Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn. Budowa Nowego Centrum Rypina

Gmina Miasta Rypina ogłasza przetarg

  • Adres: 87-500 Rypin, ul. Warszawska 40
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 54 280 96 19 , fax. 54 280 96 54
  • Data zamieszczenia: 2011-10-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasta Rypina
    ul. Warszawska 40 40
    87-500 Rypin, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 54 280 96 19, fax. 54 280 96 54
    REGON: 91086671000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.rypin.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn. Budowa Nowego Centrum Rypina
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Do ogólnych obowiązków Inspektorów nadzoru zwanych w dalszej części Wykonawcą należy: a) Koordynacja i Nadzór nad realizacją zadania zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa Budowlanego (ustawa z dnia 07.07.1994 - Dz. U. z 2006 roku, Nr 156, poz. 1118 z późniejszymi zmianami), przepisami polskiego prawa oraz zgodnie z postanowieniami odpowiednich decyzji, pozwoleń na prowadzenie budowy i umowy z wykonawcą o roboty budowlane; b) Wspieranie zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją zadania inwestycyjnego; c) Zapewnienie stałej wymiany informacji z Zamawiającym oraz koordynacja swojej działalności z wymaganiami zamawiającego. 2) Obowiązki na etapie poprzedzającym rozpoczęcie pełnienia nadzoru: a) Zapoznanie się z dokumentacją projektowo - kosztorysową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, ofertą Wykonawcy robót, Umową z Wykonawcą robót, Umową WPW.I.3043-7-38-552/2010 z dnia 25 listopada 2010 roku zawarta pomiędzy Województwem Kujawsko - Pomorskim a Gminą Miasta Rypina; 3) Wymagania zamawiającego wobec Zespołu Inspektorów na etapie prowadzenia robót budowlanych: a) Nadzorowanie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów zgodnie z wymaganiami dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych, wiedzą techniczną i praktyką inżynierską w częstotliwości zapewniającej skuteczny nadzór: - Czas pracy dostosować do czasu pracy wykonawcy robót i wymagań zamawiającego, - W razie pilnej konieczności wykonawca zobowiązany jest stawić się na placu budowy najpóźniej w ciągu 24 godzin od otrzymania informacji, - Podczas każdorazowego pobytu na budowie wykonawca ma obowiązek dokonania bieżącego przeglądu dziennika budowy i wykonania stosownego wpisu potwierdzającego jednocześnie pobyt na budowie, - Poszczególni inspektorzy nadzoru mają prawo dokonywać zapisu w dzienniku wyłącznie w zakresie powierzonych im czynności nadzoru, b) Kontrolowanie przestrzegania na budowie zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku; c) Wstrzymywanie robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy zawartej przez Zamawiającego z wykonawcą robót i niezwłocznego pisemnego zawiadomienia Zamawiającego o tym fakcie; d) Kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika robót; e) W wypadku odkrycia obiektów zabytkowych kontrola ich zabezpieczenia i niezwłocznego zawiadomienia właściwego konserwatora zabytków; f) Inspektor nadzoru w porozumieniu z zamawiającym ma obowiązek każdorazowo zawiadomić właściwy organ nadzoru o wypadkach naruszenia prawa budowlanego, dotyczących bezpieczeństwa budowy i ochrony środowiska a także o rażących nieprawidłowościach lub uchybieniach technicznych; g) Reprezentowanie na wniosek zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z realizacją inwestycji; h) Zatwierdzanie wszelkich materiałów i urządzeń przewidzianych przez wykonawcę robót do zastosowania, żądanie, kontrola i przechowywanie dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, atestów, instrukcji obsługi w celu niedopuszczenia do zastosowania materiałów wadliwych lub niedopuszczonych do stosowania w budownictwie w Polsce. Ocena ich zgodności z dokumentacją projektową a w przypadku zastosowania przez wykonawcę robót materiałów i urządzeń równoważnych ich ocena równoważności z przewidzianymi w dokumentacji technicznej i SST; i) Sprawdzanie autentyczności wymienionych powyżej dokumentów oraz polis, certyfikatów, zabezpieczeń, gwarancji i własności urządzeń za które zgodnie z umową odpowiedzialny jest wykonawca robót oraz sprawdzanie i opiniowanie czy są one odpowiednie; j) Odpowiednio wyprzedzające informowanie zamawiającego o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót oraz podejmowanych działaniach zapobiegawczych i naprawczych; k) Uczestniczenie w naradach technicznych; l) Monitorowanie postępu robót pod względem technicznym, finansowym, organizacyjnym i czasowym, sprawdzanie ich zaawansowania z obowiązującym harmonogramem rzeczowo - finansowym, m) Kontrola sposobu składowania i przechowywania materiałów i urządzeń do zastosowania; n) Nadzorowanie badań wbudowywanych materiałów i wyrobów (prefabrykatów) wykonywanych przez wykonawcę robót; o) Nakazywanie wykonawcy robót wykonanie dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość co do ich jakości po uprzedniej akceptacji zamawiającego; p) Zatwierdzenie rysunków wykonawczych i warsztatowych sporządzonych przez wykonawcę robót i ich archiwizowanie; q) Zatwierdzanie rysunków powykonawczych sporządzonych przez wykonawcę robót i ich archiwizowanie; r) Sprawdzanie comiesięcznych zestawień ilości i wartości wykonanych robót na podstawie harmonogramu rzeczowo - finansowego w terminie 5 dni od przedłożenia stosownych dokumentów przez wykonawcę robót. Zestawienia te będą podstawą do rozliczeń finansowych Zamawiającego z Wykonawcą. Udzielanie wszystkich niezbędnych informacji na potrzeby sprawozdawczości z wdrażania projektu w całym okresie realizacji projektu; s) Kontrola prawidłowości zafakturowanych robót; t) Zatwierdzanie przedstawionych metod wykonania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe i zabezpieczające zaproponowane przez wykonawcę robót u) Dokonywanie bez zbędnej zwłoki odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu i dokumentowanie tych czynności; v) Sprawdzanie wykonanych robót i powiadomienia wykonawcy robót o wykrytych wadach, określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych; w) Sporządzanie pisemnego poświadczenia o usunięciu wad przez wykonawcę robót, x) Poświadczenia terminu zakończenia robót; y) Sprawdzenia i przekazania Zamawiającemu wszelkich raportów, akt, certyfikatów i innych dokumentów przygotowanych przez wykonawcę robót po zakończeniu robót; ab) Doradzania zamawiającemu w zakresie roszczeń i sporów z wykonawcą robót oraz w zakresie problemów mogących się pojawić podczas prowadzenia robót budowlanych a także jeśli to możliwe zapobiegania roszczeniom i opóźnieniom; ac) Powiadomienie zamawiającego o wszelkich roszczeniach wykonawcy robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy; ad) Sprawdzenie ostatecznej kwoty należnej wykonawcy robót; ae) Rozliczenie umowy o roboty budowlane w przypadku jej zakończenia ale też w przypadku wypowiedzenia jej wykonawcy robót; af) Przeprowadzenie końcowej inspekcji przed odbiorem końcowym oraz przygotowanie listy wad oraz innych brakujących dokumentów, które miały być złożone zgodnie z umową z wykonawcą robót; ag) Zweryfikowanie i zatwierdzenie kompletnej dokumentacji powykonawczej, a następnie dostarczenia jej do zamawiającego wraz z dokumentacją związaną z nadzorowaną budową (łącznie z inwentaryzacją geodezyjną) w formie ustalonej z Zamawiającym; ah) ścisłej współpracy z projektantami pełniącymi nadzór autorski (w przypadku wykonania takiego nadzoru), ai) Wydawanie polecenia przyśpieszenia lub opóźnienia tempa robót - po uprzednim uzyskaniu zgody Zamawiającego; aj) Opiniowanie i wskazywanie sposobu załatwienia wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją zadania, w uzgodnieniu z zamawiającym; al) Regularne przekazywanie zamawiającemu wszelkiej korespondencji związanej z wykonywaniem przedmiotu umowy i robót budowlanych. 4) Wykonawca będzie wnioskować do zamawiającego o: a) Wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej; b) Zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku gdy wykonawca robót nie usunie ich w wyznaczonym terminie; c) Przeprowadzenie niezbędnych badań i pomiarów lub ekspertyz przez niezależnych inspektorów, rzeczoznawców i laboratoria; d) Zmianę w harmonogramie rzeczowo - finansowym robót oraz terminu zakończenia robót w umowie z wykonawcą robót; e) Konieczność zlecenia wykonania robót dodatkowych i zamówień dodatkowych. 5) W przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamówienia dodatkowego Wykonawca jest upoważniony i zobowiązany do: a) Bezzwłocznego pisemnego powiadomienia zamawiającego o wystąpieniu konieczności robót dodatkowych lub zamówień dodatkowych; b) Przygotowania dla zamawiającego protokołu przy udziale przedstawicieli wykonawcy robót, nadzoru autorskiego (jeżeli występuje) zawierającego opis powstałych problemów technicznych, koniecznych zmian w dokumentacji projektowej, opis niezbędnych do wykonania robót lub zamówień dodatkowych; c) Przedstawienie zamawiającemu sprawdzonej kalkulacji kosztów wykonawcy robót na wykonanie robót lub zamówień dodatkowych; d) Wydanie polecenia wykonania robót lub zamówień dodatkowych wyłącznie po uzyskaniu akceptacji zamawiającego; e) Pełnienia obowiązków nadzoru inwestorskiego nad robotami dodatkowymi nieprzekraczającymi 10% wartości robót budowlanych bez dodatkowego wynagrodzenia. f) Zamówienie dodatkowe przekraczające zakres objęty niniejszym zamówieniem udzielane będzie przez zamawiającego zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych. 6) Na etapie po zakończeniu robót budowlanych wykonawca jest zobowiązany do: a) Uczestnictwa w odbiorze robót i sporządzenie protokołu odbioru robót końcowego; b) Przygotowanie rozliczenia rzeczowego i finansowego z realizacji umowy na roboty budowlane; c) Dokonywanie inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz z robotami związanymi z usunięciem wad przez cały okres trwania gwarancji; d) Odbiór wykonanych robót związanych z usunięciem wad i pisemne poświadczenie tego faktu przez cały okres trwania gwarancji; e) Wspieranie zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów; 7) Do obowiązków Wykonawcy należy przygotowanie, w terminie 14 dni od daty zgłoszenia zakończenia robót przez wykonawcę robót budowlanych, dla zamawiającego dokumentacji zawierającej: a) komplet sporządzonej przez wykonawcę robót dokumentacji powykonawczej w ilościach i w zakresie jaki wynika z prawa budowlanego i bieżących potrzeb użytkowników branżowych., b) komplet sporządzonej przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentacji powykonawczej do odbioru końcowego zawierającej takie dokumenty jak: inwentaryzację geodezyjną powykonawczą, mapę powykonawczą, wystąpienia wykonawcy, polecenia zmian, wnioski wykonawcy, aprobaty techniczne, atesty i deklaracje zgodności, receptury, świadectwa jakości, wyniki badań, informacje niezbędne do sporządzenia dokumentów PT, OT, książki obiektu itp. 8) Wykonawca przekaże w/w dokumentację w 1 egz. formy pisemnej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2007 roku, Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Pocztowy S.A. Oddział Włocławek, numer konta 75 1320 1449 2740 5200 2000 0005. Dowód dokonania przelewu (oryginał lub kserokopia) należy dołączyć do oferty. Nie dopuszcza się wpłacania wadium w kasie Zamawiającego! 4. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości należy złożyć w formie oryginału w tym samym opakowaniu co oferta a kopię wpiąć do oferty. 5. Wadium musi być wniesione (tzn. wadium musi być na rachunku bankowym Zamawiającego) przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 12 października 2011 roku, do godziny 10:00.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.rypin.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach