Przetargi.pl
Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: „Termomodernizacja filii Domu Pomocy Społecznej Nr 1 przy ulicy Farbiarskiej 27/29 w Tomaszowie Mazowieckim

Powiat Tomaszowski ogłasza przetarg

  • Adres: 97200 Tomaszów Mazowiecki, ul. Św. Antoniego
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 447 242 127 , fax. 44 725 28 01
  • Data zamieszczenia: 2017-02-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tomaszowski
    ul. Św. Antoniego 41
    97200 Tomaszów Mazowiecki, woj. łódzkie
    tel. 447 242 127, fax. 44 725 28 01
    REGON: 59064845100000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: „Termomodernizacja filii Domu Pomocy Społecznej Nr 1 przy ulicy Farbiarskiej 27/29 w Tomaszowie Mazowieckim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1.1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie przez Wykonawcę kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: „Termomodernizacja filii Domu Pomocy Społecznej Nr 1 przy ulicy Farbiarskiej 27/29 w Tomaszowie Mazowieckim”, poprzez ustanowionych Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego (dalej: INI) w specjalności: a) konstrukcyjno-budowlanej, bez ograniczeń, b) instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wodociągowych, bez ograniczeń, c) instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, bez ograniczeń. W związku z ustanowieniem inspektorów nadzoru inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, Zamawiający wymaga wyznaczenia inspektora nadzoru inwestorskiego specjalności konstrukcyjno-budowlanej, jako koordynatora ich (INI) czynności na budowie. Postępowanie/przetarg na wybór wykonawcy robót na inwestycji pn.: „„Termomodernizacja filii Domu Pomocy Społecznej Nr 1 przy ulicy Farbiarskiej 27/29 w Tomaszowie Mazowieckim” zostało podzielone na Zadanie 1 i Zadanie 2 – niniejsze zamówienie na nadzór inwestorski obejmuje pełen zakres w/w inwestycji tj. Zadanie 1 i Zadanie 2. 2.1.2. Zamówienie obejmuje sprawowanie nadzoru inwestorskiego w zakresie wynikającym z: a) przepisów ustawy - Prawo budowlane oraz właściwych przepisów wykonawczych wydanych na jego podstawie, oraz zasad wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, b) dokumentacji technicznej (projekty, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, przedmiary robót, audyt energetyczny), kosztorysy, c) umowy zawartej z wykonawcą robót budowlanych, d) wymagań Zamawiającego. W ramach sprawowania nadzoru inwestorskiego: a) Wykonawca będzie realizował zamówienie poprzez ustanowionych inspektorów nadzoru inwestorskiego, przy czym zapewni ciągłość świadczonej usługi w przypadku nieobecności któregokolwiek inspektora nadzoru inwestorskiego poprzez ustanowienie nowego inspektora nadzoru o nie mniejszych kwalifikacjach niż pierwotnie ustanowiony -zastępowany inspektor nadzoru inwestorskiego. b) Wykonawca poprzez ustanowionych inspektorów nadzoru inwestorskiego będzie wykonywał czynności określone w art. 25 i 26 ustawy z 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2016r., poz. 290 ze zm.) oraz inne określone przez Zamawiającego. c) Wykonawca i każdy inspektor nadzoru inwestorskiego, zobowiązany jest do: wykonywania powierzonych czynności sumiennie i fachowo, czuwania w imieniu i na rachunek Zamawiającego nad prawidłową realizacją umowy zawartej na wykonawstwo robót oraz ochrony interesów Zamawiającego we wszystkich przejawach nadzoru, przestrzegania bieżących instrukcji i wskazówek Zamawiającego i informowania go o wszystkich istotnych sprawach, a zwłaszcza o dostrzeżonych uchybieniach w realizacji robót. 2.1.3. Do obowiązków Wykonawcy i ustanowionych przez niego inspektorów nadzoru inwestorskiego należy w szczególności: a) zapoznanie się z dokumentacją techniczną (projekty, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, przedmiary robót, audyt energetyczny), kosztorysy, umową zawartą z wykonawcą robót nadzorowanego zadania, b) udostępnienie numeru telefonu komórkowego każdego z INI umożliwiającego szybki i bezpośredni kontakt, w razie konieczności codzienny telefoniczny kontakt z Zamawiającym w bieżących sprawach inwestycji, c) udział INI w przekazaniu placu budowy wykonawcy robót budowlanych, d) reprezentowanie Inwestora/Zamawiającego na budowie/miejscu prowadzenia robót poprzez sprawowanie kontroli zgodności realizacji inwestycji z dokumentacją projektową, umową z wykonawcą robót, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, e) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, przez co rozumie się co najmniej sprawdzanie posiadania przez kierownika budowy/robót odpowiednich dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań, certyfikatów), dotyczących dostarczonych materiałów, urządzeń, stosowanych metod i technologii. INI dokonuje ich oceny jakości na placu budowy przed ich wbudowaniem. W razie braku wymaganych dokumentów stwierdzających właściwą jakość lub też w razie zastrzeżeń dotyczących jakości materiału, urządzenia przewidzianego do wbudowania, inspektor nadzoru inwestorskiego ma obowiązek żądania od wykonawcy robót budowlanych odpowiednich badań i przedstawienia ekspertyz technicznych lub zamiany wadliwego materiału, urządzenia, jak również niezwłocznego powiadomienia Zamawiającego o zaistniałym fakcie, f) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru końcowego, g) uczestniczenie we wszystkich czynnościach, do których zobowiązany jest Zamawiający, a dotyczących realizowanych robót budowlanych, w tym uczestniczenie w naradach technicznych organizowanych przez którąkolwiek ze stron procesu inwestycyjnego, h) zgłaszanie projektantowi oraz Zamawiającemu zastrzeżeń wykonawcy robót budowlanych do dokumentacji projektowej i dokonywanie stosownych uzgodnień lub wyjaśnień lub rozstrzygnięć, i) pisemne informowanie Zamawiającego o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość i poprawność wykonywanych przez wykonawcę robót budowlanych oraz o zaistnieniu okoliczności nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej, j) rozstrzyganie z kierownikiem budowy/robót w porozumieniu z nadzorem autorskim wątpliwości natury technicznej, powstałych w trakcie realizacji robót, k) pobyt na placu budowy/miejscu prowadzenia robót, w odstępach czasu zabezpieczających skuteczny i prawidłowy nadzór, w tym: - obligatoryjna minimalna ilość pobytów kontrolnych na budowie/miejscu prowadzenia robót nadzorowanego zadania, do wypełnienia przez ustanowionego inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, w ciągu każdego tygodnia, w okresie realizacji zamówienia (tj. od dnia przekazania wykonawcy robót placu budowy/miejsca realizacji robót, do dnia zgłoszenia przez wykonawcę robót nadzorowanego zadania do odbioru końcowego) - ………… pobyty(-ów)/tydzień (zostanie wypełnione zgodnie z ofertą wybranego Wykonawcy nadzoru inwestorskiego), Uwaga: Weryfikacja wypełnienia przez INI ilości pobytów kontrolnych nie będzie prowadzona w tygodniu przekazania wykonawcy robót placu budowy/miejsca realizacji robót, oraz w tygodniu zgłoszenia przez wykonawcę robót nadzorowanego zadania do odbioru końcowego. Pobyty muszą być wykonywane w różnych dniach ( nie dopuszcza się przyjmowania za wypełnienie obowiązku poprzez wykonanie dwóch lub więcej pobytów w ramach tego samego dnia) – nie dotyczy tygodni w których występują dni świąteczne, dni ustawowo wolne od pracy, w tym niedziele i święta (zgodnie z Ustawą z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy, t.j. Dz.U. 2015, poz.90), wówczas dla wypełnienia ilości pobytów niezbędne będzie ich kumulowanie w poszczególne dni. - obligatoryjna minimalna ilość pobytów kontrolnych na budowie/miejscu prowadzenia robót nadzorowanego zadania, do wypełnienia przez ustanowionego inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wodociągowych, w ciągu każdego tygodnia, w okresie realizacji zamówienia (tj. od dnia przekazania wykonawcy robót placu budowy/miejsca realizacji robót, do dnia zgłoszenia przez wykonawcę robót nadzorowanego zadania do odbioru końcowego) - ………… pobyty(-ów)/tydzień (zostanie wypełnione zgodnie z ofertą wybranego Wykonawcy nadzoru inwestorskiego), Uwaga: Weryfikacja wypełnienia przez INI ilości pobytów kontrolnych nie będzie prowadzona w tygodniu przekazania wykonawcy robót placu budowy/miejsca realizacji robót, oraz w tygodniu zgłoszenia przez wykonawcę robót nadzorowanego zadania do odbioru końcowego. Pobyty muszą być wykonywane w różnych dniach ( nie dopuszcza się przyjmowania za wypełnienie obowiązku poprzez wykonanie dwóch lub więcej pobytów w ramach tego samego dnia) – nie dotyczy tygodni w których występują dni świąteczne, dni ustawowo wolne od pracy, w tym niedziele i święta (zgodnie z Ustawą z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy, t.j. Dz.U. 2015, poz.90), wówczas dla wypełnienia ilości pobytów niezbędne będzie ich kumulowanie w poszczególne dni. oraz - dodatkowe pobyty na budowie/miejscu prowadzenia robót nadzorowanego zadania, na każde wezwanie Zamawiającego oraz w sytuacjach problematycznych (problemy związane z realizacją robót) i/lub nagłych i/lub awaryjnych oraz w trakcie odbioru końcowego, a także w sytuacjach, gdy wyczerpany został limit tygodniowych obligatoryjnych pobytów kontrolnych, a obecność inspektora (inspektorów) nadzoru inwestorskiego jest niezbędna dla zapewnienia właściwego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi pracami, Obecność każdy z INI będzie potwierdzał wpisem do roboczego dziennika budowy – założonego m.in. w celu możliwości weryfikacji pobytów INI. l) uczestnictwo w naradach z Zamawiającym, po uprzednim ustaleniu terminu; miejsce narad: plac budowy/miejsce prowadzenia robót lub siedziba Zamawiającego , m) w przypadku stwierdzenia niezgodności wykonywania robót budowlanych z dokumentacją projektową, nieprawidłowości procesów technologicznych, użycia niewłaściwych materiałów, wad w wykonywaniu lub prowadzeniu robót, Wykonawca zwraca na to uwagę kierownikowi budowy/robót, dokonując stosownego wpisu w dzienniku budowy, żąda dokonania poprawek, zgłasza pisemnie Zamawiającemu oraz jeśli jest to konieczne, wstrzymuje wykonanie robót, n) kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów, urządzeń, odpadów, uporządkowania miejsc składowania, o) kontrolowanie zabezpieczeń stref komunikacyjnych dla użytkowników budynku i osób trzecich, p) uczestniczenie podczas ewentualnych kontroli nadzorowanego zadania jako doradca techniczny, q) udział w rozstrzyganiu roszczeń i sporów, r) sprawdzenie kompletności przedstawionych przez wykonawcę robót budowlanych dokumentów oraz badań, niezbędnych do przeprowadzenia odbioru, s) sprawdzanie, potwierdzanie prawidłowości i kompletności dokumentacji rozliczeniowej przedkładanej przez wykonawcę robót budowlanych oraz dokumentacji powykonawczej, t) potwierdzenie faktycznie wykonanych robót w dokumentach rozliczeniowych przekazywanych przez wykonawcę robót budowlanych Zamawiającemu, u) dokonywanie rozliczeń budowy na żądanie i według wskazań Zamawiającego, w tym ewentualnych zamówień i robót dodatkowych, uzupełniających, zamiennych, v) uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych oraz nadzorowanie usuwania stwierdzonych wad w zakresie nadzorowanego zadania, w tym także w okresie gwarancji udzielonej przez wykonawcę robót nadzorowanego zadania. 2.1.4. Nadzór obejmuje również wszelkie ewentualne roboty, zamówienia dodatkowe i uzupełniające oraz roboty zamienne. 2.1.5. Wykonawca i każdy z INI nie może samodzielnie podejmować decyzji mających wpływ na wzrost kosztów nadzorowanego zadania inwestycyjnego, jak również nie jest upoważniony do zlecania zamówień i robót dodatkowych, uzupełniających, zamiennych, bez zgody Zamawiającego, z wyjątkiem robót, których wykonanie jest niezbędne w celu likwidacji istniejącego stanu zagrożenia życia lub mienia. 2.1.6. Bez pisemnej zgody Zamawiającego, pod rygorem nieważności, Wykonawca i każdy z INI nie jest upoważniony do wprowadzania zmian skutkujących zmianą warunków umowy zawartej z wykonawcą robót budowlanych. W przeciwnym wypadku Wykonawca ponosi pełną i wyłączną odpowiedzialność za skutki prawne i finansowe spowodowane zmianami tak wprowadzonymi, które nie zostały wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego, 2.1.7. Wykonawca ponosi odpowiedzialność wobec Zamawiającego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi nadzoru inwestorskiego, w szczególności za błędy i naruszenia zasad praktyki zawodowej. Udokumentowane błędy lub naruszenie zasad wiedzy technicznej lub praktyki zawodowej może skutkować rozwiązaniem przez Zamawiającego niniejszej umowy z winy Wykonawcy. 2.1.8. Wykonawca i każdy z INI zapewnia we własnym zakresie i na własny koszt transport w celu dotarcia na budowę/miejsce prowadzenia robót lub na miejsce narad. 2.1.9. Wykonawca i ustanowieni przez niego inspektorzy nadzoru zobowiązani są do: wykonywania powierzonych czynności sumiennie i fachowo, ochrony interesów Zamawiającego we wszystkich przejawach nadzoru. 2.1.10. Wykonawca odpowiada za własne działania i zaniechania oraz za działania i zaniechania osób z pomocą których zobowiązanie wykonuje. 2.1.11. Wykonawca i ustanowieni przez niego inspektorzy nadzoru inwestorskiego ponoszą pełną i wyłączną odpowiedzialność za prawidłową kontrolę nadzorowanych robót oraz za prawidłowe zrealizowanie robót przez wykonawcę robót. 2) Informacje o inwestycji będącej przedmiotem nadzoru inwestorskiego. 1) Adres inwestycji: filia Domu Pomocy Społecznej Nr 1, 97-200 Tomaszów Mazowiecki, ul. Farbiarska 27/29 2) Miejsce narad: j.w. lub siedziba Starostwa Powiatowego w Tomaszowie Mazowieckim, ul. Św. Antoniego 41. 3) Z zakresem inwestycji można zapoznać się a) pod adresem: http://bip.powiat-tomaszowski.pl/content.php?cms_id=1963 w postępowaniu : „Termomodernizacja filii Domu Pomocy Społecznej Nr 1 przy ulicy Farbiarskiej 27/29 w Tomaszowie Mazowieckim” oznaczenie sprawy IZP.272.33.2016 lub b) w siedzibie Zamawiającego: Starostwo Powiatowe w Tomaszowie Mazowieckim ul. Świętego Antoniego 41 pok. 221 w godzinach 7.30 - 15.30 .
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach