Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi realizowanymi w ramach zadania pn. „Poprawa mobilności miejskiej w Pile w przebiegu obwodnicy śródmiejskiej – ul. Okólna”

Gmina Piła ogłasza przetarg

  • Adres: 64-920 Piła, Pl. Staszica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 672 126 210, , fax. 672 123 566
  • Data zamieszczenia: 2020-11-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Piła
    Pl. Staszica 10
    64-920 Piła, woj. wielkopolskie
    tel. 672 126 210, , fax. 672 123 566
    REGON: 57079116400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pila.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi realizowanymi w ramach zadania pn. „Poprawa mobilności miejskiej w Pile w przebiegu obwodnicy śródmiejskiej – ul. Okólna”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w branży drogowej, sanitarnej, telekomunikacyjnej, elektrycznej i elektroenergetycznej wraz z rozliczeniem rzeczowo-finansowym zadania pn. „Poprawa mobilności miejskiej w Pile w przebiegu obwodnicy śródmiejskiej – ul. Okólna”. 2. Zakres robót budowlanych podlegających nadzorowi obejmuje: 1) przebudowę ciągu pieszo-rowerowego wraz z oświetleniem wzdłuż ul. Okólnej i na odcinku ul. Młodych, łączna długość przebudowy ciągu pieszo-rowerowego wynosi 535 m; 2) przebudowę skrzyżowania czterowlotowego o przesuniętych wlotach ul. Okólnej, ul. Roosevelta i ul. Tucholskiej na skrzyżowanie typu rondo wraz z oświetleniem, montażem systemu ITS nadającemu priorytet transportowi publicznemu oraz montaż 2 tablic informacyjnych SDIP. 3. Szczegółowy zakres robót budowlanych podlegających nadzorowi określa dokumentacja przetargowa na wybór wykonawcy robót budowlanych obejmująca SIWZ wraz z załącznikami, które zostały zamieszczone na stronie internetowej Gminy Piła, zakładka: Zamówienia publiczne/ Archiwum - Zamówienia udzielane w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych, pod nazwą: „Poprawa mobilności miejskiej w Pile w przebiegu obwodnicy śródmiejskiej – ul. Okólna”, postępowanie nr 271.44.2019, realizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Po opracowaniu pełnej dokumentacji projektowej przez Wykonawcę robót budowlanych Zamawiający niezwłocznie przekaże ją inspektorowi nadzoru. 4. Informacje dodatkowe Nadzór nad robotami budowlanymi obejmuje zamówienie realizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj” oraz nad robotami budowlanymi, na które Zamawiający posiada zgłoszenie robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę. 5. W zakres obowiązków i czynności Wykonawcy wchodzi m.in.: 1) zapoznanie się z dokumentacją techniczną inwestycji, dokumentacją budowy. Wniesienie uwag do otrzymanej dokumentacji w terminie do 5 dni od daty przekazania jej przez Zamawiającego; 2) pełnienie nadzoru inwestorskiego zgodnie z ustawą Prawo budowlane i obowiązkami nałożonymi w uzyskanych dla przedmiotowej inwestycji decyzjach, zgodach i innych dokumentach związanych z realizacją zadania; 3) zabezpieczenie profesjonalnego i kompletnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami; 4) zaopiniowanie w terminie do 3 dni roboczych od daty przekazania przez wykonawcę robót budowlanych harmonogramu rzeczowo-finansowego, który będzie stanowił podstawę wykonania i rozliczeń za wykonane roboty; 5) analizowanie i rekomendacje dotyczące wszelkich zmian w projektach i specyfikacjach lub innych dokumentach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub po wykonaniu robót budowlanych; 6) nadzór i kontrola nad właściwym i terminowym wdrażaniem inwestycji zgodnie z przepisami, w tym zasadami i wytycznymi dla przedsięwzięcia współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej – WRPO na lata 2014-2020; 7) współpraca z Zamawiającym przy przygotowywaniu wniosków o płatność i wniosków sprawozdawczych dla Instytucji Zarządzającej; 8) reprezentowanie interesów Zamawiającego na budowie w zakresie spraw technicznych oraz rozwiązywanie bieżących problemów technicznych i finansowych w ramach dokumentacji projektowej, prawa budowlanego, umowy na realizację inwestycji z wykonawcą robót budowlanych oraz wytycznych WRPO na lata 2014-2020; 9) czynne wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją zadania; 10) monitorowanie postępu prac; 11) zapewnienie codziennej dyspozycyjności na terenie budowy; 12) współpraca z nadzorem autorskim w tym zatwierdzanie rysunków zamiennych, dodatkowych i uzupełniających wykonanych w ramach nadzoru autorskiego; przekazanie ich do realizacji wykonawcy robót budowlanych; prowadzenie rejestru tych rysunków; 13) zapewnienie zgodności wykonanych robót z technicznymi i umownymi wymaganiami wykonania robót; 14) nadzór i akceptacja przeprowadzonych badań i sprawdzeń, testów i technologicznych rozruchów; 15) nadzór rzeczowo-terminowy w zakresie przygotowania dokumentów niezbędnych do uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie/zgłoszenia zakończenia budowy; 16) rozwiązywanie bieżących problemów technicznych w trakcie realizacji zadania; 17) rzeczowe i finansowe rozliczenie robót budowlanych; 18) zachowanie poufności informacji; 19) utrzymywanie na bieżąco łączności i sprawozdawczości między wszystkimi uczestnikami inwestycji; 20) kontrola i nadzór nad zgodnością realizacji robót z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w szczególności wymaganiami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, bezpieczeństwa przeciwpożarowego, przepisów związanych z ochroną środowiska oraz ustawy o odpadach; 21) zatwierdzanie i kontrolowanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych materiałów i wyrobów budowlanych i ich zgodności z obowiązującymi normami, przepisami, umową, specyfikacją techniczną oraz harmonogramem rzeczowo-finansowym; 22) zatwierdzanie proponowanych metod i technologii wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe, zaproponowane przez wykonawcę robót budowlanych; 23) kontrolowanie zgodności wykonanych robót z dokumentacją projektową, umową i obowiązującym w trakcie realizacji harmonogramem robót; 24) sprawdzanie przed wbudowaniem stosowanych urządzeń i materiałów w zakresie dopuszczenia do stosowania zgodnie z wymogami określonymi w Prawie budowlanym oraz innych przepisach; 25) szacowanie i weryfikowanie robót dodatkowych, zamiennych zaproponowanych przez Wykonawcę robót; 26) opiniowanie na wniosek Zamawiającego wszystkich zmian w planach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie wykonywania robót budowlanych; 27) opiniowanie i rekomendowanie Zamawiającemu konieczności wykonania robót dodatkowych, zamiennych oraz robót zaniechanych, zaproponowanych przez wykonawcę robót budowlanych, pod względem rzeczowym, finansowym, technicznym oraz w zakresie terminu ich wykonania; 28) uczestnictwo i weryfikacja w sporządzaniu protokołów konieczności w przypadku potrzeby wykonania robót dodatkowych, zamiennych oraz wystąpienia robót zaniechanych; 29) sprawdzanie ilości i jakości wykonywanych robót, dokonywanie odbiorów częściowych i końcowego, dokonywanie odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu; sprawdzanie dokumentów rozliczeniowych będących podstawą do wystawiania faktur przez wykonawcę robót budowanych; 30) uczestnictwo minimum raz w miesiącu w radach budowy dotyczących postępu robót, z udziałem przedstawicieli Zamawiającego i wykonawcy robót budowlanych; 31) weryfikacja i potwierdzenie kompletności dokumentacji powykonawczych robót budowlanych; 32) organizacja oraz przeprowadzanie odbiorów częściowych, końcowych; podejmowanie wszelkich niezbędnych czynności dla prawidłowego przeprowadzenia odbiorów, łącznie z przygotowaniem protokołów odbioru w porozumieniu z Zamawiającym; 33) wykonywanie dokumentacji fotograficznej podczas prowadzenia robót budowlanych oraz przekazanie jej Zamawiającemu na nośniku elektronicznym; 34) opiniowanie na wniosek Zamawiającego wszelkich roszczeń wykonawcy robót budowlanych, związanych z realizacją umowy na roboty budowlane, problemów powstałych podczas robót, zapobieganie sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne; 35) zapewnienie krótkoterminowego zastępstwa podczas nieobecności wynikającej z okresu urlopowego lub choroby, którejkolwiek z osób wymienionych w ofercie po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego; 36) uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych, odbiorowych oraz innych, mogących powstać w okresie udzielonej przez wykonawcę robót rękojmi i gwarancji, sporządzanie i dystrybucję protokołów z tych przeglądów dla zainteresowanych stron; 37) każdorazowe uczestnictwo w przeglądach w przypadku pojawienia się wad, zgłaszanych wykonawcy robót, okresowej inspekcji wad usuwanych przez wykonawcę robót; 38) uczestnictwo w rozwiązywaniu sporów wynikłych na tle realizacji umowy na roboty budowlane w okresie gwarancyjnym; 39) wykonywanie innych czynności koniecznych do prawidłowego przebiegu procesu budowlanego, realizacji umowy na roboty budowlane, zgodnie z obowiązującym prawem; 40) weryfikacja kompletnej dokumentacji powykonawczej; 41) zatwierdzanie i weryfikacja dokumentacji technicznej przedkładanej przez Wykonawcę robót budowlanych w ramach ich umów; 42) opracowanie i przekazanie Zamawiającemu raportu końcowego z realizacji robót w terminie do 10 dni po zakończeniu umowy na roboty budowlane tj. po pozytywnym odbiorze końcowym robót. Raport końcowy z realizacji robót budowlanych winien zawierać w szczególności: a) wykaz wszystkich wykonanych robót; b) analizę problemów i zastosowanych środków zaradczych, które wystąpiły w trakcie realizacji; c) wykaz zatwierdzonych i wbudowanych wyrobów budowlanych; d) potwierdzenie przekazania dokumentacji powykonawczej (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) zrealizowanych obiektów wraz ze spisem dokumentów; e) analiza i podsumowanie realizacji budowy w kontekście przepisów Prawa budowlanego z wyspecyfikowaniem wszelkich decyzji administracyjnych i ich rozliczenia; 43) Wykonawca opracowany raport przekaże do Wydziału Rozwoju i Funduszy Europejskich Urzędu Miasta Piły (wersji papierowej 1 egz. oraz dodatkowo na płycie CD/DVD).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1 wypełniony formularz ofertowy przygotowany wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, 2 pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii, 3 dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 570 ze zm.), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty, 4 zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach