Przetargi.pl
Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn.: Budowa Strefy Aktywności Gospodarczej w Borzęcinie.

Gmina Borzęcin ogłasza przetarg

  • Adres: 32-825 Borzęcin,
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 014 684-61-08 , fax. 014 684-63-72
  • Data zamieszczenia: 2020-12-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Borzęcin
    32-825 Borzęcin, woj. małopolskie
    tel. 014 684-61-08, fax. 014 684-63-72
    REGON: 53218000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.borzecin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn.: Budowa Strefy Aktywności Gospodarczej w Borzęcinie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn.: Budowa Strefy Aktywności Gospodarczej w Borzęcinie. 2. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na pełnieniu przez wykonawcę obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami drogowymi, telekomunikacyjnymi, sanitarnymi i elektrycznymi zgodnie z art. 25 i 26 ustawy Prawo Budowlane przy realizacji projektu: Budowa Strefy Aktywności Gospodarczej w Borzęcinie. Do zadań inspektora nadzoru inwestorskiego należy pełny zakres czynności określony poniżej, w tym wynikających z art. 25 i 26 ustawy Prawo Budowlane, tj.: 1) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; 2) pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w czasie koniecznym do prawidłowego i płynnego nadzorowania robót budowlanych; 3) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i zgodności wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; 4) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania; 5) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy (weryfikacja, potwierdzanie wykonania, merytoryczna akceptacja faktur wykonawcy robót budowlanych); 6) wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy, dotyczącego: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia opinii technicznych dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych; 7) żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę; 8) wymaganie od wykonawcy robót budowlanych wykonania poniższych czynności oraz weryfikacja i potwierdzenie ich wykonania: a) wykonania i utrzymywania zaplecza budowy, instalacji i zabudowań tymczasowych i wszystkich innych czynności niezbędnych do właściwej realizacji prac; b) zabezpieczenia i oznaczenia prowadzonych robót oraz dbania o stan techniczny i prawidłowość oznakowania (m.in. tablica informacyjna budowy) przez cały czas realizacji prac; c) opracowania i uzyskania (łącznie z zatwierdzeniem we właściwej instytucji) niezbędnej dokumentacji formalno-prawnej dot. projektu organizacji ruchu drogowego, oznakowań i zabezpieczenia robót na czas realizacji robót wraz z zapewnieniem zatwierdzonej organizacji ruchu drogowego na czas realizacji robót; d) dokonania na koszt wykonawcy robót budowlanych stosownych korekt wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji, uzgodnień itp. koniecznych do prawidłowego wykonania sieci, instalacji w przypadku stwierdzenia kolizji wykonywanych robót ze znajdującymi się w terenie obiektami budowlanymi lub elementami infrastruktury technicznej; e) usunięcia przez wykonawcę robót budowlanych wszelkich wad i usterek w trakcie trwania robót w terminie nie dłuższym niż termin technicznie uzasadniony i konieczny do ich usunięcia; f) zabezpieczenia instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jego bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem przez cały czas realizacji zadania; g) naprawy ewentualnych uszkodzeń urządzeń i obiektów oraz usuwania awarii powstałych w wyniku realizacji robót budowlanych; h) dbania o porządek na terenie robót oraz utrzymywania terenu robót w należytym stanie i porządku, w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych (m.in. obowiązek prowadzenia robót w taki sposób, aby mieszkańcy w sposób ciągły mieli dostęp do swoich posesji), składowania i usuwania wszelkich zbędnych materiałów, odpadów i śmieci oraz niepotrzebnych urządzeń prowizorycznych i pomocniczych; i) odtworzenia stanu pierwotnego nieruchomości (nawierzchnie, zieleń, nasadzenia itp.), w których wykonywane były roboty budowlane - uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez wykonawcę robót budowlanych. W szczególności wykonawca jest zobowiązany pisemnie potwierdzić uzyskane oświadczenie właściciela nieruchomości o jej odtworzeniu do stanu pierwotnego; j) potwierdzenia złożenia odpadów powstałych w wyniku realizacji robót budowlanych do miejsc ich odzysku lub unieszkodliwiania; k) przestrzegania przepisów prawnych wynikających ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r. poz. 1396, 1403, 1495, 1501, 1527, 1579, 1680, 1712, 1815, 2087, 2166 ze zm.) oraz ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701, 730, 1403, 1579 ze zm.); l) realizowania robót budowlanych z uwzględnieniem uwarunkowań wynikających z uzgodnień dokonanych z podmiotami zarządzającymi nieruchomościami, obiektami lub urządzeniami (m.in.: Zarząd Dróg Powiatowych, TAURON, MULTIMEDIA POLSKA, Polskie Wody), w tym: - sporządzania i przekazywania dokumentacji powykonawczej, - zgłaszania rozpoczęcia i zakończenia prac w wymaganych terminach, - uzgadniania szczegółowych warunków realizacji prac, - wnoszenia koniecznych i wymaganych opłat. 9) weryfikacja dostarczanych przez wykonawcę robót budowlanych niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane atesty, certyfikaty, itd. stosowanych materiałów i urządzeń w tym np. wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizacji robót budowlanych; 10) weryfikacja wszelkiej dostarczonej przez wykonawcę robót budowlanych dokumentacji kompletowanej w trakcie realizacji robót zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i przepisami wykonawczymi do tej ustawy oraz przygotowanych do odbioru końcowego kompletów protokołów niezbędnych przy odbiorze; 11) monitorowanie obsługi geodezyjnej wykonawcy robót budowlanych; 12) weryfikowanie i zatwierdzanie sporządzonej przez wykonawcę robót budowlanych kompletnej dokumentacji powykonawczej technicznej i dokumentacji powykonawczej geodezyjno-kartograficznej; 13) weryfikowanie i akceptowanie okresowych raportów wykonawcy robót budowlanych; 14) zatwierdzanie sporządzonego przez wykonawcę robót budowlanych planu realizacji robót wraz z planem zagospodarowania placu budowy; 15) przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, BHP, ppoż.; 16) informowanie Zamawiającego o zgłoszonych przez wykonawcę robót budowlanych problemach technicznych i innych problemach związanych z realizacją robót; 17) uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych wykonawcy robót budowlanych, odbiór robót budowlanych wykonanych w okresie gwarancyjnym wykonawcy robót budowlanych - bez dodatkowego wynagrodzenia; 18) dokonywanie odbiorów robót częściowych, zanikających, końcowych, gwarancyjnych; 19) niezwłoczne powiadamianie zamawiającego o wszelkich nieuzasadnionych przerwach w realizacji robót; 20) sprawdzanie rozwiązań zamiennych; 21) koordynowanie wszelkich działań związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia; 22) rozstrzyganie w porozumieniu z Kierownikiem Budowy wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywania robót, w razie potrzeby zasięgając odpowiednio opinii projektanta nadzorowanych robót budowlanych; 23) występowanie z odpowiednim wnioskiem do Zamawiającego o wprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian lub poprawek w terminie uzgodnionym z projektantem, w razie stwierdzenia w niej wad lub niedokładności albo konieczności wprowadzenia zmian, w celu zastosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych lub innych materiałów nie przewidzianych w dokumentacji projektowej; 24) potwierdzenie wykonanych robót oraz usunięcia wad; 25) bieżące kontrolowanie prowadzenia dziennika budowy; 26) podejmowanie decyzji i opinii technicznych w imieniu Zamawiającego w zakresie wymaganym przez niniejszą umowę, nie pociągających za sobą skutków finansowych; 27) informowanie Zamawiającego, w terminie do 1 dnia roboczego od powziecia informacji o zdarzeniu, o konieczności wykonania robót zamiennych lub dodatkowych, nie uwzględnionych w umowie o realizację robót budowlanych; 28) niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszystkich robotach nie objętych umową o roboty budowlane, a niezbędnych do wykonania ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie przed awarią; 29) informowanie Zamawiającego o konieczności zwiększenia lub ograniczenia ilości robót lub rezygnacji z określonych robót, jeżeli jest to niezbędne dla zgodnego z treścią umowy i obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu umowy; 30) pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego we wszystkich miejscach do tego koniecznych, w oparciu o własny sprzęt (m.in. środki transportu) niezbędny do ich prawidłowego wykonania; 31) informowanie Zamawiającego o proponowanych przez wykonawcę robót budowlanych propozycji zmiany materiałów, urządzeń. Wykonawca ma obowiązek nadzorowania działań podejmowanych przez wykonawcę robót budowlanych w tym zakresie, przedłożenie Zamawiającemu rezultatów tych działań do podjęcia ostatecznej decyzji; 32) nadzorowanie badań żądanych przez siebie lub Zamawiającego, dotyczących zbadania jakości robót wykonanych przez wykonawcę robót budowlanych; 33) weryfikowanie poprawności materiałów dostarczonych przez wykonawcę robót budowlanych, a żądanych przez siebie lub Zamawiającego, w stosunku do wskazanych materiałów użytych podczas realizacji robót budowlanych; 34) uczestniczenie w spotkaniach roboczych i naradach koordynacyjnych; 39) współpraca (na wezwanie zamawiającego) z instytucjami nadzorującymi wdrażanie oraz kontrolującymi realizację Projektu współfinansowanego w ramach RPO; 40) Na każde wezwanie Zamawiającego Wykonawca powinien brać udział w naradach, konsultacjach oraz spotkaniach z mieszkańcami. 41) Roboty objęte usługą nadzoru będą realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj i łącznie obejmują: prace projektowe w fazie opracowywania dokumentacji technicznej, uzyskanie wymaganych przepisami prawa ekspertyz, specjalistycznych badań, a także uzgodnień i zatwierdzeń opracowanego projektu budowlanego oraz uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, lub pozwolenia na budowę na roboty budowlane prowadzone na podstawie sporządzonych i zatwierdzonych projektów, uzyskanie w razie konieczności pozwolenia na użytkowanie, usługi w okresie gwarancji. 42) Wykonawca zobowiązany będzie realizować usługę nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującymi normami i wiedzą techniczną, określonymi m.in. ustawą Prawo Budowlane, przy zachowaniu należytej staranności, właściwej organizacji pracy oraz zasad BHP. 43) Nadzór Inwestorski sprawowany będzie w następujący sposób: termin rozpoczęcia wykonywania przedmiotu zamówienia jest równoznaczny z datą podpisania umowy i będzie trwać aż do momentu podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych bez uwag. W chwili obecnej Zamawiający przewiduje termin zakończenia prac budowlanych dla zadania: Budowa Strefy Aktywności Gospodarczej w Borzęcinie realizowana w formule zaprojektuj i wybuduj do dnia 31.05.2022 roku, jednakże termin ten może ulec zmianie. Ponadto Wykonawca będący Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego jest zobowiązany pełnić tę funkcję przez cały czas trwania gwarancji określonej w umowie z Wykonawcą robót budowlanych (84 miesiące). 44) Czas pracy Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego winien być dostosowany do czasu pracy Wykonawcy robót dla zadania inwestycyjnego w formule „zaprojektuj i wybuduj”, a także w zgodności z czasem pracy Zamawiającego, niezależnie od czasu trwania usługi. 45) Wykonawca zapewni należyte, skuteczne sprawowanie nadzoru inwestorskiego w każdej branży w okresie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego w sytuacjach problematycznych (problemy związane z realizacją robót) i/lub nagłych i/lub awaryjnych oraz w trakcie odbioru końcowego, w okresie gwarancji i rękojmi, gdy obecność inspektora (inspektorów) nadzoru inwestorskiego jest niezbędna dla zapewnienia właściwego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi pracami. Obecność Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego będzie konieczna również w niezbędnym zakresie (na każde wezwanie Zamawiającego) celem przedstawienia koniecznych danych do przygotowania wniosków o płatność w ramach rozliczenia zadania inwestycyjnego z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego w Krakowie. 46) Zamówienie obejmuje sprawowanie nadzoru inwestorskiego w zakresie wynikającym z: a) przepisów Prawo Budowlane oraz właściwych przepisów wykonawczych wydanych na jego podstawie oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, w szczególności w zakresie robót budowlanych wykonywanych w ramach niniejszego zadania, b) dokumentacji projektowej (sprawdzenie i akceptacja na podstawie programów funkcjonalno-użytkowych, a następnie na ich podstawie poprawności projektów budowlanych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarów robót, kosztorysów) oraz sporządzenie dokumentacji powykonawczej, sporządzeniem protokołów sprawdzeń i badań, a także uzyskaniem wszelkich opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów wymaganych przepisami szczegółowymi, niezbędnych do uzyskania zgody na użytkowanie i eksploatację obiektu, c) umowy zawartej z Wykonawcą robót budowlanych, d) wymagań Zamawiającego. W ramach sprawowania nadzoru Inwestorskiego Wykonawca będzie realizował zamówienie poprzez ustanowionych Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego, przy czym zapewni ciągłość świadczonej usługi w przypadku nieobecności któregokolwiek Inspektora Nadzoru Inwestorskiego poprzez ustanowienie nowego inspektora nadzoru o nie mniejszych kwalifikacjach niż wymagane w SIWZ. 47)Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia nadzoru przez Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego od dnia podpisania umowy oraz zapewnienia udziału koordynatora inspektorów nadzoru oraz inspektorów poszczególnych branż w naradach roboczych organizowanych przez Zamawiającego. 3. Etapy współpracy Inspektora/Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego z Zamawiającym 3.1. Etap I - nadzór nad projektem i dokumentacją, 3.2. Etap II - budowa i rozliczenie, 3.3. Etap III - etap po zakończeniu robót budowlanych. Dokładny opis i zakres przedmiotu zamówienia został opisany w SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 2 000,00 zł (dwa tysiące złotych 00/100). 2) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 3) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. 110, 650, 1000 i 1669). 4) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank: Krakowski Bank Spółdzielczy, Nr rachunku: 81 8591 0007 0100 0000 6350 0012, Tytuł przelewu: Wadium – Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn.: Budowa Strefy Aktywności Gospodarczej w Borzęcinie. 5) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 7) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy Pzp przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta powinna składać się z : 1) formularza ofertowego – sporządzonego zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej SIWZ, 2) oświadczenia dotyczącego spełniania warunków udziału w postępowaniu (zał. nr 2 do SIWZ), 3) oświadczenia dotyczącego przesłanek wykluczenia z postępowania (zał. nr 3 do SIWZ), 4) zobowiązania innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeśli dotyczy), 5) pełnomocnictwa udzielanego osobom podpisującym ofertę, o ile prawo do reprezentowania wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego, 6) wadium w przypadku formy wniesienia innej niż w pieniądzu (w oryginale).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach