Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera oraz sprawowanie nadzoru inwestorskiego w ramach Projektu pn. Modernizacja dróg gminnych prowadzących do zabytkowego Śródmieścia Wałbrzycha wraz z pozostałą infrastrukturą drogową - przebudowa ulic Lewartowskiego, Zajączka

Zarząd Dróg i Komunikacji ogłasza przetarg

  • Adres: 58-302 Wałbrzych, ul. Armii Krajowej 35
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 074 6414400, 6414408 , fax. (074) 6414404
  • Data zamieszczenia: 2011-02-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg i Komunikacji
    ul. Armii Krajowej 35 35
    58-302 Wałbrzych, woj. dolnośląskie
    tel. 074 6414400, 6414408, fax. (074) 6414404
    REGON: 89105084100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdik.walbrzych.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jednostka budżetowa Gminy Wałbrzych

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera oraz sprawowanie nadzoru inwestorskiego w ramach Projektu pn. Modernizacja dróg gminnych prowadzących do zabytkowego Śródmieścia Wałbrzycha wraz z pozostałą infrastrukturą drogową - przebudowa ulic Lewartowskiego, Zajączka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje pełnienie funkcji Inżyniera oraz sprawowanie nadzoru inwestorskiego w ramach Projektu pn. Modernizacja dróg gminnych prowadzących do zabytkowego Śródmieścia Wałbrzycha wraz z pozostałą infrastrukturą drogową - przebudowa ulic Lewartowskiego, Zajączka. Nadzór należy pełnić według standardów FIDIC. Inwestycja będzie realizowana w oparciu o Warunki Kontraktowe dla Budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego, 4. wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 (tłumaczenie 1. wydania 1999), W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do: Wykonywania wszelkich koniecznych i niezbędnych czynności w zakresie zastępstwa inwestycyjnego dla zrealizowania zadania inwestycyjnego wraz z robotami dodatkowymi, o ile takie wystąpią i robotami uzupełniającymi, o ile rozpoczną się nie później niż 6 miesięcy od zakończenia zadania inwestycyjnego. Pełnienie obowiązków przez Inspektorów Nadzoru wszystkich branż występujących na niniejszym zadaniu zgodnie z ustawą Prawo budowlane, obowiązującymi przepisami, polskimi normami i zasadami wiedzy technicznej. Obowiązki i prawa inspektora nadzoru wynikają z art.25-27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późniejszymi zmianami). Szczegółowy zakres obowiązków i czynności wykonawcy pełniącego funkcję Inżyniera i sprawującego nadzór inwestorski: 1) nadzór należy pełnić według standardów FIDIC. Inwestycja będzie realizowana w oparciu o Warunki Kontraktowe dla Budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego, 4. wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 (tłumaczenie 1. wydania 1999), 2) pełnienie nadzoru budowlanego zgodnie z obowiązującym polskim Prawem budowlanym, 3) współpraca z nadzorem autorskim, 4) zapewnienie pełnej obsługi rozliczeniowej, 5) przekazanie Wykonawcy robót budowlanych dziennika budowy, 6) wydawanie wszystkich poleceń na piśmie, 7) przekazanie Wykonawcy robót budowlanych terenu budowy i współudział w przejmowaniu przez Wykonawcę terenów przejętych od poszczególnych właścicieli na okres czasowy, 8) współpraca z wykonawcami oraz osobami sprawującymi nadzór nad robotami branżowymi innych zadań realizowanych przez inwestorów obcych w rejonie objętym projektem w okresie związania umową. Inżynier jest zobowiązany do kontroli i odbioru, elementów prac realizowanych przez inwestorów obcych mających wpływ na prawidłowość prac realizowanych w ramach przedmiotowego zadania np. poprawności zasypki uzbrojenia układanego w wykopach, zagęszczenia gruntu, odbudowy nawierzchni itp. Inżynier nie jest zobowiązany do nadzorowania i odbioru poprawności technicznego wykonania prac realizowanych przez inwestorów obcych, 9) współpraca z inspektorem ustanowionym przez Wałbrzyskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o., 10) współudział po zakończeniu robót w przekazaniu użytkownikowi terenów przejętych na okres czasowy, 11) przejęcie, sprawdzenie i przekazanie Wykonawcy robót budowlanych punktów głównych geodezyjnych, 12) przynajmniej jednokrotna w ciągu tygodnia obecność Inżyniera na terenie budowy, w okresie trwania budowy, 13) obecność Inspektora w specjalności drogowej na terenie budowy nie rzadziej niż dwa razy w tygodniu oraz na każde wezwanie Zamawiającego lub Wykonawcy robót budowlanych. Obecności pozostałych inspektorów na terenie budowy na każde wezwanie Zamawiającego lub Wykonawcy robót budowlanych, a w okresie trwania prac branżowych właściwych dla specjalności inspektora nadzoru nie rzadziej niż dwa razy w tygodniu, 14) rozwiązywanie bieżących problemów technicznych w trakcie realizacji zadania, 15) akceptacja ubezpieczeń, 16) opiniowanie szczegółowych harmonogramów robót, 17) monitorowanie postępu prac poprzez porównywanie postępu faktycznego z zaaprobowanym harmonogramem robót, 18) upewnienie się przed rozpoczęciem robót budowlanych, że spełnione zostały wymagania dotyczące bezpieczeństwa ruchu (obejmujące też poruszanie się po terenie budowy) oraz że prace budowlane zorganizowano z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 19) egzekwowanie zabezpieczenia przeciwpożarowego na terenie budowy oraz utrzymania ogólnego porządku na budowie, 20) egzekwowanie przestrzegania przedsięwzięć dla ochrony środowiska w czasie budowy i po wykonaniu obiektów stałych, 21) zatwierdzanie ewentualnych rysunków roboczych Wykonawcy robót budowlanych i niezbędnych korekt tych rysunków, 22) sprawdzanie przygotowanego przez Wykonawcę robót budowlanych Projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, 23) zatwierdzanie rysunków zamiennych i uzupełniających wykonanych w ramach nadzoru autorskiego, 24) opracowywanie wniosków na roboty zamienne oraz przedstawienie ich do akceptacji Zamawiającemu, 25) kontrola źródeł pozyskania materiałów oraz uprawnień i świadectw potwierdzających umiejętność personelu realizującego roboty np. obsługę maszyn, 26) zatwierdzanie atestów i receptur przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych, 27) sprawdzanie przed wbudowaniem stosowanych materiałów w zakresie dopuszczenia do stosowania w budownictwie zgodnie z wymogami określonymi w art. 5 Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 62, poz. 628), 28) czuwanie nad jakością wykonywanych robót budowlanych, 29) wydawanie poleceń usuwania efektów robót budowlanych wykonanych niewłaściwie lub poniżej standardu, 30) kontrola jakości robót w zakresie zgodności z dokumentacją projektową, normami i specyfikacjami technicznymi, 31) dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu, 32) przygotowywanie dla Zamawiającego okresowych sprawozdań zawierających informacje dotyczące ilości i zakresu realizowanych robót oraz działalności nadzoru inwestorskiego w formie uzgodnionej z Zamawiającym, 33) sporządzanie wspólnie z Wykonawcą robót budowlanych informacji o zmianach w realizacji robót, 34) organizowanie, minimum jeden raz w miesiącu, rad budowy dotyczących postępu robót z udziałem Zamawiającego, Wykonawcy robót i Inżyniera oraz sporządzenie protokołu dla zainteresowanych stron, 35) prowadzenie korespondencji i dokumentacji, 36) weryfikacja rysunków powykonawczych dostarczonych przez Wykonawcę robót budowlanych, 37) weryfikacja robót zinwentaryzowanych na geodezyjnych mapach powykonawczych, 38) weryfikacja przygotowanych przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do zgłoszenia zakończenia budowy do organu nadzoru budowlanego, 39) organizacja oraz przeprowadzenie odbiorów częściowych, końcowego i ostatecznego, tj. podjęcie wszelkich niezbędnych czynności dla prawidłowego przeprowadzenia odbiorów, łącznie z powołaniem komisji, 40) w okresie rękojmi i gwarancji, jeden raz w roku, a w przypadku ujawnienia się wad na każde wezwanie Zamawiającego, dokonywanie przeglądu technicznego, przy udziale Wykonawcy robót budowlanych i Zamawiającego. Po wykryciu wad i usterek Inżynier będzie nadzorował ich usunięcie przez Wykonawcę robót budowlanych oraz dokona odbioru po ich usunięciu, 41) rozliczenie Wykonawcy robót budowlanych pod względem rzeczowym i finansowym, 42) przygotowanie świadectw wykonania i przejęcia, 43) sporządzanie umotywowanych wniosków o naliczenie kar umownych, 44) dostarczanie Zamawiającemu dokumentów i informacji w terminach przez niego ustalonych w przypadku sporów sądowych i innych wynikających z realizacji inwestycji, 45) wypełnianie obowiązków określonych dla Inżyniera i inspektorów nadzoru w umowie zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych, 46) przygotowanie materiałów i udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego z przedstawicielami mediów, 47) uzyskania potwierdzenia odbioru oraz akceptacji przedmiarów robót przez inspektora nadzoru z ramienia Wałbrzyskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. dla zakresu prac finansowanych przez to Przedsiębiorstwo, 48) prowadzenie rozliczeń związanych z realizacją zgodnie z wymogami RPO WD, 49) sporządzanie planów strategicznych i planów pracy zgodnie z wymogami RPO WD, 50) współpraca przy opracowaniu sprawozdań oraz innej korespondencji zgodnie z wymogami RPO WD, 51) współpraca przy przygotowywaniu danych, w zakresie: - wnioskowania Beneficjanta o płatności; - okresowego i końcowego sprawozdania z realizacji projektu; - innych informacji wymaganych przez instytucję zarządzającą; Szczegółowe informacje znajdują się na stronie Regionalnego Programu Operacyjnego: http:www.rpo.dolnyslask.pl, 52) nadzorowanie kontraktu zgodnie z projektem umowy o dofinansowaniu zadania. Od Inżyniera wymaga się uzyskania każdorazowo aprobaty Zamawiającego przed podjęciem działań wynikających z następujących klauzul Warunków Kontraktu z Wykonawcą robót budowlanych: klauzula 2.1 [Prawo dostępu do Terenu Budowy] klauzula 3.2 [Pełnomocnictwa wydane przez Inżyniera] klauzula 4.4 [Podwykonawcy] klauzula 5 [Wyznaczeni Podwykonawcy] klauzula 8.4 [Przedłużenie Czasu na Ukończenie] klauzula 8.8 [Zawieszenie Robót] klauzula 8.11 [Przedłużone zawieszenie] klauzula 10.3 [Zakłócanie Prób Końcowych] klauzula 12.2 [Metody Obmiaru] klauzula 13 [Zmiany i korekty] klauzula 17.4 [Następstwa ryzyka Zamawiającego] klauzula 19.4 [Następstwa Siły Wyższej] Ogólny opis zadania - Projektu pn. Modernizacja dróg gminnych prowadzących do zabytkowego Śródmieścia Wałbrzycha wraz z pozostałą infrastrukturą drogową - przebudowa ulic Lewartowskiego, Zajączka: Zakres robót obejmował będzie całkowitą rozbiórkę istniejącej nawierzchni jezdni i chodników, wymianę sieci podziemnych, budowę oświetlenia ulicznego a następnie wbudowanie nowej nawierzchni jezdni oraz chodników. Przebudowa i wymiana infrastruktury podziemnej ma na celu zminimalizowanie możliwości niezamierzonych uszkodzeń nawierzchni w okresach bezpośrednio po przebudowie. Cała przebudowa prowadzona będzie w granicach istniejącego pasa drogowego, przy zachowaniu istniejących parametrów ulic. Korekcie poddana zostanie niweleta poprzeczna i w niewielkim zakresie podłużna jezdni. Wzdłuż ulicy Lewartowskiego wybudowana zostanie nowa zatoka postojowa, a na odcinku ok. 100 m nowy odcinek kanalizacji deszczowej. Dla uzyskania właściwego odwodnienia ulic i chodników istniejący kanał deszczowy zostanie poddany zabezpieczeniu rękawem ściśle pasowanym, a jego zniszczone odcinki zostaną wymienione. Do wykonania przewidziane są nowe przykanaliki i wpusty deszczowe na wszystkich omawianych odcinkach ulic. W celu poprawy funkcjonalności i bezpieczeństwa ruchu ulice zostaną wyposażone w nowe oświetlenie drogowe. Po zakończeniu remontu ulice Lewartowskiego i Zajączka wpiszą się w jednolity pod względem funkcjonalno-estetyczny ciąg komunikacyjny łącznie z placem Teatralnym. Przewidywany zakres robót: roboty drogowe: - rozbiórka istniejącej nawierzchni bitumicznej o grub. 6÷17 cm - 6055 m2 - roboty ziemne (nasypy, wykopy) - 1855 m3 - ustawienie krawężników kamiennych - 832 m - wykonanie ścieku przykrawężnikowego z kostki kamiennej - 217 m2 - wykonanie podbudowy jezdni i chodników - 3483 m2 - nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych - 1532 m2 - nawierzchnie jezdni i chodników z elementów kamiennych - 2349 m2 odwodnienie: - demontaż uszkodzonych rurociągów ? 200÷800 - 156 m - montaż kanałów deszczowych ? 160÷315 - 230 m - renowacja kanałów deszczowych rękawem ściśle pasowanym ?500÷800 - 275 m oświetlenie uliczne: - budowa kanalizacji kablowej - 220 m - wykonanie linii kablowych - 647 m - montaż punktów oświetleniowych - 14 szt. - demontaż istniejących linii kablowych - 188 m sieć wodociągowa: - montaż rurociągów PE ? 40÷160 - 339 m - przyłącze energetyczne: - 70 m. Inwestycję podzielono na następujące Odcinki (w rozumieniu definicji występującej w klauzuli 1.1.5.6 Warunków Kontraktowych): Odcinek nr 1 - ul. Lewartowskiego Odcinek nr 2 - ul. Zajączka. W zakresie prac na danym Odcinku znajduje się wykonanie kompletu robót przypisanych do danego Odcinka (roboty drogowe, odwodnienie, oświetlenie, wycinka drzew, oznakowanie). W zakresie obowiązków Wykonawcy robót budowlanych znajduje się opracowanie Projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót łącznie z uzgodnieniami i zatwierdzeniem. Inżynier zobowiązany jest do współpracy z nadzorem i wykonawcami innych zadań realizowanych przez inwestorów obcych w rejonie objętym projektem w okresie związania umową. Inżynier będzie musiał współpracować z nadzorem i wykonawcami realizującymi roboty na rzecz: Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A., 00-537 Warszawa, ul. Krucza 6/14, Gazownia Wałbrzych, 58-300 Wałbrzych, ul. Kościuszki 3 - demontaż sieci gazowniczej. Planowany termin podpisania umowy z Wykonawcą robót budowlanych: marzec 2011 r. Termin zakończenia prac budowlanych nie później niż do : 31 października 2011r. W prowadzonym równocześnie do niniejszego postępowania przetargu nieograniczonym na wykonanie robót budowlanych termin wykonania zamówienia jest jednym z kryteriów oceny ofert. Z tego powodu na etapie publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu nie jest możliwe podanie dokładnej daty zakończenia nadzorowanych robót budowlanych, a jednie przedział czasowy, tj. od 31.08.2011r. do 31.10.2011r. Termin wykonania robót budowlanych rozpoczyna swój bieg od Daty Rozpoczęcia. Datę Rozpoczęcia wyznaczy Inżynier kontraktu w terminie nie dłuższym niż 30 dni od podpisania przez Zamawiającego i Wykonawcę robót budowlanych kontraktu. Data Rozpoczęcia zostanie wyznaczona Wykonawcy robót budowlanych z wyprzedzeniem nie mniejszym niż 7 dni. Wykonawca robót budowlanych udzieli Zamawiającemu rękojmi należytego wykonania oraz gwarancji jakości na okres 60 miesięcy od daty wydania Świadectwa Przejęcia dla całości robót. Przewidziany w Kontrakcie Okres Zgłaszania Wad wynosi 60 miesięcy od daty wydania Świadectwa Przejęcia dla całości robót Za normalne godziny pracy w dniach roboczych przyjęto: 6.00 - 22.00. Sposób rozliczenia inwestycji z Wykonawcą: ryczałtowo-obmiarowy. Wykonawca robót budowlanych wyłoniony zostanie w przetargu nieograniczonym przeprowadzonym zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dla Wykonawcy robót budowlanych jest dostępna na stronie internetowej www.zdik.walbrzych.pl oraz do wglądu w siedzibie Zamawiającego. W zakresie przedmiotu zamówienia znajduje się także przeprowadzenie przez Inżyniera sprawdzających pomiarów geodezyjnych oraz sprawdzających badań laboratoryjnych wykonanych przez zaakceptowane przez Zamawiającego, niezależne od Wykonawcy robót budowlanych, laboratorium drogowe w następującym zakresie: wytrzymałość na ściskanie dla stabilizacji (po 7 i 28 dniach) - minimum 2 badania dla każdego odcinka, wskaźnik zagęszczenia dla stabilizacji oraz podbudowy z betonu - 2 badania, badanie płytą VSS podbudowy z kruszywa łamanego (moduły odkształcenia - pierwotny i wtórny, ich stosunek), wytrzymałość na ściskanie betonów cementowych (po 7 i 28 dniach), badanie mieszanek mineralno-bitumicznych w zakresie: grubości wbudowanych warstw, stopnia zagęszczenia, zgodności składu z zatwierdzoną receptą - minimum 2 badania dla każdego odcinka. Inspektorem nadzoru nad robotami budowlanymi dotyczącymi sieci wodociągowej będzie przedstawiciel Wałbrzyskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o., którego obowiązkiem będzie współpraca z Inżynierem na wszelkich polach realizacji zamówienia
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715400005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 70 miesięcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdik.walbrzych.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach