Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Adaptacja budynku szkolnego na dom pomocy społecznej

Powiat Chełmski ogłasza przetarg

  • Adres: 22-100 Chełm, Plac Niepodległości
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 825 627 501, , fax. 825 627 510
  • Data zamieszczenia: 2020-07-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Chełmski
    Plac Niepodległości 1
    22-100 Chełm, woj. lubelskie
    tel. 825 627 501, , fax. 825 627 510
    REGON: 11019822100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://spchelm.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Adaptacja budynku szkolnego na dom pomocy społecznej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na pełnieniu funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w branżach: konstrukcyjno-budowlanej, elektrycznej i sanitarnej nad realizacją inwestycji pn. „Adaptacja budynku szkolnego na dom pomocy społecznej” realizowanej w dwóch etapach: 1) I etap – zakres robót określony został w załączniku nr 9 do SIWZ, 2) II etap- zakres robót określony został w załączniku nr 10 do SIWZ. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje pełnienie nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno- budowlanej, elektrycznej oraz sanitarnej. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do: 1) reprezentowania Zamawiającego w czasie realizacji inwestycji poprzez sprawowanie kontroli w zakresie zgodności realizowanych robót z dokumentacją projektową, Specyfikacją Techniczną Wykonania i odbioru robót, przedmiarem robót oraz aktualnie dostępną wiedzą techniczną, sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami w szczególności prawem budowlanym, polskimi i europejskimi normami, zasadami i warunkami określonymi w decyzjach dotyczących niniejszego postępowania, 2) kontroli prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego, 3) kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę robót, dostaw, zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy, p. poż. i ochrony środowiska, 4) sprawdzania i odbioru robót budowlanych, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, 5) sprawdzania jakości wykonywanych robót oraz zainstalowanych urządzeń, materiałów, a także zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, 6) potwierdzenia faktycznie wykonywanych robót i sprawowanie nadzoru nad usunięciem wad i usterek przez Wykonawcę robót budowlanych; wydawania poleceń i instrukcji Wykonawcy robót budowlanych, celem prawidłowego i rzetelnego wykonania robót określonych w umowie, 7) prawa wstrzymania robót, jeśli jest to konieczne dla ich prawidłowego wykonania oraz w przypadku, gdy Wykonawca robót budowlanych nie wypełnia swoich obowiązków z należytą starannością, wiedzą techniczną i postanowieniami zawartej z nim umowy, 8) kontroli jakości używanych materiałów zgodnie z prawem, żądania dodatkowych badań jakościowych a w szczególności obowiązkowy odbiór przedstawionych przez wykonawcę robót budowlanych certyfikatów i deklaracji zgodności materiałów przed ich wbudowaniem, 9) żądania usunięcia przez Wykonawcę robót budowlanych ujawnionych wad, w jakości prac oraz wnioskowanie o potrącenie z wynagrodzenia należnego Wykonawcy robót budowlanych kar umownych w przypadku nie usunięcia tych wad, 10) udziału w czynnościach odbioru dokumentacji powykonawczej, odbiorów częściowych, odbioru końcowego. W ramach tych czynności Inspektor zobowiązany jest do potwierdzenia gotowości do odbioru oraz przekazanie Zamawiającemu protokołu odbioru i dokumentacji powykonawczej, 11) współpracy z Wykonawcą robót i Zamawiającym w zakresie wykonawstwa robót budowlanych: a) kontroli dostaw urządzeń i materiałów na plac budowy ze szczególnym uwzględnieniem ich kompletności, sposobu i czasu magazynowania oraz zgodności z dokumentacją techniczno-projektową, b) sprawdzania materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń oraz dostaw, jakie mają być wbudowane zgodnie z dokumentacją techniczno-projektową, jakość dokumentów, zezwoleń, aprobat technicznych, deklaracji zgodności, certyfikatów, znaków zgodności, w celu uniknięcia użycia materiałów uszkodzonych, wadliwych, c) w uzgodnieniu z Zamawiającym, stwierdzenie proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe, zaproponowane przez Wykonawcę, d) rekomendowanie wszystkich zmian w planach i specyfikacjach technicznych, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas, lub w następstwie wykonywanych robót budowlanych, e) monitorowanie postępu robót, kontrola zakresu, ilości i wartości robót, f) sprawdzanie zgodności i autentyczności wszystkich certyfikatów ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności za które Wykonawca jest odpowiedzialny zgodnie z warunkami umowy, g) organizowanie dodatkowych testów jakości przez specjalistyczne instytuty jeżeli jest to niezbędne, h) przeprowadzanie regularnych inspekcji placu budowy, sprawdzających jakość wykonania i materiałów zgodnie z Umową oraz dobrą praktyką inżynierską, i) organizowanie wraz z Zamawiającym cyklicznych narad koordynacyjnych na placu budowy (co najmniej raz w miesiącu, częściej jeśli zajdzie potrzeba – na życzenie Zamawiającego) oraz przygotowanie notatek w celu umożliwienia podejmowania decyzji o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp robót, sporządzanie protokołów ze spotkań, j) egzekwowanie zgodności wykonanych robót z określonymi wymaganiami technicznymi i zapisami kontraktowymi, k) potwierdzenie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcie wad, a także – na żądanie Zamawiającego – kontrolowanie rozliczenia budowy, l) dbałość o sporządzanie dokumentacji fotograficznej w trakcie prowadzenia inwestycji oraz jej kontrola, m) wydawanie Wykonawcy, kierownikowi budowy robót poleceń dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, n) żądanie od Wykonawcy, kierownika budowy robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją techniczną lub pozwoleniem na budowę, o) skompletowanie dokumentacji Wykonawcy i oświadczeń wymaganych przez odpowiednie uregulowania oraz współpraca z Zamawiającym w otrzymaniu pozwoleń na użytkowanie, p) przegląd, ocena kompletności oraz zgodności dokumentacji powykonawczej ze stanem istniejącym i dostarczenie jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją dotyczącą nadzorowanych robót w formie uzgodnionej z Zamawiającym, 12) prowadzenie książki obmiarów robót i porównanie wykonanych ilości robót z przedmiarem robót, informowanie na bieżąco Zamawiającego w razie stwierdzenia rozbieżności w ilości wykonywanych robót, 13) okazywanie na każde żądanie Zamawiającego w stosunku do wskazanych materiałów, aktualnych (tj. w okresie obowiązywania umowy): certyfikatu na znak bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub certyfikatu zgodności z obowiązującymi normami lub aprobatą techniczną, 14) przygotowanie dla Zamawiającego okresowych- miesięcznych raportów z realizacji projektu zawierających m.in. informacje dotyczące postępu robót, ilości, zakresu i terminów realizowanych robót, identyfikację zagrożeń i propozycję działań naprawczych oraz informacje dotyczące działalności nadzoru inwestorskiego, 15) kontroli szczegółowych rozliczeń budowy zgodnie z zapisami umowy o roboty budowlane zawartej przez Zamawiającego z ich Wykonawcą, 16) działania w ramach zawartej umowy związane z nadzorem, z ramienia Zamawiającego nad prowadzonymi robotami budowlanymi oraz rozliczenie przedmiotowej umowy, wynikające z uwarunkowań realizowanego zadania inwestycyjnego, 17) Inspektorowi nie można zaciągać w imieniu Zamawiającego żadnych zobowiązań mogących narazić Zamawiającego na straty materialne i finansowe. Dotyczy to w szczególności decyzji związanych ze sposobem realizacji zadania przez Wykonawcę robót budowlanych, 18) Inspektor będzie zobowiązany do wykonywania czynności w imieniu Zamawiającego w ramach nadzoru inwestorskiego w okresie gwarancji, a w szczególności w przypadku zgłoszenia usterek spowodowanych niewłaściwym wykonawstwem, 19) wykonania w imieniu Zamawiającego innych czynności związanych z pełnieniem funkcji nadzoru inwestorskiego wymaganych obowiązującymi przepisami prawa. W okresie gwarancji i rękojmi na roboty budowlane Wykonawca w ramach przedmiotowej umowy jest zobowiązany do: 1) uczestniczenia i nadzorowania inspekcji gwarancyjnych, dbania o interesy Zamawiającego oraz podejmowania czynności zapewniających techniczną poprawność realizowanej inwestycji, 2) udziału w odbiorach gwarancyjnych i pogwarancyjnych, 3) egzekwowania razem z Zamawiającym od Wykonawcy robót budowlanych usunięcia usterek ujawnionych w okresie gwarancji robót budowlanych. Okres gwarancji i rękojmi na roboty budowlane wynosi 84 miesiące, liczone od daty bezusterkowego odbioru końcowego robót budowlanych. Wykonawca ma prawo do: 1) wydawania kierownikowi budowy polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz dowodów dopuszczonych do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, 2) żądania od kierownika budowy dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót w określonym przez niego terminie, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją techniczną lub pozwoleniem na budowę. Szczegółowy zakres robót , stanowiący przedmiot nadzoru inwestorskiego określają załączniki do SIWZ: nr 9 - zakres robót – etap I i nr 10 - zakres robót -etap II oraz załącznik nr 11 – dokumentacja projektowa (projekt budowlany, projekt wykonawczy, szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót zawierająca Polskie Normy przenoszące normy europejskie związane z wykonaniem i odbiorem robót, przedmiar robót, plany i rysunki określające zakres robót budowlanych wraz z określeniem lokalizacji ich wykonania- plan zagospodarowania terenu). 2. Nazwa i kod określony we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV): 1) 71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi 2) 71520000-9 Usługi nadzoru budowlanego 3. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę, w formularzu oferty (załącznik nr 1 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm (oznaczenie przedsiębiorstwa) Podwykonawców (zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy). 4. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 5. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego Podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego Podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcy. 6. Powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. 7. W przypadku powierzenia wykonania zamówienia Podwykonawcom, Wykonawca odpowiada za ich działania, zaniechania, zaniedbania i uchybienia jak za swoje własne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w pkt XI.10, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem, dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Oświadczenie należy złożyć w formie oryginału. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcja, spółki cywilne): Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia stosuje się odpowiednio przepisy ustawy dotyczące Wykonawców. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarna odpowiedzialność za wykonanie umowy. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dokument ten potwierdza brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje brak podstaw do wykluczenia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach