Przetargi.pl
Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego: część A - pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Międzynarodowe Centrum Spotkań Młodzieży zlokalizowane przy ul Łokietka 3 w Toruniu. Część B - pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Rewitalizacja zabytkowego Parku Miejskiego na Bydgoskim Przedmieściu w Toruniu.

Gmina Miasta Toruń reprezentowana przez Prezydenta Miasta Torunia ogłasza przetarg

  • Adres: 87-100 Toruń, ul. Wały gen. Sikorskiego 8
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 056 6118713 , fax. 056 6118622
  • Data zamieszczenia: 2011-12-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasta Toruń reprezentowana przez Prezydenta Miasta Torunia
    ul. Wały gen. Sikorskiego 8 8
    87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 056 6118713, fax. 056 6118622
    REGON: 00059690300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: um.torun.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego: część A - pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Międzynarodowe Centrum Spotkań Młodzieży zlokalizowane przy ul Łokietka 3 w Toruniu. Część B - pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Rewitalizacja zabytkowego Parku Miejskiego na Bydgoskim Przedmieściu w Toruniu.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część A 1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienia kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Międzynarodowe Centrum Spotkań Młodzieży zlokalizowane przy ul Łokietka 3 w Toruniu. 2. Do pełnienia czynności, pełnienia kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Międzynarodowe Centrum Spotkań Młodzieży zlokalizowane przy ul Łokietka 3 w Toruniu. Wykonawca wyznacza zespół inspektorów nadzoru inwestorskiego - branża budowlana (specjalność konstrukcyjno - budowlana) - kierownik zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego, - branża sanitarna (specjalność instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych), - branża elektryczna (specjalność instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych), - branża drogowa (specjalność drogowa). Podstawą wykonania przedmiotu zamówienia będzie: 1) program funkcjonalno-użytkowy inwestycji (opracowanie wykonane przez Pracownię Projektową COMPLEX), 2) dokumentacja projektowa inwestycji wraz ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych (na etapie opracowania przez P.R.I. POL-AQUA S.A. w ramach GRI - zaprojektowanie i wykonanie), 3) umowa z realizatorem robót budowlanych, 4) umowa z inwestorem o pełnienie nadzoru inwestorskiego, 5) wizja lokalna terenu inwestycji. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy własnymi siłami, przy użyciu własnych materiałów, narzędzi i urządzeń potrzebnych do wykonania przedmiotu niniejszej umowy. Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należy pełny zakres czynności wynikających z art. 25 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.). Zakres obowiązków Wykonawcy jako inspektora nadzoru inwestorskiego obejmuje w szczególności: 1) reprezentowanie inwestora na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem, zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi, bhp, przeciwpożarowymi i normami oraz pozwoleniem na budowę i innymi decyzjami administracyjnymi związanymi z realizacją zadania, 2) sprawdzanie jakości wykonanych robót i wbudowanych materiałów budowlanych, w tym w szczególności zapobieganie zastosowania wadliwych i niedopuszczonych wyrobów budowlanych do stosowania w budownictwie, 3) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w przeprowadzanych próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i robót, 4) przygotowanie i uczestniczenie w czynnościach odbioru gotowych elementów obiektu oraz odbioru końcowego, 5) protokolarne przekazanie z udziałem Zamawiającego i realizatora robót budowlanych placu budowy oraz przygotowanie i przekazanie dziennika budowy, 6) zgłoszenie rozpoczęcia robót do odpowiednich organów oraz zgłoszenie gotowego obiektu budowlanego do użytkowania (wraz z uzyskaniem decyzji na użytkowanie), 7) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz kontrolowanie rozliczenia budowy, monitorowanie postępu prac poprzez porównywanie postępu faktycznego z przyjętymi harmonogramami robót, odbiorów i płatności, 8) potwierdzenie usunięcia przez realizatora robót budowlanych ewentualnych wad, usterek, niedoróbek, 9) sprawdzanie i weryfikacja kosztorysów ofertowych na roboty dodatkowe, uzupełniające, zamienne i zaniechane, wynikłe w trakcie realizacji inwestycji, w terminie do 3 dni od ich otrzymania, w tym prowadzenie książki obmiarów robót w przypadku wystąpienia tychże robót, 10) akceptacja wykonania i fakturowania przez realizatora robót budowlanych - robót częściowych, w szczególności w zakresie zgodności przyjętych założeń w harmonogramach rzeczowo-finansowych poszczególnych etapów inwestycji, w protokołach odbioru robót, stanowiących podstawę do wystawiania faktur przez realizatora robót budowlanych, 11) sprawdzanie harmonogramów rzeczowo-finansowych poszczególnych etapów inwestycji dostarczonych przez realizatora robót budowlanych, w szczególności w zakresie zgodności przyjętych założeń z dokumentacją projektową, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dostarczenia przez Zamawiającego, 12) zapewnienie codziennego nadzoru inwestorskiego w tym poprzez codzienne wizytowanie budowy przez kierownika zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego potwierdzone min. co 2 dzień wpisem do dziennika budowy (jednocześnie Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia odrębnej listy obecności na budowie i okazywania jej na każde żądanie Zamawiającego), 13) prowadzenie regularnych inspekcji na terenie budowy przez właściwych branżowo inspektorów nadzoru, w tym zapewnienie ich dyspozycyjności w zależności od potrzeb i na każde wezwanie Zamawiającego, 14) zgłaszanie Zamawiającemu wszystkich odstępstw i problemów dotyczących dokumentacji projektowej, na podstawie której jest realizowana inwestycja oraz rekomendacja działań zapobiegawczych, 15) organizowanie i prowadzenie min. 1 raz w tygodniu narad technicznych (koordynacyjnych), w których uczestniczą m.in. inspektorzy nadzoru inwestorskiego, realizator robót budowlanych i nadzór autorski (z tym, że zastrzega się możliwość ograniczenia składu wymienionych uczestników narad w zależności od potrzeb), w których mają prawo uczestniczyć również Zamawiający, a także inne osoby wskazane przez Zamawiającego (z obowiązkiem udokumentowania przez Wykonawcę powyższych narad pisemnym protokołem przekazywanym niezwłocznie Zamawiającemu), 16) przygotowywanie dla Zamawiającego okresowych - miesięcznych raportów z realizacji inwestycji zawierających m.in. informacje dotyczące postępu robót, ilości, zakresu i terminów realizowanych robót, oceny w stosunku do zatwierdzonego harmonogramu rzeczowo-finansowego, identyfikację zagrożeń i propozycje działań naprawczych oraz informacje dot. działalności nadzoru inwestorskiego, 17) przyjęcie od Zamawiającego dokumentacji projektowej inwestycji, 18) nadzorowanie i bieżące egzekwowanie od realizatora robót budowlanych przeprowadzania badań jakości robót i materiałów na koszt własny realizatora robót budowlanych i na każde wezwanie Zamawiającego, 19) wzywanie i współpraca z nadzorem autorskim, wzywanie do uzupełniania lub wyjaśniania dokumentacji projektowej, 20) konsultowanie i uzgadnianie z projektantami w porozumieniu z Zamawiającym propozycji niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej, sporządzanie protokołów konieczności na niezbędne roboty dodatkowe wskazane przez projektanta oraz udzielanie wyjaśnień Zamawiającemu w tym zakresie, 21) przygotowanie materiałów i udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego z przedstawicielami mediów, 22) rozliczenie umowy o roboty budowlane w przypadku jej rozwiązania, 23) wzywanie realizatora robót budowlanych do usprawnień pracy w przypadku stwierdzonych opóźnień lub zagrożeń nie wywiązania się z umowy, 24) weryfikacja i odbiór od realizatora robót budowlanych całej dokumentacji budowy i dokumentacji powykonawczej, a także wszelkich dokumentów i oświadczeń właściwych dla eksploatacji obiektów, kompletowanie ich i przedkładanie na żądanie Zamawiającego, a po zakończeniu zadania protokolarne przekazanie użytkownikowi, 25) uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych - 1 raz w roku przez okres trwania gwarancji i rękojmi lub na wezwanie Zamawiającego, 26) sporządzanie i przedstawienie Zamawiającemu wniosków o naliczenie kar umownych w przypadku wystąpienia okoliczności określonych w umowach na wykonanie robót budowlanych i dostawy oraz przewidzianych w kodeksie cywilnym, 27) dostarczanie Zamawiającemu dokumentów i informacji w terminach przez niego ustalonych w przypadku sporów sądowych i innych wynikających z realizacji inwestycji. Zamawiający zapewni na czas budowy i udostępni bezpłatnie Wykonawcy, w terminie najpóźniej 14 dni od przekazania placu budowy realizatorowi robót budowlanych, do wyłącznej dyspozycji umeblowany zestaw kontenerowy typu biurowego o powierzchni nie mniejszej niż 26 m?, izolowany termicznie oraz wyposażony w pełną instalację elektryczną i grzejnik, a także zasilony w energię elektryczną (umeblowanie: 5 stolików oraz 10 krzeseł, 3 szafy zamykane). Część B 1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienia kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Rewitalizacja zabytkowego Parku Miejskiego na Bydgoskim Przedmieściu w Toruniu. 2.Do pełnienia czynności, nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Rewitalizacja zabytkowego Parku Miejskiego na Bydgoskim Przedmieściu w Toruniu. Wykonawca wyznacza zespół inspektorów nadzoru inwestorskiego - branża budowlana (specjalność konstrukcyjno - budowlana) - kierownik zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego, - branża sanitarna (specjalność instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych), - branża elektryczna (specjalność instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych), - branża drogowa (specjalność drogowa). Podstawą wykonania przedmiotu zamówienia będzie: 1) dokumentacja projektowa inwestycji wraz ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych (opracowania wykonane przez firmę Geotechnica sp. z o.o.; części składowe dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych wymienione w załączniku nr 1 do umowy), 2) umowa z realizatorem robót budowlanych, 3) umowa z inwestorem o pełnienie nadzoru inwestorskiego, 4) wizja lokalna terenu inwestycji. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy własnymi siłami, przy użyciu własnych materiałów, narzędzi i urządzeń potrzebnych do wykonania przedmiotu niniejszej umowy. Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należy pełny zakres czynności wynikających z art. 25 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.). Zakres obowiązków Wykonawcy jako inspektora nadzoru inwestorskiego obejmuje w szczególności: 1) reprezentowanie inwestora na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem, zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi, bhp, przeciwpożarowymi i normami oraz pozwoleniem na budowę i innymi decyzjami administracyjnymi związanymi z realizacją zadania, 2) sprawdzanie jakości wykonanych robót i wbudowanych materiałów budowlanych, w tym w szczególności zapobieganie zastosowania wadliwych i niedopuszczonych wyrobów budowlanych do stosowania w budownictwie, 3) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w przeprowadzanych próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i robót, 4) przygotowanie i uczestniczenie w czynnościach odbioru gotowych elementów obiektu oraz odbioru końcowego, 5) protokolarne przekazanie z udziałem Zamawiającego i realizatora robót budowlanych placu budowy oraz przygotowanie i przekazanie dziennika budowy, 6) zgłoszenie rozpoczęcia robót do odpowiednich organów oraz zgłoszenie gotowego obiektu budowlanego do użytkowania (wraz z uzyskaniem decyzji na użytkowanie), 7) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz kontrolowanie rozliczenia budowy, monitorowanie postępu prac poprzez porównywanie postępu faktycznego z przyjętymi harmonogramami robót, odbiorów i płatności, 8) potwierdzenie usunięcia przez realizatora robót budowlanych ewentualnych wad, usterek, niedoróbek, 9) sprawdzanie i weryfikacja kosztorysów ofertowych na roboty dodatkowe, uzupełniające, zamienne i zaniechane, wynikłe w trakcie realizacji inwestycji, w terminie do 3 dni od ich otrzymania, w tym prowadzenie książki obmiarów robót w przypadku wystąpienia tychże robót, 10) akceptacja wykonania i fakturowania przez realizatora robót budowlanych - robót częściowych, w szczególności w zakresie zgodności przyjętych założeń w harmonogramach rzeczowo-finansowych poszczególnych etapów inwestycji, w protokołach odbioru robót, stanowiących podstawę do wystawiania faktur przez realizatora robót budowlanych, 11) sprawdzanie harmonogramów rzeczowo-finansowych poszczególnych etapów inwestycji dostarczonych przez realizatora robót budowlanych, w szczególności w zakresie zgodności przyjętych założeń z dokumentacją projektową, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dostarczenia przez Zamawiającego, 12) zapewnienie nadzoru inwestorskiego w tym poprzez wizytowanie budowy przez kierownika zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego min. co 2 dzień, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, 13) prowadzenie regularnych inspekcji na terenie budowy przez właściwych branżowo inspektorów nadzoru, w tym zapewnienie ich dyspozycyjności w zależności od potrzeb i na każde wezwanie Zamawiającego, 14) zgłaszanie Zamawiającemu wszystkich odstępstw i problemów dotyczących dokumentacji projektowej, na podstawie której jest realizowana inwestycja oraz rekomendacja działań zapobiegawczych, 15) organizowanie i prowadzenie w zależności od potrzeb lub wezwania Zamawiającego narad technicznych (koordynacyjnych), w których uczestniczą m.in. inspektorzy nadzoru inwestorskiego, realizator robót budowlanych i nadzór autorski (z tym, że zastrzega się możliwość ograniczenia składu wymienionych uczestników narad w zależności od potrzeb), w których mają prawo uczestniczyć również Zamawiający, a także inne osoby wskazane przez Zamawiającego (z obowiązkiem udokumentowania przez Wykonawcę powyższych narad pisemnym protokołem przekazywanym niezwłocznie Zamawiającemu), 16) przygotowywanie dla Zamawiającego okresowych - miesięcznych raportów z realizacji inwestycji zawierających m.in. informacje dotyczące postępu robót, ilości, zakresu i terminów realizowanych robót, oceny w stosunku do zatwierdzonego harmonogramu rzeczowo-finansowego, identyfikację zagrożeń i propozycje działań naprawczych oraz informacje dot. działalności nadzoru inwestorskiego, 17) przyjęcie od Zamawiającego dokumentacji projektowej inwestycji, 18) nadzorowanie i bieżące egzekwowanie od realizatora robót budowlanych przeprowadzania badań jakości robót i materiałów na koszt własny realizatora robót budowlanych i na każde wezwanie Zamawiającego, 19) wzywanie i współpraca z nadzorem autorskim, wzywanie do uzupełniania lub wyjaśniania dokumentacji projektowej, 20) konsultowanie i uzgadnianie z projektantami w porozumieniu z Zamawiającym propozycji niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej, sporządzanie protokołów konieczności na niezbędne roboty dodatkowe wskazane przez projektanta oraz udzielanie wyjaśnień Zamawiającemu w tym zakresie, 21) przygotowanie materiałów i udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego z przedstawicielami mediów, 22) rozliczenie umowy o roboty budowlane w przypadku jej rozwiązania, 23) wzywanie realizatora robót budowlanych do usprawnień pracy w przypadku stwierdzonych opóźnień lub zagrożeń nie wywiązania się z umowy, 24) weryfikacja i odbiór od realizatora robót budowlanych całej dokumentacji budowy i dokumentacji powykonawczej, a także wszelkich dokumentów i oświadczeń właściwych dla eksploatacji obiektów, kompletowanie ich i przedkładanie na żądanie Zamawiającego, a po zakończeniu zadania protokolarne przekazanie użytkownikowi, 25) uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych - 1 raz w roku przez okres trwania gwarancji i rękojmi lub na wezwanie Zamawiającego, 26) sporządzanie i przedstawienie Zamawiającemu wniosków o naliczenie kar umownych w przypadku wystąpienia okoliczności określonych w umowach na wykonanie robót budowlanych i dostawy oraz przewidzianych w kodeksie cywilnym, 27) dostarczanie Zamawiającemu dokumentów i informacji w terminach przez niego ustalonych w przypadku sporów sądowych i innych wynikających z realizacji inwestycji. Zamawiający zapewni na czas budowy i udostępni bezpłatnie Wykonawcy, w terminie najpóźniej 14 dni od przekazania placu budowy realizatorowi robót budowlanych, do wyłącznej dyspozycji w pobliżu zaplecza budowy pomieszczenie biurowe o wym. ok. 6,0 x 2,5 m, wyposażone w instalację elektryczną i ogrzewanie oraz umeblowane: 4 stoliki, 8 krzeseł, 2 podwójne zamykane szafy o wym. 2,0 x 1,0 x 0,6 m.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.torun.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach