Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego, archeologicznego i geologicznego przy realizacji projektu pn. „Rozwój gospodarki turystycznej w Gminie Kutno poprzez wykorzystanie walorów przyrodniczych i dziedzictwa kulturowego”.

Gmina Kutno ogłasza przetarg

  • Adres: 99300 Kutno, ul. Witosa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 24 355 70 20 , fax. 243 557 021
  • Data zamieszczenia: 2018-02-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kutno
    ul. Witosa 1
    99300 Kutno, woj. łódzkie
    tel. 24 355 70 20, fax. 243 557 021
    REGON: 611015744
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminakutno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego, archeologicznego i geologicznego przy realizacji projektu pn. „Rozwój gospodarki turystycznej w Gminie Kutno poprzez wykorzystanie walorów przyrodniczych i dziedzictwa kulturowego”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi „Pełnienie nadzoru inwestorskiego, archeologicznego, geologicznego przy realizacji projektu pn. Rozwój gospodarki turystycznej w Gminie Kutno poprzez wykorzystanie walorów przyrodniczych i dziedzictwa kulturowego” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 Oś. Priorytetowa: VI Rewitalizacja i potencjał endogeniczny regionu, Działanie: VI.2 Rozwój gospodarki turystycznej, Poddziałanie: VI. 2.1 Rozwój gospodarki turystycznej. Celem bezpośrednim projektu jest rozwój gospodarki turystycznej w gminie Kutno poprzez wykorzystanie walorów przyrodniczych i dziedzictwa kulturowego. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez przebudowę infrastruktury turystycznej, przystosowanie istniejącego obiektu dziedzictwa kulturowego do pełnienia funkcji turystycznych oraz zagospodarowanie terenu w Parku Kulturowym Etnograficznym Podregionu Kutnowskiego związanego z poetą romantycznym Józefem Bohdanem Zaleskim w Leszczyku. 4.2 Zadania w ramach projektu nad którymi Wykonawca będzie pełnił nadzór inwestorski, nadzór archeologiczny i geologiczny: a) Zadanie 1 – Infrastruktura turystyczna, w tym: Branża budowlana, sanitarna, elektryczna (budynek A+B),sieci i przyłącza wod-kan, sieci i przyłącza elektryczne, instalacje teletechniczne-monitoring, instalacja fotowoltaiczna 10kWp, instalacje wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła, instalacje grzewczo-chłodnicze (budynek A+B), instalacje zewnętrzne ciepłownicze i c.w.u., odnawialne źródła ciepła wraz z wymiennikiem gruntowym, zagospodarowanie terenu - drogi, chodniki z płyt kamiennych, zagospodarowanie terenu (parking, ogrodzenie, konstrukcja pod panele fotowoltaiczne, prace ziemne/porządkowe) b) Zadanie 2 – Zagospodarowanie bezpośredniego otoczenia projektu, w tym: boisko, piłkochwyty, nawierzchnia placu zabaw i siłowni, urządzenie placu zabaw, urządzenie siłowni, ST-B mała architektura, składana scena plenerowa, urządzenie parku, zakup i montaż małej architektury. 4.3 Obowiązki Wykonawcy należy: I. Pełnienie nadzoru inwestorskiego zgodnie z polskim prawem budowlanym, a w szczególności z art. 25, 26, i 27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane wraz z przepisami wykonawczymi, Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014. 1278) oraz zgodnie z postanowieniami odpowiednich decyzji i pozwoleń na prowadzenie budowy, w szczególności: 1) szczegółowe zapoznanie się z dokumentacją projektową oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, z umową na wykonanie robót budowlanych, warunkami pozwolenia na budowę, jak również z terenem, jego uzbrojeniem i istniejącymi urządzeniami, 2) zapewnienie i sprawowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami wielobranżowego nadzoru inwestorskiego oraz koordynacji czynności nadzoru w zakresie całego projektu, 3) weryfikacja harmonogramów rzeczowo-finansowych opracowanych przez wykonawców w terminie 5 dni od daty przekazania przez wykonawcę robót. 4) częstotliwość pobytu Inspektora Nadzoru na budowie musi być dokumentowana wpisem do dziennika budowy lub odnotowana przez upoważnionego pracownika Zamawiającego, nie rzadziej niż:  dla Koordynatora Inspektorów Nadzoru, zgodnie z ilością wskazaną w formularzu ofertowym, nie mniej niż 2 razy w tygodniu,  2 razy w tygodniu – pozostali inspektorzy branża instalacyjna oraz branża elektryczna Kontrola budowy winna odbywać się przez inspektora branży odpowiedniej do prowadzonego na budowie zakresu robót, w trakcie ich wykonywania.  każdy pobyt minimum 3 godz.  wymagana obecność - od dnia rozpoczęcia robót do protokólarnego odbioru końcowego przedmiotu zamówienia z wyjątkiem okresów, gdy nastąpi przerwa w realizacji robót budowlanych. 5) potwierdzanie wykonanych przez wykonawcę zakresów robót oraz wartości w protokołach odbioru robót, stanowiących podstawę do wystawienia faktury przez wykonawcę robót, a w szczególności zgodności z opracowanym przez wykonawcę robót harmonogramem rzeczowo-finansowym, 6) monitorowania postępu robót pod względem technicznym, finansowym, organizacyjnym i czasowym, poprzez sprawdzanie ich rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji z obowiązującym harmonogramem rzeczowo-finansowym 7) bieżące informowanie Zamawiającego w postaci pisemnego raportu o przebiegu i stopniu zaawansowania robót wraz z dokumentacją fotograficzną budowy, analizą kosztów po zakończeniu każdego miesiąca, w ciągu 5 dni od zakończenia danego miesiąca oraz dodatkowo na każde wezwanie Zamawiającego, 8) informowanie Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania, pogorszenia jakości robót, lub zwiększenia kosztów, oraz podejmowanych działaniach zapobiegawczych i naprawczych, 9) zgłaszanie potrzeby wykonania robót uzupełniających i zamiennych, przygotowanie protokołu konieczności na te roboty wraz z ich analizą kosztową, 10) opiniowanie wniosków w sprawie zmiany sposobu wykonania robót, w tym zmiany materiałów, urządzeń oraz przedstawianie (korzystnych) wniosków do akceptacji przez Zamawiającego i autora projektu, 11) sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowywanych materiałów, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów wadliwych, niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, niezgodnych z wymaganiami specyfikacji technicznych, dokumentacji projektowej i praktyką inżynierską, 12) zatwierdzania materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń i dostaw przewidzianych przez Wykonawcę robót do wbudowania, żądania i kontroli dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, atestów, instrukcji obsługi itp., w celu niedopuszczenia do zastosowania materiałów wadliwych lub niedopuszczonych do stosowania w Polsce, 13) rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku prowadzenia robót, a w razie potrzeby w uzgodnieniu z Zamawiającym – zaciąganie opinii autora projektu, 14) kontrola i odbiór robót budowlanych zanikających, ulegających zakryciu i dokumentowanie tych czynności w formie dokumentacji fotograficznej w technologii cyfrowej oraz opisowej w sposób umożliwiający ich lokalizację 15) kontrola zgodności dostaw instalacji i urządzeń technicznych z dokumentacją i harmonogramem oraz uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych tych instalacji i urządzeń, 16) kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonywania robót oraz innych dokumentów budowy, 17) kontrola terminowego i finansowego regulowania przez Wykonawcę faktur należnych podwykonawcom i dalszym podwykonawcom wraz z opracowaniem raportu o bieżącym stanie rozliczania każdego zadania. 18) w przypadku stwierdzonego braku uregulowania przedmiotowej należności podwykonawcom i dalszym podwykonawcom, Wykonawca niezwłocznie informuje o tym fakcie Zamawiającego, podejmując równocześnie wszelkie działania zmierzające do wywiązania się przez Wykonawcę robót budowlanych z przyjętych na siebie w tym względzie zobowiązań umownych. 19) organizowanie i prowadzenie narad koordynacyjnych (minimum raz w miesiącu) z udziałem przedstawicieli wszystkich zaangażowanych w realizację zadania stron (wykonawca robót, zamawiający, nadzór inwestorski i inni zaproszeni przedstawiciele) oraz przygotowanie dokumentów w celu umożliwienia podejmowania decyzji o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp robót, sporządzanie protokołów ze spotkań, itp 20) ujawnianie występujących na nadzorowanej budowie nieprawidłowości i przeciwdziałanie im. W razie stwierdzenia niezgodności wykonywania robót z dokumentacją projektową, nieprawidłowości procesów technologicznych, użyciu niewłaściwych materiałów, wad w wykonywaniu robót lub w prowadzeniu robót w sposób mogący narazić Zamawiającego na straty, inspektor nadzoru zwraca na to uwagę kierownikowi budowy i w porozumieniu z Zamawiającym podejmuje odpowiednie decyzje, które wpisuje do dziennika budowy i zawiadamia o nich na piśmie Zamawiającego, Wykonawcę robót i autora projektu, 21) nadzór nad przestrzeganiem przez wykonawców na placu budowy przepisów p.poż. i bhp. oraz egzekwowanie od nich utrzymania ogólnego porządku na budowie, 22) wstrzymania robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami kontraktu i niezwłocznego pisemnego powiadomienia Zamawiającego o tym fakcie, 23) zawiadamianie, w porozumieniu z Zamawiającym, właściwego organu nadzoru o stwierdzonych w toku realizacji zadania inwestycyjnego wypadkach naruszenia Prawa budowlanego, bezpieczeństwa budowy, ochrony środowiska oraz o rażących nieprawidłowościach i uchybieniach technicznych 24) potwierdzanie aktualnego stanu robót w razie przerwy w robotach oraz w innych wypadkach gdy zajdzie potrzeba ustalenia ilości, jakości i wartości robót w zakresie niezbędnym do rozliczeń Wykonawcy robót z Zamawiającym, 25) uczestniczenie w kontrolach prowadzonych przez właściwe organy nadzoru i instytucję współfinansującą oraz współudział przy realizacji ewentualnych zaleceń pokontrolnych a także przygotowanie wyjaśnień na postawione zarzuty, 26) przygotowanie i dokonywanie odbiorów częściowych robót, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót dokumentów wymaganych do odbioru. W zakresie Wykonawcy jest również odbiór sprzętu i wyposażenia do obsługi ruchu turystycznego. 27 przygotowanie i dokonanie odbioru końcowego robót z udziałem Zamawiającego, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót dokumentów wymaganych do odbioru. W ramach tych czynności Wykonawca zobowiązuje się do: a) przeprowadzenia końcowej inspekcji oraz przygotowania ewentualnej listy wad oraz brakujących dokumentów które miały być złożone zgodnie z umową z Wykonawcą robót. b) stwierdzenia gotowości do odbioru, na podstawie zgłoszenia wykonawcy robót oraz powołania komisji odbioru końcowego, c) zwoływania komisji odbioru, d) uczestnictwa w pracach Komisji odbioru końcowego inwestycji, przy udziale przedstawicieli Zamawiającego. 28) przygotowanie niezbędnych dokumentów i prowadzenie procedur związanych z dochodzeniem i egzekwowaniem od Wykonawców robót budowlanych, należnych odszkodowań lub kar umownych za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań umownych, 29) nadzór i wyegzekwowanie usunięcia wad i usterek stwierdzonych w trakcie odbioru częściowego i końcowego robót, 30 w okresie udzielonej przez Wykonawcę robót budowlano-montażowych, Inspektorzy nadzoru inwestorskiego będą uczestniczyli w przeglądach częściowych i końcowym w tym między innymi: a) co najmniej raz w roku (w okresie rękojmi) przeprowadzą przegląd częściowy dla każdego z zadań na roboty, sporządzą protokół z przeprowadzonego przeglądu, b) będzie nadzorował i egzekwował usuwanie wad i usterek przez Wykonawcę Robót, c) będzie brał czynny udział w rozwiązywaniu sporów zgodnie z warunkami kontraktu, d) dokona ostatecznego odbioru każdego zadania na minimum 30 dni przed upływem terminu rękojmi i gwarancji ustalonego w umowach z wykonawcami robót budowlanych sporządzając protokół z przeprowadzonego przeglądu. II. Pełnienie nadzoru archeologicznego, zakres i sposób prowadzenia: a) nadzór nad pracami ziemnymi zgodnie z dokumentacją projektową pn.: Przebudowa, rozbudowa i remont trzech istniejących budynków dla potrzeb Ośrodka Kultury Gminy Kutno wraz z zagospodarowaniem terenu” oraz „Przebudowa (modernizacja) gospodarki energetycznej z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii w budynkach Ośrodka Kultury Gminy Kutno”. Prace obejmują wykopy pod fundamenty, wykop pod instalacje przyłączy i sieci elektrycznych, teletechnicznych, monitoringu, ciepłowniczych i cwu, wodociągowych i kanalizacyjnych, wykop pod zbiornik na nieczystości cieplne, wykop pod utwardzanie terenu (parkingu, drogi wjazdowe, alei i ścieżek) oraz odwiertów – gruntowych pompy ciepła, b) nadzór nad pracami ziemnymi związanymi z budową obiektów małej architektury: mostków, altan, ławek parkowych, koszy na śmieci, lamp parkowych oraz obudowy architektonicznej przepustów. c) przekazanie wojewódzkiemu konserwatorowi zabytków informacji o osobie kierującej badaniami wraz z dokumentami potwierdzającymi posiadanie przez tę osobę kwalifikacji, o których mowa w art. 37e ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, nie później niż w terminie 7 dni przed dniem rozpoczęcia badań archeologicznych, d) zgłoszenie do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o terminie rozpoczęcia i zakończenia badań Nadzór archeologiczny należy wykonywać zgodnie z Decyzją o pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych III. Pełnienie nadzoru geologicznego: a) nadzór geologiczny przy wykonywaniu robót wiertniczych, b) sporządzenie powykonawczej dokumentacji geologicznej,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach