymalnie 10%) – materiał Wykonawcy, n) zabezpieczenie rabatek poprzez okrycie na zimę oraz odkrycie na wiosnę, o) nasadzenia roślin, obsadzanie roślin donicami-materiał Wykonawcy, p) usuwanie nieczystości (głównie śmieci), r) zabiegi należy wykonywać z częstotliwością określoną w załączniku nr 9 do SIWZ. 6) Prace konserwacyjne elementów małej architektury towarzyszące obiektom określonym w Załączniku nr 9 do SIWZ oraz prace dotyczące placów, dróg, ścieżek, alejek znajdujących się na obiektach określonych w Załączniku nr 9 do SIWZ. a) naprawa, konserwacja, czyszczenie i malowanie ławek, stołów znajdujących się na obiektach zielonych, b) malowanie bramek do piłki nożnej, c) regeneracja wierzchniej warstwy nawierzchni gruntowej placów i dróg w tym krawężników, d) czyszczenie urządzeń zabawowych na placach zabaw, e) malowanie, konserwacja urządzeń zabawowych, f) demontaż zniszczonych urządzeń zabawowych, g) montaż nowych urządzeń, dostarczonych przez Zamawiającego, h) malowanie, naprawa, konserwacja ogrodzenia wraz z uzupełnieniem brakujących elementów, i) uzupełnianie piasku na terenach rekreacyjnych – piaskowych na placach zabawi siłowniach zewnętrznych, pod urządzeniami zabawowymi oraz wymiana i uzupełnienie piasku w piaskownicach – materiał Wykonawcy, j) grabienie liści na alejkach, ścieżkach, placach, k) malowanie, konserwacja i uzupełnienie brakujących elementów w altanach znajdujących się na obiektach zielonych, l) regularne przeprowadzanie na obiektach – siłownie zewnętrzne oraz place zabaw, dwóch typów kontroli: regularnej – przeprowadzanej raz na tydzień (nie rzadziej niż raz na 7 dni), zgodnie z załącznikiem nr 1. Kontrola ma na celu ujawnienie rzeczywistych zagrożeń mogących być wynikiem wandalizmu, zużycia lub warunków pogodowych. Czynnościom kontrolnym będą podlegały: poziom i czystość nawierzchni, kompletność i zużycie urządzeń, przykrycie fundamentów oraz ogólny stan bezpieczeństwa placu zabaw lub siłowni oraz kwartalnej – przeprowadzanej raz na kwartał (nie rzadziej niż raz na 3 miesiące), zgodnie z załącznikiem nr 2. Kontrola ma na celu sprawdzenie funkcjonalności, ogólnego zużycia i stabilności sprzętu. Obejmuje sprawdzenie: regulaminu, ogrodzenia, nawierzchni, przestrzeni minimalnych pomiędzy urządzeniami, lokalizacji wyposażenia dodatkowego, stabilności, kompletności i poziomu zużycia oraz stanu połączeń elementów. ł) prowadzenie książki bieżących kontroli utrzymania stanu technicznego dla placów zabaw i siłowni zewnętrznych, w przypadku stwierdzenia usterek, przeprowadzający kontrolę dokona zgłoszenia na formularzu stanowiącym załącznik nr 10. Wykonanie napraw i konserwacji urządzeń placu zabaw czy siłowni należy potwierdzić na formularzu stanowiącym załącznik nr 11. 7) Prace związane z koszeniem poboczy dróg gminnych: a) koszenie poboczy dróg gminnych na szerokości do 1 metra po jednej stronie drogi. Maksymalna długość koszenia 30 km. Koszenie poboczy dróg gminnych na zlecenie Zamawiającego. 2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 9 „Zestawienie zieleni”. 3. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego zaistnienia jakichkolwiek szkód w czasie realizacji przedmiotu zamówienia, Zamawiający zawiadomi o tym fakcie Wykonawcę z jednoczesnym wyznaczeniem terminu i miejsca stawiennictwa Wykonawcy, gdzie zostanie sporządzony protokół szkody, który będzie podstawą do wyliczenia wysokości szkody. Protokół powinien zawierać ustalenia dotyczące sposobu i terminu naprawienia szkody. Jeżeli Wykonawca nie dokona naprawy szkody w wyznaczonym terminie, Zamawiający może zlecić jej usunięcie osobie trzeciej na koszt Wykonawcy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77310000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający zgodnie z art. 45 ust. 2 Pzp żąda wniesienia wadium w wysokości 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100). 2. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach: 1) w pieniądzu, sposób przekazania: przelewem do banku na rachunek: 87 8173 0005 2001 0000 0303 0003 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. 2019r. poz. 310). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Potwierdzoną kopie dowodu wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. 6. Jeżeli wadium jest wnoszone w innej formie niż w pieniądzu, Wykonawca winien kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, potwierdzoną za zgodność z oryginałem wpiąć do oferty, a oryginał dokumentu złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego Urząd Gminy, Plac Św. Rocha 5, 86 – 170 Nowe, pokój nr 26. 7. Zamawiający zwraca i zatrzymuje wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy Pzp. 8. Wadium wnoszone w formach określonych w ust. 2 pkt 2) i 5), musi zawierać następujące elementy: 1) wskazanie Gwaranta poręczenia/gwarancji - Podmiot wystawiający poręczenie lub gwarancję; 2) wskazanie podmiotu zlecającego ustanowienie poręczenia/gwarancji - Wykonawca w imieniu, którego ustanowiono poręczenie/gwarancję; 3) wskazanie Beneficjenta poręczenia/gwarancji, tj. Gminę Nowe; 4) określenie nazwy zadania, którego dotyczy poręczenie/gwarancja; 5) Zobowiązanie gwaranta do zapłacenia Zamawiającemu kwoty poręczenia/gwarancji -Gwarant musi oświadczyć, że zapłaci Zamawiającemu kwotę gwarancji/poręczenia w przypadku, gdy Zamawiający złoży Gwarantowi oświadczenie, że kwota gwarancji /poręczenia jest mu należna na podstawie art. 46 ust. 4a i 5 Pzp; 6) bezwarunkowość dysponowania gwarancją - Poręczyciel lub Gwarant zobowiązany jest do niezwłocznego przekazania kwoty poręczenia lub gwarancji na konto wskazane przez Beneficjenta, na pierwsze żądanie Beneficjenta zawierające oświadczenie, że kwota jest mu należna z powodu zaistnienia okoliczności określonych w art. 46 ust. 4 a i 5 prawa zamówień publicznych; 7) nieodwołalność poręczenia/gwarancji - Gwarant nie może odwołać zobowiązania wynikającego z udzielonego poręczenia/gwarancji; 8) określenie prawa i miejsca rozstrzygania sporów dotyczących poręczenia/gwarancji -wszelkie spory dotyczące poręczenia/gwarancji rozstrzygane będą w oparciu o prawo obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez sąd właściwy dla siedziby Beneficjenta; 9) określenie miejsca wykonalności praw z poręczenia/gwarancji - prawa z poręczenie/gwarancji muszą być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 9. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia uważa się za wniesione prawidłowo. 10. Poręczenie/gwarancja o treści niezgodnej z postanowieniami SIWZ lub zawierające postanowienia ograniczające odpowiedzialność Gwaranta wobec Zamawiającego, jest równoznaczne z brakiem wniesienia wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje wymagań względem wyżej wymienionego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w punkcie 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. Wykonawca który powołuje się na zasoby innych podmiotów dołącza zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ (zobowiązanie tych podmiotów powinno być złożone w oryginale). Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełniania – w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby- warunków udziału w postępowaniu – zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniach, zgodnie z załącznikami nr 2 i 3 do SIWZ. Zamawiający nie wymaga aby Wykonawca, który zamierza powierzyć część zamówienia Podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia zamieszczał informację o Podwykonawcach w załącznikach nr 2 i 3. Informacje o części zamówienia jaką zamierza powierzyć Podwykonawcom, Wykonawca zamieszcza w formularzu ofertowym. W przypadku wskazania przez Wykonawcę, że dokument, o którym mowa w pkt 1 znajduje się w posiadaniu Zamawiającego, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o którym mowa art. 25 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowadniać Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia- zobowiązanie należy złożyć wraz z ofertą zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W związku z tym składają pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego dla ustanowionego przez nich pełnomocnika. Pełnomocnictwo powinno być przedstawione w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie za zgodność z oryginałem. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. Oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z Pełnomocnikiem jako reprezentantem Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie zostanie wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współprace tych Wykonawców. Składając ofertę wspólnie (art. 23 ustawy Pzp) przez dwóch lub więcej Wykonawców należy zwrócić uwagę w szczególności, aby w ofercie, w części, gdzie należy wpisać nazwę i adres Wykonawcy należy wpisać dane Wykonawców składających wspólną ofertę z zaznaczeniem słowa „Oferta wspólna”, tak aby z treści tego zapisu jednoznacznie wynikało, kto składa ofertę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach