Przetargi.pl
Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego dla realizacji zadania pn. Budowa linii do segregacji odpadów komunalnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na składowisku odpadów komunalnych w Świętochłowicach

Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice ogłasza przetarg

  • Adres: 41-600 Świętochłowice, ul. Katowicka 54
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2453031, 6527500 , fax. 032 2454976,3491812
  • Data zamieszczenia: 2010-08-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice
    ul. Katowicka 54 54
    41-600 Świętochłowice, woj. śląskie
    tel. 032 2453031, 6527500, fax. 032 2454976,3491812
    REGON: 00051589100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.swietochlowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego dla realizacji zadania pn. Budowa linii do segregacji odpadów komunalnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na składowisku odpadów komunalnych w Świętochłowicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamiarem Zamawiającego jest, aby Wykonawca - Inspektor Nadzoru Inwestorskiego działał przy realizacji inwestycji w jego imieniu. Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi w zakresie: Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn Budowa linii do segregacji odpadów komunalnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na składowisku odpadów komunalnych w Świętochłowicach Projekt posiada dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, priorytet V Środowisko, działanie 5.2. Gospodarka odpadami stanowiącego program operacyjny Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Inwestycja dla której będzie prowadzony nadzór swoim zakresem obejmuje budowę sortowni odpadów komunalnych z kontenerowym budynkiem socjalno-sanitarnym wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Składowiska odpadów komunalnych przy ul. Wojska Polskiego w Świętochłowicach, tj.: Sortownia zmieszanych odpadów komunalnych o wydajności 30.000 Mg / rok / 1 zmianę. Część technologiczna - układ: przenośnik kanałowy - załadowczy, przenośnik wznoszący, sito bębnowe (dwusekcyjne), przenośnik wznoszący trybuna sortownicza wraz z kabiną sortowniczą, separator elektromagnetyczny wraz z konstrukcją nośną, przenośnik przesyłowy - rewersyjny (końcowy) Linia do surowców wtórnych: przenośnik kanałowy - załadowczy (do kabiny sortowniczej), przenośnik załadowczo wznoszący do prasy, prasa belująca z perforatorem. Część konstrukcyjno - budowlana hali sortowni: budynek sortowni zaprojektowano w konstrukcji stalowej jako jednonawowy, jednokondygnacyjny o rozpiętości: 62,20 m x 21,40 m = 1.331,08 m2; kubatura hali wynosi ok. 12.645,3 m3; średnia wysokość hali ok. 9,5 m. wentylacja hali: dla budynku sortowni odpadów zaprojektowano wentylację mechaniczną wywiewną oraz nawiewną podciśnieniową. budynek socjalny: system zabudowy modułowej. Część instalacyjna: instalacje wod-kan: sieć wodociągowa, sieć kanalizacji deszczowej, sieć kanalizacji sanitarnej. instalacje elektryczne: zasilanie, oświetlenie zewnętrzne. Część drogowa: drogi dojazdowe i place manewrowe do obsługi obiektów sortowni odpadów. Dostawa pojazdów, maszyn i urządzeń. Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje: 1) Zapoznanie się z dokumentacją projektową przedmiotowej inwestycji, będącą w posiadaniu Zamawiającego, w celu sprawdzenia wzajemnej zgodności i kompletności poszczególnych elementów składających się na tę dokumentację, w tym: zweryfikowanie dokumentacji projektowej pod względem jej kompletności i zgodności z przepisami prawa budowlanego, posiadanymi przez Zamawiającego decyzjami, opiniami i uzgodnieniami, przeprowadzenie inspekcji terenu budowy w celu sprawdzenia zgodności stanu istniejącego z dokumentacją projektową, wskazanie ewentualnych błędów Zamawiającemu w dostarczonej dokumentacji oraz interpretacja wpływu błędu na projekt i zaproponowanie Zamawiającemu konkretnych zmian (rozwiązań), opracowanie i przedłożenie Zamawiającemu w terminie 20 dni od daty podpisania umowy na realizację niniejszego zamówienia, harmonogramu wykonania planowanych robót na podstawie badanych dokumentów. 2) Pełnienie funkcji pomocy technicznej i merytorycznej dla przetargów prowadzonych w ramach realizowanej inwestycji, w tym: stała pomoc Zamawiającemu w zakresie opracowywania, zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010, Nr 113, poz.759. dalej: PZP) kompletnych dokumentacji przetargowych (Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz Ogłoszeń o zamówieniach) związanych z realizacja przedmiotowej inwestycji. Szczegółowy zakres opisu przedmiotu zamówienia określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. (Dz. U. Nr 202, poz. 2072) w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego. przygotowanie odpowiedzi na zapytania wykonawców biorących udział w postępowaniach przetargowych, we współpracy z Zamawiającym pomoc dla komisji przetargowej na etapie oceny ofert w szczególności poprzez zapewnienie udziału odpowiednio przygotowanych konsultantów, pomoc przy rozstrzyganiu przez Zamawiającego sporów w szczególności poprzez przygotowywanie propozycji odpowiedzi na odwołania, na informacje o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez Zamawiającego i skargi na wyroki KIO, udział w dodatkowych postępowaniach przetargowych związanych z ewentualnym powtarzaniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych na zadania związane z realizacją inwestycji. W cenie ofertowej należy uwzględnić ewentualne koszty z tytułu powtarzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych. 3) Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z art. 25 i 26 polskiego Prawa Budowlanego, z uwzględnieniem terminów i zgodnie ze sztuką budowlaną, tak, aby zapewnić jak najlepsze wykonanie realizowanych robót, a w szczególności: reprezentować Zamawiającego na terenie budowy poprzez sprawowanie kontroli zgodności wykonanych robót z dokumentacją projektową, pozwoleniem na budowę, decyzjami, opiniami i uzgodnieniami, przepisami obowiązującego prawa i normami oraz z zasadami wiedzy technicznej, powiadamiać organ nadzoru budowlanego o terminie rozpoczęcia robot, przekazywać wykonawcom robót, w imieniu Zamawiającego, projekty budowlane, pozwolenia na budowę i prawo dostępu do terenu budowy w terminach określonych w harmonogramie prowadzenia robót, inicjować i prowadzić rady techniczne na terenie budowy odbywające się w każdy pierwszy dzień tygodnia lub w innym uzgodnionym terminie oraz prowadzić rejestr rad technicznych, sporządzać raporty z rad technicznych i przekazywać kopie raportów uczestnikom rad technicznych i Zamawiającemu; współdziałać z autorem dokumentacji projektowej w zakresie sprawowanego przez niego nadzoru autorskiego i uzyskiwać od Projektanta zgody na zmiany w zakresie projektu budowlanego. przyjmować od wykonawców robót powiadomienia o stwierdzeniu błędów w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, i po ich zbadaniu, przekazywać je Zamawiającemu wraz z rekomendacją sposobu rozwiązania problemu, uczestniczyć w kontrolowaniu jakość robót, wbudowanych w nie materiałów i urządzeń i zapobiegać użyciu wadliwych lub niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie; uczestniczyć w sprawdzaniu i odbiorze robót ulegających zakryciu lub zanikające, uczestniczyć odbiorach robót j.w. oraz brać udział w przejmowaniu gotowych obiektów i w przekazywaniu ich do użytkowania; Brać udział w potwierdzaniu ilości wykonanych robót; w przypadku stwierdzenia wad nadzorować wspólnie z Zamawiającym ich usunięcie; wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia (potwierdzone wpisem do dziennika budowy) dotyczące: wykonywania robót, usunięcia nieprawidłowości i zagrożeń, przeprowadzania prób lub badań (także wymagających odkrycia robót zakrytych zanikowych), przedstawienia ekspertyz dotyczących robót za zgodą Zamawiającego wstrzymać roboty w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia ludzi bądź spowodować znaczne straty materialne; przygotowywać dla Zamawiającego stosowne świadectwa przejęcia i protokoły odbiorów; przekazywać Zamawiającemu stosowne świadectwa wykonania i weryfikować rozliczenia (oświadczenia) końcowe przedkładane przez wykonawców robót; koordynować działania wykonawców robót i pomagać im uzyskać wymagane uzgodnienia i pozwolenia na użytkowanie robót w imieniu Zamawiającego; w przypadku wystąpienia sytuacji nieprzewidzianych lub siły wyższej, przeprowadzić analizę sytuacji i doradzić Zamawiającemu rozwiązanie problemu i/lub zatwierdzić plan działania wykonawcy robót przedstawiony na taką okoliczność; analizować, weryfikować i zatwierdzać zmiany do harmonogramu wykonania robót w porozumieniu z Zamawiającym i z wykonawcą robót, w celu optymalizacji kosztów i terminu wykonania (czasu na ukończenie); przeciwdziałać wszelkim opóźnieniom i nieprawidłowościom zaistniałym na terenie budowy podczas wykonywania robót; monitorować i analizować postęp robót; doradzać Zamawiającemu w zakresie obniżenia kosztów budowy, a także kosztów eksploatacyjnych w przyszłości; sprawować nadzór w zakresie dostępności, mobilizacji i wykorzystania sprzętu Wykonawcy stosownie do postanowień SIWZ na wykonanie robót; kontrolować terminy obowiązywania wszystkich certyfikatów, aprobat, polis ubezpieczeniowych, gwarancji lub poręczeń (zabezpieczenia należytego wykonania robót), własności sprzętu Wykonawcy, itp., za które wykonawcy robót są odpowiedzialni zgodnie z postanowieniami SIWZ; przeprowadzać regularne kontrole w celu weryfikacji jakości stosowanych materiałów i urządzeń oraz wykonywanych robót oraz stwierdzać ich zgodność z polskimi normami, aprobatami technicznymi lub deklaracjami zgodności oraz zgodnie z sztuką budowlaną; analizować i oceniać kompletność sporządzanych przez wykonawców robót instrukcji obsługi, eksploatacji, konserwacji oraz dokumentacji techniczno-ruchowych; brać czynny udział i nadzorować próby końcowe (w tym próby przedrozruchowe, próby rozruchowe i ruch próbny) i próby eksploatacyjne; kontrolować przeprowadzania prób i uznawać świadectwa wystawione przez wykonawców robót; przygotować końcową inspekcję i sporządzić protokół odbioru końcowego robót oraz inne dokumenty niewymienione w SIWZ na wykonanie robót, a mające zastosowanie w procesie inwestycyjnym; nadzorować terminowe wykonanie robót; rekomendować Zamawiającemu propozycje stosownych zmian w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających zmiany harmonogramu robót; kontrolować przeprowadzane obmiary wykonanych robót przeprowadzić procedurę uzyskania pozwolenia na użytkowanie realizowanej inwestycji zgodnie z zapisami w decyzji o pozwoleniu na budowę; przyjmować, analizować, weryfikować i zatwierdzać dokumentację powykonawczą i inne dokumenty związane z zakończeniem robót, sporządzone przez wykonawców robót, kontrolować przestrzeganie przez wykonawcę robót zasad BHP oraz utrzymania porządku na terenie budowy; zachować wymagania ochrony środowiska; sporządzać wszelkie niezbędne dokumenty stosownie do postanowień do wymagań Zamawiającego i/lub instytucji finansujących projekt; doradzać fachowo i świadczyć stałe usługi konsultacyjne dla Zamawiającego. 4) Raporty: Wykonawca niniejszego zamówienia sporządza raporty w czasie trwania Umowy na realizację niniejszego projektu w zakresie i terminach określonych poniżej. 1. Raport otwarcia. W okresie miesiąca od daty rozpoczęcia realizacji niniejszego zamówienia przedstawiciel Wykonawcy niniejszego zadania przedłoży Zamawiającemu Raport Otwarcia zawierający komentarz dotyczący ogólnej organizacji inwestycji, listę trudności jakie wynikły w początkowym okresie realizacji inwestycji, zidentyfikuje ryzyka i potencjalne problemy, które mogą wystąpić podczas realizacji inwestycji i zaproponuje sposoby ich rozwiązania. Ponadto raport będzie zawierał sprawozdanie ze sprawdzenia dokumentacji projektowej, jej kompletności i wzajemnej zgodności. 2. Raporty miesięczne. Przedstawiciel Wykonawcy niniejszego zadania przez cały okres realizacji inwestycji sporządza raporty miesięczne. Raport będzie zawierał: opis postępu robót i powstałych problemów, propozycje rozwiązania tych problemów, zaangażowanie sił i środków Wykonawcy robót, zaangażowanie finansowe, postęp robót i płatności w powiązaniu z planem na każdy miesiąc, plan robót i płatności na kolejny miesiąc, graficzne przedstawienie postępu robót w powiązaniu z harmonogramem, graficzna prezentacja postępu robót na planie i lub rysunkach obiektów, fotografie dokumentujące postęp robót, lista poleceń zmian z wartością odnośnych robót oraz wartością netto polecenia zmian, aktualne szacunki kosztu końcowego na różnych etapach wdrażania i trwania inwestycji, wykaz roszczeń i etap ich rozpatrzenia. 3. Raport techniczny. Przedstawiciel Wykonawcy niniejszego zadania przygotuje (wtedy, kiedy to konieczne lub na żądanie Zamawiającego) raport informujący o problemach technicznych jakie wystąpiły w trakcie realizacji robót. Taki raport będzie wymagany, kiedy wystąpią poważne zmiany w dokumentacji projektowej. Raport techniczny powinien zawierać: założenia, na podstawie których została opracowana dokumentacja projektowa, zestawienie wszystkich nowych założeń projektowych konieczne do oceny zaproponowanej zmiany, zestawienie rysunków powykonawczych pokazujących lokalizację i szczegółowe wymiary wszystkich wykonanych robót do dnia sporządzenia raportu, kopie wszystkich wcześniej zatwierdzonych zmian projektowych i innych zmian, kopie kalkulacji cen jednostkowych z oferty Wykonawcy robót, które będą występowały w związku z wprowadzaną zmianą, opis przyjętych projektowych założeń i różnice w założeniach projektowych w stosunku do oryginalnych, ofertowych rozwiązań, nowy przedmiar pozycji kosztorysowych i koszty odpowiadające proponowanym zmianom projektowym w porównaniu z ofertą Wykonawcy robót, rysunki pokazujące dokładną lokalizację proponowanych zmian projektowych. 4. Raport dotyczący sporu. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu raport dotyczący sporu w każdym przypadku, gdy w trakcie realizacji usługi zostanie wszczęty spór między Zamawiającym a Wykonawcą robót dotyczący realizacji inwestycji, a także wraz ze sporządzeniem protokołu odbioru końcowego dla wszystkich spraw spornych, jakie wystąpiły w trakcie realizacji, w których Wykonawca robót co prawda nie wszczął sporu sądowego, ale nie zgodził się ze stanowiskiem Inspektora Nadzoru Inwestorskiego i Zamawiającego. Każdy Raport dotyczący sporu zawierał będzie szczegółowy opis zdarzeń i korespondencji dotyczącej sporu (wraz z kalendarium). Do Raportu powinny być załączone wszelkie istotne dokumenty, które pozwolą na przeanalizowanie przebiegu sporu i stanowisk stron. Jeśli nie będzie wynikało to z korespondencji, Wykonawca będzie zobowiązany do zawarcia w Raporcie swego wyraźnego i jednoznacznego stanowiska co do przedmiotu sporu oraz uzasadnienia dla podejmowanych w związku ze sporem rozstrzygnięć. 5. Raport końcowy. Po zakończeniu robót, wystawieniu protokołu odbioru końcowego, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu Raport końcowy zawierający: 1. Wstęp Krótki opis projektu. Działania przed rozpoczęciem inwestycji. 2. Dokumentacja projektowa. Założenia projektowe. Zmiany projektowe w trakcie realizacji. 3. Organizacja i zarządzanie inwestycją. Struktura zarządzania Wykonawcy. Struktura Nadzoru Inwestorskiego. 4. Wykonawstwo. Postęp robót. Uwagi do wykonania poszczególnych głównych elementów robót. Odpowiednie pozycje głównych elementów robót wg Specyfikacji. Osiągnięta jakość robót w zgodności ze Specyfikacjami Technicznymi. Przyczyny wystąpienia wad. 5. Sprawy umowy o roboty budowlane i zmiany. Czas trwania umowy o roboty budowlane. Roszczenia. 6. Sprawy finansowe. Przyczyny zmiany zaakceptowanej kwoty, na którą opiewała umowa. Końcowe rozliczenie ilościowe wykonanych robót. 7. Uwagi i wnioski z przebiegu realizacji inwestycji dotyczące: Dokumentacji projektowej. Umowy na roboty. Ogólnych i Szczegółowych Specyfikacji Technicznych. Czasu trwania umowy o roboty budowlane. Technologii robót. Rekomendacji na przyszłe, podobne projekty. Każdy z powyższych raportów należy sporządzić w co najmniej 2 egzemplarzach i przekazać Zamawiającemu. W ramach wykonywanych czynności, związanych z realizacją przedmiotowej inwestycji Zamawiający zapewnia: przekazanie kompletnej dokumentacji projektowej realizowanej inwestycji wraz z uzyskanymi decyzjami, postanowieniami i opiniami, udostępnienie Wykonawcy pomieszczenia biurowego z dostępem do wody, energii elektrycznej, łącza internetowego, zlokalizowanego w pobliżu terenu budowy, w budynku socjalnym stanowiącym zaplecze składowiska odpadów w Świętochłowicach, na podstawie porozumienia z zarządcą składowiska, wyznaczenie inspektora nadzoru autorskiego, którym jest firma HEKO z siedzibą w Poznaniu przy ul. Miodowej 2a/2, będąca wykonawcą dokumentacji projektowej realizowanej inwestycji,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 8 000 zł,-PLN (słownie:osiem tysięcy złotych) zabezpieczającego ofertę na okres 30 dni

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip@swietochlowice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach