Przetargi.pl
Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego na zadaniu pn: Rewitalizacja rynku w Olsztynie

Gmina Olsztyn ogłasza przetarg

  • Adres: 42-256 Olsztyn, Plac Piłsudskiego 10
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 034 3285077 , fax. 023 3285057
  • Data zamieszczenia: 2011-01-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Olsztyn
    Plac Piłsudskiego 10 10
    42-256 Olsztyn, woj. śląskie
    tel. 034 3285077, fax. 023 3285057
    REGON: 00054718700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.olsztyn-jurajski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego na zadaniu pn: Rewitalizacja rynku w Olsztynie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego na zadaniu pn: Rewitalizacja rynku w Olsztynie Zakres usługi obejmuje pełny zakres czynności jakie dla inspektora nadzoru przewiduje ustawa z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane Dz. U. z 2006 Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.). i będzie realizowany w następujących branżach : -konstrukcyjno-budowlanej, -drogowej, -instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń, elektrycznych i elektroenergetycznych, -instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. 2.4. Wykonawca jest zobowiązany do wyznaczenia jednego spośród inspektorów nadzoru jako koordynatora, który koordynuje działania pozostałych inspektorów. 2.5.Nadzór inwestorski sprawowany będzie nad wykonaniem robót budowlanych obejmujących : - przebudowę i zagospodarowanie płyty rynku, - przebudowę ulicy Zamkowej od wlotu na rynek do bramy wejściowej na zamek, - przebudowę drogi powiatowej ul. Kühna od budynku Gminnego Ośrodka Kultury wraz z częścią w obrębie rynku i wokół budynku GOK-u, - wykonanie chodników z kostki brukowej, Wyżej wymienione roboty obejmują m.in: - roboty rozbiórkowe, - wycinkę istniejących drzew, - wymianę, przebudowę instalacji, sieci: deszczowej, wod. - kan. (fontann, zdrojów ulicznych i zraszaczy trawników), elektroenergetycznej, energetycznej, - wykonanie zewnętrznego oświetlenia wraz z demontażem istniejącego, - wymianę lub częściowe wykonanie nowej nawierzchni w tym nawierzchni z kostki granitowej, - wykonanie obiektów małej architektury (fontanny, przystanki, ławki itp.) wraz z demontażem istniejących obiektów małej architektury, - zagospodarowanie terenu i nasadzenie nowej zieleni, 2.6. Pełna dokumentacja techniczna na realizację zadania Rewitalizacja rynku w Olsztynie dostępna jest na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem :www.olsztyn.bip.jur.pl - załącznik nr 1 do SIWZ , oraz w siedzibie Urzędu Gminy w Olsztynie, Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 10, pokój nr 16 w godzinach pracy Urzędu. 2.7. Uwaga : Zamierzenie inwestycyjne realizowane jest na obszarze objętym ochroną konserwatorską, wynikającą z faktu wpisania do rejestru zabytków układu urbanistycznego Olsztyna - obecnie figuruje pod nr A-23. Inwestycja posiada pozwolenie Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót budowlanych. 2.8. Zakres i obowiązki Wykonawcy : 1.Pełnienie funkcji kompleksowego i pełnobranżowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Rewitalizacja rynku w Olsztynie. Przedmiot zamówienia obejmuje nadzór inwestycyjny całego procesu inwestycyjnego we wszystkich branżach robót wynikających z opracowanego projektu budowlanego oraz wszystkie czynności wynikające z prawa budowlanego, rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2002r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (Dz. U. z dnia 17 lipca 2002 r.) i umowy z wykonawcą robót budowlanych, a w szczególności: 1) reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji z projektem, warunkami pozwolenia na budowę, umową, przepisami prawa, obowiązującymi normami państwowymi, wytycznymi branżowymi oraz zasadami wiedzy technicznej, 2) sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania, 3) sprawdzanie, odbiór (częściowy,końcowy) robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych, przewodów kominowych oraz udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazanie ich do użytkowania, 4) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy i prawidłowości zafakturowania wykonanych robót oraz wytycznymi dotyczącymi rozliczania otrzymanych dofinansowań, 5) kontrola zgodności przebiegu robót z obowiązującym harmonogramem rzeczowo-finansowym oraz terminowości ich wykonania 2.9. Szczegółowy zakres świadczonych usług : 1.Zapoznanie się z dokumentacją budowlaną powierzonego zadania inwestycyjnego w tym z warunkami pozwolenia na budowę. 2.Przekazanie placu budowy 3. Udział w weryfikacji harmonogramu rzeczowo-finansowego zadania i jego ewentualnych aktualizacji; 4. Zapoznanie się z terenem inwestycji, jego uzbrojeniem i istniejącymi urządzeniami; 5. Nadzór nad wyznaczeniem w terenie obiektu budowlanego wraz z infrastrukturą towarzyszącą przez uprawnionego geodetę; 6. Sprawowanie kontroli w zakresie niezbędnym do zabezpieczenia interesów Inwestora i przyszłych użytkowników w tym: -reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej oraz zapisami umowy; - sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych i stosowanych materiałów (do obowiązków inspektora będzie należało egzekwowanie i odbiór od wykonawcy robót atestów i certyfikatów wyrobów i materiałów przed ich wbudowaniem oraz ich szczegółowa weryfikacja), a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; - sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazanie ich do użytkowania; - sprawdzenie i odbiór robót, wynikających z harmonogramu robót budowlanych; - kontrola ilości i wartości wykonywanych robót z obowiązującym harmonogramem oraz terminowość ich wykonania; - pełna koordynacja działań, w zakresie współpracy z projektantami, w przypadku wystąpienia jakichkolwiek trudności w realizacji robót budowlanych wg zatwierdzonej dokumentacji technicznej i konieczności zatwierdzania rozwiązań zamiennych. - kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót (ilości, jakości, wartości robót) w czasie każdorazowego pobytu na budowie inspektor nadzoru ma obowiązek bieżącego przeglądu dziennika budowy oraz potwierdzenia bytności poprzez dokonanie stosownego zapisu; - potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcie wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy ( w tym weryfikacja kosztów ewentualnych zmian w zakresie zadania i rodzaju materiałów w stosunku do oferty wykonawcy 7. Rozstrzyganie w porozumieniu z kierownikiem budowy i przedstawicielem Inwestora wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywania robót, zasięgając w razie potrzeby opinii autora projektu budowlanego. 8. Branie udziału w naradach (technicznych) powołanych do oceny lub rozstrzygnięcia spraw budowy w toku jej trwania; 9. Sprawdzanie posiadania przez kierownika budowy odpowiednich dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań), dotyczących elementów prefabrykowanych i innych wyrobów. Dokonuje ich oceny jakości na placu budowy przed ich wbudowaniem. W razie braku wymaganych dokumentów stwierdzających właściwą jakość lub też w razie zastrzeżeń dotyczących jakości wyrobu przewidzianego do wbudowania, inspektor nadzoru ma obowiązek żądania od wykonawcy odpowiednich badań i przedstawienia ekspertyz technicznych lub zamiany wadliwego materiału z równoczesnym powiadomieniem Inwestora o zaistniałym fakcie. 10. Czuwanie nad przestrzeganiem zakazu wbudowania materiałów i wyrobów nie dopuszczonych do stosowania w budownictwie lub niewiadomego pochodzenia. W przypadku stwierdzenia niezgodności wykonywania robót budowlanych z dokumentacją techniczną (w tym specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót), nieprawidłowości procesów technologicznych, użycia niewłaściwych materiałów, wad w wykonywaniu lub prowadzeniu robót w sposób powodujący i mogący narazić Inwestora na straty - inspektor nadzoru zwraca na to uwagę kierownikowi budowy, zgłasza Inwestorowi oraz podejmuje odpowiednie decyzje. Inspektor Nadzoru ma prawo żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę; 11. Sprawdzanie kompletności przedstawionych przez wykonawcę dokumentów i zaświadczeń wymaganych przez Inwestora i niezbędnych do przeprowadzenia odbioru; 12. Gromadzenie i przygotowanie materiałów analitycznych niezbędnych do rozliczenia, wykonywanych robót i oceny osiągniętych efektów rzeczowych i finansowych ; 13. Przygotowanie i prowadzenie przeglądów gwarancyjnych - 1 raz w roku przez okres trwania gwarancji. 14. Branie udziału w komisjach powołanych do stwierdzenia ujawnionych wad w okresie trwania gwarancji i rękojmi ( w tym udział w odbiorach pogwarancyjnych); 15. Kontrola usunięcia przez wykonawcę stwierdzonych wad; uczestniczenie w przejęciu przez Inwestora od wykonawcy usuniętych wad - potwierdzonych protokołem; 16. Nadzorowanie i pisemne informowanie Zamawiającego o zabezpieczeniach stosowanych na teranie budowy, przeciwdziałanie nieprawidłowościom mogącym spowodować zagrożenia dla użytkowników i mieszkańców terenu, na którym realizowane będą prace budowlane. 17. Informowanie Zamawiającego o konieczności wykonania robót odbiegających od założeń projektowych w terminie 3 dni od daty stwierdzenia konieczności ich wykonania, 18. Informowanie Zamawiającego o terminach zakrycia robót podlegających zakryciu oraz o terminie wykonania robót zanikających. 19. Informowanie Zamawiającego o problemach i możliwych nieprawidłowościach mogących powstać w wyniku realizacji przedmiotu umowy. 20. Sprawowanie nadzoru nad realizacja robót zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, 21. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie do wyjaśnień przy składaniu przez Zamawiającego wniosków o płatność oraz do udzielania wyjaśnień w okresie trwałości projektu pn.: Rewitalizacja rynku w Olsztynie oraz brania czynny udział podczas kontroli instytucji dokonującej dofinansowania dla przedmiotowego zadania. 22. Inspektor Nadzoru będzie nadzorował budowę (w trakcie jej realizacji) w takich odstępach czasu aby była zapewniona skuteczność nadzoru nie rzadziej jednak niż 4 razy w ciągu dwóch tygodni (za wyjątkiem przestoju w robotach gdzie częstotliwość pobytu można ograniczyć do niezbędnego minimum ) oraz na wezwanie kierownika budowy lub Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.olsztyn.bip.jur.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach