Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu w ramach projektu „Łódzki Tramwaj Metropolitalny: etap Pabianice - Ksawerów” - zamówienie uzupełniające

Gmina Miejska Pabianice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Pabianic Grzegorza Mackiewicza ogłasza przetarg

  • Adres: 95-200 Pabianice, Zamkowa 16
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-11-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Pabianice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Pabianic Grzegorza Mackiewicza
    Zamkowa 16
    95-200 Pabianice, woj. łódzkie
    REGON: 472057715
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.um.pabianice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu w ramach projektu „Łódzki Tramwaj Metropolitalny: etap Pabianice - Ksawerów” - zamówienie uzupełniające
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla projektu:„Łódzki Tramwaj Metropolitalny: etap Pabianice – Ksawerów” Nr Umowy o dofinansowanie projektu: UDA - RPLD.03.01.02-10-0004/17 (zwany również dalej ŁTM)Wymieniony powyżej projekt, zwany dalej Projektem objęty jest dofinansowaniem z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, zwanym dalej RPO WŁ na lata 2014-2020 oraz dofinansowaniem ze środków budżetu państwa. W związku z tym umowy na roboty budowlane, dostawy lub usługi muszą być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi wytycznymi i procedurami wdrażania RPO WŁ na lata 2014-2020, z wszystkimi odpowiednimi wymaganiami oraz warunkami umowy o dofinansowanie projektu.Wykonawca będzie pełnić funkcję Inżyniera zgodnie z rolą, jaką przypisano Inżynierowi w Warunkach Ogólnych Kontraktu: „Warunki Kontraktowe dla Urządzeń oraz Projektowania i Budowy dla urządzeń elektrycznych i mechanicznych oraz robót inżynieryjnych i budowlanych projektowanych przez wykonawcę (4 wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 wraz z erratą (tłumaczenie 1. wydania 1999)), względnie z nową wersją tłumaczenia tych warunków, opublikowanymi przez Międzynarodową Federację Inżynierów Konsultantów i zmieniającymi je Warunkami Szczególnymi (dla kontraktu z wykonawcą projektowania i robót, dla którego przewidziano zastosowanie Warunków Ogólnych FIDIC, to jest dla projektu ŁTM), jak również pełnić będzie funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z przepisami polskiego prawa i postanowieniami odpowiednich pozwoleń na prowadzenie robót, a także wspierać Zamawiającego we wszystkich czynnościach związanych z realizacją każdego z Projektów.Usługa obejmuje w szczególności:• nadzór nad zgodnością postępu realizacji projektów z harmonogramem rzeczowo-finansowym projektów oraz umów oraz podejmowanie działań w celu dotrzymania terminu realizacji każdego etapu w przypadku wystąpienia ewentualnego opóźnienia w stosunku do harmonogramu realizacji;• comiesięczne analizy zaawansowania rzeczowego i finansowego wykonanych robót w stosunku do całości zakresu budowy (w zależności od potrzeb);• monitoring postępu robót budowlanych, przygotowanie i przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu dokumentów służących do rozliczenia inwestycji (zestawienie kosztów i powiązanych z nim harmonogramów rzeczowo-finansowych robót);• rozliczanie dotacji – przygotowywanie danych do wniosków o płatność w funkcji sprawozdawczej i sprawozdawczo-finansowej;• przygotowywanie na potrzeby realizacji projektów zestawień dotyczących dofinansowania;• organizowanie i udział w naradach dotyczących realizacji projektu;• weryfikację dokumentacji dotyczącej projektów, w szczególności dotyczącej rozliczania inwestycji w terminie umożliwiającym korektę ewentualnych nieprawidłowości;• nadzorowanie faktycznego i prawidłowego poniesienia wydatków oraz ich kwalifikowalności, sprawdzanie czy dane zawarte na dowodach księgowych są zgodne z zawartą umową z Instytucją Zarządzającą, wykonawcą zadania i harmonogramem rzeczowo-finansowym;• pisemne przygotowywanie wniosków do Instytucji Zarządzającej o wyrażenie zgody na wprowadzenie w projekcie zmian inicjowanych przez Zamawiającego lub inicjowanych przez Wykonawcę i zaakceptowanych przez Zamawiającego;• koordynację wypełniania przez Zamawiającego obowiązku informowania opinii publicznej o współfinansowaniu realizacji projektów przez Unię Europejską;• bieżący nadzór nad dokumentacją projektów, a w szczególności:o weryfikację poprawności i wewnętrznej zgodności dokumentów związanychz realizacją projektów,o proponowanie rozwiązań w razie stwierdzenia braków lub błędów,o czynny udział we wdrożeniu rozwiązań prowadzących do usunięcia braków lub korekty błędów;• zapewnienie czynnego udziału podczas kontroli projektów, w tym kontroli przeprowadzanej przez Instytucję Zarządzającą RPO WŁ po zakończeniu projektu oraz innych kontrolach;• monitoring wskaźników produktu i rezultatu, w tym weryfikację osiągniętych wartości na koniec realizacji projektu;• koordynację wypełniania innych obowiązków określonych w Umowie o dofinansowanie przedmiotowego projektu oraz aneksach do umowy w przypadku ich sporządzenia;• przygotowanie dokumentów niezbędnych do złożenia przez Beneficjenta wniosku o aneks do umowy o dofinansowanie projektu, w przypadku wystąpienia konieczności jego sporządzenia;• realizacja sprawozdawczości finansowej i merytorycznej;• występowanie w imieniu Zamawiającego przed organami administracji (w tym kontrolnymi) w zakresie przedmiotowym związanym z prowadzoną inwestycją oraz przygotowywanie wszelkich wymaganych przez te instytucje dokumentów i materiałów;• współpraca z komórkami merytorycznymi Zamawiającego w zakresie realizacji innych zadań związanych z projektami;• prowadzenie dokumentacji Wniosku i jego archiwizacja zgodnie z wytycznymi Instytucji Zarządzającej;• kontakty z Instytucją Zarządzającą;• kontrolę przestrzegania przez wykonawców wszystkich uzgodnień i wymagań wynikających z zapisów umowy, przepisów prawa i bieżących ustaleń;• nadzorowanie przygotowania i kompletowania dokumentów wymaganych obowiązującą ustawą Prawo budowlane, niezbędnych podczas realizacji budowy;• koordynację wykonania robót projektowych i budowlanych;• nadzorowanie i weryfikację prac koncepcyjnych i projektowych wszystkich branż, w tym weryfikację, sprawdzanie kompletności i poprawności rozwiązań (technicznych i projektowych) przedstawionych przez wykonawców w związku z realizacją inwestycji oraz sprawdzenie koordynacji międzybranżowej, a także sprawdzanie pod kątem zgodności z wytycznymi przekazanymi przez Zamawiającego oraz obowiązującymi przepisami prawa;• sprawdzenie i weryfikację projektów: budowlanego, wykonawczego, roboczych, warsztatowych, powykonawczych i innych niezbędnych dokumentów - w trakcie wykonywania inwestycji - pod kątem ich zgodności z programem funkcjonalno-użytkowym, zapisami umowy, przepisami prawa i zasadami wiedzy technicznej, normami, możliwością uzyskania pozwolenia na użytkowanie;• nadzorowanie usuwania stwierdzonych wad i usterek;• prowadzenie i przechowywanie korespondencji i dokumentacji w związku z realizowaną inwestycją, w tym: akceptacji materiałów przeznaczonych do wbudowania, aprobat technicznych, deklaracji zgodności, atestów, protokołów badań, protokołów pomiarów i innych oraz weryfikacja ich autentyczności;• przeprowadzanie odbiorów robót, zarówno częściowych i końcowych, uczestnictwo w próbnych rozruchach i próbach, potwierdzanie poprawności działania systemów i urządzeń;• nadzór nad przygotowaniem i kompletowaniem dokumentów niezbędnych do dokonania zgłoszenia o zakończeniu robót budowlanych bądź uzyskania decyzji na użytkowanie we właściwym organie nadzoru budowlanego;• kontrolowanie kompletności i przekazanie Zamawiającemu uzyskanych od wykonawców dokumentacji powykonawczych, w tym dokumentów gwarancyjnych dla wykonanych robót;• wnioskowanie oraz egzekwowanie od wykonawców należnych odszkodowań lub kar umownych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania albo nieterminowego wykonania zobowiązań umownych;• kontrola i aprobata dokumentów roszczeniowych wykonawców robót, aprobowanie wydłużenia czasu trwania kontraktu oraz zwiększenie ceny kontraktowej po uzyskaniu zgody Zamawiającego;• wykonywanie wszystkich innych czynności, które zostaną uznane za niezbędne dla prawidłowej realizacji inwestycji;• zarządzanie oraz kontrolę nad realizacją robót w ramach poszczególnych umów na roboty, do daty wystawienia ostatniego Ostatecznego Świadectwa Płatności, Świadectwa Wykonania lub ostatniego protokołu odbioru robót, dostaw lub usług,• świadczenie usługi nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych oraz udział w przeglądach gwarancyjnych i nadzorowania ewentualnych usterek/wad stwierdzonych w przeglądach gwarancyjnych w ramach każdej umowy,• wypełnianie obowiązków sprawozdawczych wynikających z procedur Unii Europejskiej i współpraca w tym zakresie z Zamawiającym,• wypełnianie obowiązków wynikających z procedur zawartych w obowiązujących wymaganiach i wytycznych dotyczących inwestycji współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz procedurami beneficjenta Projektów dla RPO WŁ2014-2020,• sprawowania nadzoru nad pracami projektowymi i robotami w zakresie robót dodatkowych, zamiennych oraz zmian umów i zamówień podobnych, niezbędnych do wykonania robót podstawowych w ramach umów, wynikłymi w trakcie realizacji Projektów - udzielonego na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych,• stałe monitorowanie, prowadzenie i rozstrzyganie spraw związanych z właściwym wykonaniem Umów przez Wykonawców, dokumentów Wykonawców i robót budowlanych na styku ewentualnie sąsiadujących Kontraktów.Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.), ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1360) i ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1843 z późn. zm.).Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu będzie realizowane w następujących etapach:• Etap realizacji projektu - okres projektowania i wykonywania robót, dostaw i usług w toku realizacji umów (termin obejmuje również okresy zimowe)• Etap po zakończeniu realizacji projektu - okres przeglądów i rozliczenia umów do wystawienia Świadectwa Wykonania lub ostatniego protokołu odbioru robót, dostaw lub usług lub upływu terminu określonego w umowie z Inżynierem
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach