Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu na zadaniu pn.: Budowa kładek dla pieszych nad ulicą Gdańska w Szczecinie przy ul. Merkatora i w rejonie Basenu Górniczego, wraz z zapewnieniem inspektorów nadzoru w branżach: mostowej, elektrycznej, sanitarnej, teletechnicznej.

Gmina Miasto Szczecin - Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 71-241 Szczecin, ul. Klonowica 5
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4800444,4800434 , fax. 091 4393003, 4800453
  • Data zamieszczenia: 2010-05-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Szczecin - Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego
    ul. Klonowica 5 5
    71-241 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4800444,4800434, fax. 091 4393003, 4800453
    REGON: 81242410200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zditm.szczecin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu na zadaniu pn.: Budowa kładek dla pieszych nad ulicą Gdańska w Szczecinie przy ul. Merkatora i w rejonie Basenu Górniczego, wraz z zapewnieniem inspektorów nadzoru w branżach: mostowej, elektrycznej, sanitarnej, teletechnicznej.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Obowiązki Inżyniera Kontraktu. 1. Ogólne obowiązki Inżyniera Kontraktu: 1) weryfikacja i sprawdzenie kompletności dokumentacji projektowej, 2) przygotowanie dokumentów przetargowych - siwz (łącznie z uzgodnieniem jej z kancelarią prawną wskazaną przez Zamawiającego), 3) zarządzanie procesem inwestycyjnym w imieniu Zamawiającego, pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z przepisami polskiego prawa i postanowieniami pozwolenia na prowadzenie budowy, 4) wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją Zadania, 5) działanie we współpracy z Zamawiającym i na jego rzecz w całym okresie realizacji Zadania, 6) zapewnienie stałej wymiany informacji z Zamawiającym oraz koordynację swojej działalności z wymaganiami Zamawiającego, 7) w przypadku, gdyby postęp robót budowlanych nie był zadawalający z przyczyn niezależnych od Wykonawcy Robót, Inżynier zobowiązany jest do poinformowania Zamawiającego o wszystkich środkach, które należy podjąć w celu zaradzenia zaistniałej sytuacji oraz wypełnienia zobowiązań wynikających z umowy o roboty budowlane. 2. Obowiązki na etapie poprzedzającym rozpoczęcie robót: 1) zapoznanie się, weryfikacja, sprawdzenie wzajemnej zgodności i kompletności dokumentacji projektowej, przedmiarów robót i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, dostarczonych przez Projektanta. Po zakończeniu tej czynności, Inżynier pisemnie potwierdzi jej wykonanie oraz przekaże ewentualne uwagi (zaproponuje konkretne rozwiązania) wynikające ze sprawdzenia dokumentacji, 2) przeprowadzenie inspekcji terenu budowy w celu sprawdzenia zgodności stanu istniejącego z dokumentacja projektową, 3) przygotowanie dokumentacji przetargowej - siwz (wraz z uzgodnieniem jej z kancelarią prawną wskazaną przez Zamawiającego) do procedury przetargowej na wybór Wykonawcy Robót, ze szczególnym uwzględnieniem ustawy Prawo zamówień publicznych i ustawy Prawo budowlane. 4) przygotowanie Tabeli Elementów Rozliczeniowych (TER) stanowiącej podstawę rozliczeń z Wykonawcą Robót, 5) uczestniczenie przy opracowaniu odpowiedzi na zapytania oferentów na etapie trwania procedury przetargowej. 3. Obowiązki na etapie prowadzenia robót budowlanych: 1) stała obecność na terenie budowy przez okres trwania Zadania, 2) sprawowanie nadzoru inwestorskiego przez uprawnionych przedstawicieli - inspektorów nadzoru, zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane i warunkami pozwolenia na budowę, 3) reprezentowanie Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z Zadaniem, 4) zapewnienie nieskrępowanego dostępu osobom upoważnionym do terenu budowy oraz wszelkich miejsc gdzie materiały i urządzenia będą pozyskiwane, wytwarzane, montowane, składowane lub przygotowywane do wbudowania, 5) przekazanie Wykonawcy Robót terenu budowy, 6) prowadzenie regularnych inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych, dokumentacji projektowej, dobrą praktyką inżynierską oraz stosownymi przepisami, 7) odpowiednio wyprzedzające informowanie Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania lub zwiększenia kosztów oraz proponowanie sposobów ich zapobiegania, 8) kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę Robót zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy w tym sprawdzenie i zatwierdzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 9) kontrolowanie przestrzegania wymogów przepisów ochrony środowiska i gospodarki odpadami, 10) ścisła współpraca z Projektantem, sprawującym Nadzór Autorski, 11) udzielanie Wykonawcy Robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących Zadania, 12) kontrola zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu, 13) wyrażanie zgody na wykonywanie robót w nocy i dni wolne od pracy, 14) wnioskowanie o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę Robót, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy, 15) organizowanie oraz przewodniczenie comiesięcznym naradom dotyczącym postępu robót (Rad Budowy) w których udział będą brali przedstawiciele wszystkich stron zaangażowanych w realizację Zadania oraz sporządzenie i przekazywanie protokółów z tych narad w ciągu 5 dni od daty narady, 16) organizowanie narad technicznych oraz sporządzanie protokółów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu, Wykonawcy Robót i innym uczestnikom, w terminie 5 dni od dnia narady, 17) monitorowanie postępu robót poprzez sprawdzanie ich rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji z obowiązującym harmonogramem robót, 18) kontrola sposobu składowania i przechowywania materiałów, 19) nadzór nad badaniami materiałów 20) nadzór nad robotami wykonywanymi przez Wykonawcę Robót, 21) zlecanie Wykonawcy Robót wykonywania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość co do ich jakości, 22) zlecanie na własny koszt wykonania kontrolnych badań laboratoryjnych i pomiarów, placówce wskazanej przez Zamawiającego, w zakresie koniecznym do weryfikacji badań Wykonawcy Robót, 23) zatwierdzanie i opiniowanie Programów Zapewnienia Jakości, 24) weryfikacja i zatwierdzanie, po uprzednim zaopiniowaniu przez Nadzór Autorski, rysunków wykonawczych sporządzonych przez Wykonawcę Robót, 25) weryfikacja rysunków powykonawczych sporządzonych przez Wykonawcę Robót, 26) dokonywanie obmiarów wykonanych robót, 27) dokonywanie odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu, 28) sprawdzenie wykonanych robót i powiadomienie Wykonawcy Robót o wykrytych wadach oraz określenie zakresu koniecznych do wykonania robót w celu usunięcia wad ukrytych, 29) poświadczenie usunięcia przez Wykonawcę Robót stwierdzonych wad, 30) przygotowanie do odbiorów częściowych i odbioru końcowego robót, sprawdzenie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę Robót dokumentów wymaganych do odbioru oraz uczestnictwo w odbiorze robót, 31) sprawdzenie miesięcznych zestawień ilości i wartości wykonanych robót potwierdzonych wypełnioną Tabelą Elementów Rozliczeniowych, 32) poświadczenie terminu zakończenia robót, 33) dostarczenie Zamawiającemu wszelkich raportów, akt, certyfikatów przygotowanych przez Wykonawcę Robót po zakończeniu robót, 34) zapobieganie roszczeniom Wykonawcy Robót, 35) powiadomienie Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy Robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego, a stanem faktycznym na terenie budowy, 36) sprawdzenie ostatecznej kwoty należnej Wykonawcy Robót, 37) rozliczenie umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia, 38) wydanie polecenia przyspieszenia lub opóźnienia tempa robót, 39) załatwianie wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją Zadania, w uzgodnieniu z Zamawiającym, 40) zatwierdzanie Laboratorium Wykonawcy Robót, o ile nie zostało wskazane w jego ofercie, po sprawdzeniu kwalifikacji personelu, kompletności i sprawności sprzętu i urządzeń laboratoryjnych oraz propozycję Wykonawcy Robót odnośnie zmian Laboratorium na inne niż wskazane w ofercie Wykonawcy Robót, 41) sporządzenie protokołu odzysku materiałów pochodzących z rozbiórki nawierzchni ulic i chodników. Inwentaryzacji należy dokonać wspólnie z przedstawicielem Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie, 42) przygotowywanie komunikatów dotyczących postępów robót i sytuacji na budowie na każde żądanie rzecznika prasowego Zamawiającego, 43) przygotowywanie komunikatów dotyczących zmian organizacji ruchu w związku z realizacją Zadania, wraz z ze schematami objazdów oraz utrudnień występujących w ruchu drogowym oraz inne istotne informacje dla mieszkańców Szczecina. 44) Inżynier Kontraktu w uzgodnieniu z Zamawiającym będzie decydować o: a) dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót, b) zatwierdzeniu receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę Robót, c) dopuszczeniu do pracy wytwórni mas bitumicznych i betonowych, wytwórni prefabrykatów oraz sprzętu i środków transportu Wykonawcy Robót, d) wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami zadania, e) sposobie zabezpieczenia wykopalisk odkrytych na terenie budowy. 45) Inżynier Kontraktu będzie wnioskować do Zamawiającego o: a) wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej, b) zatwierdzenie Laboratorium do przeprowadzenia niezbędnych badań i pomiarów, c) zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku gdy Wykonawca Robót nie usunie ich w wyznaczonym terminie, d) zmianę terminu wykonania robót w umowie o roboty budowlane, kiedy zmiana taka nie wynika z winy czy zaniedbań Wykonawcy Robót, e) zlecenie wykonania robót dodatkowych i uzupełniających, f) zatwierdzenie Harmonogram Robót i Płatności przedstawionego przez Wykonawcę Robót, g) akceptację propozycji Wykonawcy Robót odnośnie zmiany w Kierownictwie Wykonawcy Robót (na inne osoby niż wskazane w ofercie Wykonawcy Robót). 46) Obowiązki Inżyniera Kontraktu w przypadku konieczności wykonania dodatkowych robót budowlanych: a) niezwłoczne pisemne powiadomienie Zamawiającego o konieczności wykonania robót dodatkowych, b) przygotowanie dla Zamawiającego protokołu spisanego przy udziale przedstawicieli Nadzoru Autorskiego, Inżyniera Kontraktu i Zamawiającego, zawierającego opis powstałych problemów technicznych, opis zmian koniecznych w dokumentacji projektowej, opis niezbędnych do wykonania robót dodatkowych, c) przedstawienie Zamawiającemu kalkulacji kosztów Wykonawcy Robót na wykonanie robót dodatkowych. Zakres i wartość robót dodatkowych każdorazowo będą podlegać weryfikacji i akceptacji przez Zamawiającego. d) wydanie polecenia wykonania robót dodatkowych wyłącznie po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego. Uzasadnione roboty dodatkowe Zamawiający będzie traktował jako zamówienie dodatkowe udzielane zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. 4. Po zakończeniu robót Inżynier Kontraktu dokona ich odbioru w uzgodnieniu z Zamawiającym i wystawi protokół odbioru końcowego. Obowiązki na etapie zakończenia robót budowlanych: 1) finalizacja zadań wynikających z obowiązków na etapie budowy, 2) sprawdzenie i potwierdzenie gotowości budowli do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru ostatecznego wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych dokumentów, 3) dokonywanie inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami niezbędnymi do usunięcia wad, 4) odbiór wykonanych robót związanych z usunięciem wad, 5) reprezentowanie Zamawiającego podczas kontroli Nadzoru Budowlanego w sytuacjach występujących podczas realizacji Zadania, jak również zadbanie o przygotowanie przez Wykonawcę Robót dokumentów wymaganych przez Nadzór Budowlany, 6) wspieranie Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów, 7) rozliczenie rzeczowe i finansowe zadania, 8) przeprowadzenie w okresie wiosenno - letnim przeglądu wykonanej zieleni, 9) uczestnictwo w przeglądach w okresie rękojmi. Zamawiający powiadomi Inżyniera Kontraktu o przeglądach gwarancyjnych na 7 dni przed wyznaczonym terminem przeglądu. 5. Obowiązki w zakresie raportowania: 1) sporządzanie raportów miesięcznych, 2) sporządzenie raportu końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 710000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 10 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zditm.szczecin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach