Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy inwestycji pn.: "Modernizacja oczyszczalni ścieków w Jarosławcu w gm. Postomino w systemie zaprojektuj i wybuduj"

Gmina Postomino ogłasza przetarg

  • Adres: 76-113 Postomino, Postomino
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-59 810 85 93 , fax. 0-59 810 85 84
  • Data zamieszczenia: 2019-10-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Postomino
    Postomino 30
    76-113 Postomino, woj. zachodniopomorskie
    tel. 0-59 810 85 93, fax. 0-59 810 85 84
    REGON: 77097989000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.postomino.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy inwestycji pn.: "Modernizacja oczyszczalni ścieków w Jarosławcu w gm. Postomino w systemie zaprojektuj i wybuduj"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1. Przedmiotem zamówienia są usługi pełnienia nadzoru inwestorskiego przy realizacji inwestycji pn.: „Modernizacja oczyszczalni ścieków w Jarosławcu w gm. Postomino w systemie zaprojektuj i wybuduj”. 2.2. Zamówienie realizowane będzie w ramach projektu pn.: „Modernizacja oczyszczalni ścieków w Jarosławcu w Gminie Postomino” nr POIS.02.03.00-00-0233/17 w ramach działania 2.3 „Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach’ oś priorytetowa II „Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. 2.3. Opis robót budowlanych został określony w dokumentacji przetargowej dostępnej na stronie www.postomino.bip.net.pl. 2.4. Termin realizacji usługi: od dnia podpisania umowy do dnia zakończenia rozruchu technologicznego. 2.5. Termin realizacji robót budowlanych „Modernizacja oczyszczalni ścieków w Jarosławcu w gm. Postomino w systemie zaprojektuj i wybuduj”: 1) Zakończenie robót budowlanych: do dnia 28 lutego 2022 r., 2) Zakończenie rozruchu technologicznego: do 29 kwietnia 2022 r. 2.6. Zakres usługi nadzoru inwestorskiego w ramach przedmiotu zamówienia obejmuje przede wszystkim: 1) nadzór nad robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia we wszystkich branżach, 2) ochrona interesów Zamawiającego we wszystkich przejawach nadzoru, 3) sprawowanie kontroli zgodności realizacji inwestycji z dokumentacją projektową, pozwoleniem na budowę, umową z wykonawcą robót budowlanych oraz przepisami prawa budowlanego i sztuką budowlaną, 4) z uwagi na udzielenie zamówienia publicznego w zakresie modernizacji oczyszczalni w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, Inspektor nadzoru obowiązany jest do sprawdzenia przedłożonej dokumentacji projektowej, 5) ocena, zatwierdzanie oraz przygotowywanie rozliczeń, raportów i innych dokumentów wymaganych przez Instytucje Pośredniczące i Wdrażające w związku z dofinansowaniem robót budowlanych ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, 6) sprawdzanie i rozliczanie faktycznie wykonanych robót zgodnie z umową zawartą z wykonawcą wraz z potwierdzaniem kwot do zapłaty, 7) sprawdzenie, potwierdzenie prawidłowości i kompletności dokumentacji rozliczeniowej składanej przez wykonawcę robót budowlanych oraz dokumentacji powykonawczych, 8) koordynowanie i kontrolowanie postępu prac zgodnie z harmonogramem robót, 9) sporządzanie kalkulacji porównawczej w przypadku wystąpienia robót zamiennych, 10) sprawdzanie jakości wykonanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobiegania zastosowania wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, 11) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad i usterek, 12) uczestnictwo w przeglądach, próbach technicznych, rozruchu technologicznym oraz nadzorowanie usuwania stwierdzonych wad i usterek, 13) sprawdzenie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych, 14) udział w odbiorach częściowych oraz odbiorze końcowym inwestycji 15) udział w przeglądach gwarancyjnych wykonywanej inwestycji oraz nadzór nad usuwaniem ewentualnych usterek bez dodatkowej zapłaty za te czynności, 16) kontrolowania Wykonawcy robót w zakresie zabezpieczenia warunków bhp na placu budowy i w otoczeniu, 17) kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę robót zasad bhp, przepisów p. poż., ochrony środowiska, 18) pobyt na placu budowy w odstępstwach czasu zabezpieczających skuteczny i prawidłowy nadzór, tj. co najmniej 1 raz w tygodniu, w czasie prowadzenia robót przez Wykonawcę robót. Każdy pobyt na budowie w czasie prowadzonych robót ma być potwierdzony wcześniejszym (min. 1-godzinne wyprzedzenie) poinformowaniu telefonicznym lub mailowym Zamawiającego o czasie przybycia na teren budowy; każdy pobyt na placu budowy ma być potwierdzony wpisem do Rejestru Wizyt umieszczonym na terenie placu budowy; 19) opracowanie i przedłożenie Zamawiającemu miesięcznego planu wizyt w terminie do 15 każdego miesiąca poprzedzającego miesiąc nadzorowania wizyt, 20) pobyt Inspektora Nadzoru na każde wezwanie Zamawiającego i Wykonawcy robót w celu rozwiązania pilnych tematów - w ciągu 24 godzin od wezwania. 21) informowanie Zamawiającego najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych od zaistnienia wszelkich okoliczności mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność wykonywanych przez wykonawcę robót budowlanych, zaistnieniu okoliczności nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej lub przedmiarach robót, 22) udzielanie odpowiedzi na zapytania Wykonawcy w terminie 5 dni roboczych od złożenia zapytania (termin ten obejmuje uzyskanie od Zamawiającego akceptacji projektu odpowiedzi); przed udzieleniem odpowiedzi Wykonawcy, Inspektor nadzoru zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu projektu tej odpowiedzi i uzyskania akceptacji w tym zakresie, 23) co najmniej 1 raz na 2 tygodnie stawianie się osobiście w Urzędzie Gminy Postomino wraz z pisemną informacją o stanie zaawansowania robót inwestycji opisanej w Opisie przedmiotu zamówienia, przyczynach ewentualnych opóźnień i zagrożeń w wykonywaniu robót i stosunku Wykonawcy do realizacji przedmiotowego zamówienia, 24) co najmniej raz na kwartał lub częściej w uzasadnionych przypadkach, na wniosek uczestnika procesu inwestycyjnego, zwoływanie i uczestniczenie w Naradach Koordynacyjnych z Zamawiającym i Wykonawcą, z których Inspektor nadzoru będzie sporządzał protokoły sporządzone i przesłane drogą mailową najpóźniej w ciągu 5 dni roboczych od narady; 25) realizację ustaleń, decyzji i poleceń podjętych w czasie Narad Koordynacyjnych lub innych spotkań z zakresu prowadzenia robót budowalnych, 26) przedkładanie Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań z realizacji robót zawierających m.in. informację o ewentualnych problemach, zagrożeniach, realizacji robót niezgodnie z dokumentacją projektową lub harmonogramem, 27) odpowiedzialność za przepływ informacji pomiędzy Zamawiającym, Wykonawcą a Inspektorem nadzoru, 28) przekazywanie wszelkich odpowiedzi na zapytania, informacji, sprawozdań drogą elektroniczną - mailem zarówno Zamawiającemu (e-mail: ug@postomino.pl oraz a.franczak@postomino.pl) jak i Wykonawcy, 29) prowadzenie bieżącej dokumentacji fotograficznej stanowiącej załącznik do sprawozdań kwartalnych, 30) udzielanie ustnych i pisemnych informacji o realizacji zadania na żądanie Zamawiającego oraz opracowanie niezbędnej dokumentacji na żądanie Zamawiającego, 31) stałe konsultacje i doradztwo na rzecz zamawiającego, opiniowanie ewentualnych zmian w dokumentacji, 32) dokonanie innych niezbędnych czynności konsultingowych dla Zamawiającego na etapie realizacji inwestycji. 2.7. Inspektorzy nadzoru inwestorskiego odpowiedzialni są za prowadzenie nadzoru robót budowalnych zgodnie z: ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz.U.2018.1202 z późn. zm.), sztuka i wiedzą budowlaną, przepisami i normami, dokumentacją projektową, projektami wykonawczymi, przedmiarami robót oraz Specyfikacjami Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, procedurami obowiązującymi przy realizacji projektów finansowanych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, działanie 2.3. 2.8. Inne postanowienia dotyczące przedmiotu zamówienia: 1) Niedozwolone jest pełnienie nadzoru inwestorskiego przez osoby/firmy, które wykonują jakiekolwiek prace na rzecz wykonawcy robót budowlanych, w czasie realizacji niniejszej umowy, 2) Bez pisemnej zgody Zamawiającego Wykonawca (Inspektor nadzoru) nie jest upoważniony do wprowadzania żadnych zmian w zakresie realizacji nadzorowanej inwestycji, 3) Inspektor Nadzoru ponosi pełną odpowiedzialność za skutki prawne i finansowe spowodowane istotnymi zmianami wprowadzonymi przez siebie w trakcie realizacji inwestycji, które nie zostały wcześniej pisemnie zaakceptowane przez Zamawiającego, 4) Inspektor Nadzoru ponosi odpowiedzialność wobec Zamawiającego za niewykonane lub nienależyte wykonanie usług objętych niniejszą umową, w tym usługi nadzoru inwestorskiego, w szczególności za błędy i naruszenia zasad praktyki zawodowej, 5) Inspektor Nadzoru zapewnia we własnym zakresie i na własny koszt transport w celu dotarcia na budowę lub na miejsce narad.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 14.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 2.000,00 zł, słownie: dwa tysiące złotych. 14.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 14.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 14.4. Wadium wnoszone formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 97 9315 0004 0021 2012 2000 0040. Zaleca się dołączyć do oferty dokument potwierdzający dokonanie przelewu. 14.5. Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku zamawiającego. 14.6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu – należy wnieść wraz z ofertą (nie łączyć go trwale z ofertą). 14.7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 14.8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 14.9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14.10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 14.11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.1. Dokumenty oraz załączniki do SIWZ składane przez wszystkich Wykonawców w terminie składania ofert: 1) Formularz oferty – załącznik nr 1 do SIWZ, 2) Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ, 3) Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ, 4) Pełnomocnictwo - jeżeli dotyczy, 5) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o realizację zamówienia – jeżeli dotyczy, 6) Oryginał zobowiązania, o którym mowa w pkt 8.2. – jeżeli dotyczy. 5.2. Załącznik do SIWZ składany w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert: Oryginał oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (załącznik nr 4 do SIWZ)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach