Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadań pn: „Remont i adaptacja budynku na potrzeby Muzeum Historycznego w Skierniewicach” oraz „Budowa ul. 26 Dywizji Piechoty od ul. Wojska Polskiego do ul. Batorego”

Urząd Miasta Skierniewice ogłasza przetarg

  • Adres: 96-100 Skierniewice, ul. Rynek
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. +48468345100 , fax. +48468345151
  • Data zamieszczenia: 2017-06-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Skierniewice
    ul. Rynek 1
    96-100 Skierniewice, woj. łódzkie
    tel. +48468345100, fax. +48468345151
    REGON: 000524306
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadań pn: „Remont i adaptacja budynku na potrzeby Muzeum Historycznego w Skierniewicach” oraz „Budowa ul. 26 Dywizji Piechoty od ul. Wojska Polskiego do ul. Batorego”
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadań pn: „Remont i adaptacja budynku na potrzeby Muzeum Historycznego w Skierniewicach” oraz „Budowa ul. 26 Dywizji Piechoty od ul. Wojska Polskiego do ul. Batorego” I. Informacje ogólne 1. Nazwa i adres Zamawiającego: Miasto Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, strona internetowa: www.bip.um.skierniewice.pl zwane dalej Zamawiającym, 2. Rodzaj zamówienia: usługa 3. Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony przeprowadzany jest na podstawie art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) zwaną dalej „ustawą”. 4. Czy przewiduje się udzielenie zamówień podobnych: nie 5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie 6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie 7. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Zakończenie w ostatnim dniu okresu gwarancji i rękojmi na wykonanie robót budowlanych na przedmiotowych zadaniach 8. Źródła finansowania zadania: Środki własne budżetu Miasta Skierniewice oraz Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 9. Nazwa zadania oraz jego lokalizacja Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadań inwestycyjnych pn: „Remont i adaptacja budynku na potrzeby Muzeum Historycznego w Skierniewicach” oraz „Budowa ul. 26 Dywizji Piechoty od ul. Wojska Polskiego do ul. Batorego” Lokalizacja: ul. Batorego 64j, 96-100 Skierniewice 10. Wspólny słownik kodów CPV: 71.24.70.00-1- nadzór nad robotami budowlanymi. II. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego oraz nadzoru archeologicznego nad realizacją zadań pn: „Remont i adaptacja budynku na potrzeby Muzeum Historycznego w Skierniewicach” oraz „Budowa ul. 26 Dywizji Piechoty od ul. Wojska Polskiego do ul. Batorego”, które będzie zlecane do realizacji zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych – przewiduje się, że głównym trybem wyboru wykonawcy usług jest przetarg nieograniczony. Nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi w branżach: konstrukcyjno-budowlanej; drogowej; sanitarnej; elektroenergetycznej; telekomunikacyjnej; zieleni. Roboty budowlane będą obejmowały przebudowę budynku nr ew. 21/21 pod potrzeby muzeum historycznego, budowa parkingów, dróg wewnętrznych, zjazdu publicznego, 4 zewnętrznych gablot ekspozycyjnych, wolnostojącej hali namiotowej; re-aranżacja zieleni oraz wykonanie pełnej infrastruktury towarzyszącej w ramach zadania inwestycyjnego Remont i adaptacja budynku na potrzeby Muzeum Historycznego w Skierniewicach oraz budowa drogi, parkingów, infrastruktury technicznej i małej architektury i ogrodzenia w ramach zadania inwestycyjnego Budowa ul. 26 Dywizji Piechoty od ul. Wojska Polskiego do ul. Batorego 1. Charakterystyka robót budowlanych 1.1. Roboty obejmują przebudowę istniejącego budynku i jego adaptację pod potrzeby muzeum historycznego. Z uwagi na fakt, iż jest to budynek zabytkowy należy wykonać niezbędne prace konserwatorskie. Przedmiot zamówienia obejmuje również wybudowanie nowych budynków o charakterze ekspozycyjnym oraz budynku garażowego. Należy wykonać również drogę publiczną pomiędzy ul. Wojska Polskiego i ul. Batorego wraz z pełną infrastrukturą towarzyszącą, zjazdami, zatoką autobusową i parkingami. Szczegółowy opis robót budowlanych został zawarty w dokumentacjach projektowych na wykonanie zadań pn. „Remont i adaptacja budynku na potrzeby Muzeum Historycznego w Skierniewicach” oraz „Budowa ul. 26 Dywizji Piechoty od ul. Wojska Polskiego do ul. Batorego” a także w Specyfikacjach Technicznych, które są dostępne w Inwestycji Kubaturowych Urzędu Miasta Skierniewice przy ul. Floriana 9 w pokoju nr 15 oraz na stronie internetowej BIP UM Skierniewice. 1.2. Podstawowe parametry - powierzchnia całkowita działki – 24 784,92 m² - powierzchnia zabudowy przebudowanego budynku – 1 017,73 m² - powierzchnia zabudowy projektowanych budynków – 1 484,11 m² - powierzchnia biologicznie czynna – 18 869,61 m². Do zakresu podstawowego robót budowlanych wchodzi również wykonanie pozostałych prac zgodnie z załączoną dokumentacją techniczną oraz oczyszczanie terenu i wywóz gruzu i nieczystości. 2. Zakres usług świadczonych w ramach zamówienia: W ramach pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania w szczególności: 2.1. pełnego zakresu czynności określonych w Ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane – (Dz. U. z 2016 r. poz. 290) 2.2. pełnienia funkcji koordynatora inspektorów nadzoru w przypadku występowania innych branż przy realizacji inwestycji - zgodnie z art. 27 w/w ustawy Prawo budowlane, 2.3. nadzorowania wypełniania warunków umowy zawartej pomiędzy zamawiającym a wykonawcą robót w szczególności, co do zgodności jego wykonania z dokumentacją projektową i zasadami sztuki budowlanej, 2.4. dokonywania rozliczeń merytorycznych i finansowych wykonanych prac w imieniu Zamawiającego, 2.5. informowania Zamawiającego o zagrożeniach w realizacji inwestycji, o występujących odstępstwach jakościowych, odstępstwach co do sposobu wykonywania dzieła budowlanego, 2.6. przygotowywania, sporządzania i dostarczania dla Zamawiającego wszelkich informacji i opinii, dokumentów związanych z realizacją inwestycji w tym z zakresu rzeczowo-finansowego, 2.7. uczestnictwa w komisjach do stwierdzenia ewentualnych wad w okresie rękojmi oraz nadzór nad naprawami wad ujawnionych w okresie rękojmi i gwarancji. 2.8. Inspektor nadzoru zobowiązany jest do składania sprawozdań z realizacji inwestycji na wniosek zamawiającego oraz będzie informował na bieżąco Zamawiającego o przebiegu prac ewentualnych zagrożeniach w realizacji inwestycji, 2.9. Zgodnie z pozwoleniem na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru nr WUOZ-SK-A.5152.33.2016.KS z dnia 05.05.2016r. wydanym przez Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu imion, nazwisk i adresów osób pod których nadzorem prowadzone będą roboty budowlane a także dokumentów potwierdzających posiadanie przez te osoby kwalifikacji o których mowa w art. 37c Ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity Dz. U. z 2014 roku poz. 1446 z późniejszymi zmianami) nie później niż w terminie 3 dni od dnia podpisania umowy. W ramach pełnienia funkcji nadzoru archeologicznego Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania w szczególności: 2.10. pełnienia obowiązków wynikających z postanowienia nr WUOZ-SK-A.5152.13.2017.AG z dnia 30.01.2017r. Wydanego przez Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. 2.11. Zatrudnienia i zgłoszenia archeologa prowadzącego nadzór archeologiczny nad inwestycjami do Łódzkiego Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków. 2.12. Osoba prowadząca nadzór archeologiczny musi posiadać odpowiednie kwalifikacje, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 14 października 2015r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2015r. poz. 1789) 2.13. Na co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac archeologicznych wykonawca zawiadamia właściwy organ o wyborze archeologa do prowadzenia nadzoru archeologicznego. 3. W ramach niniejszego zamówienia inspektor nadzoru zobowiązuje się do: 3.1. Reprezentowania Zamawiającego – Inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi, pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, 3.2. Współpracy z projektantem, w tym do egzekwowania usunięcia ewentualnych usterek w dokumentacji projektowej, 3.3. Przygotowywanie, sporządzanie i dostarczanie dla Zamawiającego wszelkich informacji i opinii, dokumentów związanych z realizacją inwestycji w tym z zakresu rzeczowo-finansowego, a także bieżącej kontroli zgodności wykonywanych prac z harmonogramem rzeczowo-finansowym robót 3.4. Podejmowania działań w celu dotrzymania terminu realizacji budowy, 3.5. Nadzorowanie wypełniania warunków umowy zawartej pomiędzy zamawiającym a wykonawcą robót, 3.6. Podejmowania decyzji o dopuszczeniu do stosowania (lub odrzuceniu) receptur, materiałów, prefabrykatów, betonów do wszystkich elementów, sprzętu i urządzeń przewidzianych do realizacji robót w oparciu o przepisy, normy i wymagania sformułowane w umowie z wykonawcą robót, w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych, 3.7. Przeprowadzania kontroli laboratorium wykonawcy w celu sprawdzenia, czy stosowane urządzenia pomiarowe i sprzęt laboratoryjny wykonawcy posiadają ważną legalizację, zostały prawidłowo wykalibrowanie i odpowiadają wymogom norm określających procedurę badań, uczestniczenia w badaniach przeprowadzanych w tym laboratorium przez wykonawcę w czasie trwania budowy, 3.8. Zatwierdzania materiałów, technologii budowlanych oraz jakości wykonania zgodnie z warunkami umów i dokumentacją projektową dla wszystkich asortymentów robót, 3.9. Sprawdzania jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobiegania zastosowania wyrobów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, kontroli i archiwizacji dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu, 3.10. Sprawdzania i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenia w próbach i odbiorach technicznych sieci i urządzeń technicznych, 3.11. Wydawania kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienie ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych i urządzeń technicznych, 3.12. Żądania od kierownika budowy lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, 3.13. Kontrolowania jakości i terminowości wykonywanych robót: a) kontrolowanie prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót, b) uczestniczenie w dokonywaniu odbiorów częściowych inwestycji, c) przygotowanie zadania inwestycyjnego do odbioru końcowego – sprawdzenie i zatwierdzenie dokumentacji powykonawczej (operatu kolaudacyjnego), w tym powykonawczej dokumentacji geodezyjnej, d) sprawdzanie faktur wykonawcy oraz dokumentów załączonych do rozliczenia robót, e) dokonywanie rozliczeń merytorycznych i finansowych wykonanych prac w imieniu Zamawiającego, a także sporządzenie pełnego rozliczenia finansowego nadzorowanej inwestycji, f) dokonanie odbioru inwestycji po upływie terminu gwarancji ustalonego w umowie z wykonawcą robót budowlanych, g) uczestnictwo w komisjach do stwierdzenia ewentualnych wad w okresie rękojmi oraz nadzór nad naprawami wad ujawnionych w okresie rękojmi i gwarancji. 3.14. Inspektor nadzoru zobowiązany jest do składania sprawozdań z realizacji inwestycji na wniosek zamawiającego oraz będzie informował na bieżąco Zamawiającego o przebiegu prac i ewentualnych zagrożeniach w realizacji inwestycji, 3.15. Inspektor nadzoru zobowiązany jest do nadzorowania budowy w takich odstępach czasu, aby była skuteczność nadzoru ,jednak nie rzadziej niż min. 2 razy w tygodniu oraz na każde żądanie Zamawiającego – Inwestora w sytuacjach wyjątkowych niezwłocznie, gdy obecność inspektora nadzoru będzie nieodzowna najpóźniej w przeciągu 4 godzin, Każdorazowy pobyt na placu budowy winien być potwierdzony wpisem do dziennika budowy lub podpisem na liście obecności. Za pobyt rozumie się przebywanie inspektora nadzoru przez min. 2 godziny na terenie budowy. 3.16. Inspektor nadzoru zobowiązany jest posiadać telefon komórkowy i samochód do dyspozycji. 3.17. Zgodnie z pozwoleniem na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru nr WUOZ-SK-A.5152.33.2016.KS z dnia 05.05.2016r. wydanym przez Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu imion, nazwisk i adresów osób pod których nadzorem prowadzone będą roboty budowlane a także dokumentów potwierdzających posiadanie przez te osoby kwalifikacji o których mowa w art. 37c Ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity Dz. U. z 2014 roku poz. 1446 z późniejszymi zmianami) nie później niż w terminie 3 dni od dnia podpisania umowy. Pełen zakres czynności określonych w Ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane - (tekst jednolity Dz. U. 2016.290) . Pełnienie funkcji koordynatora inspektorów nadzoru w przypadku występowania innych branż przy realizacji inwestycji - zgodnie z art. 27 w/w ustawy Prawo budowlane. 4. Termin wykonania zamówienia Inspektor nadzoru będzie nadzorował realizację zadań inwestycyjnych od dnia podpisania umowy oraz złożenia oświadczenia o podjęciu nadzoru inwestorskiego do dnia zakończenia całości robót. Przez termin „zakończenie całości robót” rozumie się uzyskanie i przekazanie Zamawiającemu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, zakończenie wszelkich robót budowlanych bez usterek, wad i zastrzeżeń ze strony Zamawiającego oraz przekazanie kompletnej dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją powykonawczą a także doręczenie Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury przez wykonawcę robót budowlanych. Za potwierdzenie odbioru całości robót bez zastrzeżeń, usterek i wad uznaje się protokół odbioru końcowego robót, stwierdzający brak zastrzeżeń, usterek i wad podpisany przez komisję odbioru końcowego. Decyzja o uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie musi być załącznikiem do protokołu odbioru końcowego robót. Ponadto Inspektor jest zobowiązany do czynnego uczestnictwa w trakcie przeglądów w okresie rękojmi i gwarancji, a także w przypadku napraw będących wynikiem nienależytego wykonania umowy lub wykrycia wad. Planowany termin zakończenia robót budowlanych – 27 sierpnia 2018r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach