Przetargi.pl
Pełnienie pełnej obsługi serwisowej instalacji klimatyzacji powietrza wentylacyjnego kopalni przy szybie Daniłowicz

Kopalnia Soli "Wieliczka" Spółka Akcyjna ogłasza przetarg

  • Adres: 32-020 Wieliczka, Park Kingi 1
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 278711, 012 2787132 , fax. 02 2787110
  • Data zamieszczenia: 2013-10-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Kopalnia Soli "Wieliczka" Spółka Akcyjna
    Park Kingi 1 1
    32-020 Wieliczka, woj. małopolskie
    tel. 12 278711, 012 2787132, fax. 02 2787110
    REGON: 00004168300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kopalniawieliczka.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Spólka Akcyjna - Górnictwo

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie pełnej obsługi serwisowej instalacji klimatyzacji powietrza wentylacyjnego kopalni przy szybie Daniłowicz
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.2.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług serwisowych instalacji klimatyzacji powietrza wentylacyjnego kopalni przy szybie Daniłowicz, zwanych dalej usługami serwisowymi. Świadczenie usług serwisowych winno zapewnić prawidłowe funkcjonowanie instalacji klimatyzacji. Prawidłowe funkcjonowanie instalacji polega na osuszeniu powietrza wentylacyjnego latem do zawartości wilgotności bezwzględnej powietrza osuszonego x= 7,0 g/kg oraz ogrzaniu powietrza wentylacyjnego zimą do temperatury minimum +10 stopni C. Ilość powietrza Vn= 80000 m3/h. 4.2.2. Instalacja klimatyzacji oraz aktualny stan techniczny 4.2.2.1. Podstawowe elementy wchodzące w skład systemu klimatyzacji osuszania powietrza przy szybie Daniłowicz: 1) Agregat wody lodowej - 2 sztuki. 2) Instalacje wody lodowej i ciepłej. 3) Centrala klimatyzacyjna. 4) Kanały wentylacyjne. 5) Szafy zasilające wraz z automatyką. 6) Instalacja przeciwpożarowa. 4.2.2.2. Wyciąg z Dokumentacji Technicznej instalacji klimatyzacji stanowi załącznik nr 1 do specyfikacji. 4.2.2.3. Aktualny stan techniczny instalacji: System został wykonany w latach 1997-98 i uruchomiony w maju 1998 r. W roku 2007/08 wykonano remont główny 4 szt. sprężarek freonu produkcji YORK, zamieniono pompy wody obiegowej Grundfos typu UPC 50-120 na pompy KSB Etanorm G 100-200, wymieniono wymiennik ciepła odzysku w agregacie wody lodowej RANS 700P, w latach 2008-10 wymieniono nagrzewnicę w centrali klimatyzacyjnej oraz czujniki przeciwzamrożeniowe. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania serwisu pełnego winien złożyć stosowne oświadczenie o zapoznaniu się z aktualną budową i aktualnym stanem technicznym instalacji. 4.2.2.4. Opis działania istniejącego systemu klimatyzacji: Zadaniem systemu klimatyzacji jest dostarczenie do nadszybia szybu Daniłowicza suchego powietrza w okresie letnim oraz podgrzanego w zimie. Osuszanie powietrza latem polega na jego schłodzeniu do temperatury powodującej wykroplenie się nadmiaru zawartej w nim wilgoci na chłodnicy centrali klimatyzacyjnej a następnie podgrzaniu go na nagrzewnicy, do temperatury panującej w kopalni. Woda lodowa i ciepła wytwarzane są w agregatach wody lodowej umieszczonych na zewnątrz budynku i dostarczone do wymienników centrali klimatyzacyjnej instalacją rurową. Wykroplony kondensat odprowadzany jest do kanalizacji. Ogrzewanie powietrza w okresie zimowym odbywa się na nagrzewnicy centrali klimatyzacyjnej zasilanej wodą z c.o. z poza systemu. Sterowanie systemu powoduje jego automatyczne załączanie i wyłączanie się w przypadku braku konieczności obróbki powietrza poprzez czujnik wilgotności bezwzględnej powietrza zewnętrznego w okresie letnim oraz termostat mierzący temperaturę zewnętrzną w zimie. 4.2.2.5. Planowanie usług serwisowych 1. Wykonawca jest zobowiązany do planowania i uzgodnienia usług serwisowych w szczególności w oparciu o diagnostykę stanu technicznego oraz wymogów dokumentacji techniczno-ruchowej wszystkich urządzeń wchodzących w skład instalacji. 2. W ramach planowania usług serwisowych Wykonawca jest zobowiązany do: a) prognozowania i weryfikowania zakresu i terminów przeglądów, b) opracowania harmonogramu i programu realizacji okresowych przeglądów technicznych oraz remontów. 4.2.2.6 Zakres usług serwisowych. Wyłączenia. 1. Usługi serwisowe obejmują w szczególności: a) usuwanie wad eksploatacyjnych i awarii krytycznych wykrytych w instalacji, b) bieżącą diagnostykę stanu technicznego instalacji i analizę procesu technologicznego, celem zapobiegania wystąpieniu wad eksploatacyjnych i awarii krytycznych, c) wykonywanie bieżących i okresowych przeglądów serwisowo - konserwacyjnych instalacji, d) wykonywanie remontów w oparciu o opracowany harmonogram remontów, e) telefoniczne konsultacje i porady z zakresu obsługi i funkcjonowania instalacji, f) pełnienie dyżurów serwisowych, g) planowanie usług serwisowych, h) wykonywanie usług serwisowych w oparciu o opracowane harmonogramy okresowych przeglądów technicznych oraz remontów, i) prowadzenie książki serwisu oraz sporządzanie kwartalnych raportów z wykonanych usług. 2. W ramach świadczenia usług serwisowych Wykonawca jest zobowiązany we własnym zakresie i na własny koszt do zakupu i dostarczenia wszelkich części, podzespołów oraz materiałów eksploatacyjnych niezbędnych do wykonania pełnej obsługi serwisowej instalacji klimatyzacji. 3. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić we własnym zakresie i na własny koszt, specjalistyczny serwis świadczony przez producentów urządzeń wchodzących w skład instalacji lub przez podmioty upoważnione przez tych producentów, jeżeli wynika to z rzeczowej potrzeby. 4. W ramach bieżących przeglądów serwisowo-konserwacyjnych instalacji Wykonawca jest zobowiązany do: a) usuwania usterek oraz wykonywania napraw, a także realizacji wszelkich prac naprawczych, które nie stanowią usuwania wady eksploatacyjnej lub awarii krytycznej, b) wykonywania doraźnych usług serwisowych powodowanych potrzebą optymalizacji pracy instalacji, c) konserwacji poszczególnych urządzeń instalacji klimatyzacji. 5. W trakcie obsługi serwisowej Wykonawca przyjmuje na siebie odpowiedzialność za nadzór nad procesami realizowanymi w instalacji klimatyzacji. 6. Usługi serwisowe nie obejmują usterek spowodowanych przez osoby trzecie (wandalizm), powstałe w wyniku nieodpowiedniego użytkowania lub w wyniku działania siły wyższej (ogień, woda, uszkodzenia budynku itd.). 4.2.2.7. Usuwanie wad eksploatacyjnych i awarii krytycznych 1. W razie wystąpienia wady eksploatacyjnej lub awarii krytycznej w instalacji, upoważniony pracownik Zamawiającego dokona zgłoszenia wady eksploatacyjnej lub awarii krytycznej. 2. Przez awarię krytyczną należy rozumieć awarię instalacji lub jej części uniemożliwiającą pracę instalacji lub jej części albo brak lub zafałszowanie informacji niezbędnych do prawidłowej pracy instalacji pochodzących ze sterującego instalacją systemu automatyki. 3. Przez wadę eksploatacyjną należy rozumieć każde zachowanie instalacji lub jej części powodujące ograniczenie jej funkcjonalności lub utrudniające jej pracę, a nie będące błędem krytycznym. 4. Zgłoszenie wady eksploatacyjnej lub awarii krytycznej należy udokumentować w formie pisemnej, poprzez dokonanie przez Zamawiającego wpisu do książki serwisowej. 5. Przekazanie zgłoszenia wady eksploatacyjnej lub awarii krytycznej następuje za pośrednictwem telefonu, drogą elektroniczną, faksem lub za pomocą innego ustalonego przez Strony na piśmie sposobu komunikowania. 6. Niezwłocznie po przekazaniu zgłoszenia wady eksploatacyjnej lub awarii krytycznej Wykonawca potwierdza przyjęcie zgłoszenia za pośrednictwem telefonu, drogą elektroniczną, faksem lub za pomocą innego ustalonego przez Strony sposobu komunikowania. Pracownik Wykonawcy przyjmujący zgłoszenie jest zobowiązany podać zgłaszającemu swoje imię i nazwisko. 7. Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania systemów łączności umożliwiających zgłaszanie i potwierdzanie otrzymania zgłoszenia wady eksploatacyjnej lub awarii krytycznej, przez siedem dni w tygodniu 24 godziny na dobę. 8. W przypadku zgłoszenia awarii krytycznej reakcja serwisowa Wykonawcy nastąpi w ciągu 2 godzin od momentu przekazania zgłoszenia serwisowego awarii krytycznej przez Zamawiającego. Zamawiający udokumentuje dokładną datę i czas reakcji serwisowej, dokonując stosownego wpisu w książce serwisowej. 9. Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia awarii krytycznej w jak najkrótszym czasie, jednak nie później niż w ciągu 5 dni od momentu przekazania zgłoszenia awarii krytycznej przez Zamawiającego. 10. Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia wady eksploatacyjnej w jak najkrótszym czasie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od momentu przekazania zgłoszenia wady eksploatacyjnej przez Zamawiającego. 11. Odbiór naprawy wady eksploatacyjnej lub awarii krytycznej odbywać się będzie zgodnie z następującymi zasadami: a) po wykonaniu przez Wykonawcę naprawy, Wykonawca zgłasza wykonanie naprawy, b) w trakcie odbioru Wykonawca wraz z Zamawiającym sporządzą protokół naprawy zawierający w szczególności wszystkie ustalenia poczynione w toku podjętych czynności, datę i czas podejmowanych czynności oraz określą zakres i rodzaj skutków wady eksploatacyjnej lub awarii krytycznej, c) Zamawiający zobowiązany jest zawiadomić Wykonawcę o pozytywnym odbiorze naprawy lub o braku odbioru naprawy, d) w przypadku braku odbioru naprawy, Wykonawca zobowiązany jest do kontynuacji naprawy oraz do ponownego zgłoszenia wykonania naprawy. Po ponownej naprawie postanowienia lit. a, b i c stosuje się odpowiednio. Czas od braku odbioru naprawy do ponownego zgłoszenia wykonania naprawy wlicza się do czasu naprawy. 4.2.2.8. Planowane remonty w okresie zamówienia W ramach zamówienia wykonawca dokona koniecznych remontów wynikłych w trakcie eksploatacji instalacji klimatyzacji. Szczegółowy zakres, opis przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji zawarte zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ zamieszczonej na stronie internetowej Zamawiającego www.kopalniawieliczka.eu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 507300001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości: 10 000,00 zł należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kopalniawieliczka.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach