Przetargi.pl
Pełnienie nadzru inwestorskiego przy realizacji inwestycji pn.: Budowa między ulicami Raciborską a Koszarowa w Katowicach budynku dyaktyczno-badawczego i kulturalnego wraz z zagospodarowaniem terenu na otwarty park form przestrzennych

Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach ogłasza przetarg

  • Adres: 40-074 Katowice, ul. Raciborska 37
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 2516989 w.117,122; 2055022 , fax. 32 251 89 67
  • Data zamieszczenia: 2013-01-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach
    ul. Raciborska 37 37
    40-074 Katowice, woj. śląskie
    tel. 32 2516989 w.117,122; 2055022, fax. 32 251 89 67
    REGON: 27762086000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.asp.katowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Uczelnia publiczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzru inwestorskiego przy realizacji inwestycji pn.: Budowa między ulicami Raciborską a Koszarowa w Katowicach budynku dyaktyczno-badawczego i kulturalnego wraz z zagospodarowaniem terenu na otwarty park form przestrzennych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest kompleksowy nadzór inwestorski nad realizacją zadania pn.: Budowa między ulicami Raciborską a Koszarową w Katowicach budynku dydaktyczno-badawczego i kulturalnego wraz z zagospodarowaniem terenu na otwarty park form przestrzennych. W ramach kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacja zadania, o którym mowa wyżej, Wykonawca musi zapewnić, w szczególności nadzór inwestorski nad: -robotami budowlanymi i konstrukcyjnymi, -instalacyjnymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, teletechnicznych i elektroenergetycznych, -instalacyjnymi w zakresie sieci, instalacji, urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych. -drogowymi. oraz w pozostałym zakresie określonym w dokumentacji projektowej zadania. Dokumentacja projektowa inwestycji jest dostępna pod: http://pub.asp.katowice.pl/pub/ASP-DAT-ZP-22-2012/ Wykonawca jest zobowiązany do wykonania obowiązków i przyjęcia praw, wynikających z art. 25 i 26 ustawy - Prawo budowlane (Dz. U. z 1994 r. nr 89, poz. 414 ze zmianami), a także przejęcia czynności ciążących na Zamawiającym - Inwestorze w fazie przygotowania i realizacji inwestycji, aż do jej zakończenia. Niezależnie od tych obowiązków Wykonawca jest zobowiązany w szczególności do: a) przed rozpoczęciem inwestycji należytego zapoznania się z kompletem dokumentacji związanej z realizacją umowy o nadzór inwestorski, w tym: z umowami, wytycznymi, opracowaniami, dokumentacją projektową, pozostałą dokumentacją dotyczącą inwestycji (uzgodnieniami, decyzjami, pozwoleniami, warunkami przyłączy i innymi umowami dotyczącymi inwestycji), b) należytego zapoznania się ze stanem faktycznym dotyczącym nieruchomości, objętej zadaniem, c) reprezentowanie Zamawiającego na budowie, w tym uczestniczenie w przekazaniu Wykonawcy robót budowlanych terenu budowy, sprawowanie nadzoru w zakresie zgodności realizacji inwestycji z dokumentacją projektową, pozwoleniem na budowę, innymi pozwoleniami i uzgodnieniami oraz warunkami realizacji inwestycji, a także pozostałą dokumentacją formalno-prawną dotyczącą inwestycji oraz obowiązującymi normami i przepisami, aktualnie dostępną wiedzą techniczną i sztuką budowlaną, d) Sprawdzanie jakości, zatwierdzanie wykonywanych robót, materiałów i urządzeń przed ich wbudowaniem w szczególności w celu zapobiegania zastosowania wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie czy zamiennych nieobjętych dokumentami Zamawiającego, e) Kontrolowanie zgodności wykonania robót z projektem oraz umową wykonawczą, kontroli prawidłowości dokonywanych przez Wykonawcę wpisów do Dziennika Budowy, a także dokonywania wpisów do dziennika Budowy w ramach powierzonych obowiązków nadzoru, f) Współpraca z Zamawiającym, projektantem i wykonawcą robót budowlanych w zakresie realizowanych robót budowlanych i niezbędnym dla prawidłowego przebiegu procesu inwestycyjnego, w tym stałe konsultowanie i fachowe doradztwo na rzecz Zamawiającego w celu bieżącego i sprawnego rozwiązywania problemów pojawiających się w trakcie realizacji inwestycji. g) Nadzorowanie przestrzegania na budowie zasad bezpieczeństwa, ustaleń planu BIOZ, h) Zawiadamianie Inwestora o konieczności zawiadomienia właściwych organów o naruszeniach prawa budowlanego, stwierdzonych w trakcie realizacji inwestycji, a w przypadku gdy roboty budowlane są prowadzone w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z postanowieniami umowy zawartej z Wykonawcą robót budowlanych - wstrzymanie prac i niezwłoczne zawiadomienie o tym Zamawiającego, i) Prowadzenie dokumentacji niezbędnej dla prawidłowego wykonania nadzoru inwestorskiego, w tym prowadzenie szczegółowej dokumentacji fotograficznej prowadzonych robót (w szczególności robót ulegających zakryciu), utrwalania fotografii na nośnikach CD/DVD w powszechnie dostępnym formacie umożliwiającym ich odczyt przez Zamawiającego oraz przekazywanie ich w trakcie prowadzenia robót wraz z raportem miesięcznym oraz na każde żądanie Zamawiającego, j) Pisemne raportowanie, co miesiąc o postępach w realizacji prac, w tym: -Każdorazowo pisemne informowanie Zamawiającego w przypadku trudności w realizacji robót, postępie prac uniemożliwiającym dotrzymanie terminów określonych w harmonogramie rzeczowo-finansowym, -Informowanie z odpowiednim wyprzedzeniem o wszelkich zagrożeniach, w tym również o nieprawidłowościach i wadach czy zaniedbaniach występujących podczas realizacji robót budowlanych oraz o podejmowanych działaniach zapobiegawczych oraz naprawczych, a także do proponowania sposobu ich usunięcia, k) Weryfikacja i ocena dokumentów dostarczonych przez Wykonawcę robót budowlanych, związanych z odbiorami częściowymi, robotami zanikającymi i ulegającymi zakryciu, odbiorem końcowym robót budowlanych, w tym dokumentów stanowiących podstawę rozliczenia z Wykonawcą (a także jego rozliczenie wobec podwykonawców robót budowlanych), atestów, certyfikatów, wyników pomiarów, dokumentacji fotograficznej prowadzonych robót, instrukcji ppoż. oraz instrukcji użytkowania obiektu itp. l) W przypadku odstąpienia od umowy lub przerwania prac przez Wykonawcę robót budowlanych - uczestniczenie w czynnościach inwentaryzacyjnych robót budowlanych i robotach zabezpieczających, weryfikacja protokołu inwentaryzacji robót, udział w odbiorze robót przerwanych i zabezpieczających, m) Wskazywanie ewentualnych braków, usterek i wad, potwierdzanie ich usunięcia, n) Wydawanie pisemnych opinii, udzielanie pisemnych wyjaśnień, analiz itp. w przypadku powstania kwestii spornych, wymagających rozstrzygnięcia lub budzących wątpliwości z zakresu realizowanego procesu inwestycyjnego, o) Potwierdzanie robót faktycznie wykonanych, w tym ich jakości, zużycia materiałów, potwierdzanie faktu usunięcia wad, p) Opiniowanie składanych przez Wykonawcę propozycji wykonania robót uzupełniających, zamówień dodatkowych, wszelkich zmian w stosunku do realizowanego projektu, w tym sporządzanie protokołów konieczności w celu akceptacji przez Zamawiającego, q) sporządzanie kosztorysów inwestorskich robót dodatkowych, czy uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, udzielonych do czasu zakończenia inwestycji, r) uczestniczenie w naradach koordynacyjnych oraz pracach komisji powoływanych przez Zamawiającego, s) uczestniczenie w odbiorach robót budowlanych, w tym w czynnościach prób, pomiarów, badań itp. oraz udział w przekazaniu obiektu do użytkowania, a w przypadku wykrycia lub ujawnienia się wady robót budowlanych w okresie rękojmi lub gwarancji - udział w czynnościach (spotkania, udzielanie wyjaśnień, wydawanie opinii, dokonywanie ustaleń) wymagających wg Zamawiającego obecności inspektora nadzoru. t) stosowanie się do wewnętrznych regulacji prawnych Zamawiającego w zakresie realizowanych zadań (w tym zasad obiegu dokumentów finansowo-księgowych itp.), a także zasad wynikających z przepisów bądź wytycznych związanych z prowadzeniem dokumentacji i rozliczaniem zadania współfinansowanego z Unii Europejskiej, u) poddanie się audytowi i kontroli instytucji uprawnionych do kontroli projektu w zakresie realizowanych usług i dokumentacji inwestycji, a także uczestniczenie w ewentualnych czynnościach wyjaśniających, w tym przedkładanie prowadzonej przez siebie dokumentacji, udzielanie wyjaśnień, odpowiedzi dot. realizowanego procesu inwestycyjnego. v) wykonywanie innych czynności wynikających z przepisów ustawy Prawo budowlane oraz aktów wykonawczych, poleceń Zamawiającego oraz tych które wynikają z nadzoru autorskiego, w) wykonywanie innych niewymienionych powyżej czynności, których podjęcie jest niezbędne do osiągnięcia celu oznaczonego w umowie. Wykonawca jest zobowiązany do wyznaczenia inspektora nadzoru posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, który będzie KOORDYNATOREM wszystkich inspektorów nadzoru. Koordynator i inspektorzy poszczególnych branż są zobowiązani do obecności: -na terenie inwestycji zgodnie z potrzebami wynikającymi z harmonogramu budowy w stopniu zapewniającym skuteczność czynności nadzoru inwestorskiego, jednak nie rzadziej niż 2 razy w tygodniu, -na każde żądanie Zamawiającego lub wykonawcy robót budowlanych, -Zamawiający przewiduje raz w tygodniu narady koordynacyjne, w których będzie zobowiązany uczestniczyć koordynator oraz w zależności od etapu realizowanych prac (zgodnie ze wskazaniem Zamawiającego i/lub wykonawcy robót budowlanych) odpowiedni inspektorzy branżowi. Dojazd oraz wszelkie koszty związane ze swoją obecnością na budowie oraz realizacją przedmiotu umowy (odzież ochronna itp.) Wykonawca zapewnia na swój koszt we własnym zakresie. Zamówienie obejmuje także pełnienie czynności nadzoru inwestorskiego przy realizacji ewentualnych zamówień dodatkowych lub uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego udzielonych przez Zamawiającego Wykonawcy robót budowlanych do zakończenia inwestycji (tj. uzyskania prawomocnego pozwolenia na użytkowanie obiektu). Wykonawca będzie zobowiązany ubezpieczyć kontrakt na cały okres trwania umowy od odpowiedzialności cywilnej deliktowej i kontraktowej do wysokości 100% wynagrodzenia (ceny ofertowej brutto) i przedstawić przed podpisaniem umowy o udzielenie zamówienia aktualną i opłaconą polisę ubezpieczeniową.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 23 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 12.000 PLN (słownie: dwanaście tysięcy złotych PLN). Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: -pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: ING Bank Śląski O/Katowice 84 1050 1214 1000 0007 0000 7826; -poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; -gwarancjach bankowych; -gwarancjach ubezpieczeniowych; -poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna należy złożyć w formie oryginału w Dziale Finansowo - Księgowym , znajdującym się na parterze budynku przy ul. Raciborskiej 37 Katowicach pokój nr 012, załączając równocześnie do oferty kserokopię dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem. Gwarancja zapłaty wadium powinna być bezwarunkowa i płatna na pierwsze żądanie. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.). Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: -odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; -nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; -zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.asp.katowice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach