Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania inwestycyjnego pod nazwą „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Rdzowie i Potworowie”

Gmina Potworów ogłasza przetarg

  • Adres: 26414 Potworów, ul. Radomska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 48 6713046 w. 117 , fax. 48 6713048 wew. 100
  • Data zamieszczenia: 2017-10-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Potworów
    ul. Radomska 2A
    26414 Potworów, woj. mazowieckie
    tel. 48 6713046 w. 117, fax. 48 6713048 wew. 100
    REGON: 67022389900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.potworow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania inwestycyjnego pod nazwą „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Rdzowie i Potworowie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych prowadzonych w ramach inwestycji pn. „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Rdzowie i Potworowie”. Zakres robót budowlanych podlegających nadzorowi inwestorskiemu obejmuję budowę 86 sztuk biologicznych oczyszczalni ścieków umieszczonych na działkach mieszkańców miejscowości Rdzów i Potworów, z przyłączeniem kanalizacji sanitarnej do budynków, odprowadzeniem ścieków oczyszczonych, zasilaniem elektrycznym, rozruchem technicznym i technologicznym. Wykonawca pełnić będzie nadzór inwestorski w pełnym zakresie czynności wynikającym z przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332) oraz przepisów wykonawczych wydanych na jego podstawie, obejmujących w szczególności: 1. Nadzór inwestorski nad realizacją robót zgodnie z zakresem umowy dotyczącej wykonania robót budowlanych, polegający na podejmowaniu decyzji i odpowiedzialności za nie we wszystkich sprawach związanych z jakością robót, oceną jakości materiałów i postępem robót, a ponadto związanych z interpretacją dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz dotyczących akceptacji wypełniania warunków umowy przez Wykonawcę robót budowlanych; 2. Reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem, przepisami i obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej; 3. Pełna znajomość dokumentacji projektowej oraz treści umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą robót budowlanych, a także przez tegoż Wykonawcę z Podwykonawcą (o ile taka będzie zawarta); 4. W ramach uprawnień wynikających z prawa budowlanego - podejmowanie decyzji o prowadzeniu robót budowlanych lub ich wstrzymaniu, w szczególności w przypadku stwierdzenia ich prowadzenia niezgodnie z umową oraz przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy; 5. Obowiązek zawieszenia robót w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia ludzi bądź spowodować znaczne straty materialne; 6. Sprawdzenie czy dostarczone przydomowe oczyszczalnie ścieków wraz z armaturą i urządzeniami są zgodne pod względem techniczno-jakościowym z zawartą umową; 7. Nadzorowania posadowienia i montażu kompletnej armatury oraz podłączenia całego systemu przydomowej oczyszczalni ścieków do rury wylotowej kanalizacji sanitarnej wewnętrznej budynku; 8. Dbanie o interesy Zamawiającego oraz podejmowanie czynności zapewniających techniczną prawidłowość realizowanej inwestycji; 9. Organizowanie prac związanych z nadzorem w sposób nie powodujący nieuzasadnionej przerwy w realizacji robót przez Wykonawcę robót budowlanych lub Podwykonawcę; 10. Kontrolowanie jakości stosowanych wyrobów budowlanych w rozumieniu art. 10 Prawa budowlanego, żądanie przeprowadzenia dodatkowych badań jakościowych wyrobów budowlanych w sytuacjach przewidzianych przepisami prawa oraz obowiązkowe sprawdzenie przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych certyfikatów i deklaracji zgodności materiałów przed ich wybudowaniem; 11. Żądanie usunięcia przez Wykonawcę robót budowlanych wad ujawnionych w toku wykonywania robót i wad w wykonanych robotach oraz informowanie Zamawiającego w przypadku nie usunięcia tych wad; 12. Dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu w terminach pozwalających na terminowe wykonanie robót budowlanych; 13. Wydawanie kierownikowi budowy lub robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych; 14. Udział w odbiorze końcowym, w tym: sprawdzenie kompletności dokumentacji powykonawczej: min. certyfikaty, badania, zgodność map poinwentaryzacyjnych z dokumentacją techniczną. Wykonawca powinien również złożyć pisemne oświadczenie o kompletności dokumentacji związanej z zakończonym odbiorem robót; 15. Przygotowania do odbioru końcowego robót, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do odbioru oraz dokonanie odbioru robót; 16. Potwierdzenie rzeczowo-finansowe wykonanych prac; 17. Weryfikacja, analiza i wstępna akceptacja do zapłaty faktury wystawionej przez Wykonawcę robót budowlanych; 18. Sprawdzanie i akceptacja dokumentów rozliczeniowych budowy pod względem merytorycznym i rachunkowym; 19. Rozpoznanie i przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu proponowanego przez Wykonawcę robót budowlanych zakresu robót dodatkowych lub zamiennych; 20. Sprawdzanie wykonanych robót, powiadamianie Wykonawcy robót budowlanych o wykrytych wadach oraz poświadczenie usunięcia wad przez tegoż Wykonawcę, a także ustalanie rodzaju i zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych; 21. Kontrolowanie zabezpieczenia przez Wykonawcę terenu budowy oraz rozliczenie umowy w przypadku odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze Stron; 22. Kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę robót budowlanych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów dotyczących ochrony środowiska; 23. Uczestniczenie przy przeprowadzaniu prób, pomiarów i sprawdzeń, wykonanych w związku z realizowaną inwestycją; 24. Przygotowanie i załatwienie wszelkich spraw formalno-prawnych związanych z prowadzeniem i zakończeniem robót oraz rozwiązanie wszelkich innych problemów pojawiających się w czasie realizacji inwestycji; 25. Udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją zadania; 26. Liczba pobytów Wykonawcy w miejscu prowadzania prac musi zapewnić prawidłowy nadzór nad przebiegiem robót i wynikać będzie z bieżących potrzeb - wymagana obecność Wykonawcy (Inspektora Nadzoru) to minimum cztery wizyty w miesiącu. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca był obecny na placu budowy co najmniej jeden raz w tygodniu. Ilość wizyt na placu budowy stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Obecność Wykonawcy dokumentowana będzie wpisami do dziennika budowy. W nagłych przypadkach wymagających obecności Wykonawcy (awaria, wypadek podczas realizacji robót np. osunięcie ziemi, uszkodzenie infrastruktury znajdującej się w pobliżu realizacji robót budowlanych) będzie on musiał stawić się na placu budowy w ramach umownego wynagrodzenia, nawet w sytuacji, gdy ilość wizyt przekroczy wartość wizyt podanych w formularzu ofertowym. Wizyty na placu budowy odbyte w ciągu tego samego dnia, niezależnie od ich ilości, traktowane będą jako jedna wizyta; 27. Pełna odpowiedzialność za prowadzenie robót zgodnie z obowiązującym prawem i umową zawartą pomiędzy Zamawiającym oraz Wykonawcą robót budowlanych w zakresie przewidzianym Projektem; 28. Systematyczne monitorowanie i dokumentowanie postępów w realizacji Projektu zgodnie z dokumentacją techniczną, dokumentami przetargowymi oraz zatwierdzonymi harmonogramami; 29. Odpowiedzialność za nadzór nad realizacją całego Projektu; 30. Kontrola terminowości wykonywania robót; 31. Egzekwowanie i nadzór nad usunięciem wad stwierdzonych w trakcie odbioru końcowego i w trakcie okresu gwarancyjnego oraz protokolarne potwierdzenie ich usunięcia; 32. Obsługa w okresie gwarancyjnym; 33. Udział w odbiorze pogwarancyjnym, który odbędzie się w ostatnim miesiącu okresu gwarancyjnego. Komisja dokona oceny stanu technicznego oraz wskaże ewentualne usterki i wyznaczy termin na ich usunięcie; 34. Zweryfikowanie obmiarów każdego elementu robót po ich wykonaniu na podstawie kosztorysów powykonawczych przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych (przyjęta metodologia musi być zgodna z przedmiarami robót i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych). Szczegółowy zakres rzeczowy inwestycji określają: dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiar robót, dostępne w wersji elektronicznej na stronie BIP Urzędu Gminy w Potworowie (zakładka Zamówienia publiczne - Ogłoszenie o zamówieniu - Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Rdzowie i Potworowie). Wykonawca bez zgody Zamawiającego nie może wprowadzać żadnych zmian w zakresie realizacji inwestycji. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki prawne i finansowe spowodowane istotnymi zmianami wprowadzonymi przez siebie w trakcie realizacji inwestycji, które nie zostały wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi nadzoru inwestorskiego, w szczególności za błędy i naruszenia zasad praktyki zawodowej. Wykonawca będzie aktywnie wspierał działania Zamawiającego, w szczególności uczestniczył będzie przy sporządzaniu sprawozdań i raportów oraz wniosków o płatność.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w celu zabezpieczenia składanej oferty w następujących kwocie: 500,00 zł (słownie: pięćset złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) w pieniądzu, w formie przelewu na konto Gminy Potworów: Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Radomiu Oddział Potworów 76 9115 0002 0100 0110 0541 0002; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym); 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3. Potwierdzeniem wniesienia wadium będzie: 1) w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej – zaksięgowanie na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, 2) w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna – oryginał dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). Kserokopie należy dołączyć do oferty, a dokumenty oryginalne dostarczyć w odrębnym opakowaniu wraz z ofertą. 4. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, musi być ona co najmniej gwarancją bezwarunkową, nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 5. Gwarancje i poręczenia muszą zawierać oprócz elementów właściwych dla każdej formy, określonych przepisami prawa: 1) nazwę i adres Zamawiającego, 2) oznaczenie postępowania (numer ewidencyjny), 3) termin ważności wadium – odpowiadający terminowi związania ofertą. 6. Wadium wniesione w pieniądzu będzie przechowywane przez Zamawiającego na rachunku bankowym. Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7. Wykonawca, który nie dokona zabezpieczenia oferty akceptowalną formą wadium, zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami: 1) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej; 2) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 3) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 4) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy. 2. Dowód wniesienia wadium. 3. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeżeli dotyczy). 4. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia - Wykonawcy obowiązani są złożyć następujące dokumenty i oświadczenia: 1) oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu – jeżeli Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów lub zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy, powinien zamieścić w oświadczeniu również informacje dotyczące tych podmiotów. Oświadczenie Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie pisemnej wraz z ofertą, 2) oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu – jeżeli Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów lub zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy, powinien zamieścić w oświadczeniu również informacje dotyczące tych podmiotów. Oświadczenie Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie pisemnej wraz z ofertą, 3) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia, - Wykonawca przekazuje niniejsze oświadczenie w formie pisemnej Zamawiającemu, po otwarciu ofert w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp. 5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (konsorcjum), wskazane w § 36 SIWZ oświadczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach