Przetargi.pl
Pełnienie obowiązków nadzoru inwestorskiego nad robotami dodatkowymi dla zadania inwestycyjnego pn.: Budowa Budynku Centrum Czystych Technologii Węglowych w Katowicach.

Główny Instytut Górnictwa ogłasza przetarg

  • Adres: 40-166 Katowice, pl. Gwarków 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2581631-9 , fax. 0322596533
  • Data zamieszczenia: 2011-11-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Główny Instytut Górnictwa
    pl. Gwarków 1
    40-166 Katowice, woj. śląskie
    tel. 032 2581631-9, fax. 0322596533
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gig.katowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie obowiązków nadzoru inwestorskiego nad robotami dodatkowymi dla zadania inwestycyjnego pn.: Budowa Budynku Centrum Czystych Technologii Węglowych w Katowicach.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Informacja o realizowanym obiekcie oraz motywacja podjęcia postępowania przetargowego na nadzór inwestorski nad robotami dodatkowymi. Budynek Centrum Czystych Technologii Węglowych - Laboratoria Katowice w realizacji jest pięciokondygnacyjnym budynkiem o przeznaczeniu na budynek laboratoryjny z prowadzonymi procesami o dużym potencjale skomplikowania i niebezpieczeństwa z uzupełniającym zakresem pomieszczeń biurowych. Procesy badawcze prowadzone w pomieszczeniach laboratoryjnych prowadzone będą z użyciem środków chemicznych oraz charakteryzują się wysokim stopniem zapylenia i wybuchowości. W skład wyposażenia w meble laboratoryjne wchodzi między innymi ok. 45 szt. specjalistycznych dygestoriów laboratoryjnych ściśle powiązanych z prowadzonymi procesami badawczymi. Obiekt wyposażony jest w aparaturę badawczą, która musi współpracować z instalacjami technologicznymi. Pierwotny projekt będący podstawą realizacji obiektu obejmuje instalacje: centralnego ogrzewania z lokalnym podwęzłem ciepła i ciepłej wody, wody zimnej i ciepłej użytkowej, sieci hydrantowej, wentylacji, klimatyzacji, zasilania energetycznego, instalacji elektrycznych średniego i niskiego napięcia, w tym instalacji SAP, System Telewizji Dozorowej CCTV, System Kontroli Dostępu. Pierwotny projekt zakłada lokalną automatykę urządzeń wentylacji i klimatyzacji. W wyniku zmian wprowadzonych w okresie realizacji obiektu ( rozpoczęto maj 2010 roku ) wynikających z ze zmiany wyposażenia technologicznego, rozszerzenia zakresu badań , zmian wynikających z konieczności dostosowania do przepisów obowiązujących w okresie realizacji, w tym zmian w przepisach przeciwpożarowych Zamawiający podjął decyzję o opracowaniu projektów dodatkowych i uzupełniających. W wyniku tej decyzji opracowano całkowicie nowe projekty na roboty dodatkowe : - instalację odpylania pomieszczeń, - instalację sprężonego powietrza, - instalacje BMS . - budynek garażu ze stacja transformatorowa i pomieszczeniami rozdzielni i stacji sprężarek. Ponadto opracowano projekty uzupełniające na następujące zakresy: - instalacja wentylacji i klimatyzacji, - instalacje wod.kan,, cwu, - instalacje elektryczne - instalacje elektryczne słaboprądowe, - wyposażenie technologiczne - meble laboratoryjne, - wyposażenie budynku - meble biurowe, - wyposażenie technologiczne sali konferencyjnej. W istocie w wyniku opracowania projektu technologicznego obiekt jest obiektem laboratoryjno - biurowym z dużym naciskiem na charakter laboratoryjny z prowadzonymi procesami o dużym potencjale skomplikowania i konieczności zabezpieczenia stałych i niezmiennych warunków klimatycznych, różnych dla poszczególnych pomieszczeń badawczych, często sąsiadujących z sobą. Równocześnie pomieszczenia, szczególnie laboratoryjne winny mieć zapewnioną optymalną pod względem komfortu, zdrowia, bezpieczeństwa i oszczędności gospodarkę medium wentylacyjno - grzewczo- chłodzącym. Wymagało to zapewnienia bardzo wnikliwego i indywidualnego opracowania instalacji, ich systemu sterowania, kontroli i monitoringu. Aktualny stan realizacji obiektu przez Generalnego Wykonawcę obejmuje: - wykonano stan surowy zamknięty obiektu ( z wyjątkiem ślusarki wejść do budynku.), - w trakcie realizacji orurowanie instalacji c.o., cwu., - w trakcie realizacji trasy kablowe instalacji elektrycznej średnio i słaboprądowej. - zaawansowano instalacje wentylacji i klimatyzacji. Stopień zaawansowania finansowego robót kształtuje się na poziomie 45%. Termin zakończenia robót z przekazaniem do użytkowania ustalono na 30.06.2012 roku. Funkcję generalnego wykonawcy zadania pełni Katowickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego BUDUS S.A., Katowice ul. Barbary 21 Funkcję nadzoru inwestorskiego w wyniku postępowania przetargowego pełni Inwest Complex Spółka z o.o, Gliwice, ul. Góry Chełmskiej 15. Wobec znacznie zwiększonego zakresu prac i faktu ,że dotychczasowa umowa z Inwest Complexem nie obejmowała zakresów robot dodatkowych oraz możliwością świadczenia usług nadzoru inwestorskiego przez różne podmioty , Zamawiający korzystający ze środków funduszowych Unii Europejskiej postanowił rozszerzyć zakres nadzoru inwestorskiego poprzez przeprowadzenie przetargu nieograniczonego na pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami dodatkowymi. Wykonawca wybrany w drodze przetargu zobowiązany będzie do pełnienie tej funkcji we współpracy z nadzorem inwestorskim realizującym nadzór w oparciu o podpisana umowę do zakończenia zadania inwestycyjnego jak również we współpracy z generalnym wykonawca obiektu. 2. Zakres obowiązków przy pracach dodatkowych: 1) Koordynacja i zarządzanie procesem inwestycyjnym w imieniu Zamawiającego, pełnienie funkcji instytucji nadzoru inwestorskiego, Inspektora nadzoru inwestorskiego w niezbędnych branżach zgodnie z obowiązkami określonymi przez polskie Prawo budowlane (Dz. U. nr 156 z 2006 r. poz. 1118 z późniejszymi zmianami) oraz zgodnie z postanowieniami odpowiednich decyzji i pozwoleń na prowadzenie budowy; 2) Rozliczanie powykonawcze wykonanych robót (sprawdzanie ilości robót, potwierdzanie zapisów w książce obmiarów, potwierdzanie i przygotowywanie dokumentów do płatności częściowych i końcowych), 3) Ścisła współpraca z nadzorem inwestorskim nad robotami podstawowymi, 4) Wykonywanie innych czynności, o których mowa w SIWZ i projekcie umowy; 5) Wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją kontraktu. 6) Zapewnienie stałej wymiany informacji z Zamawiającym oraz koordynacja swojej działalności z wymaganiami Zamawiającego. 7) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w załączniku nr 8 do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wpłata wadium. 1.1. Wysokość wadium ustala się na kwotę 2 000,00 zł (dwa tysiące złotych) 1.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późniejszymi zmianami). 1.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Głównego Instytutu Górnictwa w Katowicach w BRE Bank S.A nr 05 1140 1078 0000 3018 1200 1001. Środki muszą być na koncie do dnia 24.11.2011 r. do godz. 12:00. 1.4. Pozostałe formy wadium należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w pokoju 217 budynek dyrekcji GIG do dnia 24.11.2011 r. do godz. 12:00. 1.5. Potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopie przelewów oraz kopie dokumentów dotyczących innych niż w pieniądzu form wadium, należy dołączyć do oferty. 1.6. Wykonawca, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w SIWZ zostanie wykluczony z postępowania. 2 Zwrot wadium. 2.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 2.6 niniejszego rozdziału. 2.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 2.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 2.4. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 2.1 tego rozdziału, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 2.5. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 2.6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 2.7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gig.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach