Przetargi.pl
Usługa Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn: Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole Miejskie Nr 20 przy ul. Śliwki 38 oraz Nr 47 przy ul. Piłsudskiego 92 w Sosnowcu)

Gmina Sosnowiec - miasto posiadające prawa powiatu - reprezentowana przez Prezydenta Miasta ogłasza przetarg

  • Adres: 41-200 Sosnowiec, al. Zwycięstwa 20
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 2960600 , fax. 32 296 06 05
  • Data zamieszczenia: 2016-06-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sosnowiec - miasto posiadające prawa powiatu - reprezentowana przez Prezydenta Miasta
    al. Zwycięstwa 20 20
    41-200 Sosnowiec, woj. śląskie
    tel. 32 2960600, fax. 32 296 06 05
    REGON: 27625548200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.sosnowiec.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn: Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole Miejskie Nr 20 przy ul. Śliwki 38 oraz Nr 47 przy ul. Piłsudskiego 92 w Sosnowcu)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    UŻYTE OKREŚLENIA Umowa - Odnosi się do Umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą na pełnienie funkcji Nadzoru Inwestorskiego dla zadania Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki)
    JRP - Jednostka Realizująca Projekt
    u. p. z. p.- Aktualnie obowiązująca Ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2015 r. poz. 2164)
    Zadanie inwestycyjne, umowa na roboty budowlane, Zadanie, - Odnoszą się do zadania pn.: Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki). Zamawiający podjął decyzję o podziale na części przedmiotowego zamówienia w ramach jednego Zamówienia, tj. Część nr 1 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 47 ul. Piłsudskiego 92 wraz z niezbędnym wyposażeniem Cześć nr 2 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 20 ul. Śliwki 38 wraz z niezbędnym wyposażeniem. Umowa na roboty budowlane oznacza zarówno umowę z wykonawcą części nr 1 i części nr 2.
    Skrót NI - Odnosi się do Nadzoru Inwestorskiego dla zadania Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki)
    Skrót PM 47 - Odnosi się do Przedszkola Miejskiego nr 47 zlokalizowanego przy ul. Piłsudskiego 92 w Sosnowcu
    Skrót PM 20 - Odnosi się do Przedszkola Miejskiego nr 20 zlokalizowanego przy ul. A. Śliwki 38 w Sosnowcu
    Skrót RPO WSL - Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014 - 2020
    Użytkownik - Odnosi do Przedszkola Miejskiego nr 20 w Sosnowcu i Przedszkola Miejskiego nr 47 w Sosnowcu. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
    Usługa Nadzoru Inwestorskiego (NI) dla zadania Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki). Zakres obowiązków NI w ramach niniejszego zamówienia: 1. Profesjonalne świadczenie usług polegających w szczególności na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi, zapewniające prawidłowe wykonawstwo wszystkich robót objętych wyżej wymienionym zadaniem oraz zarządzaniu technicznym, administracyjnym i finansowym zadaniem: Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki). Część nr 1 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 47 ul. Piłsudskiego wraz z niezbędnym wyposażeniem. Zakres zadania obejmuje: - termomodernizację istniejącego obiektu, - dobudowę kolejnego segmentu, w którym przewidziano 2 sale dydaktyczne, sale rekreacyjną, toalety (w tym dla osób niepełnosprawnych), magazyny, sale do indywidualnych zajęć z dziećmi, - wykonanie placu zabaw, - wykonanie ścieżki rekreacyjnej, - dostawę mebli. Cześć nr 2 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 20 ul. Śliwki wraz z niezbędnym wyposażeniem Zakres zadania obejmuje: - termomodernizację istniejącego obiektu, - dobudowę kolejnego segmentu, w którym przewidziano 2 sale dydaktyczne, sale rekreacyjną, toalety (w tym dla osób niepełnosprawnych), magazyny, sale do indywidualnych zajęć z dziećmi - przebudowę pomieszczenia kuchni, - dostawę wyposażenia kuchni, - zagospodarowanie placu zabaw z ogrodem dydaktycznym i zieloną klasą, - nasadzenia zieleni, - dostawę mebli. Autorem Dokumentacji projektowej jest: Konsorcjum: Pracownia Projektowa AiM Arkadiusz Miśkiewicz, ul. Walerego Wróblewskiego 51A lok 6. 41-106 Siemianowice Śląskie oraz MBC Automatyka i Wentylacja Sp. z o.o. 41-100 Siemianowice Śląskie, ul. Olimpijska 7 2. Ogólne obowiązki NI Przedstawiony poniżej wykaz głównych zadań Nadzoru Inwestorskiego nie wyklucza wykonywania wszystkich innych czynności i zadań, które będą konieczne wg uznania Zamawiającego do prawidłowej realizacji zadania oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego, zgodnie z obowiązującym prawem: 2.1. Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego (Inspektor Nadzoru Inwestorskiego - oznacza osobę fizyczną, posiadającą kwalifikacje wymagane przez Rozdział 2 (Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie) i sprawującą funkcje nadzoru na Placu Budowy określone przez Art. 25 (obowiązki) oraz Art. 26 (prawa) polskiego Prawa Budowlanego.); 2.2. Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego (Inwestor Zastępczy - oznacza osobę inną niż Zamawiający, sprawującą na mocy pełnomocnictwa, udzielonego tej osobie przez Zamawiającego całość lub część czynności Inwestora przewidzianych w Art. 18 Rozdziału 3 (Prawa i obowiązki uczestników procesu budowlanego) Prawa Budowlanego); 2.3. Pełnienie funkcji Koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego, (Koordynator Czynności Nadzoru Inwestycyjnego - oznacza osobę fizyczną, przewidzianą Art. 27 Prawa Budowlanego.) W zakresie umowy osobę Koordynatora wyznacza NI, 2.4. Ponadto NI będzie odpowiedzialny za: a) Zarządzanie techniczne, finansowe, organizacyjne, prawne umową na roboty budowlane, b) Prawidłową weryfikowalność wydatków ponoszonych w nadzorowanej przez NI umowie na roboty zgodnie z Wytycznymi obowiązującymi w RPO WSL, c) Sporządzenie dokumentów niezbędnych do prowadzenia umowy na roboty zgodnie z zasadami i wytycznymi wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, 2.5. Wspieranie działań Zamawiającego w trakcie realizacji umowy na roboty budowlane.
    UWAGA:
    Zamawiający podjął decyzję o podziale na części zamówienia na roboty budowlane tj. Część nr 1 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 47 ul. Piłsudskiego 92 wraz z niezbędnym wyposażeniem Cześć nr 2 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 20 ul. Śliwki 38 wraz z niezbędnym wyposażeniem. Wykonawca będzie nadzorował część nr 1 i część nr 2, co oznacza iż przedmiotem nadzoru Wykonawcy może być jedna lub dwie odrębne umowy na roboty budowlane
    SZCZEGÓŁOWE OBOWIĄZKI NADZORU INWESTORSKIEGO DLA UMOWY NA ROBOTY
    1. Nadzór, monitoring i kontrola wykonania umowy na roboty pod względem technicznym, finansowym, organizacyjnym i prawnym; 2. Bezstronne i obiektywne uczestniczenie w procesie inwestycyjnym (stanie na straży prawidłowo wykonanego przedsięwzięcia zgodnie z jego Warunkami oraz obowiązującymi przepisami i zasadami sztuki budowlanej i inżynierskiej; podejmowanie bezstronnych decyzji np. w sprawie roszczeń Wykonawców, wydawanie polecenia Wykonawcy zgodnie z zapisami umowy); 3. Pełnienie funkcji mediatora i rozjemcy w sporach - prowadzenie polubownych uzgodnień w przypadku zaistnienia konfliktu pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym oraz współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu wypełnienia warunków umowy; 4. Monitoring wskaźników wykonania rzeczowego i finansowego umowy na roboty; 5. Bieżące raportowanie o postępie w wykonywaniu robót; 6. Przeprowadzenie z wykonawcą robót odbiorów częściowych i końcowych ze szczególnym uwzględnieniem rozruchów poszczególnych instalacji i urządzeń; 7. Zapewnienie przestrzegania i stosowania obowiązującego Prawa Budowlanego wraz z aktami wykonawczymi przez Wykonawcę; 8. Analiza ryzyka w zakresie nadzorowanych robót; 9. Dokonanie zgodnie z ustawą o rachunkowości wyceny wartości początkowej środków trwałych wytworzonych w ramach nadzorowanych robót, sporządzenie druków przyjęcia środków trwałych na majątek Zamawiającego (druki OT); 10. Przygotowanie dla Zamawiającego dokumentów we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i formalno-prawnych związanych z wdrożeniem i realizacją umowy na roboty; 11. Wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i formalno - prawnych związanych z wdrożeniem i realizacją umowy na roboty, w szczególności poprzez: a) prawidłową kwalifikację kosztów dokonywanych w ramach nadzorowanej umowy na roboty, zgodnych z Umową o dofinansowanie i obowiązującymi Wytycznymi dot. kwalifikowania kosztów w ramach RPO WSL, b) pomoc w przygotowaniu informacji do wniosków o płatność składanych przez Zamawiającego w ramach RPO WSL, w szczególności przekazywanie informacji o postępie wykonywaniu robót budowlanych i wskaźników wykonania rzeczowego w formacie zgodnym z Wytycznymi obowiązującymi w RPO WSL, c) informowanie o wszystkich występujących zagrożeniach oraz problemach przewidywanych i podejmowanych działaniach zapobiegawczych lub i naprawczych dla ich przezwyciężenia, d) analizowanie i sugerowanie wszelkich zmian w projektach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub po wykonaniu prac budowlanych, e) monitorowanie i kontrola odstępstw w nadzorowanych robotach pomiędzy wnioskiem dofinansowanie a zakresem rzeczowym wykonywanych robót, f) wykonywanie wszystkich innych czynności i zadań nie wymienionych w Umowie, które będą konieczne do prawidłowej realizacji nadzorowanej umowy na roboty (zgodnie z przepisami polskiego prawa, wytycznymi, procedurami RPO WSL oraz Instytucji Zarządzającej; 12. Zapobieganie powstawaniu jakichkolwiek nieprawidłowości w wykonaniu umowy na roboty, zarówno w zakresie technicznym, finansowym, organizacyjnym i prawnym jak również w osiągnięciu wymaganych wskaźników produktu; 13. W trakcie realizacji przedmiotu umowy, jak i po jej zakończeniu, NI jest zobowiązany do udostępnienia organom kontrolnym, będących w jego posiadaniu, dokumentów związanych z przedmiotowym zadaniem inwestycyjnym oraz do udzielenia wszelkich wyjaśnień pisemnych oraz ustnych na zadawane pytania przez Instytucje Zarządzające i kontrolujące kierowane bezpośrednio do NI jak i za pośrednictwem Zamawiającego. NI będzie wykonywać swoje obowiązki w ścisłej współpracy z Zamawiającym, zgodnie z wydanymi poleceniami i obowiązującymi przepisami prawa. 1) Opracowanie i wdrożenie odpowiedniego systemu zarządzania umową na roboty, który zapewni stały nadzór i kontrolę oraz jego realizację w oparciu o Dokumentację Przetargową, projektową, oraz harmonogram rzeczowy i finansowy, 2) weryfikacja i zatwierdzanie planów zapewnienia jakości wykonawcy umowy na roboty, 3) wydanie Wykonawcy umowy na roboty powiadomienia o dacie rozpoczęcia robót, 4) prowadzenie pełnego nadzoru inwestorskiego nad robotami w ramach umowy na roboty, ze szczególnym uwzględnieniem polskiego Prawa Budowlanego oraz aktów wykonawczych. Nadzór musi być prowadzony przez zespół ekspertów, którzy posiadają odpowiednie uprawnienia wymagane przez Polskie Prawo Budowlane, 5) ścisła współpraca z innymi jednostkami sprawującymi nadzór nad wykonywanymi robotami, 6) prowadzenie technicznego, finansowego, administracyjnego i prawnego nadzoru nad prowadzonymi pracami, egzekwowanie zgodności prowadzonych prac z: - dokumentacją przetargową na wybór wykonawcy umowy na roboty, - założonym harmonogramem, - pozwoleniami na budowę oraz innymi decyzjami administracyjnymi, - projektami technicznymi, - specyfikacjami technicznymi, - obowiązującym prawem, - wnioskiem o dofinansowanie, - zasadami wiedzy inżynierskiej, - warunkami programów instytucji finansujących umowę na roboty 7) nadzór nad prawidłowością i zgodnością z warunkami umowy polis ubezpieczeniowych, zabezpieczeń finansowych umowy na roboty, gwarancji, oraz kontrola nad terminowym regulowaniem i przekazywaniem Zamawiającemu składek za wymagane ubezpieczenie, 8) mediacja w polubownym rozstrzyganiu wszelkich sporów powstałych pomiędzy stronami umowy na roboty, zapobieganie sporom, 9) weryfikacja punktów odniesienia i wytyczania obiektów, 10) monitorowanie postępu prac włącznie ze składaniem z nich raportów, w których będą brane pod uwagę zarówno wskaźniki rzeczowe, jak i finansowe, 11) organizowanie i prowadzenie cyklicznych narad koordynacyjnych (co najmniej raz w miesiącu lub tak często jak będzie to konieczne dla prawidłowego postępu robót) oraz przygotowanie notatek w celu umożliwienia podejmowania decyzji o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp robót, sporządzanie protokołów ze spotkań, 12) sporządzanie na wniosek Zamawiającego informacji w zakresie postępu rzeczowego i finansowego umowy na roboty zgodnie z wymaganiami Instytucji Zarządzającej dla RPO WSL, 13) zatwierdzanie rysunków, projektów i dokumentów wykonawczych sporządzanych przez wykonawcę umowy na roboty z komentarzami dla Zamawiającego (jeżeli wystąpi taka potrzeba), pod kątem zgodności z zapisami umowy, 14) zatwierdzanie materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń oraz dostaw wykonawcy umowy na roboty, sprawdzanie jakości dokumentów, zezwoleń, deklaracji zgodności, aprobat technicznych, certyfikatów, atestów itd., w celu uniknięcia użycia materiałów niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, 15) wykonywanie obmiarów robót i potwierdzenie ilości i jakości oraz określanie wartości wykonanych robót zgodnie z umową, 16) weryfikacja dokumentów pod płatności Wykonawcy, 17) przygotowanie protokołu odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu, końcowego oraz udział w tych odbiorach, 18) przeprowadzanie regularnych inspekcji placu budowy sprawdzających jakość wykonania i materiałów zgodnie z umową oraz dobrą praktyką inżynierską; wymaga się także inspekcji związanych z przeprowadzeniem nadzoru, kontroli, pomiarów i prób urządzeń, materiałów i wykonanych robót podczas procesu produkcji u wytwórcy, wyjazdy te będą się odbywały na koszt NI, w celu zapewnienia sprawnego przebiegu inwestycji, 19) kontrola zgodności wykonywania robót z wymaganiami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 20) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przedkładanie kompetentnym organom dokumentacji powykonawczej, 21) zatwierdzanie proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe zaproponowane przez wykonawców, 22) nadzorowanie prób, badań i rozruchów poszczególnych instalacji i urządzeń, 23) rekomendowanie wszystkich zmian w planach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie wykonywania robót budowlanych oraz przygotowanie do tego niezbędnych dokumentów, 24) uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości robót. 25) sporządzanie dokumentacji niezbędnej do wprowadzenia wszelkich wymaganych i zgodnych z prawem zmian w umowie na roboty wraz z niezbędnymi (obejmujących uzasadnienie merytoryczne i prawne), 26) sprawdzenie dokumentacji powykonawczej sporządzonej przez wykonawcę umowy na roboty i dostarczenie jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją dotyczącą nadzorowanych robót w formie uzgodnionej z Zamawiającym, 27) sprawdzenie kompletności dokumentacji wykonawcy i oświadczeń wymaganych przez odpowiednie uregulowania, 28) zestawienie kompletnej dokumentacji powykonawczej oraz nadzór nad uzyskaniem w imieniu Zamawiającego wymaganych ostatecznych decyzji administracyjnych, w szczególności np. pozwolenia na użytkowanie, lub innych decyzji zgodnie z obowiązującym prawem, 29) prowadzenie dokumentacji fotograficznej, 30) pełnienie nadzoru autorskiego.
    USŁUGI PROWADZONE W OKRESIE REALIZACJI UMOWY
    1) Współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień umowy na roboty, 2) informowanie Zamawiającego o wszystkich problemach istniejących i przewidywanych razem ze sposobami ich rozwiązywania i lub działaniami korygującymi mającymi na celu usuwanie takich problemów, 3) pomoc w działaniach Zamawiającego związanych z regułami wdrażania zadań w ramach RPO WSL, 4) asystowanie wykonawcy umowy na roboty przy otrzymaniu wszystkich niezbędnych dokumentów, decyzji administracyjnych i zezwoleń, 5) przygotowanie rozliczenia rzeczowo - finansowego umowy na roboty łącznie z przygotowaniem kart obiektów zgodnie z klasyfikacją środków trwałych, 6) dostarczanie Zamawiającemu wszystkich żądanych informacji, dotyczących prowadzenia zadań inwestycyjnych zarządzanych przez NI, 7) wprowadzanie na plac budowy Podwykonawców zatwierdzonych przez Zamawiającego, w tym opiniowanie umów z podwykonawcami. W przypadku powstania jakichkolwiek zagrożeń dla prawidłowego przeprowadzenia umowy na roboty NI ma obowiązek natychmiastowego wprowadzenia postępowania naprawczego, skutkującego usunięciem zagrożenia. Odpowiedzialność NI powinna uwzględnić wszystkie inne czynności i zadania nie wymienione w niniejszym zakresie zadań, które okażą się konieczne dla prawidłowej realizacji umowy na roboty (zgodnie z wymaganiami Zamawiającego) oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego.
    INNE WYMAGANIA ZAMAWIAJĄCEGO
    1. Archiwizacja Wykonawca będzie gromadzić i przechowywać przygotowywane przez siebie dokumenty związane z realizacją umowy przez okres 5 lat od daty płatności dokonanej przez Zamawiającego dla NI. 2. Obowiązki Zamawiającego w zakresie współpracy z Wykonawcą. 2.1 Zamawiający dostarczy na wniosek Wykonawcy: 1) Niezbędną dokumentację, obejmującą: umowę o dofinansowanie wraz z załącznikami i dokumentami związanymi ( Wniosek Aplikacyjny wraz z załącznikami), - jeśli na moment podpisania umowy z NI będzie nią dysponował, dokumentację przetargową dla zadania Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki) wraz z dokumentacją projektową będącą w posiadaniu Zamawiającego dla PM 47 i PM 20). Dokumentacja ta jest dostępna pod linkiem: http: bip.um.sosnowiec.pl Article get id,524581.html. Umowę z wykonawcą robót budowlanych wraz ze złożoną ofertą. 2) Listę personelu pełniącego funkcję zarządzającą zadaniem wraz z składem osobowym. 2.2 Zamawiający zapewni ponadto: 1) wsparcie w zagadnieniach formalnych w przypadkach, gdzie uczestnictwo Zamawiającego jest wymagane przez prawo i dozwolone przez instytucje zaangażowane w Projekt, w których NI jest uprawniony do reprezentowania Zamawiającego, 2) asystowanie w wyjaśnieniach wszystkich aspektów prawnych związanych z umową na roboty, 3. Personel kluczowy NI dla nadzoru nad umową na roboty. 3.1. Aby wypełnić zobowiązania wynikające z realizacji Umowy, Wykonawca zapewni wykwalifikowany personel; 3.2. Wymagania Zamawiającego dotyczące Personelu Kluczowego NI zostały sprecyzowane w IDW; 3.3. W przypadku gdy osoby, biorące udział w realizacji zamówienia, nie znają języka polskiego wymagane jest aby Wykonawca zapewnił pełną usługę tłumaczenia na i z języka polskiego. Personel zatrudniony przy realizacji umowy zapewni nadzór inwestorski zgodnie z Polskim Prawem Budowlanym. Wykonawca musi posiadać udokumentowane kwalifikacje i doświadczenie w dziedzinach, które mają kluczowe znaczenie dla niniejszej umowy; 3.4. Personel Kluczowy NI nie wyczerpuje wymagań Zamawiającego, dlatego Wykonawca powinien określić swoje własne potrzeby w odniesieniu do zastosowanej organizacji robót i zatrudnić cały niezbędny personel wymagany do efektywnego i skutecznego wdrożenia zadania; 3.5. Wykonawca powinien wyposażyć swój zespół ekspertów i inspektorów w niezbędne wsparcie i techniczną pomoc innych ekspertów (eksperci niekluczowi), którzy mogą być niezbędni do prawidłowej realizacji umowy; 3.6. Podczas nieobecności jakiegokolwiek eksperta z listy personelu przewidzianego do realizacji umowy, wynikającej z okresu wakacyjnego lub choroby, Wykonawca ma zapewnić zastępstwo krótkoterminowe, na cały okres założonej pracy eksperta dla uniknięcia opóźnień w realizacji robót budowlanych. Takie zastępstwo będzie zaproponowane uprzednio na piśmie do zaaprobowania przez Zamawiającego; 3.7. W trakcie obowiązywania Umowy Wykonawca zapewni pełną dyspozycyjność członków swojego Zespołu dla pracowników Zamawiającego. W tym celu po podpisaniu Umowy NI dostarczy Zamawiającemu pełną listę swojego personelu z danymi teleadresowymi ( tel., fax, e-mail); 4. Promocja Projektu. Wykonawca przy realizacji swoich działań powinien w miarę możliwości przekazywać mieszkańcom miasta Sosnowca wiedzy na temat celów i korzyści wynikających z realizacji inwestycji w ramach POIiS RPO WSL poprzez działania informacyjno-promocyjne i edukacyjne prowadzone przez Zamawiającego, zgodne z niżej wymienionymi aktami prawnymi i wytycznymi obowiązującymi w ramach RPO WSL w zakresie działań informacyjno- promocyjnych. Wszystkie działania NI i Wykonawcy umowy na roboty, który nadzoruje NI powinny być prowadzone zgodnie z obowiązującymi wytycznymi. W ramach obowiązków Wykonawcy Umowy na roboty budowlane jest montaż 2 tablic informacyjnych i pamiątkowych.
    ZASADY PŁATNOŚCI
    Zamawiający będzie dokonywał płatności częściowych na konto wskazane przez Wykonawcę w następujący sposób: 1. Pierwsza płatność w wysokości 50 % ryczałtowego wynagrodzenia nastąpi po upływie 6 miesięcy od rozpoczęcia wykonania niniejszej umowy i po zaakceptowaniu Raportu Przejściowego przez Zamawiającego. W przypadku rozpoczęcia wykonania niniejszej umowy w trakcie miesiąca kalendarzowego, Strony zgodnie ustalają, iż na potrzeby niniejszej umowy okres 6 miesięcy liczony będzie, od początku najbliższego miesiąca kalendarzowego, następującego po dniu rozpoczęcia wykonania niniejszej umowy. 2. Druga płatność w wysokości 50 % wynagrodzenia ryczałtowego, zostanie wypłacona po zatwierdzeniu przez Zamawiającego Raportu po Wydaniu Pozwoleń na użytkowanie. RAPORT NI DLA ZAMAWIAJĄCEGO
    1. Wymagania ogólne dotyczące raportowania: 1.1 raporty składane będą do Zamawiającego w 2 kopiach w języku polskim (wydruk komputerowy), jak również w wersji elektronicznej, 1.2 Forma i treść Raportu przed złożeniem go do Zamawiającego musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego, 1.3 Składane Raporty będą podlegały zatwierdzeniu przez Zamawiającego, a protokół zatwierdzenia Raportu będzie podstawą dokonywania płatności na rzeczy Wykonawcy, 2. Terminy przedstawiania i zatwierdzania Raportów. Wymagane terminy składania raportów: 2.1. Raport Przejściowy: w terminie do 15 dni po upływie 6 miesięcy obowiązywania umowy, liczonych od pierwszego dnia wykonywania umowy do ostatniego dnia pełnego miesiąca kalendarzowego następującego po rozpoczęciu umowy, 2.2. Raport po Wydaniu Pozwoleń na użytkowanie: w terminie do 15 dni od wydania ostatniego pozwolenia na użytkowanie dla wykonanych obiektów, 2.3. Zamawiający, w terminie 15 dni od daty otrzymania Raportu, powiadomi Wykonawcę o zatwierdzeniu lub odrzuceniu Raportu z podaniem przyczyn odrzucenia, 2.4. Jeżeli Zamawiający nie przekaże na piśmie żadnych uwag do Raportu w terminie 15 dni licząc od daty otrzymania, Raport będzie uważany za zatwierdzony przez Zamawiającego, 2.5. Wykonawca jest zobowiązany w terminie 15 dni od daty otrzymania uwag, usunąć wskazane przez Zamawiającego błędy w Raporcie. 3. Zakres Raportu Przejściowego Raport powinien zawierać informację o działaniach Wykonawcy realizowanych w okresie objętym raportowaniem. Do Raportu Wykonawca załączy wykaz ekspertów, którzy wykonywali pracę i zakres wykonywanych przez nich prac. 4. Zakres Raportu po Wydaniu Pozwoleń na użytkowanie Raport powinien stanowić obszerną analizę wykonania robót budowlanych wykonywanych w ramach umowy na roboty. Raport ten winien zawierać: 4.1. kopie protokołu Odbioru Końcowego oraz decyzji administracyjnych warunkujących użytkowanie obiektów, 4.2. wartość robót w wykonywanych w ramach umowy na roboty, 4.3. opis zakończonych robót wraz ze wskaźnikami rzeczowymi i finansowymi postępu robót, wysokościami nakładów według kategorii robót, powodami opóźnień i lub wydłużeniem czasu na ukończenie robót, 4.4. szczegóły dotyczące wszelkich pozwoleń wymaganych dla wykonania robót, 4.5. opis procedur bezpieczeństwa na terenie budowy, 4.6. szczegóły dotyczące napotkanych trudności administracyjnych i sposoby ich przezwyciężania, 4.7. pełną dokumentację fotograficzną z realizacji robót (również w wersji elektronicznej), 4.8. analizę finansową wykonania umowy na roboty, 4.9. ocenę stopnia osiągnięcia założonych wskaźników produktu, 4.10. wyniki sprawdzenia i zatwierdzenia dokumentacji powykonawczej, 4.11. krytyczną analizę wszystkich ważniejszych problemów, które wystąpiły w trakcie realizacji robót i podjętych działań naprawczych, 4.12. informację o wszelkich środkach promocyjnych podjętych przez Zamawiającego, NI i Wykonawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wykonawca zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości: 2.600,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące sześćset 00/100). 2) Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust. 6 pkt 1-5 ustawy. 3) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Gmina Sosnowiec, ING Bank Śląski, Nr 97 1050 1142 1000 0008 0000 1208. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie znajduje się na rachunku Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 4) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5) W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium, oryginał dokumentu należy złożyć w Wydziale Finansowym Urzędu Miejskiego w Sosnowcu, Al. Zwycięstwa 20, II piętro, pokój 310. Do oferty należy dołączyć kserokopię złożonego dokumentu. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej SIWZ. Musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 6) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt XI. 7) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.sosnowiec.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach