Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru autorskiego nad projektem „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Gminie Wilkowice w wyznaczonych obszarach aglomeracji”

Gmina Wilkowice ogłasza przetarg

  • Adres: 43-365 Wilkowice, Wyzwolenia
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 334 990 077 , fax. 33 817 30 43
  • Data zamieszczenia: 2019-08-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wilkowice
    Wyzwolenia 25
    43-365 Wilkowice, woj. śląskie
    tel. 334 990 077, fax. 33 817 30 43
    REGON: 72182309000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wilkowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru autorskiego nad projektem „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Gminie Wilkowice w wyznaczonych obszarach aglomeracji”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru autorskiego nad Projektem – Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Gminie Wilkowice w wyznaczonych obszarach aglomeracji. 2. Do obowiązków Wykonawcy należy pełny zakres czynności określonych w przepisach ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane /t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 1186/ oraz obowiązki wynikające z postanowień niniejszej specyfikacji, w tym w szczególności wszelkie prace analityczno-projektowe realizowane zarówno w siedzibie Wykonawcy jak i przede wszystkim w trakcie pobytów na budowie i/lub pobytów w siedzibie Zamawiającego (w okresie realizacji robót budowlanych), wykonywane na wezwanie/zapytanie Zamawiającego i/lub wezwanie/zapytanie przedstawicieli nadzoru inwestorskiego (potwierdzone przez Zamawiającego), w ramach, których Wykonawca zobowiązany jest w głównej mierze do: a/ Stwierdzania w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z dokumentacją projektową. b/ Pisemnego opiniowania wniosków materiałowych wykonawców, pod kątem zgodności z Projektem. c/ Udziału w naradach technicznych po wcześniejszym wezwaniu przez Zamawiającego w tym każdorazowe stawianie się w ciągu 2 dni roboczych od skutecznego wezwania przez Zamawiającego (telefon, email, faks), d/ Udzielania wyjaśnień uczestnikom procesu budowlanego odnośnie wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nich rozwiązań e/ Przedkładania Zamawiającemu i przedstawicielom nadzoru inwestorskiego wyjaśnień precyzujących przyczyny wystąpienia ewentualnych rozbieżności pomiędzy dokumentacją projektową a stanem faktycznym (w tym również ewentualnych przekroczeń pozycji przedmiarowych). f/ Podejmowania decyzji o charakterze dokonywanej zmiany (tj. zmiana istotna/ nieistotna zgodnie z Prawem budowlanym). g/ Wydawanie rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w Projekcie w postaci kart nadzoru autorskiego, projektów uproszczonych, projektów budowlanych przewidzianych do realizacji z zastosowaniem przepisów o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków, projektów budowlanych przewidzianych do realizacji na podstawie zgłoszenia robót. h/ Opiniowanie oświadczenia Kierownika Budowy o wykonaniu inwestycji zgodnie z projektem budowlanym. 3.Sposób pełnienia Nadzoru Autorskiego: 3.1. Przez pojęcie nadzoru autorskiego rozumie się powzięcie przez Wykonawcę informacji o sytuacji objętej nadzorem, identyfikację zdarzenia lub sytuacji na budowie, konsultacje z Zamawiającym, Wykonawcą Robót Budowlanych, Inżynierem Projektu lub branżowymi Inspektorami Nadzoru, oraz podjęcie niezbędnych działań zmierzających do rozwiązania zagadnienia lub przedstawienia sposobu rozwiązania sprawy tj. wypełnienia obowiązków Wykonawcy wynikających z pełnienia nadzoru autorskiego tj. przedłożenie opinii, dokonanie wpisu do dziennika budowy, sporządzenie protokołu lub notatki służbowej, odpowiedź na zapytanie Wykonawcy Robót Budowlanych, udzielenie wyjaśnień z przedłożeniem stosownych dokumentów - rysunków, oświadczeń, opinii lub uzupełnień, a w przypadku konieczności wprowadzenia zmian: a/ opracowanie karty nadzoru autorskiego /z koniecznością lub bez konieczności pobytu na budowie/, b/ opracowanie projektu uproszczonego przyłącza kanalizacyjnego – przez projekt uproszczony należy rozumieć plan i profil przyłącza do budynku w obrębie działki, na której dany budynek jest posadowiony, wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, wykazem studzienek i współrzędnych, c/ opracowanie projektu budowlanego przyłącza kanalizacyjnego z uzgodnieniami i prawem do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, przewidzianego do realizacji na podstawie art. 29 a ustawy Prawo budowalne i z zastosowaniem przepisów o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków, d/ opracowanie projektu budowlanego sieci kanalizacji sanitarnej z uzgodnieniami, prawem do dysponowania nieruchomością na cele budowlane oraz ze zgłoszeniem robót. Powyższe zmiany zostaną opracowane przez uprawnionych projektantów, stosownie do potrzeb we wszystkich branżach budowlanych, w szczególności instalacji i sieci sanitarnych i gazowych, instalacji i sieci elektroenergetycznych, instalacji i sieci teletechnicznych, konstrukcyjno-budowlanej, drogowej, na zaktualizowanych mapach geodezyjnych. W przypadku projektów zamiennych opracowania zawierać będą zamienne przedmiary robót, natomiast w przypadku projektów dodatkowych opracowania zawierać będą kosztorysy inwestorskie i zagregowane przedmiary robót. Każde opracowanie określone w punktach od b) do d) Wykonawca wykona w formie drukowanej w ilości 3 egzemplarzy dla Zamawiającego oraz ilości odpowiedniej dla przeprowadzenia procedur formalnych (z zastrzeżeniem kosztorys inwestorski należy wydrukować i przekazać tylko 2 egzemplarzach) oraz kompletne w 3 egzemplarzach na nośniku elektronicznym (płyta CD, DVD itp.) w formie plików edytowalnych (rozszerzenie .doc, .exc, .dwg, itd. oraz wszystkie pliki w .pdf).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71248000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Informacja na temat wadiumZamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości: 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). 2) Wadium należy wnieść w terminie do dnia 10.09.2019r. do godz. 13:00. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądza, b) poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, c) gwarancji bankowych, d) gwarancji ubezpieczeniowych, e) poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Gminy Wilkowice: Bank Spółdzielczy w Bystrej ul. Zdrojowa 11, nr 41-8133-0003-0000-0244-2000-0018, a potwierdzenie dokonanego przelewu zaleca się dołączyć do oferty. 4) Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Dokument wadialny musi obejmować w swojej treści wszystkie przesłanki do zatrzymania wadium, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp – wg stanu prawnego na dzień wszczęcia niniejszego zamówienia. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 5) Dokument wadialny winien wymieniać nazwy wszystkich podmiotów działających wspólnie lub może zostać wystawiony na jednego tylko z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia [nawet bez wyraźnego wskazania w jego treści wielości wykonawców składających ofertę] pod takim jednak warunkiem, że tenże wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia jest prawidłowo umocowanym pełnomocnikiem uprawnionym do działania w imieniu i na rzecz wszystkich współwykonawców.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony Formularz ofertowy, stanowiący załącznik nr 6 do specyfikacji. 2) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. Jeżeli osoba/osoby podpisujące ofertę działa/ją na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo to powinno zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale bądź w formie notarialnie uwierzytelnionej kopii. Pełnomocnictwo nie jest wymagane, jeśli podpisujący jest lub są właścicielami firmy lub jeśli są wymienieni z nazwiska w odnośnym dokumencie rejestrowym. Wykonawca musi udokumentować – przy ofercie - że pełnomocnictwo ustanowione do jego reprezentacji zostało podpisane przez osobę[y] uprawnione do działania w jego imieniu. 3) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Z dokumentu (np. zobowiązania) musi wynikać w szczególności: • zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; • sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Wykonawca winien sporządzić dokument wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ. 4) Dowód wniesienia wadium: - w przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, należy dołączyć do oferty oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium – zgodnie z pkt 8.5. SIWZ; - w przypadku wniesienia wadium w postaci pieniężnej, zalecane jest dołączenie do oferty kopii potwierdzenia przelewu; 5) Dokumenty dla przeprowadzenia oceny ofert w ramach kryterium doświadczenie osoby dedykowanej do realizacji przedmiotu zamówienia, o którym mowa w pkt 13.1 b) SIWZ. Dla przeprowadzenia oceny ofert [tj. uzyskania określonej ilości punktów w ramach w/w kryterium] każdy Wykonawca przedłoży przy ofercie następujące dokumenty: a) wykaz wskazujący osobę dedykowaną przez Wykonawcę do pełnienia nadzoru autorskiego, posiadającą uprawnienia określone przepisami Prawa budowlanego do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz określający usługi zrealizowane przez wykazaną osobę, w okresie ostatnich 10 lat, dot. odpowiednio pełnienia nadzorów autorskich przy realizacji inwestycji polegających na budowie/przebudowie/rozbudowie sieci kanalizacji sanitarnej o wartości brutto usługi min. 200.000,00 zł każda i/lub opracowania dokumentacji projektowych budowy/przebudowy/rozbudowy sieci kanalizacyjnej zakończonych procedurą zgłoszenia robót budowlanych lub uzyskania pozwolenia na budowę o wartości brutto usługi min. 200.000,00 zł każda. Wykonawca winien sporządzić dokument wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SIWZ. UWAGA 1: W przypadku wskazania przez Wykonawcę wartości w/w usług w walucie innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. b) dowody potwierdzające, że dedykowana osoba posiadająca uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń sprawowała nadzory autorskie przy realizacji inwestycji polegających na budowie/przebudowie/rozbudowie sieci kanalizacji sanitarnej o wartości brutto usługi min. 200.000,00 zł każda i/lub opracowała dokumentacje projektowe dot. budowy/przebudowy/rozbudowy sieci kanalizacyjnej zakończone procedurą zgłoszenia robót budowlanych lub uzyskania pozwolenia na budowę o wartości brutto usługi min. 200.000,00 zł każda. Dowodami, o których mowa mogą być: protokoły odbioru usługi, oświadczenie inwestora, oświadczenie wykonawcy/zleceniodawcy, oświadczenie dedykowanej osoby potwierdzające wykonanie wskazanych usług przez dedykowaną osobę. UWAGA 2: Ww. dowody potwierdzające, że osoba dedykowana, pełniła przy wskazanych usługach nadzór autorski lub funkcję projektanta w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, muszą zostać załączone przez wykonawcę do oferty, gdyż dokumenty te nie podlegają złożeniu na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, ani uzupełnieniu w trybie art. 26 ust 3 ustawy Pzp, na późniejszym etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. UWAGA 3: Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w niniejszym punkcie, jeżeli Inwestycja realizowana była przez Zamawiającego i Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy, o ile są one aktualne i zostały wskazane przez Wykonawcę w wykazie stanowiącym załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ. 6) Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (sporządzone zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ, o którym mowa w pkt 6.1.b). UWAGA: W oparciu o wskazane w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp regulacje, każdy Wykonawca ubiegający się o niniejsze zamówienie winien samodzielnie zdecydować czy przynależy do grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach