Przetargi.pl
„Pięcioletnia kontrola stanu technicznego wałów przeciwpowodziowych rzeki Nidy na terenie NW Jędrzejów”

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie - Zarząd Zlewni w Kielcach ogłasza przetarg

  • Adres: 00-844 Warszawa, Grzybowska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. +48 413448985 , fax. +48 413445414
  • Data zamieszczenia: 2018-08-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie - Zarząd Zlewni w Kielcach
    Grzybowska 80/82
    00-844 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. +48 413448985, fax. +48 413445414
    REGON: 368302575
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wodypolskie.bip.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa Osoba Prawna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Pięcioletnia kontrola stanu technicznego wałów przeciwpowodziowych rzeki Nidy na terenie NW Jędrzejów”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    II. Opis przedmiotu zamówienia i miejsce realizacji przedmiotu zamówienia Kod wg CPV – 71630000-3 Usługi kontroli i nadzoru technicznego 1. Nazwa zamówienia: „Pięcioletnia kontrola stanu technicznego wałów przeciwpowodziowych rzeki Nidy na terenie NW Jędrzejów”. 2. Opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na opracowaniu pięcioletniej kontroli stanu technicznego wałów przeciwpowodziowych rzeki Nidy na terenie Nadzoru Wodnego w Jędrzejów Zarządu Zlewni w Kielcach, gm. Sobków, Kije, Imielno, woj. świętokrzyskie dla niżej wymienionych odcinków wałów p. powodziowych: 1. Lewy wał przeciwpowodziowy rzeki Nidy Motkowice - Korytnica w km 0 + 000 - 6 + 676, gm. Imielno, Kije, Sobków; 2. Lewy wał przeciwpowodziowy rzeki Nidy Staniowice - Sobków, gm. Sobków w km 0+000 – 1+730; 3. Lewy wał przeciwpowodziowy rzeki Nidy Korytnica – Staniowice w km 0 + 000 – 1+580, gm. Sobków; 4. Prawy wał przeciwpowodziowy rzeki Nidy Mokrsko Górne – Brzezno w km 0 + 000 – 3+640, gm. Sobków. Dla każdego odcinka wałów należy wykonać oddzielne opracowanie w czterech egzemplarzach w formie papierowej, plus wersja elektroniczna na płycie CD lub DVD. Parametry wałów: 1. Lewy wał przeciwpowodziowy rzeki Nidy Motkowice - Korytnica w km 0 + 000 - 6 + 676, gm. Imielno, Kije, Sobków:  długość badanego odcinka wału – 6676 mb;  szerokość korony – 2,0 m;  nachylenie skarpy odwodnej – 1:2;  nachylenie skarpy odpowietrznej – 1:4;1:1,5;  średnia wysokość wału – 1,25 m;  klasa III. 2. Lewy wał przeciwpowodziowy rzeki Nidy Staniowice – Sobków w km 0+000 – 1+730, gm. Sobków:  długość badanego odcinka wału – 1730 mb;  szerokość korony – 2,0 m;  nachylenie skarpy odwodnej – 1:1,5;  nachylenie skarpy odpowietrznej – 1:4;  średnia wysokość wału – 1,00 m;  klasa III. 3. Lewy wał przeciwpowodziowy rzeki Nidy Korytnica – Staniowice w km 0 + 000 – 1+580, gm. Sobków:  długość badanego odcinka wału – 1580 mb;  szerokość korony – 2,0 m;  nachylenie skarpy odwodnej – 1:1,5;  nachylenie skarpy odpowietrznej - 1:4;  średnia wysokość wału – 1,00 m;  klasa III. 4. Prawy wał przeciwpowodziowy rzeki Nidy Mokrsko Górne – Brzezno w km 0 + 000 – 3+640, gm. Sobków:  długość badanego odcinka wału – 3640 mb;  szerokość korony – 2,0 m;  nachylenie skarpy odwodnej – 1:2;  nachylenie skarpy odpowietrznej – 1:4;  średnia wysokość wału – 1,20 m;  klasa III. Mapy lokalizacji wałów stanowią załącznik nr 10 do SIWZ. 1.3 Wymagania w zakresie opracowań. 1.3.1 Zakres opracowania Kontrolą stanu technicznego wałów przeciwpowodziowych należy objąć: korpus i podłoże obwałowania, budowle towarzyszące / śluzy wałowe /, koryto rzeki, i obszar chroniony. Kontrola winna uwzględniać warunki hydrologiczne i hydrauliczne koryta, ocenę stanu międzywala i zawala, badania podłoża i korpusu wału, obliczenia filtracji i stateczności oraz ocenę stanu budowli hydrotechnicznych związanych z obwałowaniem. Kontrola ta powinna określać przydatność obiektu do użytkowania pod względem bezpieczeństwa. Szczegółowy zakres kontroli stanu technicznego i bezpieczeństwa obwałowania powinien być zgodny z „Wytycznymi wykonania ocen stanu technicznego i bezpieczeństwa wałów przeciwpowodziowych” – opracowanie IMUZ Falenty 20014 r., natomiast dokumentacja oceny powinna zawierać wszystkie elementy, jakie zawarte są w punkcie 2.2 w/w „Wytycznych.....” 2.2 Kontrola stanu technicznego winna zawierać również ekspertyzy stanu istniejącego wału. W odniesieniu do wykonanych parametrów z określeniem stanu technicznego i bezpieczeństwa wałów przeciwpowodziowych. 2.3 Kontrola stanu technicznego wałów winna zawierać w szczególności: a) Układ trasy obwałowania, stan zawala, b) Dane hydrologiczne i hydrauliczne. Kontrola stanu technicznego i bezpieczeństwa wałów powinna zawierać poziomy wód wielkich miarodajnych i kontrolnych, wody średniej rocznej, poziomy ostrzegawcze i alarmowe, przepływy miarodajne i kontrolne oraz zaobserwowane stany i przepływy w okresie wezbrań. c) Pomiary geodezyjne. Opracowanie to powinno zawierać: - mapę orientacyjną ocenianego odcinka w skali 1:25 000, - mapy sytuacyjno-wysokościowe w skali 1:1000 z zaznaczoną lokalizacją wykonanych i archiwalnych punktów badawczych, przekrojów geotechnicznych oraz innych istotnych danych np. miejsc obserwacji zjawisk filtracyjnych, zagłębień terenowych i oczek wodnych, a także kolizje i skrzyżowania z uzbrojeniem podziemnym, - profil podłużny z zaznaczonymi poziomami wód miarodajnych, ławki przywałowej, terenu zawala oraz wynikami rozpoznania geotechnicznego, - przekroje poprzeczne charakterystyczne i geotechniczne wału i terenu przyległego. d) Kontrola stanu technicznego budowli hydrotechnicznych związanych z obwałowaniem (przepusty wałowe i inne konstrukcje znajdujące się w korpusie i w podłożu), wraz z planami sytuacyjno-wysokościowymi i przekrojami budowli (inwentaryzacja) w skali 1:100 lub 1:200 oraz z ich dokładnym opisem i wynikami terenowymi stanu konstrukcji betonowych, stalowych, zamknięć, upustów itp. e) Badania geotechniczne podłoża i korpusu wałów powinny być opracowane zgodnie z zakresem „Wytycznych wykonania oceny stanu technicznego i bezpieczeństwa wałów przeciwpowodziowych” – pkt. 3.3 (Badania na potrzeby okresowej oceny stanu technicznego i bezpieczeństwa) oraz tabelami 3.1 i 3.2 (Zakres badań …). Rzędne otworów badawczych nawiązać do rzędnych geodezyjnych. f) Obliczenie stateczności korpusu i filtracji przy aktualnych wymiarach korpusu i parametrach gruntu w korpusie i podłożu w warunkach eksploatacji (wezbraniowych). Obliczenia te należy zamieścić w opracowaniu. g) Podsumowanie oceny i określenie miejsc szczególnego zagrożenia. Zamawiający posiada do wykorzystania: protokoły z okresowej - rocznej kontroli stanu technicznego oraz dokumentację powykonawczą dla wałów rzeki Nidy. 2.4 Opracowanie winno być wykonane w 4 egzemplarzach w formie papierowej oraz w 1 egzemplarzu w formie elektronicznej (zapisanej na płycie CD lub DVD) osobno dla każdego odcinka wału. 2.5 Opracowanie powinno uwzględniać: Kontrola ta powinna być opracowana zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, Polskimi Normami oraz wymaganiami technicznymi, m.in.: • „Wytycznych wykonywania okresowych pięcioletnich kontroli stanu technicznego i i przydatności do użytkowania wałów przeciwpowodziowych” – opracowanie IMUZ Falenty 2014 r., • Prawa budowlanego – ustawy z dn. 07.07.1994 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 ze zm.), • Prawa wodnego – ustawy z dn. 20.07.2017 r. (Dz. U. z 2017r. poz. 1566 z póź. zm.), • Prawa ochrony środowiska - ustawy z dn. 16 kwietnia 2004 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 2134 ze zm.). • Ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27.03.2003 r.(Dz. U. z 2017 r., poz. 1073 z póź. zm.), • Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2007 r. Nr 86 poz. 579). Wykonawca powinien na bieżąco uwzględniać w opracowaniu zmiany w przepisach i zasadach wiedzy technicznej. Zamawiający, tj. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni w Kielcach, wymaga, aby Wykonawca dołączył do opracowania oświadczenie o sporządzeniu „Kontroli …” zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej obowiązującymi na dzień przekazania dokumentacji. „Kontrola…” powinna być przekazana Zamawiającemu wraz z wykazem opracowań oraz oświadczeniem j/w i że zostały one wykonane w stanie zupełnym tj. jako kompletne z punktu widzenia celu, któremu mają służyć. 3. Przedmiot zamówienia należy wykonać: - na warunkach określonych niniejszą SIWZ (zwaną dalej wraz z załącznikami dokumentacją przetargową), - wzorem umowy oraz zgodnie z : - warunkami Zamawiającego, - obowiązującymi przepisami BHP; - polskimi normami oraz obowiązującymi normami branżowymi. 4. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca przed złożeniem oferty przeprowadził wizję lokalną w terenie oraz uzyskał, na swoją odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie istotne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wizję lokalną Wykonawca dokona na swój koszt. 5. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 5.4.1 W przypadku gdy zakres prac objęty niniejszym zamówieniem realizowany będzie bezpośrednio przez pracowników zatrudnionych w Firmie Wykonawcy lub odpowiednio w firmie podwykonawcy - zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający wymaga w całym okresie realizacji zamówienia zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na co najmniej pół etatu osób które będą bezpośrednio realizować przedmiot zamówienia 5.4.2 Czynności (osób bezpośrednio wykonujących zamówienie) niezbędne do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę realizowane będą na poniższych zasadach: a) W nawiązaniu do określonego wyżej wymogu zatrudnienia na umowę o pracę osób dla bezpośredniej realizacji zamówienia przez zatrudnienie na podstawie umowy o pracę należy rozumieć zatrudnienie na podstawie: umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r., poz. 108) lub właściwych przepisów państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. b) Wymagany okres zatrudnienia osób rozpoczyna się od momentu rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia, a kończy z dniem zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia (umowy). Dla Podwykonawcy okres ten liczony jest od dnia zaakceptowania przez Zamawiającego podwykonawcy, do momentu zakończenia realizacji prac przewidzianych do wykonania w podwykonawstwie. c) Zatrudnienie przy realizacji zamówienia powinno trwać do końca jego realizacji. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca lub podwykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Zamawiający ma prawo w każdym okresie realizacji zamówienia zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie dokumentacji zatrudnienia wymaganych osób, bądź zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, zaś wykonawca ma obowiązek przedstawić ją niezwłocznie Zamawiającemu. d) W całym okresie realizacji zamówienia Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego w terminie do 5 dni, będzie zobowiązany przedstawić Zamawiającemu wykaz osób, jak i do wglądu zanonimizowane umowy o pracę (lub inne akty świadczące o nawiązaniu stosunku pracy) osób zatrudnionych w związku z wypełnieniem warunku realizacji zamówienia. e) Wykonawca dla swoich pracowników, jak także w odniesieniu do Podwykonawców będzie zobowiązany prowadzić ewidencję czasu pracy zatrudnionych pracowników dokumentującą świadczenie pracy w celu realizacji przedmiotu zamówienia i przedstawić ją na każde żądanie Zamawiającego. f) Wykonawca winien zagwarantować w każdej umowie z podwykonawcą, spełnienie warunków wynikających z zastosowania art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. g) Wykonawca, zobowiązany jest w ciągu 5 dni roboczych po upływie każdego miesiąca przedłożyć Zamawiającemu, raport w przedmiocie spełnienia, warunków zatrudnienia pracowników wymaganych przez Zamawiającego, z podaniem nazwiska i imienia każdego pracownika Wykonawcy (z podziałem na podwykonawców i obiekty) oraz okresu czasu pracy wymaganych osób zatrudnionych przy wykonaniu zamówienia. W przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia osób w ramach wymaganej przez Zamawiającego liczby etatów lub nieprzedstawienia Zamawiającemu na jego żądanie umów o pracę lub ewidencji czasu pracy zatrudnionych pracowników dokumentujących świadczenie pracy w celu realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu stosowną karę umowną. W przypadku wątpliwości, co do treści raportu Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli sposobu wykonania zamówienia poprzez zbadanie rzeczywistych warunków jego wykonania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71630000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, z uwzględnieniem 30 – cio dniowego terminu związania ofertą. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych lub ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielonych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2014, poz.1804 z późn. zm). Wysokość wadium ustala się w kwocie 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące zł 00/100) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Zamawiającego w banku: BGK Region Mazowiecki Nr 27 1130 1017 0020 1510 6790 0004 z dopiskiem: 403/ZKI/2018 „Pięcioletnia kontrola stanu technicznego wałów przeciwpowodziowych rzeki Nidy na terenie NW Jędrzejów”
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie formułuje warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony formularz ofertowy w formie pisemnej wg wzoru określonego w Załączniku nr 1 do SIWZ. Wymagana forma dokumentu – oryginał 2. Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania w formie pisemnej wg wzoru określonego w Załączniku nr 2 do SIWZ. Wymagana forma dokumentu – oryginał .3. Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp dotyczące przesłanek spełnienia warunków udziału w postepowaniu w formie pisemnej wg wzoru określonego w Załączniku nr 3 do SIWZ. Wymagana forma dokumentu – oryginał 4. Oświadczenia w zakresie wypełnienia przez Wykonawcę obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO w formie pisemnej wg wzoru określonego w Załączniku nr 4 do SIWZ. Wymagana forma dokumentu – oryginał. 5. W przypadku Wykonawców składających wspólnie ofertę, każdy z podmiotów składający wspólnie ofertę składa oddzielnie oświadczenia wymienione w pkt 2 i 4 i sam je podpisuje. Wymagana forma dokumentu – oryginał. 6 W stosunku do spółek cywilnych oświadczenia wymienione w pkt. 2 i 4 z postępowania winno być składane odrębnie przez każdego wspólnika spółki cywilnej (przedsiębiorcy) - nie dotyczy spółek jawnych ujawnionych we właściwych rejestrach – np. w Krajowym Rejestrze Sądowym, w tym przypadku Wykonawca składa jedno oświadczenie, w imieniu spółki jawnej. Ponadto Wykonawca załącza do oferty (jeżeli wystąpi tak konieczność): 7. Zobowiązanie, o którym mowa w rozdz. XI pkt 2 SIWZ - w przypadku kiedy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów w trybie art. 22a ustawy Pzp – wymagana forma dokumentu – oryginał. 8. Pełnomocnictwo - jeżeli upoważnienie do podpisania oferty nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy – nie dotyczy pełnomocnictwa w zakresie oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Wymagana forma dokumentu oryginał lub kserokopia poświadczona notarialnie. 9. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, ewentualnie umowa o współpracy z której wynikać będzie stosowne uprawnienie do reprezentowania w postepowaniu i podpisaniu umowy. Forma dokumentu oryginał lub notarialnie poświadczona kopia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach