Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji inwestycji pn. Rozbudowa i przebudowa odcinka drogi powiatowej Nr 2110N ul. Stanisława Moniuszki w Elblągu

Gmina - Miasto Elbląg ogłasza przetarg

  • Adres: 82-300 Elbląg, ul. Łączności 1
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 55 235 35 36, 55 239 31 25 , fax. 55 239 33 34
  • Data zamieszczenia: 2014-11-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina - Miasto Elbląg
    ul. Łączności 1 1
    82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 55 235 35 36, 55 239 31 25, fax. 55 239 33 34
    REGON: 17074771500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umelblag.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji inwestycji pn. Rozbudowa i przebudowa odcinka drogi powiatowej Nr 2110N ul. Stanisława Moniuszki w Elblągu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji inwestycji pn. Rozbudowa i przebudowa odcinka drogi powiatowej Nr 2110N ul. Stanisława Moniuszki w Elblągu Przedmiot główny: CPV: 71.24.70.00 - 1 Nazewnictwo wg CPV: Nadzór nad robotami budowlanymi Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji inwestycji pn. Rozbudowa i przebudowa odcinka drogi powiatowej Nr 2110N ul. Stanisława Moniuszki w Elblągu, tj. zarządzaniu i nadzorze nad realizacją inwestycji, który obejmuje m.in.: - przebudowę i rozbudowę jezdni ze skrzyżowaniami, - przebudowę, budowę i rozbudowę: chodników, zjazdów, ścieżki rowerowej, - przebudowę i budowę: oświetlenia ulicznego, sieci wod.-kan., torowiska, sieci trakcyjnej, kanałów teletechnicznych, - usunięcie kolizji infrastruktury technicznej w tym m.in. wod.-kan. c.o., gaz, sieć teletechniczna - światłowodowa, sieci energetyczna. 2. Inwestycja będzie realizowana w oparciu o kompleksową dokumentację projektową i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych pn. Rozbudowa i przebudowa odcinka drogi powiatowej Nr 2110N ul. Stanisława Moniuszki opracowaną przez firmę ZNAK Gdańsk Sp. z o.o. ul. Potęgowska 12 lok. 66 80-174 Gdańsk. Wykaz dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych stanowi ZAŁĄCZNIK NR 7 do SIWZ. Dokumentacja projektowa oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych dostępne są pod linkiem: http://www.umelblag.pl/urzad_m/wydzialy/wzp_pliki/dok89.zip 3. Realizacja inwestycji zakłada wykonanie m.in.: - przebudowy drogi klasy L1/2 długość około: 0,660 km - chodników - ścieżki rowerowej - sieci elektroenergetycznej - usunięcia kolizji (m.in. sieci c.o., gaz, wod.-kan, sieć energetyczna, teletechniczna, światłowodowa) - oświetlenia - sieci kanalizacji deszczowej - sieci wodociągowej - przebudowy sieci trakcyjnej - przebudowy torowiska - zagospodarowania terenów zielonych: wycinkę i sadzenie drzew i krzewów. 4. Zakres zamówienia obejmuje: a) Zarządzanie, kierowanie i pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu w trakcie realizacji przedsięwzięcia budowlanego. b) Prowadzenie rozliczeń bieżących (w trakcie trwania inwestycji). c) Rozliczenie inwestycji i przygotowanie przekazania środków trwałych. d) Obsługa okresu gwarancyjnego wykonanych robót z tytułu gwarancji jakości i rękojmi. e) Wykonanie analizy dokumentacji projektowej wraz ze szczegółowymi specyfikacjami technicznymi, przedmiarami, na podstawie której realizowane będzie inwestycja i sporządzenie raportu z tej analizy wraz z podaniem wniosków w zakresie ewentualnej korekty oraz wyegzekwowanie naniesienia przez projektanta niezbędnych zmian do dokumentacji projektowej, przedmiarów robót i specyfikacji technicznych. f) Wykonanie podziału przedmiarów i kosztorysów robót wszystkich branż w podziale na dwa etapy tj.: - I Etap obejmujący odcinek od km 0+000,00 do km 0+130,00 wraz z zjazdem w km 0+383,40 w takim zakresie aby umożliwić funkcjonowanie drogi i urządzeń drogi (w tym oświetlenia) od km 0+130,00 do km 0 +657,00 po wykonaniu tylko I Etapu a bez wykonania II Etapu. - II Etap obejmujący odcinek od km 0+130,00 do km 0 +657,00 g) Uczestnictwo w postępowaniu przetargowym na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych w szczególności poprzez przygotowanie wyjaśnień wykonawcom robót, weryfikację ofert wykonawców na roboty budowlane. h) Przygotowanie procesu inwestycyjnego: Wykonawca (Inżynier) będzie uczestniczył w przygotowaniu procesu inwestycyjnego. 5. Informacje, w oparciu o które realizowana będzie usługa, stanowiąca przedmiot zamówienia: a) Wykonawca (Inżynier) zapewni obsługę nadzoru autorskiego przez projektanta - autora dokumentacji projektowej, zgodnie z wymogami polskiego Prawa budowlanego i zgodnie z zapisami umowy na wykonanie tej dokumentacji projektowej, spisanej pomiędzy Zamawiającym a firmą ZNAK Gdańsk Sp. z o.o. ul. Potęgowska 12 lok. 66 80-174 Gdańsk, uwzględniając następujące informacje: - pobyty wykonawcy dokumentacji odbywać się będą na wezwanie Wykonawcy (Inżyniera), - koszt nadzoru autorskiego będzie kosztem Wykonawcy (Inżyniera). b) Zamawiający zawarł umowę z Projektantem na wykonanie dokumentacji projektowej, w której zobowiązuje się na pełnienie nadzoru autorskiego. Zgodnie z tą umową założono 20 pobytów zespołu projektantów na budowie w oparciu o cenę jednego pobytu w kwocie 100 zł netto. c) Wykonawca (Inżynier) musi zapewnić nadzór ze strony przedstawicieli firm branżowych nad usuwaniem kolizji z siecią światłowodową (HAWE Telekom i PIONIER) i teletechniczną zgodnie z branżowymi warunkami technicznymi. d) Wykonawca (Inżynier) musi zapewnić stały nadzór archeologiczny nad całą inwestycją, w trakcie prowadzenia prac ziemnych, uzyskać pozwolenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, najpóźniej w dniu przekazania terenu budowy wykonawcy robót budowlanych, zgodnie z art. 36, ust 1, pkt 5 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. nr 162, 162, poz. 1568 z późn. zm.) zgodnie z warunkiem Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Olsztynie w piśmie nr L.dz.ZN.I.5183.333.2014.mg z dnia 11.08.2014 r. Ww. pismo stanowi ZAŁĄCZNIK NR 8 do SIWZ. e) Wszelkie projekty organizacji ruchu na czas realizacji inwestycji muszą zostać zatwierdzone przez organ zarządzający ruchem drogowym, którego funkcje w imieniu Prezydenta Miasta Elbląga realizuje Departament Rozwoju, Inwestycji i Dróg UM w Elblągu. f) Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie 10.06.2014r. wydał Decyzję nr WSTE.4210.9.2014.KS.4 umarzającą postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia pn. Rozbudowa i przebudowa odcinka drogi powiatowej Nr 2110N ul. Stanisława Moniuszki w Elblągu. g) Zamawiający 23.09.2014 r. złożył do właściwego organu wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla zadania pn.: Rozbudowa i przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 2110N ul. Stanisława Moniuszki w Elblągu. h) Inwestycja realizowana będzie etapami - odcinkami, z maksymalnym zachowaniem ruchu drogowego. i) W dokumentacji projektowej inwestycji uwzględniony jest dodatkowy zakres robót związany z przebudową odcinka sieci wodociągowej ?300 i modernizacji kanału deszczowego przy użyciu rękawa w ul. Stanisława Moniuszki, prace te wykona w IV kwartale 2014 r. Elbląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Elblągu. j) Zadanie o którym mowa w § 1 ust.1 wzoru umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ wykonywane jest m.in. dla wykonania dogodnego dojazdu do budowanego Centrum Rekreacji Wodnej przy ul. Stanisława Moniuszki w Elblągu. 6. Zamawiający informuje, że I Etap zadania obejmujący odcinek od km 0+000,00 do km 0+130,00 wraz z zjazdem w km 0+383,40 o którym mowa w § 1 ust. 1. wzoru umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ, Zamawiający będzie realizował ze środków własnych Gminy Miasta Elbląg, natomiast II Etap zadania obejmujący odcinek od km 0+130,00 do km 0+657,00 Zamawiający będzie realizował z pozyskanych środków zewnętrznych. 7. Obowiązki Wykonawcy (Inżyniera): 7.1. Wykonawca (Inżynier) jest zobowiązany do zorganizowania i prowadzenia Biura Inżyniera Kontraktu. Inżynier Kontraktu musi dysponować Zespołem Inżyniera Kontraktu składającego się co najmniej z: a) Inżyniera Kontraktu - Kierownika Zespołu/Inspektora nadzoru branży drogowej posiadającego wymagane uprawnienia budowlane, b) Inspektor nadzoru branży torowej, c) Inspektor nadzoru branży wod. - kan., d) Inspektor nadzoru branży c.o., e) Inspektor nadzoru branży gazowej, f) Inspektor nadzoru branży elektroenergetycznej, g) Inspektor nadzoru robót sieci trakcyjnej, h) Inspektor nadzoru branży teletechnicznej, i) Inspektor nadzoru ds. zieleni. 7.2. Analiza, weryfikacja i ocena kompletności dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt III. ppkt 2. SIWZ, w tym m.in.: a) Sprawdzenie kompletności i zawartości merytorycznej projektów budowlano - wykonawczych, przedmiarów, kosztorysów inwestorskich oraz szczegółowych specyfikacji technicznych w zakresie spójności w/w elementów oraz kompletności z punktu widzenia celu któremu mają służyć. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w tym zakresie Wykonawca (Inżynier) wyegzekwuje od projektanta naniesienie poprawek w ramach nadzoru autorskiego. b) Analiza zakresu robót ujętych w dokumentacji projektowej i wyszczególnionych w przedmiarach i kosztorysach inwestorskich pod kątem możliwości wystąpienia robót koniecznych/dodatkowych w trakcie realizacji inwestycji. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w ujętym w dokumentacji niezbędnym zakresie robót lub jego niespójności z przedmiarami, kosztorysem ofertowym Wykonawca (Inżynier) wyegzekwuje od projektanta naniesienie poprawek w ramach nadzoru autorskiego. c) Sprawdzenie kompletności uzyskanych uzgodnień firm branżowych, opinii i zezwoleń właściwych organów i instytucji wynikających z warunków technicznych firm branżowych oraz obowiązujących przepisów. W przypadku stwierdzenia niekompletnych lub nieaktualnych uzgodnień, opinii, pozwoleń Wykonawca (Inżynier) zobowiązany jest do uzyskania brakujących lub uaktualnienia przedmiotowych uzgodnień, opinii, pozwoleń we własnym zakresie. d) Sprawdzenie kompletności zawartości merytorycznej projektów budowlano - wykonawczych, przedmiarów i kosztorysów inwestorskich oraz szczegółowych specyfikacji technicznych w zakresie spełnienia wymagań i warunków określonych w zezwoleniach właściwych organów i instytucji, uzgodnieniach firm branżowych wynikających z warunków technicznych. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w tym zakresie Wykonawca (Inżynier) wyegzekwuje od projektanta naniesienie poprawek w ramach nadzoru autorskiego. e) Analiza, weryfikacja i ocena kompletności dokumentacji projektowej musi być wykonana przez osobę z wymaganymi uprawnieniami budowlanymi niezależną od autora projektu. oraz przekazanie raportu zawierającego wnioski i uwagi z oceny dokumentacji projektowej w zakresie potrzeb ewentualnych korekt w terminie 14 dni od otrzymania dokumentacji od Zamawiającego. Analizę dokumentacji wykonać ma zespół Inżyniera Kontraktu tj. poszczególni Inspektorzy dla danej branży. 7.3. Wykonanie w terminie 14 dni od otrzymania dokumentacji od Zamawiającego podziału przedmiarów i kosztorysów robót wszystkich branż w podziale na dwa etapy tj. - I Etap obejmujący odcinek od km 0+000,00 do km 0+130,00 wraz z zjazdem w km 0+383,40, - II Etap obejmujący odcinek od km 0+130,00 do km 0+657,00. 7.4. Wykonawca (Inżynier) musi zapewnić nadzór ze strony przedstawicieli firm branżowych nad usuwaniem kolizji z siecią światłowodową (HAWE Telekom i PIONIER) i teletechniczną zgodnie z branżowymi warunkami technicznymi oraz pokryć koszty z tym związane. 7.5. Wykonawca (Inżynier) musi zapewnić stały nadzór archeologiczny nad całą inwestycją, pokryć koszty z tym związane, w trakcie prowadzenia prac ziemnych, uzyskać pozwolenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, najpóźniej w dniu przekazania terenu budowy wykonawcy robót budowlanych, zgodnie z art. 36, ust 1, pkt 5 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. nr 162, 162, poz. 1568 z późn. zm.). 7.6. Biuro Inżyniera Kontraktu musi być zlokalizowane w Elblągu. Biuro Inżyniera Kontraktu musi być odpowiednio przystosowane do prowadzenia narad budowy, a więc być wyposażone w salę, w sprzęt biurowy oraz inne niezbędne narzędzia zapewniające przeprowadzenie narad w sposób optymalny. 7.7. Wykonawca (Inżynier) zobowiązuje się do przedstawienia do 10 dni od daty zawarcia przedmiotowej umowy jako załącznik polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej z tytułu skutków działalności Wykonawcy (Inżyniera). 7.8. Zamawiający mocą podpisanej umowy z Wykonawcą (Inżynierem) przekaże odpowiedzialność do bezpośredniego monitorowania i nadzorowania realizacji robót w zakresie określonym dokumentacją projektową, warunkami umownymi, obowiązujących przepisów oraz procedurą obowiązującą przy realizacji inwestycji dofinansowywanych z środków zewnętrznych w tym m.in. z Unii Europejskiej. 7.9. Wykonawca (Inżynier) w porozumieniu z Zarządem Komunikacji Miejskiej w Elblągu Sp. z o.o. musi uzgodnić zmiany w funkcjonowaniu publicznej komunikacji zbiorowej w okresach zmiany organizacji ruchu. 7.10. Wykonawca (Inżynier) musi skoordynować realizację Rozbudowy i przebudowy odcinka drogi powiatowej Nr 2110N ul. Stanisława Moniuszki z budową Centrum Rekreacji Wodnej przy ul. Stanisława Moniuszki w Elblągu i prowadzić przebudowę z rozbudową ul. Moniuszki tak, aby był stały dojazd do budowanego Centrum Rekreacji Wodnej przy ul. Stanisława Moniuszki w Elblągu przynajmniej jednym zjazdem uzgodnionym z kierownikiem budowy Centrum Rekreacji Wodnej przy ul. Stanisława Moniuszki. 7.11. Wykonawca (Inżynier) będzie administrował kontraktem na roboty budowlane w imieniu własnym, na rachunek Zamawiającego, tj. Gminy Miasto Elbląg. 7.12. Wykonawca (Inżynier) będzie ściśle współpracował z komórką ds. rozliczeń wskazaną przez Zamawiającego i dostarczał wszystkie niezbędne, żądane dokumenty i informacje, dotyczące rozliczeń. 7.13. Wykonawca (Inżynier) w ramach swojego budżetu uwzględni koszty osobowe, koszty nadzoru autorskiego, koszty prowadzenia biura, zakwaterowania dla członków zespołu, koszty delegacji i inne koszty konieczne do prawidłowego działania zespołu Inżyniera Kontraktu. 7.14. Wykonawca (Inżynier) musi posiadać zdolności osobowe i techniczne do realizacji postanowień umowy w tym między innymi do rozliczania kosztów realizowanych robót oraz dokonanych płatności, gwarancji, ubezpieczeń. 7.15. Przekazanie wykonawcy robót terenu budowy oraz zarejestrowanie Dziennika Budowy. 7.16. Wykonawca (Inżynier) będzie zarządzał i nadzorował realizację inwestycji w przedstawionym zakresie. Będzie niezależny, aczkolwiek w zakresie wszystkich swoich zadań i obowiązków wyszczególnionych wyżej będzie podlegał Zamawiającemu. Wykonawca (Inżynier) za realizację swoich zadań odpowiedzialny będzie bezpośrednio przed Zamawiającym. 7.17. Wykonawca (Inżynier) - jako podmiot - dysponować musi kadrą wysokokwalifikowanych specjalistów, którymi kierować będzie bezpośrednio Inżynier Kontraktu. Wewnętrzny regulamin zespołu określi Inżynier Kontraktu. Zamawiający zatwierdzać będzie wszelkie raporty i oceny przygotowane przez Wykonawcę (Inżyniera). Ponadto Wykonawca (Inżynier) konsultować będzie istotne z punktu widzenia realizacji przedsięwzięcia decyzje z wydelegowanymi w danej branży członkami Zamawiającego, jeżeli wymagać tego będzie waga problemu - z całym zespołem Zamawiającego na nadzwyczajnych zebraniach/radach budowy. 7.18. Wykonawca (Inżynier) nie ma prawa zaciągać w imieniu Zamawiającego żadnych zobowiązań finansowych, w szczególności w stosunku do wykonawcy robót, autorów dokumentacji projektowej (z wyłączeniem zapewnienia obsługi nadzoru autorskiego projektanta, stanowiącej koszt Wykonawcy (Inżyniera)) oraz innych uczestników procesu inwestycyjnego bez zgody Zamawiającego. 7.19. W przypadku zmiany przez Zamawiającego zakresu robót przewidzianych do realizacji inwestycji, o którym mowa w § 1 ust.1 wzoru umowy, Wykonawca (Inżynier) w ramach obsługi nadzoru autorskiego podejmie działania i doprowadzi na swój koszt do stosownego skorygowania projektu wykonawczego, przedmiarów i kosztorysu inwestorskiego. 7.20. W przypadku zgłoszenia robót koniecznych/dodatkowych lub zamiennych, Wykonawca (Inżynier) będzie potwierdzał ich zasadność, zgodność ze stanem faktycznym oraz opiniował konieczność ich wykonania i oceniał złożony przez wykonawcę robót budowlanych realizującego inwestycję protokół wykonania tych robót. Procedurę, terminy oceny materiałów przekazanych przez wykonawcę robót oraz sposób postępowania Wykonawcy (Inżyniera) określa załącznik nr 3 do wzoru umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ. 7.21. Przeanalizowanie i ocena realizacji zadania inwestycyjnego pod kątem jego podziału na odcinki (etapy) zaproponowane przez Zamawiającego i wykonawcę robót budowlanych w harmonogramie z zarekomendowaniem wprowadzenia zmian w ich kolejności tak aby: a) zapewnić stały dojazd do budowanego Centrum Rekreacji Wodnej przy ul. Stanisława Moniuszki w Elblągu przynajmniej jednym zjazdem uzgodnionym z kierownikiem budowy Centrum Rekreacji Wodnej przy ul. Stanisława Moniuszki, b) zminimalizować utrudnienia w ruchu drogowym, c) zminimalizowania utrudnień w dostępie, d) uwzględnione zostały konieczne przerwy w robotach w okresie zimowym wraz z zabezpieczeniem placu budowy, e) umożliwić funkcjonowanie drogi i urządzeń drogi ( w tym oświetlenia) od km 0+130,00 do km 0 +657,00 po wykonaniu tylko I Etapu a bez wykonania II Etapu. 7.22. Bieżące sprawdzenie dopełnienia przez wykonawcę robót wszelkich wymogów formalno - prawnych, wynikających z warunków umowy na wykonanie robót oraz ze SIWZ zamówienia publicznego na te roboty (m.in. zapewnienie kadry posiadającej wymagane kwalifikacje). 7.23. Zapewnienie codziennej dyspozycyjności wszystkich inspektorów nadzoru w Zespole Inżyniera Kontraktu na terenie budowy w tym Inżyniera Kontraktu i stawianie się na terenie budowy lub w siedzibie Zamawiającego przy ul. Czerwonego Krzyża 2 w Elblągu w terminie wskazanym w ofercie, licząc od telefonicznego wezwania przez Zamawiającego potwierdzonego e-mailem lub faksem. Maksymalny, dopuszczalny przez Zamawiającego czas to 24 godziny. 7.24. Współpraca z firmami branżowymi, które mają swoje urządzenia w obszarze inwestycji i będą siłami własnymi realizować ich remonty lub wymieniać w trakcie realizacji inwestycji oraz z właścicielami sąsiadujących posesji. 7.25. Współpraca z firmami zewnętrznymi, które zgłoszą zamiar realizacji robót budowlanych w obszarze inwestycji, uzgadnianie warunków wykonania tych robót oraz ich koordynacja z robotami budowlanymi w ramach realizacji inwestycji. W przypadkach gdy w uzgodnieniu z wykonawcą robót budowlanych realizującym inwestycję konieczne będzie przekazanie firmie zewnętrznej fragmentu terenu budowy Wykonawca (Inżynier) będzie odpowiedzialny za ustalenie w uzgodnieniu z Zamawiającym i wykonawcą robót sposobu postępowania w tym zakresie, w tym określenie zasad, warunków, terminów oraz innych wytycznych związanych z przejęciem/oddaniem terenu budowy przez firmę zewnętrzną i ponownym przekazaniem go dla wykonawcy robót realizującemu inwestycję. 7.26. Udzielanie regularnych konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu. 7.27. Powiadamianie o rozpoczęciu robót firm branżowych, które mają swoje urządzenia w obszarze inwestycji. 7.28. Przedstawienie Zamawiającemu do akceptacji, w terminie 10 dni od podpisania umowy, wzorów wszystkich dokumentów mających być w użyciu w trakcie realizacji inwestycji. 7.29. Prowadzenie nadzoru inwestorskiego we wszystkich aspektach zgodnie z Ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.). 7.30. Organizowanie rad budowy, nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. 7.31. Prowadzenie wszelkiej korespondencji, związanej z realizacją inwestycji, w tym przygotowywanie propozycji odpowiedzi na pisma i przedstawianie Zamawiającemu do podpisu. 7.32. Opiniowanie i akceptowanie sporządzonych przez wykonawcę robót projektów tymczasowej organizacji ruchu i przekładanie ich właściwym organom do zatwierdzenia. 7.33. Wykonawca (Inżynier) ponosi odpowiedzialność za kompletność, poprawność oraz zgodność z obowiązującymi przepisami prawnymi (ustawa Prawo Budowlane) przedkładanych do PINB i innych organów dokumentów zarówno przed rozpoczęciem, w trakcie oraz po zakończeniu realizacji inwestycji. 7.34. Kontrola i aprobata dokumentów roszczeniowych wykonawcy robót, opiniowanie i aprobowanie wydłużenia czasu trwania umowy na realizacje inwestycji oraz zwiększenia kwoty umownej na realizacje robót po uzyskaniu zgody Zamawiającego. 7.35. Wykonawca (Inżynier) zobowiązany jest do wyegzekwowania od wykonawcy robót harmonogramu robót oraz do przedłożenia harmonogramu wraz ze swoją opinią Zamawiającemu w ciągu 7 dni od otrzymania harmonogramu od wykonawcy robót. 7.36. Bieżąca kontrola i monitorowanie postępów w realizacji inwestycji zgodnie ze zweryfikowaną dokumentacją projektową oraz zatwierdzonymi harmonogramami. Zidentyfikowanie ewentualnych potencjalnych obszarów problemów oraz zarekomendowanie odpowiednich środków zaradczych. Wykonawca (Inżynier) będzie odpowiedzialny za sprawdzenie i uaktualnienie harmonogramów finansowego i rzeczowego całej inwestycji, jak również kontrolowanie przepływów finansowych zgodnie z harmonogramem robót. 7.37. Wykonawca (Inżynier) musi składać w okresach miesięcznych sprawozdania/raporty z przebiegu realizacji zadania, począwszy od kolejnego miesiąca kalendarzowego po podpisaniu umowy. Raporty te muszą zawierać co najmniej informacje w zakresie: a) aktualnie wykonywanych robót budowlanych (z podaniem szczegółowej ich lokalizacji), b) zaawansowania potencjału wykonawcy robót przy realizacji prowadzonych robót i oceny tego zaawansowania przez Wykonawcę (Inżyniera) w odniesieniu możliwości realizowania robót i jego wpływu na termin zakończenia tych robót wg obowiązującego harmonogramu; Wykonawca (Inżynier) przedstawi wnioski oraz zarekomenduje podjęcie ewentualnych stosownych działań w celu przyspieszenia robót, które podejmie po uzgodnieniu z Zamawiającym, c) wskazanie nieprawidłowości w zakresie zabezpieczenia terenu budowy przez wykonawcę robót, utrzymaniu i funkcjonowaniu tymczasowej organizacji ruchu, zagrożeniach bezpieczeństwa uczestników ruchu, zabezpieczenia funkcjonowania dopuszczonych zgodnie z zatwierdzonymi projektami organizacji ruchu ulic i ciągów pieszych w tym utrudnienia i prawidłowości dojść do posesji i budynków przyległych i innych nieprawidłowościach (takich jak m.in. brak oświetlenia, zanieczyszczenia, porządek w obrębie terenu budowy w miejscach udostępnionych do ruchu pieszego i kołowego, zniszczenia lub uszkodzenie mienia lub zanieczyszczenia lub utrudnienia w komunikacji na terenach sąsiednich wynikające z prowadzonych prac w ramach inwestycji), d) wskazanie wniosków i informacji o podjętych działaniach przez Wykonawcę (Inżyniera Kontraktu) w celu usunięcia wskazanych nieprawidłowości, e) wskazanie informacji o powstałych awariach i działaniach w celu ich usunięcia, f) inne istotne informacje mające wpływ na realizację inwestycji: Forma i szczegółowy zakres sporządzania i przekazywania raportu wymaga uzgodnienia z Zamawiającym. 7.38. Informowanie na piśmie Zamawiającego o wszystkich faktach mających znaczenie dla realizacji inwestycji, a zwłaszcza o wszystkich zagrożeniach terminu zakończenia robót. Przy opóźnieniu w postępie robót powyżej 10% Wykonawca (Inżynier) zażąda przedstawienia od wykonawcy robót programu naprawy opóźnień, który przedstawi na kolejnej radzie budowy. Przy opóźnieniach powyżej 20% wykonawca robót będzie zobowiązany uaktualnić harmonogram z niezmienionym terminem umownego zakończenia robót. 7.39. Przygotowanie dokumentacji do ewentualnego arbitrażu. 7.40. Kontrola i dopilnowanie, aby wszystkie osoby zatrudnione przez wykonawcę robót budowlanych posiadały kwalifikacje oraz uprawnienia do prowadzenia prac budowlanych. 7.41. Wykonawca (Inżynier) ma obowiązek sprawdzić i potwierdzić ważność ubezpieczeń osób zatrudnionych przez wykonawcę robót. 7.42. Kontrola i dopilnowanie, aby wszystkie używane urządzenia i materiały dostarczone i stosowane przez wykonawców robót posiadały stosowne świadectwa i certyfikaty wymagane przepisami, dokumentacją projektową i w szczegółowych specyfikacjach technicznych. Wykonawca (Inżynier) potwierdza, że wszystkie środki pozostają na terenie budowy aż do momentu upoważnienia do ich zwolnienia. 7.43. Sporządzenie wszelkich niezbędnych Zamawiającemu sprawozdań i rozliczeń w trakcie i po wykonaniu zadania. 7.44. Wykonawca (Inżynier) jest odpowiedzialny za przedkładanie Zamawiającemu wszystkich raportów, oświadczeń i zapytań dostarczonych przez wykonawcę robót budowlanych. 7.45. Organizowanie i prowadzenie narad technicznych, problemowych i innych spotkań, w zależności od potrzeb. W spotkaniach tych powinny uczestniczyć wszystkie strony zaangażowane w realizacje inwestycji. Wykonawca (Inżynier) musi brać udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego. 7.46. Wykonawca (Inżynier) jest odpowiedzialny za ocenę, aprobatę bądź odrzucenie wniosków wykonawcy robót. Wszystkie decyzje mogące wpływać na zakres realizacji inwestycji, jego czas trwania lub cenę wymagają zgody Zamawiającego. 7.47. Opiniowanie proponowanych przez wykonawcę robót podwykonawców i w porozumieniu z Zamawiającym wydawanie zgody na ich zatrudnienie. W przypadku opinii negatywnej, Wykonawca (Inżynier) przedstawi wykonawcy robót pisemne uzasadnienie. 7.48. Wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących: wykonania prób, wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych. 7.49. Wykonawca (Inżynier) wystawia świadectwa przeprowadzonych prób lub uznaje świadectwa wystawione przez wykonawcę robót. 7.50. Wykonawca (Inżynier) ma obowiązek zawiesić roboty budowlane w przypadku gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia ludzi bądź spowodować znaczne straty materialne. 7.51. Wykonawca (Inżynier) jest odpowiedzialny za otrzymywanie od wykonawcy robót rozliczeń, do których otrzymania Wykonawca (Inżynier) uważa się za uprawnionego, łącznie z dokumentami stanowiącymi podstawę rozliczenia oraz weryfikowanie tych rozliczeń. 7.52. Na każdą płatność dla wykonawcy robót Wykonawca (Inżynier) wystawia Zamawiającemu odpowiednie Świadectwo Płatności: dla ostatniej płatności - Końcowe Świadectwo Płatności, dla wszystkich pozostałych płatności - Przejściowe Świadectwa Płatności. Na podstawie powyższych Świadectw Płatności wykonawca robót będzie wystawiał faktury za roboty, związane z realizacją inwestycji. 7.53. Wykonawca (Inżynier) weryfikuje, analizuje i zatwierdza do zapłaty faktury wystawione przez wykonawcę robót w związku z realizacją umowy na roboty budowlane. Wykonawca (Inżynier) wyegzekwuje od wykonawcy robót, oddzielne fakturowanie robót budowlanych branżowych (sieci uzbrojenia oraz innych elementów), w wyniku wykonania których powstał majątek, który będzie przekazany przez Zamawiającego jako aport do spółek prawa handlowego. 7.54. Wykonawca (Inżynier), po konsultacjach z Projektantem i w uzgodnieniu z Zamawiającym jest odpowiedzialny za wprowadzenie zmian/poprawek do dokumentacji projektowej. Powyższe Wykonawca (Inżynier) wykona w ramach obsługi nadzoru autorskiego tj. podejmie działania i doprowadzi na swój koszt wprowadzenie powyższych zmian do dokumentacji projektowej (powyższe obejmuje także uzyskanie niezbędnych opinii, uzgodnień firm branżowych). 7.55. Wykonawca (Inżynier) uzgadnia z wykonawcą robót rodzaj dokumentacji powykonawczej, sprawdza ją i zatwierdza w porozumieniu z Zamawiającym. 7.56. Wykonawca (Inżynier) zarządza całym procesem przekazania obiektu do użytkowania (użytkowania czasowego i końcowego - ostatecznego). 7.57. Wykonawca (Inżynier) po uzgodnieniu z Zamawiającym, sprawdzi poprawność ofert wraz z kosztorysami ofertowymi złożonymi przez wykonawców w przetargu na roboty budowlane. Wykonawca (Inżynier) przygotuje wystąpienia do wykonawców o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenia dowodów dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny zgodnie z zapisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych o rażąco niskiej cenie, w przypadku zaistnienia takiej konieczności. Wykonawca (Inżynier) wykona ocenę dowodów złożonych przez wykonawców robót, dla oceny czy ich cena nie jest rażąco niska. W sytuacji wystąpienie do Zamawiającego wykonawcy/wykonawców wskazujących, że wybrana oferta zawiera rażąco niską cenę Wykonawca (Inżynier) wystąpi w imieniu Zamawiającego i udzieli odpowiedzi - wykaże dowody na poparcie dokonanego przez Zamawiającego wspólnie z Wykonawcą (Inżynierem) wyboru.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 3500,00 złotych (słownie: trzy tysiące pięćset złotych), Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, zgodnie z art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.: - w pieniądzu, - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - w gwarancjach bankowych, - w gwarancjach ubezpieczeniowych, - w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy NR 13 1030 1218 0000 0000 9030 1632 Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu (oryginał dokumentu) należy zdeponować w sekretariacie Departamentu Księgowości Urzędu Miejskiego w Elblągu 2. Wykonawca, który nie wniesie wadium na okres związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. 3. Wadium będzie zwracane na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Zamawiający zatrzyma wadium na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: czas stawienia się
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umelblag.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach