Gmina Ujazd ogłasza przetarg
- Adres: 47-143 Ujazd, ul. Sławięcicka
- Województwo: opolskie
- Telefon/fax: tel. 0-77 4048750,4048757,4048757 , fax. 0-77 4637081
- Data zamieszczenia: 2020-09-21
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina Ujazd
ul. Sławięcicka 19
47-143 Ujazd, woj. opolskie
tel. 0-77 4048750,4048757,4048757, fax. 0-77 4637081
REGON: 53141329000000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.ujazd.pl
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
PEŁNIENIE KOMPLEKSOWEGO NADZORU INWESTORSKIEGO PRZY REALIZACJI INWESTYCJI ORAZ W OKRESIE GWARANCYJNYM dla zadania inwestycyjnego pn.: „Rewitalizacja Placu 1 Maja w Ujeździe” - II.1.2. Rodzaj zamówienia:
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Zakres pełnienia nadzoru inwestorskiego w okresie realizacji robót budowlanych obejmuje kompleksowy nadzór inwestorski wraz z koordynowaniem wykonania niezbędnych badań kontrolnych i oceną ich wyników oraz w okresie gwarancyjnym. Przez kompleksowy nadzór inwestorski rozumie się zapewnienie nadzoru nad realizacją wszystkich robót budowlanych niezbędnych dla wykonania w/w zadania oraz w razie potrzeby, powołania zespołu składającego się z osób/Inspektorów posiadających stosowne uprawnienia budowlane (dla poszczególnych branż), oraz zapewnienie udziału tych osób w przeglądach i ewentualnych odbiorach robót w okresie gwarancyjnym na wykonane roboty budowlane. W razie potrzeby Inspektor wiodący ma zapewnić swoim Inspektorom branżowym niezbędne wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, które może być niezbędne do właściwego sprawowania nadzoru, w tym np. specjalisty ds. materiałowych, ds. rozliczeń, ds. ochrony środowiska. Nadzór inwestorski obejmuje także uczestnictwo w naradach koordynacyjnych związanych z realizacją umowy na roboty budowlane. 2. Do zadań nadzoru inwestorskiego w czasie realizacji inwestycji i okresie gwarancji należy: - przestrzeganie podstawowych obowiązków i uprawnień inspektora oraz przepisów formalno-prawnych podstawy jego działalności, które określają art.17 i 18 oraz art.25 i 26 Ustawy z dnia 7 lipca 1994r Prawo Budowlane (t.j. Dz.U. z 2019 r poz. 1186 ze zm.) między innymi: sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających); kontrola zgodności realizacji budowy z projektem i pozwoleniem na rozbiórkę, pozwoleniem na budowę i pozwoleniem konserwatorskim, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych; potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad; uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń i przewodów kominowych; udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywania ich do użytkowania - żądanie od kierownika budowy wykonania jego poleceń w zakresie usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także tych wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych - żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie przeprowadzonych prac, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie (bezpieczeństwa ludzi, mienia, środowiska) bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę (istotne odstępstwo od zatwierdzonego projektu lub innych warunków pozwolenia na budowę) - wydawanie poleceń kierownikowi budowy, jednak wszystkie działania muszą być potwierdzone wpisem do dziennika budowy - reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; - sprawdzanie jakości wykonywanych robót i materiałów budowlanych. Przede wszystkim istotne jest tu zapobieganie stosowaniu wyrobów wadliwych lub nie posiadających właściwych atestów i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie 3. Do obowiązków nadzoru inwestorskiego w czasie realizacji inwestycji i okresie gwarancji należy: - dołożenie należytej staranności w celu osiągnięcia zamierzonego przez zleceniodawcę rezultatu - szczegółowe zapoznanie się z dokumentacją techniczno-prawną, terenem budowy, jego uzbrojeniem i zagospodarowaniem, umową na roboty budowlane i wytycznymi dotyczącymi realizacji inwestycji - udział w protokolarnym przekazaniu placu budowy - zapewnienie nadzoru przez osoby posiadające stosowne uprawnienia dla robót instalacyjnych oraz konstrukcyjno-budowlanych, oraz przy usuwaniu kolizji z urządzeniami obcymi (n.p. wodociąg, telekomunikacja, energetyka, kanalizacja deszczowa i sanitarna) - organizacja prac związanych z nadzorem tak, aby z tego tytułu nie było zbędnych przerw w realizacji robót przez Wykonawcę oraz zapewnienie Zamawiającemu i Wykonawcy robót budowlanych w każdym czasie kontakt telefoniczny, mailowy lub/i faksowy - zapewnienie nadzoru w godzinach pracy Wykonawcy robót budowlanych, także w przypadku wprowadzenia dodatkowych godzin i dni pracy - obecność na terenie budowy lub w siedzibie Zamawiającego na każde wezwanie Zamawiającego lub Wykonawcy robót w czasie trwania umowy - zatwierdzenie programu BIOZ, kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę zasad BHP. - zajmowania stanowiska co do sposobu zabezpieczenia wszelkich wykopalisk odkrytych przez Wykonawcę na placu budowy - udział w odbiorach częściowych, odbiorze końcowym i odbiorach gwarancyjnych - sprawdzenie i akceptacja harmonogramu robót, oraz tych dokumentacji projektowych i specyfikacji technicznych, które przyjął do opracowania Wykonawca robót w przypadku wystąpienia robót zamiennych - w razie zaistnienia potrzeby akceptacja zaktualizowanego harmonogramu robót w zakresie skrócenia względnie wydłużenia umownego terminu realizacji zadania - kontrola zgodności realizacji robót z harmonogramem, informowanie Zamawiającego o opóźnieniach w realizacji i przerwach w prowadzeniu robót oraz wezwanie Wykonawcy robót budowlanych do przedstawienia programu naprawczego niwelujące niezgodności, zatwierdzenie go i kontrola jego wykonania - opiniowanie, a następnie przedkładanie do akceptacji/zatwierdzenia Zamawiającego (w ciągu <4> dni od daty ich zgłoszenia) wszelkich zmian w zakresie: a) pominięcie jakiejś roboty, b) wykonania robót dodatkowych, c) zmiany kolejności robót d) zmiany terminu wykonania robót (w ciągu <5> dni od daty zgłoszenia propozycji przez Wykonawcę) e) w sprawie przeprowadzenia niezbędnych ekspertyz i badań technicznych, f) w ważnych sprawach finansowych i prawnych o ile ich wprowadzenie będzie konieczne dla – zgodnej z umową realizacji robót. Propozycje zmian winny być składane przez Wykonawcę w formie pisemnej – w postaci protokołów konieczności zawierających uzasadnienie, odmowa akceptacji wniosku przez Inspektora wstrzymuje bieg sprawy, dalsze działania w tym zakresie mogą być prowadzone przez Wykonawcę w trybie odwoławczym do Zamawiającego - w przypadku konieczności udzielenia zamówień dodatkowych i/lub uzupełniających oraz zamiennych dla robót budowlanych, obowiązkiem inspektora jest weryfikacja, opiniowanie i przedstawianie do akceptacji Zamawiającego następujących materiałów: a) Protokoły konieczności sporządzone przez Wykonawcę robót budowlanych zawierające opinię i uzasadnienie formalne i rzeczowe wykonania robót wraz z odniesieniem do zastosowania ustawy Pzp, z dołączoną w zależności od potrzeb niezbędną dokumentacją na proponowane przez Wykonawcę robót budowlanych roboty dodatkowe i zamienne lub uzupełniające, w tym określenie skutków finansowych b) Dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznych na proponowane przez wykonawcę robót budowlanych roboty dodatkowe, zamienne lub uzupełniające c) Przygotowanie kosztorysu inwestorskiego lub/i weryfikacja kosztorysu opracowanego przez wykonawcę robót. - ustalenie zakresu dokumentacji odbiorowej dla odbiorów częściowych - kontrola bezpośrednia robót z częstotliwością zapewniającą skuteczność nadzoru tj. min 3 razy w tygodniu od poniedziałku do piątku oraz przyjazd na każde wezwanie Zamawiającego, a także – w uzasadnionych przypadkach – Wykonawcy. - przyjęcie zgłoszenia Wykonawcy o zakończeniu robót, dokonanie w tym samym dniu potwierdzenia ich zakończenia na budowie oraz skontrolowanie operatu kolaudacyjnego w terminie <7> dni od daty dostarczenia ich przez Wykonawcę i po zaaprobowaniu operatu, powiadomienie Zamawiającego o gotowości robót do odbioru ostatecznego - udział w pracach komisji odbioru ostatecznego powołanej przez Zamawiającego i sporządzenie tabelarycznej listą wad i usterek i innych dokumentów niezbędnych do sporządzenia protokołu odbioru ostatecznego, po uprzednim sprawdzeniu usunięcia wad i powiadomieniu o tym Zamawiającego - opiniowanie wniosków w sprawach spornych i roszczeń stron umowy dotyczących Robót - dopilnowanie zabezpieczenia przez Wykonawcę Terenu Budowy w okresie zimowym (jeżeli dotyczy) oraz w przypadku wypowiedzenia umowy - rozliczenia Kontraktu w przypadku jego rozwiązania wraz z przeprowadzeniem inwentaryzacji - sprawdzenie wytyczenia przez Wykonawcę robót, wytyczenia sytuacyjnego i wysokościowego oraz bieżącej kontroli robót przez osobę posiadającą kwalifikacje zawodowe w zakresie geodezyjnej obsługi inwestycji, z rejestrowaniem kontroli w Dzienniku Budowy - zweryfikować kwalifikacje zespołów roboczych i personelu kierowniczego na zgodność z wymaganiami przepisów, zweryfikować dokumenty potwierdzających dopuszczenie sprzętu do użytkowania i badań okresowych, tam gdzie jest to wymagane przepisami, zweryfikować harmonogram badań i pomiarów kontrolnych Wykonawcy pod względem rodzaju i ilości dla każdego asortymentu Robót i Materiałów, w stosunku do wymagań przepisów i warunków technicznych - zatwierdzanie receptur i urządzeń technologicznych niezbędnych do realizacji robót (np. rusztowania, pomosty, drogi i stanowiska technologiczne zapewniające dostęp do robót, podpory montażowe i inne) - zatwierdzanie wszystkich materiałów stosowanych do budowy, pod kątem ich rodzaju, jakości, cech i źródeł pochodzenia - prowadzenie systematycznej kontroli cech jakościowych elementów robót i wbudowywanych materiałów w oparciu o wyniki badań tych cech, dostarczonych przez Wykonawcę, - egzekwowanie od Wykonawcy robót dodatkowych badań i pomiarów, względnie przeprowadzenia badań niezależnych – w przypadku wątpliwości co do wiarygodności badań Wykonawcy robót - kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów oraz uporządkowania miejsc składowania po zakończeniu robót - kontrolowanie wytwórni materiałów, prefabrykatów, wytwórni betonu i mas bitumicznych w celu sprawdzenia zgodności i akceptacji stosowanych metod wytwarzania - inspektor nadzoru ma obowiązek potwierdzić swoją obecność przy poborze próbek oraz przy wykonywaniu badań na placu budowy przez Laboratorium własnoręcznym podpisem - w przypadku materiałów lub robót budzących wątpliwość co do ich jakości, inspektor nadzoru zobowiązany jest do zlecenia niezależnemu Laboratorium wykonanie badań dodatkowych - uzyskiwania od projektanta wyjaśnień wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań - nadzorowanie realizacji robót związanych z usuwaniem wad zaistniałych w okresie gwarancji i dokonywanie, z udziałem przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy, protokolarnych odbiorów ich usunięcia - oraz pozostałe, nie ujęte powyżej obowiązki wynikające z zobowiązań umownych w szczególności prowadzenie nadzoru inwestorskiego w oparciu o wytyczne Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Zakres planowanych usług i robót jaki wykona wyłoniony w przetargu nieograniczonym Wykonawca robót a jaki będzie podlegał nadzorowi; dla zadania pn.: „Rewitalizacja Placu 1 Maja w Ujeździe” określa dokumentacja techniczna dla której uzyskano pozwolenie na rozbiórkę 7/19 z dnia 22.01.2019, decyzja pozwolenie na budowę nr 79/19 z dnia 20.02.2019 r, pozwolenie konserwatorskie nr 872/N/2017 wraz z prolongatą ważności decyzji nr 1196/N/2019 oraz SIWZ i umowa. link do strony z dokumentacją: http://bip.ujazd.pl/3008/748/przetarg-nieograniczony-rewitalizacja-placu-1-maja-w-ujezdzie.html - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.2. Warunki udziału
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie dotyczy
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - formularz oferty - zobowiązanie innych podmiotów (w przypadku polegania na zasobach innych podmiotów) - pełnomocnictwo Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, lub inne pełnomocnictwa jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z dokumentu rejestracyjnego (ewidencyjnego) - wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ-IDW).
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.5. Termin związania ofertą:
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn.:„Budowa hali sportowej w CKZiU w Strzelcach Op. oraz „Remont kompleksu sportowego ORLIK 2012 przy CKZiU w Strzelcach Op."
Dodano: 2024-03-25 - Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego na realizacją zad. pn.: „Rozbudowa drogi powiatowej 1807 O Strzelce Opolskie – Krasiejów na odcinku Rozmierka–Grodzisko - Kadłub – Etap 2 i Etap 3”
Dodano: 2024-02-29 - Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w ramach zadania „Modernizacja kompleksu sportowego Centrum Rekreacji Wodnej i Sportu w Strzelcach Op.”
Dodano: 2024-02-12 - Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwest. nad realizacją zadania pn.: „„Budowa hali sportowej w CKZ i U w Strzelcach Op.”oraz„Remont kompleksu sportowego ORLIK 2012 przy CKZiU w Strzelcach Op.””
Dodano: 2023-09-28 - Poprawa warunków życia dzieci w pieczy zastępczej na terenie Powiatu Brzeskiego – budowa nowych i modernizacja istniejących placówek
Dodano: 2023-08-10 - Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: „Renowacja zabytkowego obwarowania miasta Byczyna odcinek B z basztą Piaskową i wieżą bramną wschodnią”
Dodano: 2023-04-13 - Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla inwestycji pn.: „Stworzenie bezpiecznej przestrzeni korzystania z kultury poprzez zmodernizowanie infrastruktury Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Opolu”
Dodano: 2022-12-06 - Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla inwestycji pn.: „Stworzenie bezpiecznej przestrzeni korzystania z kultury poprzez zmodernizowanie infrastruktury Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Opolu”
Dodano: 2022-10-14 - Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego dla zadania: „Rozbudowa drogi krajowej nr 45 na odcinku Rogów Opolski – węzeł Opole Południe”
Dodano: 2021-04-20 - Nadzór inwestorski dla zadania inwestycyjnego p.n.: „Przebudowa z rozbudową oczyszczalni ścieków dla Gminy Niemodlin w miejscowości Gościejowice Małe”
Dodano: 2021-03-26