Przetargi.pl
„Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad budową szkoły podstawowej przy ul. Ruskowy Bród i ul. Verdiego w Warszawie”.

Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Białołęka ogłasza przetarg

  • Adres: 03-122 Warszawa, Modlińska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 44 38 406, , fax. 22 32 54 166
  • Data zamieszczenia: 2018-04-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Białołęka
    Modlińska 197
    03-122 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 44 38 406, , fax. 22 32 54 166
    REGON: 1525966300036
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialoleka.waw.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad budową szkoły podstawowej przy ul. Ruskowy Bród i ul. Verdiego w Warszawie”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie wielobranżowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn.: „Budowa szkoły podstawowej w rejonie ulic Ruskowy Bród i ul. Verdiego”. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) sprawowanie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2017r., poz.1332 z późn. zm.); 2) obsługę Inwestycji w zakresie określonym w niniejszej umowie, łącznie z koordynacją nadzorów branżowych i kontrolowaniem rozliczeń inwestycji z wykonawcą inwestycji, jak również z jego podwykonawcami ; 3) obsługę okresu gwarancyjnego oraz 5 letniej rękojmi, tj.: a) nadzór nad usuwaniem usterek stwierdzonych w trakcie końcowego odbioru robót i w trakcie okresu gwarancyjnego/ rękojmi oraz protokolarne potwierdzenie ich usunięcia; b) przeprowadzenie przeglądów gwarancyjnych z udziałem Zamawiającego w okresie gwarancji jakości udzielonej przez wykonawcę inwestycji oraz 5 letniej rękojmi, w tym m.in. dokonywanie oceny wad/ usterek wraz z wyceną kosztów ich usunięcia. 1.1. Zakres pełnienia funkcji Nadzoru Inwestorskiego 1) Niniejsze zamówienie obejmuje nadzór nad inwestycją budowlaną zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane, na który składa się zespół inspektorów o następujących specjalnościach: a) inspektor nadzoru inwestorskiego o specjalności konstrukcyjno-budowlanej (koordynator inspektorów nadzoru), b) inspektor nadzoru inwestorskiego o specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, c) inspektor nadzoru inwestorskiego o specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, d) inspektor nadzoru inwestorskiego o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, e) inspektor nadzoru inwestorskiego o specjalności inżynieryjno-drogowej. 2) Dodatkowo w razie potrzeby Wykonawca będzie dysponował: geodetą – w celu weryfikacji ilości ziemi w czasie wykonywania robót ziemnych przez Wykonawcę robót budowlanych. 3) Osoby, które będą pełnić nadzór na budowie, będą do dyspozycji Zamawiającego każdorazowo na jego żądanie, a minimalny czas pobytu tych osób na budowie winien wyglądać następująco: a) zapewnienie przebywania na placu budowy inspektora nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej min. 2 razy tygodniowo w wymiarze po 3 godziny. Do czasu przebywania inspektora nadzoru na budowie nie wlicza się czasu narad koordynacyjnych; weryfikacja pobytu inspektora nadzoru odbywać się będzie poprzez wpis do dziennika budowy oraz wpis do dziennika ewidencji pobytów w siedzibie Zamawiającego wraz ze złożeniem notatki służbowej z pobytu na budowie; b) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz gdy zajdzie taka konieczność na każde wezwanie Zamawiającego. 1.2. Zadania inspektora nadzoru w czasie realizacji inwestycji: I. Na etapie przed rozpoczęciem budowy obejmuje m.in.: 1) zapoznanie się z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, z umową z wykonawcą inwestycji, warunkami pozwolenia na budowę, jak również z terenem, jego uzbrojeniem i istniejącymi urządzeniami; 2) w razie stwierdzenia w dokumentacji projektowej wad lub niedoskonałości albo też konieczności wprowadzenia zmian w celu zastosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych lub innych materiałów niż przewidziane w dokumentacji projektowej lub w celu osiągnięcia oszczędności i obniżenia kosztów budowy, Wykonawca jest zobowiązany zwrócić się z odpowiednim wnioskiem do Zamawiającego; 3) dostarczenie przed dniem podpisania umowy oświadczeń inspektorów nadzoru wchodzących w skład zespołu stwierdzających przyjęcie obowiązków inspektorów nadzoru nad inwestycją ; 4) weryfikacja i uzgadnianie przygotowanego przez wykonawcę inwestycji harmonogramu rzeczowo-finansowego robót. II. Na etapie budowy obejmuje m.in.: 1) wykonywanie obowiązków inspektora nadzoru zgodnie z art. 25 i art. 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz koordynacja czynności branżowych inspektorów nadzoru inwestorskiego zgodnie z wymaganiami art. 27 prawa budowlanego, warunkami pozwolenia na budowę i dokumentacją projektową; 2) Wykonawca zobowiązany jest dopilnować: - wyznaczenia w terenie obiektów budowlanych przez służbę geodezyjną, - sprawdzenia przez służbę geodezyjną wytyczenia przez wykonawcę inwestycji oraz ilości nawiezionej i wywiezionej ziemi; 3) protokolarne przekazanie, przy udziale Zamawiającego lub jego przedstawicieli, placu budowy wykonawcy inwestycji; 4) ciągłą kontrolę zgodności wykonywanych prac z dokumentacją projektową; 5) dostosowanie godzin pracy branżowych inspektorów nadzoru do czasu pracy wykonawców inwestycji/ jego podwykonawców , aby z tego tytułu nie było zbędnych przerw w realizacji robót; 6) w razie pilnej konieczności stosownie do potrzeb wynikających z realizacji inwestycji Wykonawca/ inspektorzy nadzoru danych branż, którymi się posługuje Wykonawca zobowiązani są stawić się na placu budowy w czasie reakcji określonym w ofercie Wykonawcy (załączniku nr 3 do umowy), jednak nie dłuższym niż powyżej 24 godzin od otrzymania informacji od Zamawiającego za pośrednictwem SMS-a, / e mailem –scanem pisma/ *faksem; 7) zapewnienie przebywania na placu budowy inspektora nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - min. 2 razy tygodniowo w wymiarze po 3 godz.; 8) akceptacja rodzaju, liczby i lokalizację wszystkich znaków, zapór i urządzeń zabezpieczających rejon robót, a także treści i miejsca ustawienia tablic informacyjnych budowy i ustalenia długości odcinków roboczych wyłączonych z ruchu; 9) kontrolę jakości wykonywanych robót i wbudowanych materiałów zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych, dokumentacją projektową oraz sztuką budowlaną; 10) zatwierdzanie lub wniesienie pisemnie uwag do wykonawcy inwestycji w terminie do 4 dni co do wszelkich urządzeń i materiałów przewidzianych do wbudowania; 11) egzekwowanie od wykonawcy inwestycji dodatkowych badań i pomiarów w przypadku wątpliwości co do wiarygodności badań oraz uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych; 12) zatwierdzenie programu BIOZ oraz kontrolowanie przestrzegania przez wykonawcę inwestycji przepisów ppoż, zasad BHP i utrzymywania porządku na terenie i wokół budowy; 13) wyegzekwowanie od wykonawcy inwestycji bieżącego utrzymania czystości dróg dojazdowych do zaplecza budowy i przyległego terenu; 14) kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów oraz uporządkowania miejsc miejsca składowania po zakończeniu robót; 15) systematyczne i bieżące monitorowanie postępów realizacji procesu inwestycyjnego poprzez sprawdzenie ich zaawansowania rzeczywistego z obowiązującym harmonogramem rzeczowo-finansowym robót; 16) niezwłoczne informowanie Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach mających wpływ na termin, zwiększenie kosztów wykonania inwestycji lub nie osiągnięcie zakładanego efektu ekologicznego; 17) organizowanie nie rzadziej niż raz w tygodniu narad technicznych i koordynacyjnych na budowie, sporządzania protokołów z narad oraz przygotowywania notatek w celu umożliwienia podejmowania decyzji o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp robót; 18) kontrola prawidłowego prowadzenia Dziennika Budowy; 19) kontrola prawidłowego przechowywania dokumentów budowy; 20) wykonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu oraz sporządzenie protokołów lub potwierdzenie wpisem do dziennika budowy; 21) powiadamianie wykonawcy inwestycji i Zamawiającego o wykrytych wadach i konieczności wykonywania robót poprawkowych (obowiązkowe odnotowanie tego faktu w dzienniku budowy); 22) poświadczenie usunięcia wad; 23) wstrzymywanie dalszego wykonywania wadliwie wykonanych robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie lub spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę; 24) w związku z koniecznymi i zaakceptowanymi przez Zamawiającego robotami: zaniechanymi, zamiennymi lub dodatkowymi (po uprzedniej weryfikacji ich konieczności i zasadności przez branżowych inspektorów nadzoru) - udział w sporządzaniu protokołów konieczności wraz ze sprawdzaniem kosztorysów wykonawcy inwestycji/ kalkulacji kosztów z tym związanych; 25) ;nadzorowanie ewentualnych robót zamiennych/ dodatkowych, o których mowa w pkt.24 powyżej; 26) wnioskowanie o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez wykonawcę inwestycji, która zachowuje się niewłaściwie i narusza przepisy bhp lub jest niekompetentna albo niedbała w swojej pracy; 27) natychmiastowe informowanie Zamawiającego o niezgłoszonych Zamawiającemu podwykonawcach/ dalszych podwykonawcach co do których Zamawiający zgłosił sprzeciw - w razie stwierdzenia ich przebywania na terenie budowy lub wykonywania robót oraz wstrzymanie robót prowadzonych przez tych podwykonawców wraz z wpisem powyższego do dziennika budowy (wobec naruszenia przez wykonawcę inwestycji obowiązującej go zasady, iż bez zgody Zamawiającego wykonawca inwestycji nie może umożliwić podwykonawcy wejścia na teren budowy i rozpoczęcia robót); 28) bieżące kompletowanie wszelkich atestów, certyfikatów jakości, deklaracji zgodności itp. dokumentów oraz sprawdzenie kompletności i prawidłowości dostarczanych przez wykonawcę inwestycji dokumentów wymaganych do odbioru; 29) uczestnictwo w odbiorach częściowych i odbiorze końcowym z wykonawca inwestycji oraz równolegle – uczestniczenie w odbiorach tychże robót/prac w linii podwykonawczej/dalszego podwykonawstwa (tj. odbiorach dokonywanych z udziałem przedstawicieli wykonawcy inwestycji i podwykonawców) i przekazywanie Zamawiającemu 1 egz. dokumentów z tym związanych. W ramach czynności odbiorowych Wykonawca/ jego inspektorzy nadzoru zobowiązani są do: a) potwierdzenia gotowości do odbioru, wyznaczenia terminu odbioru zgodnie z umową dotyczącą inwestycji, b) spisywania protokołów z przeglądów odbiorowych, c) koordynowania odbiorów specjalistycznych: Państwowej Straży Pożarnej, opinii kominiarskich, MPWiK S.A. i innych wymaganych przepisami lub przez dostawców mediów; 30) kontrolę dokumentów rozliczeniowych przedkładanych przez wykonawcę inwestycji, w tym: a) sprawdzenie kalkulacji szczegółowych lub kosztorysów przedkładanych przez wykonawcę inwestycji, b) sprawdzanie poprawności rzeczowej wystawionych faktur na roboty budowlane, c) weryfikacja zgodności przedkładanych przez wykonawcę inwestycji dokumentów z aktualnym postępem prac oraz ze wskazaniem etapu i części ZRiP (zał. nr 6 do umowy – tzw. zasad realizacji i płatności ZRIP), prowadzenie zestawień rozliczanych faktur zgodnie z wymogami Zamawiającego, d) przedkładanie wraz z każdym protokołem przerobu, wykazu podwykonawców uczestniczących w realizacji robót objętych zakresem rzeczowym danego protokołu częściowego z określeniem zakresu zrealizowanych przez podwykonawców robót. 31) weryfikacja, czy podwykonawcy zatrudnieni przez wykonawcę inwestycji na budowie, wykonują rzeczywiście takie roboty, które Wykonawca w swej ofercie deklarował jako roboty planowane do wykonania przez podwykonawców. W przypadkach podzlecania przez wykonawcę inwestycji innych robót niż te wynikające z umowy na roboty budowlane podwykonawcom, Wykonawca/ jego Inspektor Koordynujący na wniosek wykonawcy inwestycji weryfikuje zakres rzeczowo finansowy tychże robót i przedstawia Zamawiającemu celem akceptacji zmiany podwykonawców lub wprowadzenia dodatkowych podwykonawców; 32) rozliczenie umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia oraz czynny udział w pracach komisji inwentaryzującej stan zaawansowania robót; 33) potwierdzenie terminu zakończenia robót budowlanych, sprawdzenie kompletności oraz prawidłowości dokumentacji odbiorowej, a także ustalenia z Zamawiającym i wykonawcą inwestycji terminu odbioru końcowego i sporządzenia odpowiedniej dokumentacji; 34) sporządzanie w odstępach 1-miesięcznych Raportu Nadzoru Inwestorskiego z postępu robót z dokumentacją fotograficzną w nawiązaniu do harmonogramu rzeczowo-finansowego robót - w terminie do 10-go każdego miesiąca, zawierającego m.in. następujące dane: a) dane ogólne na temat budowy, b) ogólny opis techniczny, c) opis stanu realizacji zadania wraz z postępem robót, d) zaawansowanie rzeczowe oraz finansowe w stosunku do umowy, e) zagrożenia i problemy na budowie, f) podjęte działania dot. problemów na budowie, g) roszczenia Wykonawcy lub podwykonawców robót budowlanych, dostaw i usług, h) podjęte działania dot. roszczeń, i) zaangażowanie personelu i sprzętu, j) podwykonawstwo robót, k) jakość robót. 35) na czas nieobecności danego branżowego Inspektora Nadzoru, wyznaczenie zastępstwa z powiadomieniem Zamawiającego na piśmie z odpowiednim wyprzedzeniem; 36) inne wyżej nie wymienione wynikające z ustawy Prawo budowlane. III. Na etapie po zakończeniu robót budowlanych obejmuje m.in.: 1) wyegzekwowania od wykonawcy robót świadectwa (dokumentu gwarancyjnego) określającego szczegółowe warunki gwarancji udzielonej na wykonane roboty budowlane; 2) dokonanie odbioru robót związanych z usunięciem wad i usterek; 3) opracowanie i dostarczenie Zamawiającemu rozliczenia budowy zgodnie z obowiązującą klasyfikacją środków trwałych, przygotowanie informacji i danych do sprawozdawczości i ewidencji kosztów; 4) sprawdzenie i potwierdzanie prawidłowości i kompletności dokumentacji w tym dokumentacji powykonawczej przygotowanej przez wykonawcę robót budowlanych w celu uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu; 5) przygotowanie dla potrzeb Zamawiającego danych niezbędnych do sporządzenia lub uzupełnienia książek odbiorów budowlanych; 6) udział w przeglądach gwarancyjnych w okresie gwarancji/ rękojmi oraz nadzór nad usuwaniem ewentualnych usterek; 7) udział w odbiorze ostatecznym przed upływem okresu gwarancji, ustalonego w umowie o roboty budowlane. IV. Uprawnienia Inspektora Nadzoru: 1) opiniowanie osoby kierownika budowy i w razie potrzeby wnioskowanie o jego zmianę, jak również o usunięcie każdej innej osoby z pośród personelu Wykonawcy, której obecność uznana została za niepożądaną; 2) wnioskowanie o wstrzymanie robót – jeśli jest to konieczne ze względu na bezpieczeństwo, wynikające z warunków atmosferycznych i klimatycznych, zaniedbań Wykonawcy, względnie z niewykonania zaleceń Inspektora i powiadomienie o powyższym Zamawiającego; 3) odrzucenie wszystkich materiałów, które nie odpowiadają wymaganiom jakościowym podanych w specyfikacjach technicznych i dokumentacji, jak również materiałów, przy których badaniu stwierdzono niedociągnięcia ze strony laboratorium; 4) polecenie usunięcia i wykonania na nowo dowolnej części robót, jeżeli materiały i jakość robót nie odpowiadają wymaganiom specyfikacji technicznych i dokumentacji projektowej; 5) sprawdzenie zgodności z obowiązującymi przepisami i warunkami umowy; 6) opiniowanie, a następnie przedkładanie do akceptacji Zamawiającego (w ciągu 4 dni od daty zgłoszenia) wszelkich zmian w zakresie: a) pominięcia jakiejś roboty, b) wykonanie robót dodatkowych, c) zmiany kolejności robót, d) zmiany terminu wykonania robót (w ciągu 10 dni od daty zgłoszenia propozycji przez Wykonawcę), e) w sprawie przeprowadzenia niezbędnych ekspertyz i badań technicznych, f) w ważnych sprawach finansowych i prawnych (o ile ich wprowadzenie będzie konieczne dla zgodnej z umową realizacji robót). OGÓLNY OPIS INWESTYCJI Przedmiotem inwestycji jest budowa szkoły podstawowej przy ul. Ruskowy Bród na dz. nr ewid. 14, 36/1 obręb 4-16-13 w Warszawie. Zakres prac obejmuje nadzór nad budową budynku szkoły podstawowej 37 oddziałowej połączonej ze sobą budynkami jedno i trzypiętrowymi podzielonej na części dla klas I-VI i VII-VIII oraz sali sportowej. W części przeznaczonej dla dzieci młodszych oprócz sal lekcyjnych znajdą się m.in. zaplecze kuchenne, biblioteka, sala do gimnastyki korekcyjnej, szatnie, pomieszczenia administracyjne i gabinety specjalistyczne dla tej części. Natomiast w części dla dzieci starszych znajdą się pomieszczenia dydaktyczne, szatnie, biblioteka a dodatkowo jeszcze jadalnia, sklepik oraz radiowęzeł. Na 1. piętrze zlokalizowane mają być m.in. sale specjalistyczne: komputerowa, biologiczno-geograficzna, zaś na 2. piętrze sale: komputerowa, laboratoria językowe, techniczna, artystyczna i fizyczno-chemiczna. Pomiędzy budynkami zostanie zbudowana sala gimnastyczna o wymiarach 24x44 m z widownią i z magazynami na sprzęt sportowy oraz szatnie, a także zespół jadalniano-kuchenny. Na terenie zewnętrznym powstaną zespoły boisk sportowych, bieżnia oraz plac zabaw dla najmłodszych uczniów. Nad ulicą Ruskowy Bród będzie poprowadzona kładka, którą będzie można dostać do boisk sportowych (do piłki nożnej, do piłki ręcznej oraz uniwersalne – do koszykówki, siatkówki, tenisa) położonych po drugiej stronie ulicy. Budynek szkoły podstawowej ma być przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Będzie też korzystał z odnawialnych źródeł energii tj. pomp ciepła powietrze-woda. 1) Powierzchnia netto – 10.997,02 m2; 2) Kubatura – 59.280,91 m3; 3) Ilość kondygnacji – 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo (bez odszkodowania) do zmiany terminu wykonywania usługi nadzoru pomimo zgłoszenia przez wykonawcę inwestycji zakończenia robót - w przypadku konieczności wydłużenia terminu zakończenia inwestycji - z uwagi na czasokres trwania czynności odbioru do użytkowania obiektów objętych inwestycją. Po odbiorze końcowym inwestycji w ramach nadzoru inwestorskiego Wykonawca zobowiązany jest do obsługi okresu gwarancyjnego i rękojmi – do dnia w którym upływa okres 5 letniej rękojmi i gwarancji jakości na roboty budowlane tj. 60 miesięcy od dnia dokonania odbioru końcowego przedmiotu umowy wykonawcy inwestycji. II. Szczegółowy zakres usług i rodzaj usług został określony w: Zakres przedmiotu umowy określony został w Opisie przedmiotu zamówienia, wzorze umowy oraz w dokumentacji technicznej dołączonej do postępowania pod nazwą: „Budowa szkoły podstawowej w rejonie ulic Ruskowy Bród i Verdiego w Warszawie”, nr postępowania: UD-II.WZP.271.16.2018.ZDY.MKA/PN-b znajdującej się na stronie www Zamawiającego pod linkiem: http://www.bialoleka.waw.pl/zamowienie-190-budowa_szkoly_podstawowej_w_rejonie.html („Załącznik nr 11 do SIWZ Dokumentacja – zestawienie dokumentów”, „Załącznik nr 11 do SIWZ cz. od 1 do 5” oraz odpowiedzi na pytania Wykonawców wraz w załącznikami do nich). 2.2. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu nie stosuje klauzuli społecznej na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r, poz. 1579 ze zm.). 2.3. Zamawiający wymaga od Wykonawcy do przedstawienia, przed podpisaniem umowy opłaconego dokumentu potwierdzającego posiadanie przez Wykonawcę, przez cały okres obowiązywania umowy, ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej kontraktowej, z tytułu prowadzenia działalności zawodowej w zakresie obejmującym przedmiot umowy, na kwotę co majmniej 500.000,00 zł.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 4.Wadium 4.1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium można wnieść w jednej lub kilku następujących formach: 1. pieniądzu; 2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3. gwarancjach bankowych; 4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110). 4.2. Złożone poręczenie lub gwarancja musi zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy: 1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 4.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: CitiBank Nr: 02 1030 1508 0000 0005 5000 3031 Za termin wniesienia wadium uznaje się datę wpływu środków na rachunek Zamawiającego. 4.4. Jeżeli wadium wnoszone jest w formie innej niż w pieniądzu, to należy je złożyć w kasie Urzędu m.st. Warszawy dla Dzielnicy Białołęka, ul. Modlińska 197, a do oferty dołączyć kopię z potwierdzeniem złożenia. UWAGA: Jeżeli Wykonawca nie wniesie wadium lub wadium zostanie wniesione przez Wykonawcę w sposób nieprawidłowy Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 89 ust.1 pkt 7b) Ustawy. 4.5. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust.1a, ust. 2 ustawy, w terminie i na zasadach określonych poniżej: 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art.46 ust. 4a ustawy, 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano, 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4.6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej – SKŁADANE BEZ WEZWANIA. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże (BEZ WEZWANIA) Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (załącznik nr 10 do SIWZ), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3.5. Inne dokumenty, które należy złożyć (WRAZ Z OFERTĄ) nie wymienione w pkt 3.3.-3.4. SIWZ: a) Formularz oferty o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. Zamawiający żąda, żeby Wykonawca w formularzu oferty w szczególności: - wskazał cenę, za którą zobowiązuje się do wykonania zamówienia w zakresie objętym SIWZ, b) Do oferty należy dołączyć dokumenty wskazujące, że osoba podpisująca ofertę i inne dokumenty lub oświadczenia jest do tej czynności umocowana, chyba że umocowanie wynika z dokumentów dostępnych dla Zamawiającego w myśl art. 26 ust. 6 ustawy Pzp. Jeżeli umocowanie wynika z udzielonego pełnomocnictwa musi być ono złożone w oryginale lub kopii poświadczonej przez notariusza. Jeżeli umocowanie nie wynika z dokumentów dostępnych Zamawiającemu, o których mowa powyżej, należy złożyć odpowiednie dokumenty. c) W przypadku gdyby oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą oświadczenia lub dokument zawierający informacje, stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Wykonawca winien, nie później niż w terminie składania ofert, w sposób nie budzący wątpliwości zastrzec, informacje które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i złożyć je w osobnej kopercie w tym samym opakowaniu co oferta.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach