Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn.: „Modernizacja rynku wraz z bocznymi uliczkami w Sępólnie Krajeńskim"

Gmina Sępólno Krajeńskie ogłasza przetarg

  • Adres: 89-400 Sępólno Krajeńskie, ul. Tadeusza Kościuszki
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 894 210 , fax. 523 894 220
  • Data zamieszczenia: 2020-09-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sępólno Krajeńskie
    ul. Tadeusza Kościuszki 11
    89-400 Sępólno Krajeńskie, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 894 210, fax. 523 894 220
    REGON: 92350949000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gmina-sepolno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn.: „Modernizacja rynku wraz z bocznymi uliczkami w Sępólnie Krajeńskim"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na pełnieniu nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn.: „Modernizacja rynku wraz z bocznymi uliczkami w Sępólnie Krajeńskim”. 2. Obowiązki inspektora nadzoru inwestorskiego związane z wykonywanymi robotami budowlanymi: Do obowiązków Wykonawcy należy wykonywanie wszystkich czynności związanych z nadzorem inwestorskim nad prawidłową realizacją inwestycji, tak aby umożliwić Zamawiającemu osiągnięcie celów inwestycji w ramach założonego zakresu robót, w założonym czasie i planowanym budżecie oraz stworzenie efektywnego systemu zarządzania i nadzoru inwestorskiego nad inwestycją. Przy uwzględnieniu tak określonego celu, do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności: 1) zarządzanie procesem realizacji inwestycji oraz kierowanie i koordynowanie jej wykonania w formie nadzoru merytorycznego i technicznego w taki sposób, aby zapewnić zgodność jej realizacji z prawem Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności: a) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.), zwaną dalej ustawą Prawo budowlane, b) ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.), zwaną dalej ustawą Prawo zamówień publicznych oraz c) przepisami wykonawczymi do ustaw, podstawami prawnymi, dokumentami programowymi, wytycznymi i innymi dokumentami dotyczącymi realizacji projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej 6. Solidarne społeczeństwo i konkurencyjne kadry EFRR, Działanie 6.2 Rewitalizacja obszarów miejskich i ich obszarów funkcjonalnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, a także z decyzją pozwolenia na budowę wydaną przez Starostwo Powiatowe w Sępólnie Krajeńskim oraz zaświadczeniem Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy, umową o dofinansowanie projektu i umową z wykonawcą Inwestycji, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz obowiązującymi normami i przepisami, 2) wykonywanie podstawowych obowiązków Inspektora nadzoru wynikających z art. 25 i art. 26 ustawy Prawo budowlane, tj.: a) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją projektową, decyzją pozwolenia na budowę, zaświadczeniem, obowiązującymi przepisami i normami oraz zasadami wiedzy technicznej, b) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i stosowania przy wykonywaniu tych robót wyrobów zgodnie z art. 10 ustawy Prawo budowlane, tj.: wyroby wytworzone w celu zastosowania w obiekcie budowlanym w sposób trwały o właściwościach użytkowych umożliwiających prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym spełnienie podstawowych wymagań, można stosować przy wykonywaniu robót budowlanych wyłącznie, jeżeli wyroby te zostały wprowadzone do obrotu lub udostępnione na rynku krajowym zgodnie z przepisami odrębnymi, a w przypadku wyrobów budowlanych – również zgodnie z zamierzonym zastosowaniem oraz żądanie przeprowadzenia dodatkowych badań jakościowych wyrobów budowlanych w sytuacjach przewidzianych przepisami prawa oraz obowiązkowe sprawdzenie przedstawionych przez wykonawcę inwestycji certyfikatów i deklaracji zgodności materiałów przed ich wbudowaniem, zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2020 r. poz. 215), c) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, w terminach wskazanych w umowie z wykonawcą inwestycji, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania. W ramach tego obowiązku Wykonawca będzie wykonywał następujące czynności: stwierdzanie gotowości do odbioru, potwierdzanych stosownymi zapisami w dzienniku budowy, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, normami budowlanymi oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, przekazanie Zamawiającemu protokołów odbioru oraz dokumentacji powykonawczej, potwierdzanie faktycznie wykonanych prac oraz faktu usunięcia ewentualnych wad. Jeżeli w trakcie realizacji inwestycji oraz przy jej odbiorach stwierdzone zostaną wady/usterki, Wykonawca i/lub wielobranżowy zespół Wykonawcy, zobowiązany jest do wykonania działań mających na celu wyegzekwowanie ich naprawy przez wykonawcę inwestycji. W tym zakresie, Wykonawca i/lub wielobranżowy zespół Wykonawcy niezwłocznie sporządza protokół dotyczący wad/usterek w wykonanej inwestycji, zawierający co najmniej datę sporządzenia protokołu, datę ujawnienia wad/usterek, opis wad/usterek, opinię Wykonawcy i/lub wielobranżowego zespołu Wykonawcy co do przyczyn ich powstania oraz proponowany termin ich usunięcia. Wykonawca i/lub wielobranżowy zespół Wykonawcy wzywa niezwłocznie wykonawcę inwestycji do usunięcia wad/usterek, nadzoruje ich usunięcie oraz dokonuje w obecności Zamawiającego odbioru prac związanych z usuwaniem wad/usterek i sporządza protokół z tych czynności, zawierający co najmniej datę sporządzenia protokołu, informację czy wady/usterki zostały usunięte, rekomendacje Wykonawcy i/lub wielobranżowego zespołu Wykonawcy w sytuacji, jeżeli wady/usterki nie zostały usunięte. Protokoły, o których mowa w zdaniach poprzedzających, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oraz innym zainteresowanym stronom w terminie do 5 dni roboczych od dnia ich sporządzenia. Wykonawca i/lub wielobranżowy zespół Wykonawcy wnioskuje o naliczenie kar umownych za wady/usterki uznane jako nienadające się do usunięcia lub w przypadku ich nieterminowego usunięcia. Wykonawca i/lub wielobranżowy zespół Wykonawcy przygotowuje Zamawiającemu dane niezbędne do naliczenia kar umownych z tytułu nieterminowego lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy na wykonanie inwestycji oraz uzasadnienie merytoryczne i formalne ich naliczenia. W przypadku nieusunięcia wad/usterek przez wykonawcę inwestycji, Wykonawca i/lub wielobranżowy zespół Wykonawcy przygotowuje Zamawiającemu dokumenty niezbędne do wykorzystania przez Zamawiającego gwarancji ubezpieczeniowej usunięcia wad i usterek (m.in. opis i wycena prac niezbędnych do wykonania w celu usunięcia wad/usterek) oraz do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wybór wykonawcy zastępczego w celu usunięcia wad/usterek, pełni nadzór nad tymi pracami oraz dokonuje w obecności Zamawiającego ich odbioru i sporządza protokół z tych czynności, d) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie Zamawiającego, kontrolowanie rozliczeń budowy, e) wydawanie kierownikowi budowy i/lub kierownikom robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz informacji i dokumentów potwierdzających zastosowanie przy wykonywaniu robót budowlanych wyrobów, zgodnie z art. 10 ustawy Prawo budowlane, a także informacji i dokumentów potwierdzających dopuszczenie do stosowania urządzeń technicznych, f) żądanie od kierownika budowy i/lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę i zaświadczeniem 3) zapoznanie się z umową o dofinansowanie inwestycji, podstawami prawnymi, dokumentami programowymi, wytycznymi i innymi dokumentami, dotyczącymi realizacji projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej 6. Solidarne społeczeństwo i konkurencyjne kadry EFRR, Działanie 6.2 Rewitalizacja obszarów miejskich i ich obszarów funkcjonalnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, 4) zapoznanie się z umową zawartą pomiędzy Zamawiającym i wykonawcą inwestycji, 5) zapoznanie się z dokumentacją projektową niezbędną do wykonania inwestycji, przed rozpoczęciem realizacji Inwestycji, w tym: projekt budowlany, projekt wykonawczy, szczegółowe specyfikacje techniczne oraz warunkami wykonywania inwestycji wynikającymi z decyzji pozwolenia na budowę, zaświadczeniem, terenem budowy i jego uzbrojeniem, 6) w przypadku stwierdzenia w dokumentacji projektowej oraz w szczegółowych specyfikacjach technicznych, przed rozpoczęciem realizacji Inwestycji, bądź w trakcie jej realizacji, wad, braków, nieścisłości, niedokładności albo w przypadku konieczności wprowadzenia w nich rozwiązań zamiennych w rozumieniu art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. b ustawy Prawo budowlane, w celu zastosowania innych rozwiązań technologicznych, instalacyjnych itp. lub innych materiałów niż w nich przewidziane, Inspektor nadzoru wiodący lub Inspektor nadzoru danej branży, zgłasza pisemnie Zamawiającemu potrzebę ich wprowadzenia i przedstawia Zamawiającemu uzasadnienie, kosztorys różnicowy oraz opinię o zgodności proponowanych zmian z zawartą umową i przepisami prawa, w szczególności z ustawą Prawo zamówień publicznych i ustawą Prawo budowlane. Po uzyskaniu pisemnej akceptacji Zamawiającego, a na etapie realizacji zamówienia przez wykonawcę inwestycji także po uzgodnieniu z kierownikiem budowy – Inspektor nadzoru wiodący lub Inspektor nadzoru danej branży zwraca się do autora dokumentacji projektowej z odpowiednim pisemnym wnioskiem o wprowadzenie zmian w dokumentacji oraz prowadzi niezbędne czynności – w uzgodnieniu z autorem dokumentacji – w celu naniesienia zmian /poprawek/ uzupełnień w dokumentacji projektowej. Zmiany, o których mowa w niniejszym punkcie, nie mogą powodować pogorszenia użyteczności wykonanej inwestycji, 7) opiniowanie możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych, wnioskowanych przez wykonawcę inwestycji. W przypadku konieczności zastosowania rozwiązań zamiennych lub wykonania robót dodatkowych oraz w przypadku zmian umowy z wykonawcą inwestycji w trybie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Inspektor nadzoru wiodący lub Inspektor nadzoru danej branży zobowiązany jest zgłosić Zamawiającemu konieczność ich wykonania i przedłożyć uzasadnienie, kosztorys inwestorski oraz opinię o zgodności proponowanych robót i zmian, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, z zawartą umową i przepisami prawa, w szczególności z ustawą Prawo zamówień publicznych i ustawą Prawo budowlane. Po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, Inspektor nadzoru wiodący lub Inspektor nadzoru danej branży realizuje działania na rzecz uzyskania dokumentacji niezbędnej do realizacji robót, o których mowa w zdaniu pierwszym oraz uczestniczy w procedurze zlecenia ich wykonania i odbioru. Nadzór nad realizacją ww. robót, Wykonawca będzie pełnił w ramach umowy na pełnienie nadzoru inwestorskiego i wynagrodzenia ryczałtowego w niej określonego, 8) przygotowanie i organizacja procesu budowlanego, 9) kontrolowanie zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu, 10) stworzenie wzorów dokumentów, w tym: karty nadzoru autorskiego, karty materiałowej, notatki z rady budowy oraz innych dokumentów wymaganych do prawidłowej realizacji inwestycji, w konsultacji i w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, 11) stworzenie funkcjonalnego i skutecznego sposobu bieżącej i nieprzerwanej (w czasie realizacji inwestycji) komunikacji pomiędzy wszystkimi uczestnikami procesu budowlanego oraz podanie informacji na ten temat na pierwszej radzie budowy, 12) kontrolowanie przestrzegania przez wykonawcę inwestycji przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów p.poż i utrzymania porządku na terenie oraz przepisów dotyczących ochrony środowiska, na którym wykonywana będzie inwestycja oraz żądanie wstrzymywania prac w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z udzielonym zamówieniem i przepisami BHP, 13) bieżąca weryfikacja dokumentacji projektowej, placu budowy, jego uzbrojenia i zagospodarowania, 14) uczestniczenie we wszelkich czynnościach do dokonania, których zobowiązany jest Zamawiający, a dotyczących realizowanych przez wykonawcę inwestycji w okresie obowiązywania niniejszej umowy, w tym uczestniczenie w radach budowy, naradach technicznych, problemowych, spotkaniach, konsultacjach oraz innych, organizowanych przez strony procesu budowlanego. Rady budowy będą się odbywać nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie lub częściej - w zależności od potrzeb. Na uzasadniony wniosek Wykonawcy, Zamawiający może wyrazić zgodę na odstąpienie od obowiązku zorganizowania rady budowy. W radach budowy mają obowiązek uczestniczyć Wykonawca oraz Inspektorzy nadzoru poszczególnych branż, będący członkami wielobranżowego zespołu Wykonawcy. Inspektor nadzoru wiodący sporządza protokoły z rad budowy i przekazuje je Zamawiającemu i pozostałym zainteresowanym stronom w terminie 3 dni roboczych od dnia ich odbycia. 15) współpraca z Zamawiającym, zespołem projektowym, nadzorem autorskim i wykonawcą inwestycji w zakresie realizowanej inwestycji, w tym stałe konsultowanie i fachowe doradztwo na rzecz Zamawiającego celem wspólnego poszukiwania rozwiązań bieżących problemów, 16) od dnia rozpoczęcia robót budowlanych, do obowiązków Wykonawcy należy zapewnienie rzetelnego nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji, a w szczególności wizytowanie budowy minimum dwa razy w tygodniu, monitorowanie terenu wykonywanej inwestycji, sprawdzanie obmiarów, nadzorowanie i odbiór wykonanych robót, zagwarantowanie stałego nadzoru Inspektorów nadzoru, o których mowa w § 4 ust. 5 umowy, w tym ich pobytu na budowie. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić własnymi siłami i środkami nadzór na terenie budowy każdego branżowego Inspektora nadzoru w dniu wykonywania robót danej branży lub w zależności od potrzeb oraz na każde żądanie Zamawiającego lub wykonawcy inwestycji. W przypadku nieobecności któregokolwiek z Inspektorów nadzoru, o których mowa w § 4 ust. 5 umowy, wynikającej z choroby lub innej przyczyny losowej, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić zastępstwo. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie opóźnienia, nieprawidłowości lub wady, do których przyczynił się w szczególności poprzez brak zapewnienia nadzoru wymaganego przepisami prawa lub umową, 17) monitorowanie postępu prac wykonawcy inwestycji i podwykonawców inwestycji, poprzez porównywanie postępu faktycznego z zatwierdzonym harmonogramem rzeczowo-finansowym, 18) zatwierdzanie ewentualnych rysunków roboczych wykonawcy inwestycji i dokonywanie niezbędnych korekt tych rysunków, 19) akceptowanie lub nieakceptowanie proponowanych przez wykonawcę inwestycji materiałów oraz urządzeń przewidzianych do wybudowania i wykorzystania przy realizacji inwestycji, zatwierdzanie receptur i technologii w zakresie ich zgodności ze specyfikacjami technicznymi, dokumentacją projektową i umową z wykonawcą inwestycji oraz podejmowanie decyzji o dopuszczeniu do użycia materiałów posiadających atest producenta, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, 20) informowanie Zamawiającego o zauważonych nieprawidłowościach powstałych przy realizacji inwestycji, okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność wykonywanej inwestycji oraz udział w przygotowywaniu scenariuszy i realizacji działań naprawczych, 21) dokonywanie analizy i opiniowanie przedstawionych przez wykonawcę inwestycji harmonogramów w celu ich akceptacji przez Zamawiającego, 22) opiniowanie wniosków Wykonawcy inwestycji w sprawie zmiany okresu realizacji inwestycji, w tym pod względem zgodności zmiany z ustawą Prawo zamówień publicznych, 23) udzielanie Zamawiającemu odpowiedzi na zapytania, udzielanie informacji i wyjaśnień na temat realizacji Inwestycji, a także przygotowywanie i przedkładanie dokumentów wymaganych przez Zamawiającego – w możliwie najkrótszym terminie lub w terminie wskazanym przez Zamawiającego, 24) wspieranie Zamawiającego w zakresie wszelkich spraw związanych z realizacją inwestycji, w tym poprzez konsultacje i obecności podczas przeprowadzanych zewnętrznych kontroli, audytów, itp. dotyczących Inwestycji, 25) uczestniczenie przy przeprowadzaniu prób, pomiarów i sprawdzeń, wykonywanych w związku z realizacją Inwestycji, 26) prowadzenie procedur finansowych łącznie ze sprawozdawczością, w tym wystawianie poleceń płatności z uwzględnieniem ewentualnych podwykonawców. Wykonawca i/lub wielobranżowy zespół Wykonawcy zobowiązany jest do sprawdzania zestawień wykonawcy inwestycji oraz wartości zakończonych i odebranych prac wraz z potwierdzeniem kwot do wypłaty. Wykonawca i/lub wielobranżowy zespół Wykonawcy zapewnia skuteczną procedurę rozliczania płatności wykonawcy inwestycji z podwykonawcami oraz zapewnia, że płatności na rzecz wykonawcy inwestycji dokonywane będą po opłaceniu przez wykonawcę inwestycji należności podwykonawcom inwestycji, 27) weryfikacja dokumentów wytworzonych przez wykonawcę inwestycji związanych z odbiorami robót budowlanych (odbiorami częściowymi, odbiorami robót zanikających i ulegających zakryciu, odbiorem końcowym), w tym m.in.: atestów, certyfikatów, świadectw jakości, wyników badań i sprawdzeń, w tym badań laboratoryjnych, itp., sprawdzanie obmiarów wykonanych robót i protokołów, potwierdzenie kwot do wypłaty, 28) sprawdzanie pod względem merytorycznym, formalnym i rachunkowym protokołu odbioru (częściowego, robót zanikających lub ulegających zakryciu, końcowego) w zakresie wykonywanych robót oraz zgodności przedkładanych przez wykonawcę inwestycji faktur z umową, kontrola ilości i wartości wykonanych robót budowlanych przed dokonaniem odbioru częściowego, odbioru robót zanikających lub ulegających zakryciu, odbioru końcowego oraz kontrola prawidłowości wykonania zafakturowanych robót, 29) weryfikacja wykonanych prac zinwentaryzowanych na geodezyjnych mapach powykonawczych, 30) nadzorowanie poprawności i weryfikacja dokumentacji powykonawczej sporządzonej przez wykonawcę inwestycji, zawierającej między innymi: oryginał dziennika/ dzienników budowy, pełną dokumentację zgromadzoną w trakcie realizacji inwestycji (np.: uzgodnienia, badania, protokoły, oświadczenia, rysunki, geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza), sprawdzenie i potwierdzenie kompletności dokumentacji powykonawczej i przekazanie jej Zamawiającemu, w celu ustalenia terminu ostatecznego odbioru Inwestycji i ich prawidłowe rozliczenie, 31) regularne sporządzanie dokumentacji fotograficznej realizowanej Inwestycji, w tym prac ulegających zakryciu bądź zanikających, stanu terenu objętego Inwestycją przed rozpoczęciem jej realizacji, w trakcie trwania oraz po jej zakończeniu. W czasie realizacji Inwestycji, dokumentacja fotograficzna będzie wykonywana nie rzadziej niż raz na tydzień, natomiast przekazywana będzie Zamawiającemu wraz z fakturą częściową i końcową, obowiązkowo w wersji elektronicznej (format *jpg). Dokumentacja fotograficzna zostanie wykonana w wysokiej rozdzielczości umożliwiającej publikację (przy obszarze wydruku co najmniej A4 – rozdzielczość obrazu co najmniej 300 dpi). Zdjęcia posegregowane będą w katalogi wg rodzaju prac oraz daty wykonania. W ramach wynagrodzenia, o którym mowa w § 7 ust. 1 umowy, Wykonawca przenosi na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wykonanej dokumentacji fotograficznej, 32) sporządzanie protokołów z odzysku lub przekazania materiałów pochodzących z rozbiórki, 33) w okresie gwarancji i rękojmi z tytułu wykonania Inwestycji, Wykonawca zobowiązany jest do organizowania i prowadzenia przy udziale przedstawicieli Zamawiającego i innych zainteresowanych stron przeglądów gwarancyjnych. Przeglądy gwarancyjne będą organizowane przynajmniej raz na rok, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym, przy czym ostatni przegląd odbędzie się nie później niż 45 dni przed upływem okresu rękojmi i gwarancji z tytułu wykonanej inwestycji. Podczas przeglądów gwarancyjnych dokonywane będą przeglądy stanu technicznego całej wybudowanej infrastruktury. W ramach prowadzenia przeglądów gwarancyjnych Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania o terminie przeglądu wykonawcę inwestycji, Zamawiającego oraz inne zainteresowane strony. W trakcie przeglądów gwarancyjnych: a) Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oraz innym zainteresowanym stronom protokoły z przeglądów gwarancyjnych oraz protokoły z usunięcia wad/usterek w terminie do 5 dni roboczych od dnia, w którym odbył się przegląd gwarancyjny lub odbiór prac związanych z usuwaniem wad/usterek, b) w przeglądach gwarancyjnych ma obowiązek uczestniczyć Wykonawca oraz Inspektorzy nadzoru, o których mowa w § 4 ust. 5 umowy, 34) w okresie rękojmi i gwarancji, Wykonawca zobowiązuje się do uczestniczenia w innych spotkaniach niż przeglądy gwarancyjne, o których mowa w pkt. 33, jeżeli w trakcie eksploatacji stwierdzone zostaną wady/usterki. Zamawiający informuje Wykonawcę o takim spotkaniu z wyprzedzeniem co najmniej 5 dni roboczych, chyba że wada/usterka zagraża bezpieczeństwu lub stwarza poważne zagrożenie dla wybudowanej infrastruktury, wówczas dopuszcza się poinformowanie Wykonawcy na dzień przed spotkaniem. Wykonawca niezwłocznie po spotkaniu sporządza opinię co do przyczyn wad/usterek. W okresie rękojmi i gwarancji: a) Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oraz innym zainteresowanym stronom protokoły ze spotkań oraz protokoły z usunięcia wad/usterek w terminie do 5 dni roboczych od dnia, w którym odbyło się spotkanie lub odbiór prac związanych z usuwaniem wad/usterek, b) w spotkaniu ma obowiązek uczestniczyć Wykonawca oraz Inspektorzy nadzoru, o których mowa w § 4 ust. 5 umowy lub inne osoby w zastępstwie, spełniające warunki zawarte w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 35) prowadzenie na rzecz Zamawiającego korespondencji, postępowania wyjaśniającego (sporządzanie wyjaśnień, odwołań, informacji itp.), w sytuacji, gdy organy kontrolne/nadzorcze stwierdzą, że czynności za wykonanie których odpowiedzialny był Wykonawca i/lub wielobranżowy zespół Wykonawcy, zostały wykonane nieprawidłowo, 36) przygotowanie dokumentów potwierdzających całkowite wykonanie Inwestycji, 37) dostarczanie Zamawiającemu dokumentów i informacji w terminach przez niego wyznaczonych w przypadku sporów sądowych i innych wynikających z realizacji Inwestycji, 38) w przypadku odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze stron: a) kontrolowanie zabezpieczenia przez wykonawcę inwestycji terenu jej wykonania, b) rozliczenie umowy, c) dokonanie wyceny prac zrealizowanych przez wykonawcę inwestycji przed zerwaniem kontraktu, d) dokonanie inwentaryzacji wykonanych prac, e) sporządzenie kosztorysu inwestorskiego, f) określenie należności dla Wykonawcy inwestycji. Od dnia podpisania umowy, do obowiązków Wykonawcy należy zapewnienie nadzoru, w tym inwestorskiego nad realizacją inwestycji, a w szczególności wizytowanie budowy, monitorowanie realizacji kontraktu, sprawdzanie obmiarów, nadzorowanie i odbiór robót, zagwarantowanie nadzoru Inspektorów nadzoru, w tym ich pobytu na budowie. Inspektor nadzoru zobowiązany jest zapewnić nadzór na terenie budowy każdego branżowego Inspektora nadzoru w dniu wykonywania robót danej branży lub w zależności od potrzeb oraz na każde żądanie Zamawiającego. W przypadku nieobecności któregokolwiek z Inspektorów nadzoru, wynikającej z choroby lub innej przyczyny losowej, Inspektor nadzoru zobowiązany jest zapewnić zastępstwo. Wykonawca jest odpowiedzialny za kwalifikacje Inspektorów nadzoru wielobranżowego zespołu oraz za ich wszelkie działania lub zaniechania. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie opóźnienia, nieprawidłowości lub wady, do których przyczynił się w szczególności poprzez brak zapewnienia nadzoru wymaganego przepisami prawa lub umową. Dokumentacja projektowa, szczegółowe specyfikacje techniczne, zakres robót budowlanych do wykonania przez Wykonawcę inwestycji, objętych usługą nadzoru inwestorskiego, przedmiary robót dotyczące inwestycji, dostępne są pod adresem: http://www.bip.gmina-sepolno.pl/index.php?app=przetargi&nid=13469&y=0&status=2 Zakres obowiązków Wykonawcy, szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki wykonania zamówienia zostały określone w ogólnych warunkach umowy, stanowiących załącznik nr 7 do SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest realizować zamówienie na zasadach i warunkach opisywanych w niniejszej SIWZ oraz ogólnych warunkach umowy, stanowiących załącznik nr 7 do SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest, zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych do zapewnienia, by przy realizacji inwestycji zostały uwzględnione wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla użytkowników. 2.3. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, nie wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz.U. 2019 poz. 1040 ze zm.). Zamawiający nie określa żadnych czynności w zakresie realizacji zamówienia, wykonanie których wiązałoby się z obowiązkiem zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dn. 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.), z uwagi na charakter wykonywanej usługi polegającej na pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w rozumieniu ustawy Prawo budowlane. Osoby wykonujące te czynności są samodzielnymi uczestnikami procesu budowlanego i działają samodzielnie, także w rozumieniu, że same wyznaczają sobie zadania i samodzielnie te zadania realizują.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71000000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wypełniony i podpisany formularz oferty (Załącznik nr 1), b) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw wykluczenia z postępowania stanowiące załączniki nr 2 i 3 do SIWZ) - w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z Rozdziału X pkt 1 i 2 SIWZ, W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Ponadto Wykonawcy zobowiązani są załączyć do oferty: a) Dokument, w którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego -jeżeli dotyczy. b) Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania swego zasobu na potrzeby wykonawcy składającego ofertę - jeżeli dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach