Przetargi.pl
Pełnienie obowiązków inwestora zastępczego dla przedsięwzięcia pn.: Likwidacja zagrożeń środowiskowych spowodowanych zaleganiem odpadów zawierających azbest na terenie gminy Ogrodzieniec

Starostwo Powiatowe ogłasza przetarg

  • Adres: 42-400 Zawiercie, ul. Sienkiewicza 34
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 6710710-2 w. 315 , fax. 032 6721971
  • Data zamieszczenia: 2009-12-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe
    ul. Sienkiewicza 34 34
    42-400 Zawiercie, woj. śląskie
    tel. 032 6710710-2 w. 315, fax. 032 6721971
    REGON: 27628473300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zawiercie.powiat.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie obowiązków inwestora zastępczego dla przedsięwzięcia pn.: Likwidacja zagrożeń środowiskowych spowodowanych zaleganiem odpadów zawierających azbest na terenie gminy Ogrodzieniec
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest pełnienie obowiązków Inwestora Zastępczego dla przedsięwzięcia pn.: Likwidacja zagrożeń środowiskowych spowodowanych zaleganiem odpadów zawierających azbest na terenie gminy Ogrodzieniec, w skład którego wchodzą zadania: 1. Usunięcie odpadów zawierających azbest oraz rozbiórka obiektów budowlanych na terenie o powierzchni 2,2578 ha na działce nr 628/4, będących własnością Skarbu Państwa po byłym Przedsiębiorstwie Materiałów Izolacji Budowlanej IZOLACJA w Ogrodzieńcu 2. Rekultywacja obiektu nie będącego legalnym składowiskiem położonego w gminie Ogrodzieniec na działkach nr: 804/34, 829/7; 829/19; 804/106; 829/18; 829/20; 804/105 należących do Skarbu Państwa o łącznej powierzchni 5,7330 ha Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 7 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715410002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 15 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 20.000,00 zł ( słownie: dwadzieścia tysięcy zł 00/100 )
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca winien posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia ( w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie ). (a) wykonać w okresie ostatnich trzech lat ( przed dniem wszczęcia postępowania ) a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie co najmniej jednego przedsięwzięcia referencyjnego związanego z problematyką nadzoru nad likwidacją (unieszkodliwianie, odzysk lub wytwarzanie w celu usunięcia) odpadów w tym odpadów niebezpiecznych w ilości min.100 000 Mg odpadów lub wartości zamówienia przekraczającego 15 mln zł brutto. W celu potwierdzenia spełniania warunku (a) Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych usług sporządzony wg wzoru wykazu wykonanych przez Inwestora Zastępczego usług stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszej IDW oraz dokumenty potwierdzające , że usługi te zostały wykonane należycie. (b) Inwestor zastępczy powinien ocenić swoje ogólne potrzeby i zatrudnić zespół wystarczający na wykonanie wszystkich obowiązków wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia. Informację na temat liczby zatrudnionych pracowników oraz personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat ( przed dniem wszczęcia postępowania ) a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy podać dla tego okresu przeciętne zatrudnienie , należy zamieścić w załączniku nr 3 do niniejszej IDW. Wskazać do uczestniczenia w wykonywaniu niniejszego zamówienia następujące osoby wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności : Kierownik Zespołu ( Ekspert nr1 ) - Inżynier Rezydent : - wykształcenie wyższe techniczne - minimum 5-letnie doświadczenie w realizacji lub nadzorze co najmniej jednego kontraktu na roboty z zakresu likwidacji odpadów , w tym odpadów niebezpiecznych w zakresie wytwarzania, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, w charakterze kierownika lub członka kluczowego personelu; - doświadczenie w kierowaniu lub zarządzaniu przedsięwzięciami z zakresu robót ogólnobudowlanych, realizowanych zgodnie z warunkami i wymogami FIDIC ( czerwona książka ). Ekspert ds. Rozliczeń ( Ekspert nr 2 ) : - wykształcenie techniczne lub ekonomiczne, - minimum 5-letnie doświadczenie w wykonywaniu obmiarów , kosztorysów, zestawień kosztów i w kontroli kosztów, umiejętność rozliczania robót konstrukcyjno - budowlanych i robót technologicznych. Inspektor Nadzoru ( Ekspert nr 3 ) : - wykształcenie wyższe techniczne - minimum 5-letnie doświadczenie w wykonawstwie robót jako kierownik robót konstrukcyjno - budowlanych lub nadzorze jako inspektor nadzoru robót konstrukcyjno - budowlanych ; - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej ; - doświadczenie w kierowaniu lub zarządzaniu przedsięwzięciami z zakresu robót ogólnobudowlanych, realizowanych zgodnie z warunkami i wymogami FIDIC ( czerwona książka ). Specjalista ds. Ochrony Środowiska ( Ekspert nr 4 ) : - wykształcenie wyższe w zakresie ochrony środowiska - doświadczenie w prowadzeniu robót związanych z likwidacją odpadów w tym minimum 5 letnie doświadczenie związane z odpadami niebezpiecznymi w zakresie wytwarzania, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów oraz nadzorem nad monitorowaniem środowiska w związku z pracami związanymi z odpadami. Wymieniony kluczowy personel nie wyczerpuje wymagań dla rzetelnego wypełnienia zobowiązań Inwestora Zastępczego i winien być traktowany jako minimalne wymogi zamawiającego, a Inwestor Zastępczy jest odpowiedzialny za jego prawidłowy dobór. Inwestor Zastępczy powinien zaproponować w trakcie realizacji usługi personel pomocniczy potrzebny do wykonania wszystkich zadań będących przedmiotem zamówienia. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej IDW ( w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców powinni oni przedłożyć wykaz w jednym załączniku ) wraz z dokumentami potwierdzającymi że osoby - Eksperci wskazani do wykonania zamówienia posiadają: - odpowiednie uprawnienia budowlane ( do nadzoru lub kierowania robotami stosowanie do proponowanej funkcji ) w poszczególnych branżach; - aktualny wpis do właściwej izby samorządu zawodowego. Wykonawca winien znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki ( w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten wykonawca ten lub ci z wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku): (a) posiadają środki finansowe w wysokości co najmniej 200.000,00 PLN lub posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 200 000,00 PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytowa wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. (b) posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, o wartości nie mniejszej niż 400.000,00 zł. W celu potwierdzenia spełnienia warunku Inwestor Zastępczy musi złożyć polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu: 1) posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień i nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 u.p.z.p. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty: (a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert ( w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich) (b) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert( w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich) (c) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert( w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich) (d) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert ( w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich) (e) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 u.p.z.p. i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 u.p.z.p. ( wszyscy wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie złożą wspólne oświadczenie podpisane przez każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie lub przez Pełnomocnika w ich imieniu ) 2) posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia ( w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie ). (a) wykonać w okresie ostatnich trzech lat ( przed dniem wszczęcia postępowania ) a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie co najmniej jednego przedsięwzięcia referencyjnego związanego z problematyką nadzoru nad likwidacją (unieszkodliwianie, odzysk lub wytwarzanie w celu usunięcia) odpadów w tym odpadów niebezpiecznych w ilości min.100 000 Mg odpadów lub wartości zamówienia przekraczającego 15 mln zł brutto. W celu potwierdzenia spełniania warunku (a) Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych usług sporządzony wg wzoru wykazu wykonanych przez Inwestora Zastępczego usług stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszej IDW oraz dokumenty potwierdzające , że usługi te zostały wykonane należycie. (b) Inwestor zastępczy powinien ocenić swoje ogólne potrzeby i zatrudnić zespół wystarczający na wykonanie wszystkich obowiązków wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia. Informację na temat liczby zatrudnionych pracowników oraz personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat ( przed dniem wszczęcia postępowania ) a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy podać dla tego okresu przeciętne zatrudnienie , należy zamieścić w załączniku nr 3 do niniejszej IDW. Wskazać do uczestniczenia w wykonywaniu niniejszego zamówienia następujące osoby wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności : - Kierownik Zespołu ( Ekspert nr1 ) - Inżynier Rezydent : - wykształcenie wyższe techniczne - minimum 5-letnie doświadczenie w realizacji lub nadzorze co najmniej jednego kontraktu na roboty z zakresu likwidacji odpadów , w tym odpadów niebezpiecznych w zakresie wytwarzania, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, w charakterze kierownika lub członka kluczowego personelu; - doświadczenie w kierowaniu lub zarządzaniu przedsięwzięciami z zakresu robót ogólnobudowlanych, realizowanych zgodnie z warunkami i wymogami FIDIC ( czerwona książka ). - Ekspert ds. Rozliczeń ( Ekspert nr 2 ) : - wykształcenie techniczne lub ekonomiczne, - minimum 5-letnie doświadczenie w wykonywaniu obmiarów , kosztorysów, zestawień kosztów i w kontroli kosztów, umiejętność rozliczania robót konstrukcyjno - budowlanych i robót technologicznych. - Inspektor Nadzoru ( Ekspert nr 3 ) : - wykształcenie wyższe techniczne - minimum 5-letnie doświadczenie w wykonawstwie robót jako kierownik robót konstrukcyjno - budowlanych lub nadzorze jako inspektor nadzoru robót konstrukcyjno - budowlanych ; - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej ; - doświadczenie w kierowaniu lub zarządzaniu przedsięwzięciami z zakresu robót ogólnobudowlanych, realizowanych zgodnie z warunkami i wymogami FIDIC ( czerwona książka ). - Specjalista ds. Ochrony Środowiska ( Ekspert nr 4 ) : - wykształcenie wyższe w zakresie ochrony środowiska - doświadczenie w prowadzeniu robót związanych z likwidacją odpadów w tym minimum 5 letnie doświadczenie związane z odpadami niebezpiecznymi w zakresie wytwarzania, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów oraz nadzorem nad monitorowaniem środowiska w związku z pracami związanymi z odpadami. Wymieniony kluczowy personel nie wyczerpuje wymagań dla rzetelnego wypełnienia zobowiązań Inwestora Zastępczego i winien być traktowany jako minimalne wymogi zamawiającego, a Inwestor Zastępczy jest odpowiedzialny za jego prawidłowy dobór. Inwestor Zastępczy powinien zaproponować w trakcie realizacji usługi personel pomocniczy potrzebny do wykonania wszystkich zadań będących przedmiotem zamówienia. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej IDW ( w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców powinni oni przedłożyć wykaz w jednym załączniku ) wraz z dokumentami potwierdzającymi że osoby - Eksperci wskazani do wykonania zamówienia posiadają: -odpowiednie uprawnienia budowlane ( do nadzoru lub kierowania robotami stosowanie do proponowanej funkcji ) w poszczególnych branżach; -aktualny wpis do właściwej izby samorządu zawodowego. 3) znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki ( w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten wykonawca ten lub ci z wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku): (a) posiadają środki finansowe w wysokości co najmniej 200.000,00 PLN lub posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 200 000,00 PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytowa wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. (b) posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, o wartości nie mniejszej niż 400.000,00 zł. W celu potwierdzenia spełnienia warunku Inwestor Zastępczy musi złożyć polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 2. Stosownie do treści § 2 Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej: 1) pkt. 9.1.1).a), 9.1.1)b) i 9.1.1)d)składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju , w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono jego upadłości; b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 2) pkt. 9.1.1)c) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 u.p.z.p. 3. Stosownie do treści § 2 ust. 2 powołanego powyżej rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, dokumenty o których mowa powyżej w pkt. 9.2.1)a) i c) oraz 9.2.2) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Natomiast dokument o którym mowa w pkt. 9.2.1)b), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4. Stosownie do treści § 2 ust. 3 powołanego powyżej Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów o których mowa powyżej w pkt. 9.1.1)a) ,9.1.1)b), 9.1.1)c) i 9.1.1)d), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia w pkt. 9.3. IDW znajdują odpowiednie zastosowanie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zawiercie.powiat.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach