Przetargi.pl
Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego wielobranżowego na zadaniu pn. „Budowa i skomunikowanie węzła integracyjnego w Starogardzie Gdańskim”

Gmina Miejska Starogard Gdański ogłasza przetarg

  • Adres: 83200 Starogard Gdański, ul. Gdańska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 585 306 006 , fax. 585 306 111
  • Data zamieszczenia: 2017-03-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Starogard Gdański
    ul. Gdańska 6
    83200 Starogard Gdański, woj. pomorskie
    tel. 585 306 006, fax. 585 306 111
    REGON: 52524000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego wielobranżowego na zadaniu pn. „Budowa i skomunikowanie węzła integracyjnego w Starogardzie Gdańskim”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Przedmiotem zamówienia jest pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego wielobranżowego na zadaniu pn. „Budowa i skomunikowanie węzła integracyjnego w Starogardzie Gdańskim” Dokumentacja dotycząca robót budowlanych, których dotyczy przedmiotowy nadzór znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi zwanej dalej nadzorem polegającej na zarządzaniu i nadzorze nad realizacją umowy na wykonanie robót wraz z kontrolą rozliczenia finansowego zadania. Zamawiający powierzy Inżynierowi nadzór nad realizacją zadania w celu skutecznego wyegzekwowania od Wykonawcy robót wymagań, dotyczących jakości stosowanych materiałów i robót, kosztów realizacji robót oraz wykonania robót zgodnie z dokumentacją projektową w terminie ustalonym w umowie z wykonawcą robót budowlanych. Podstawowe obszary odpowiedzialności, branże które wchodzą min. w zakres zadania: 1. Inżynier Kontraktu, przedstawiciel Inżyniera –koordynator zadania, 2. drogowa 3. energetyczna i elektryczna, 4. teletechniczna 5. konstrukcje inżynierskie, 6. konserwatorska, 7. sanitarna 8. materiałowa/technologiczna, 9. rozliczeniowa. Na etapie realizacji zadania inżynier zapewni minimalny skład personelu tj. min: I. Nadzór na etapie realizacji robót budowlanych a) Inspektor branży drogowej min. 1 osoba b) Inspektor branży konstrukcyjno–budowlanej: min. 1 osoba c) Inspektor branży elektycznej: min. 1 osoba d) Inspektor branży teletechnicznej: min. 1 osoba e) Inspektor branży sanitarnej: min. 1 osoba f) Inni wg potrzeb wymaganych dokumentacją techniczną Zamawiający przekaże Inżynierowi, na czas pełnienia nadzoru, następujące dokumenty: a) Kopię umowy z Wykonawcą na roboty budowlane b) Kopię Oferty Wykonawcy robót budowlanych, c) Pełną dokumetację techniczną d) Inne będące w jego posiadaniu dokumenty składające się na zadanie, Inżynier powoła Zespół Nadzoru Inwestorskiego, składający się z osób (inspektorów nadzoru), które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, w tym Inżyniera kontraktu, pełniącego funkcję inspektora nadzoru koordynatora, który bezpośrednio będzie kierował pracą Zespołu Nadzoru Inwestorskiego. Ponadto Inżynier kontraktu będzie: 1. Kontrolował i monitorował stan techniczny budynków i budowli będących w strefie oddziaływana robót budowlanych realizowanych przez Wykonawcę robót budowlanych. 2. Doprowadzał do polubownego rozwiązywania sporów z Wykonawcą robót budowlanych. 3. Brał udział w odpowiedniej procedurze arbitrażowej, w razie wystąpienia takiej konieczności. 4. Organizował i przewodniczył naradom koordynacyjnym i budowy dotyczącym prac projektowych, naradom koordynacyjnym na budowie, jak również organizował i przewodniczył naradom zwołanym przez Zamawiającego z udziałem Inżyniera kontraktu i niezbędnego personelu Wykonawcy robót budowlanych. Inżynier Kontraktu będzie sporządzał protokoły z tych narad i przekazywał je w ciągu 5 dni roboczych od narady Zamawiającemu i Wykonawcy robót budowlanych. Pełnienie nadzoru inwestorskiego winno odbywać się zgodnie z wymaganiami określonymi w Umowie na nadzór inwestorski i obowiązującymi przepisami prawa. Personel Inżyniera w granicach przyznanych mu uprawnień będzie prowadzić kontrole na etapie realizacji robót w zakresie jakości materiałów i robót oraz postępu poszczególnych etapów zadania, zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem przygotowanym przez Wykonawcę robót budowlanych. Inżynier będzie pełnił swoje obowiązki przy ścisłej współpracy z Zamawiającym oraz będzie: a) Prowadził bieżącą analizę sytuacji związaną z realizacją zadania, monitorował i identyfikował wszelkie problemy, ryzyka i zagrożenia planowanego przebiegu zadania oraz niezwłocznie informował Zamawiającego o okolicznościach mogących skutkować nieprawidłową i nieterminową realizacją zadania. Wykrycie takich problemów czy zagrożeń skutkować będzie podjęciem przez Inżyniera działań naprawczych w zakresie jego kompetencji lub sformułowania konkretnych zaleceń (sugestii dla Zamawiającego) odnośnie konieczności podjęcia określonych działań. W szczególności, gdy postęp realizacji elementów zadania nie będzie zgodny z harmonogramem przedłożonym przez Wykonawcę robót budowlanych, do obowiązków Inżyniera będzie należało poinformowanie Zamawiającego o wszystkich środkach, które należy podjąć w celu naprawy zaistniałej sytuacji oraz wypełnienia zobowiązań wynikających z umowy na wykonanie zadania. b) Inżynier będzie czynnie uczestniczył w każdej kontroli zadania objętego decyzją o dofinansowanie Projektu ze środków unijnych dokonywanego przez instytucje do tego uprawnione w ciągu okresu Trwałości Projektu, tj. 5 lat od daty zakończenia finansowej realizacji i w okresie gwarancji. Obowiązki i prawa wynikające z ustawy Prawo budowlane. Obowiązki: 1.1.a) Reprezentowanie inwestora na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem lub pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; 1.1.b) Sprawdzanie, jakości wykonywanych robót budowlanych i stosowania przy wykonywaniu tych robót wyrobów zgodnie z art. 10 Pb; 1.1.c) Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających i potwierdzenie wpisem w Dzienniku Budowy w terminie do 3 dni od zgłoszenia ich przez Wykonawcę robót budowlanych. Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania; 1.1.d) Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, kontrolowanie rozliczeń budowy, w szczególności: 1 Monitorowanie postępu prac projektowych jaki i robót budowlanych; opiniowanie i potwierdzanie rzeczywistego zaawansowania w odniesieniu do przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych w harmonogramie rzeczowo – finansowym, 2 Wycena poleceń zmian w porozumieniu z Zamawiającym, z uwzględnieniem przepisów prawa zamówień publicznych i ustawy o finansach publicznych oraz zapisów umowy na wykonanie robót, 3 Kontrola przestrzegania przez Wykonawcę robót budowanych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz utrzymania porządku na terenie budowy, 4 Przygotowanie odbioru końcowego robót: sprawdzenie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do odbioru oraz uczestnictwo w odbiorze robót 5 Rozliczanie Umowy na roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia, rozwiązania lub odstąpienia 6 Udział przy rozpatrywaniu roszczeń Wykonawcy robót budowlanych i przedstawiania Zamawiającemu stanowiska w odniesieniu do nich. W przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym, a Wykonawcą robót budowlanych dotyczący realizacji Umowy na roboty, Inżynier zapewni wsparcie Zamawiającemu poprzez przedstawienie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących tematu sporu; 7 Udziału w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją zadania; 8 Opiniowanie, celem akceptacji przez Zamawiającego, podwykonawców robót budowlanych projektów umów Wykonawcy robót budowlanych z podwykonawcami, kontroli umów i płatności pomiędzy Wykonawcą robót budowlanych, a podwykonawcami. 9 Uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych i odbiorze ostatecznym Inżynier poprzez Zespół Nadzoru Inwestorskiego będzie decydować o: a.a) Dopuszczaniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót budowlanych, zatwierdzeniu dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, atestów. itp., w celu nie dopuszczenia do wbudowania materiałów wadliwych lub niedopuszczonych do stosowania na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. a.b) Wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub wykowanymi niezgodnie z wymaganiami zadania. Inspektor nadzoru inwestorskiego ma prawo: a) wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości i zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz informacji i dokumentów potwierdzających zastosowanie przy wykonywaniu robót budowlanych wyrobów, zgodnie z art. 10, a także informacji i dokumentów potwierdzających dopuszczenie do stosowania urządzeń technicznych; b) żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę Do zadań specjalistów, o których mowa powyżej należy w szczególności: a)nadzorowanie i weryfikacja optymalizacji rozwiązań projektowych z punktu widzenia technicznego i ekonomicznego; b)nadzorowanie procedury uzupełniania dokumentacji projektowej w toczącym się postepowaniu o wydanie decyzji; Obowiązki w zakresie kontroli rozliczeń finansowych: a)Bieżąca kontrola realizacji inwestycji w zakresie rzeczowo – finansowym zgodnie z Umową na roboty budowlane dla zadania i decyzją o dofinansowanie zadania ze środków unijnych. b)Analiza i weryfikacja harmonogramów rzeczowo-finansowych zaawansowania robót budowlanych przygotowanych przez Wykonawcę robót budowlanych. Harmonogramy finansowe powinny być sporządzane w podziale na miesiące i kwartały w kwotach netto i brutto. c)Przygotowanie rozliczenia końcowego zadania. d)Kontrola płatności przez Wykonawcę robót budowlanych, zatwierdzonym Podwykonawcom, zgodnie z umową zawartą z Wykonawcą robót budowlanych dla zadania Obowiązki INŻYNIERA po zakończeniu robót na etapie przygotowania do odbioru końcowego zadania a)Sprawdzanie wszystkich niezbędnych dokumentów potrzebnych do odbioru końcowego zadania z niniejszym Opisem Przedmiotu Zamówienia oraz potwierdzenia gotowości do przejęcia całości robót budowlanych. b)Pozyskanie od Wykonawcy robót budowlanych dokumentacji powykonawczej wraz z jej sprawdzeniem. c)Pozyskanie i Zweryfikowanie wszelkich dokumentów od Wykonawcy robót budowanych niezbędnych do uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu w zakresie zgodnym z przepisami Prawa budowlanego. d)Sprawdzenie i potwierdzenie gotowości obiektu do komisyjnego odbioru końcowego wraz z przygotowaniem wszystkich niezbędnych w tym czasie dokumentów. e)Udział w pracach inwentaryzacyjnych związanych z poniesionymi nakładami w ramach realizacji zadania. Obowiązki Inżyniera w okresie gwarancji (rękojmi) po zakończeniu i odebraniu zadania. Obsługa okresu gwarancyjnego, w szczególności: a)Dokonywanie rocznych przeglądów wykonywanych w okresie trwania gwarancji, sporządzanie każdorazowo protokołu z przeglądu gwarancyjnego i przedkładanie go w ciągu 5 dni roboczych Zamawiającemu. b)Nadzór nad robotami niezbędnymi do usunięcia wad. c)Po otrzymaniu powiadomienia o usunięciu wad od Wykonawcy robót budowlanych Inżynier przekaże Zamawiającemu w terminie 5 dni roboczych poświadczenie o usunięciu wad przez Wykonawcę robót budowlanych Odbiór wykonanych robót związanych z usunięciem wad. d)Dostarczenie Zamawiającemu wszelkich raportów, akt, certyfikatów przygotowywanych przez Wykonawcę robót budowlanych po zakończeniu robót. Wymagania dla Inżyniera Personel: Osobą odpowiedzialną za kierowanie personelem będzie Inżynier kontraktu, który może przekazać którykolwiek ze swoich obowiązków i uprawnień innym członkom zespołu, po uzyskaniu akceptacji przedstawiciela Zamawiającego i po powiadomieniu Wykonawcy robot budowlanych. Zamawiający zastrzega, iż wszystkie Osoby potrzebne do prawidłowej realizacji zadania muszą wykonywać obowiązki w czasie zabezpieczającym potrzeby realizacji robót budowlanych w okresie realizacji odpowiednich branż. Jeżeli skład Personelu podany przez INŻYNIERA w ofercie nie wyczerpuje wymagań dla rzetelnego wypełnienia zobowiązań to winien być traktowany, jako minimalne wymogi Zamawiającego. Żadna ze zmian lub zatrudnienie dodatkowego personelu nie spowoduje wzrostu wynagrodzenia zespołu Inżyniera. Inżynier winien zaproponować w trakcie realizacji usługi personel pomocniczy potrzebny do wykonania wszystkich zadań zawartych w Opisie Przedmiotu Zamówienia. Raport końcowy Po zakończeniu robót budowlanych, a przed rozpoczęciem odbioru końcowego. Inżynier przedłoży Zamawiającemu „Raport końcowy”.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1. Zamawiający wymaga złożenia wadium w kwocie 6 000 zł. Wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w sposób stosowny do jego formy. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 ze zm.) 8.2. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy dokonać wpłaty przelewem na rachunek banku 83 8340 0001 0001 1400 2000 0005 z tytułem przelewu „wadium - przetarg: pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego wielobranżowego na zadaniu pn. „Budowa i skomunikowanie węzła integracyjnego w Starogardzie Gdańskim” 8.3. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji należy składać w oryginale. Zaleca się złożenie oryginału dokumentu wadialnego w pok. nr 3 i wpięcie kopii z potwierdzeniem złożenia do oferty. Nie jest wskazane trwałe wpinanie oryginału dokumentu wadialnego do oferty w przypadku woli jego zwrócenia w sytuacjach określonych Ustawą. 8.4. Wadium w zakresie zabezpieczenia zawarcia umowy musi uwzględniać wszystkie okoliczności jego zatrzymania przez Zamawiającego, wymienione w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy i zabezpieczać ofertę przez cały okres związania nią tj. 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się od upływu terminu składania ofert. Oferty Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium odpowiadającego powyższym wymaganiom odrzuca się. 8.5. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy. 8.6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8.7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8.8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach