Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla projektu pn. Rozwiązanie gospodarki wodno - ściekowej w Gminie Nowogrodziec - Etap Ia realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

HYDRO-TECH SP. Z O. O. ogłasza przetarg

  • Adres: 59-730 Nowogrodziec, ul. Młyńska 3a
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. (075) 734 96 00 , fax. (075) 734 96 15
  • Data zamieszczenia: 2009-12-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: HYDRO-TECH SP. Z O. O.
    ul. Młyńska 3a 3a
    59-730 Nowogrodziec, woj. dolnośląskie
    tel. (075) 734 96 00, fax. (075) 734 96 15
    REGON: 23091430200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.hydrotech.info.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla projektu pn. Rozwiązanie gospodarki wodno - ściekowej w Gminie Nowogrodziec - Etap Ia realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi świadczenie usług Inżyniera Kontraktu w rozumieniu Warunków Kontraktowych dla Budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego według FIDIC (Międzynarodowa Federacja Inżynierów-Konsultantów - Fédération Internationale des Ingénieurs-Conseils) - RED FIDIC BOOK, 4 wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 (tłumaczenie pierwszego wydania FIDIC 1999) - wydawnictwo SIDIR oraz zgodnie z polskim prawem przy realizacji projektu pn.: Rozwiązanie gospodarki wodno - ściekowej w Gminie Nowogrodziec - etap Ia, finansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Do zakresu obowiązków Inżyniera Kontraktu będzie należało również w szczególności: ­- pełnienie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego; ­- pełnienie funkcji Koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestycyjnego; ­- zapoznanie się z dokumentacją przetargową; ­- uczestniczenie w przetargach na roboty budowlane; ­- uczestniczenie w rozstrzygnięciu przetargów i protestów; ­- zarządzanie finansowe; ­- bezstronne i obiektywne uczestnictwo w procesie inwestycyjnym; ­- mediacja i rozjemstwo w sporach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych; ­- wspieranie działań Jednostki Realizującej Projekt (JRP) w szczególności przy sporządzaniu Raportu Końcowego Projektu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715000003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 30.000,00 PLN
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu: 1) nie podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 u.p.z.p. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), b) aktualne zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), c) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 u.p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), d) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich); e) złożyć oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (załącznik 2b) 2) Spełniać warunki udziału w postępowaniu określonych art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; b) posiadania wiedzy i doświadczenia; c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; d) sytuacji ekonomicznej i finansowej. Uwaga (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie) Ad. 2 a) posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w celu potwierdzenia niniejszego warunku wykonawca złoży oświadczenie stanowiący załącznik nr 2a: Ad. 2 b) posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie, w szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki: a) wykonać w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie usługi pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu z ramienia Zamawiającego dla zakończonego zadania inwestycyjnego realizowanego w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne: 1. co najmniej 1 usługi z zakresu gospodarki wodno-ściekowej o wartości robót co najmniej 25 mln PLN netto, 2. co najmniej 1 usługi polegającej na budowie- przebudowie sieci kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej 10 km 3. co najmniej 1 zakończoną usługę nad wykonaniem sieci wodociągowej o długości co najmniej 10 km, 4. co najmniej 1 zakończoną usługę nad budową- przebudową oczyszczalni ścieków o przepustowości, co najmniej Qśrd= 1200 m3 na dobę wraz z rozruchem technologicznym. Zamawiający uzna również za spełnienie warunku w przypadku, gdy Wykonawca wykonał daną usługę w ramach jednej umowy spełniającą łącznie wszystkie warunki wymienione powyżej. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych usług sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej IDW oraz dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie. Zaleca się, aby przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonane przez Wykonawców usługi zostały wykonane należycie, zawierały, co najmniej: ­ wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował usługi -roboty których dokumenty dotyczą, ­ wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane były usługi- roboty, ­ wskazanie zakresu usług, ­ wskazanie wartości usług, ­ wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia), ­ wskazanie miejsca wykonania, ­ opinię podmiotu wskazanego powyżej w pkt. b stwierdzającą, że usługi zostały wykonane należycie Ad. 2 c) dysponować odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, w szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki: a) wskazać do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności: I. 1 osobę na stanowisko Inżyniera - Kierownika Zespołu (EKSPERT nr 1), posiadającą wyższe wykształcenie techniczne oraz co najmniej 10 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu zespołem ludzi prowadzącym nadzór nad inwestycjami budowlanymi, pełniącą co najmniej 2 razy funkcję Inżyniera (Inżyniera Kontraktu, Przedstawiciela Inżyniera Kontraktu itp.) przy realizacji zakończonej inwestycji budowlanej z zakresu gospodarki wodno-ściekowej realizowanej w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne o wartości robót nie mniejszej niż 10 ln PLN brutto i co najmniej 1 raz funkcję Inżyniera (Inżyniera Kontraktu, Przedstawiciela Inżyniera Kontraktu itp.) przy realizacji zakończonej oczyszczalni ścieków o przepustowości min. Qśrd=1200 m3 na dobe. Inwestycje te powinny być zakończone wystawieniem Świadectwa Przejęcia. Inżynier-Kierownik Zespołu powinien posiadać znajomość języka polskiego w stopniu umożliwiającym swobodne porozumiewanie się w mowie i piśmie, w zakresie wymogu znajomości języka polskiego. W odniesieniu do wymogu znajomości języka polskiego Zamawiający dopuszcza zatrudnienie na własny koszt przez Wykonawcę tłumacza języka polskiego, zapewniającego stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym a Inżynierem - Kierownikiem Zespołu. W takiej sytuacji wykonawca powinien w ofercie zobowiązać, iż zatrudni na własny koszt tłumacza języka polskiego. II. 1 osobę na stanowisko inspektora nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych (EKSPERT nr 2), posiadającą wykształcenie techniczne oraz uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, przynależącą do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadającą co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik robót konstrukcyjno-budowlanych lub inspektor nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych. Osoba ta powinna wykazać doświadczenie jako kierownik robót lub inspektor nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych obiektów kubaturowych oraz na min. jednej oczyszczalni ścieków o przepustowości min. Qśrd=1200 m3 na dobe. III. 1 osobę na stanowisko inspektora nadzoru robót sanitarnych (EKSPERT nr 3), posiadającą wykształcenie techniczne oraz uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, przynależącą do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadającą, co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik robót sanitarnych lub inspektor nadzoru robót sanitarnych. Osoba ta powinna wykazać doświadczenie jako kierownik robót lub inspektor nadzoru robót sanitarnych na min. dwóch mechaniczno-biologicznych oczyszczalniach ścieków o przepustowości min. Qśrd=1200 m3 na dobe (każda) oraz doświadczenie w rozruchach technologicznych oczyszczalni. IV. 1 osobę na stanowisko inspektora nadzoru robót sanitarnych (EKSPERT nr 4), posiadającą wykształcenie techniczne oraz uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, przynależącą do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadającą, co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik robót sanitarnych lub inspektor nadzoru robót sanitarnych. Osoba ta powinna wykazać doświadczenie, jako kierownik robót lub inspektor nadzoru robót sanitarnych na min. dwóch inwestycjach infrastrukturalnych z zakresu budowy kanalizacji o długości co najmniej 10 km każda, V. 1 osobę na stanowisko inspektora nadzoru robót elektrycznych (EKSPERT nr 5), posiadającą wykształcenie techniczne oraz uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, przynależącą do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadającą, co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik robót elektrycznych lub inspektor nadzoru robót elektrycznych. Osoba ta powinna wykazać doświadczenie jako kierownik robót lub inspektor nadzoru robót elektrycznych i AKPiA na min. jednej mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków o przepustowości min. Qśrd=1200 m3/d oraz doświadczenie w rozruchach oczyszczalni w zakresie AKPiA. VI. 1 osobę na stanowisko inspektora nadzoru robót drogowych (EKSPERT nr 6), posiadającą wykształcenie techniczne oraz uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, przynależącą do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadającą co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik robót drogowych lub inspektor nadzoru robót drogowych. VII. 1 osobę na stanowisko Specjalista ds. rozliczania kontraktów (EKSPERT nr 7), posiadającą minimum 5-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie rozliczania inwestycji z zakresu gospodarki wodno-ściekowej (wykonywania obmiarów kosztorysów, zestawień kosztów i kontroli kosztów robót instalacyjno-inżynieryjnych, (roboty sanitarne), budowlano-konstrukcyjnych, elektrycznych i robót drogowych) realizowanej w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne. Kluczowy personel musi posiadać biegłą znajomość języka polskiego, w przypadku gdy kluczowy personel nie posiada biegłej znajomości języka polskiego Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, na własny koszt tłumacza dla potrzeb i na okres realizacji umowy. Wymagane w tym punkcie okresy doświadczenia zawodowego należy liczyć do dnia wszczęcia postępowanie o udzielenia zamówienia. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć: wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia, wraz z informacjami nt. kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej IDW lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie o którym mowa powyżej, Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował oraz następujące dokumenty: (i) dokumenty poświadczające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie posiadają uprawnienia budowlane w wymaganym zakresie, stosownie do wymagań określonych w SIWZ, zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane ( Dz. U. z 2003r. nr 207 poz. 2016, ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2006r.w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ( Dz. U. z 2005r. nr 96 poz. 817 ze zm.) (ii) aktualne na dzień otwarcia ofert świadectwa przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa dla osób wskazanych w pkt. (i) powyżej; (iii) wraz z załącznikiem nr 3 dla każdej z wymienionych w tym załączniku osób należy złożyć życiorys przygotowany wg załączonego wzoru - załącznik nr 5 Uwaga! Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2006 nr 156, poz. 1118 ze zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. , nr 63, poz. 394) Zamawiający nie dopuszcza łączenia (pełnienia) funkcji eksperta, o których mowa w niniejszym punkcie przez 1 osobę. Jeżeli wymagane wartości kontraktów w ramach wyżej wymienionego doświadczenia wyrażone będą w innej walucie niż PLN Wykonawca dokona ich przeliczenia na PLN wg średniego kursu NBP na dzień, w którym opublikowano ogłoszenie w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w BZP, Narodowy Bank Polski nie opublikuje tabeli kursów walut, Wykonawca winien przyjąć kurs przeliczeniowy wg ostatniej tabeli kursu NBP opublikowanej przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych. W każdym przypadku występowania w niniejszej IDW zwrotu Warunki Kontraktowe FIDIC lub równoważne rozumie się Warunki Kontraktowe FIDIC lub warunki powstałe poprzez dostosowanie Warunków Kontraktowych FIDIC do prawa krajowego np. Warunki Kontraktowe UAV, UAV-GC (Holandia), FABI-KW (Belgia), VOB (Niemcy), JCT lub GMP (Wielka Brytania), PRAG (Polska). b) dysponować następującymi narzędziami i urządzeniami: posiadać wdrożony Systemem Wspomagania Procesu Realizacji Inwestycji, umożliwiający wymianę danych, poprzez łącza internetowe, pomiędzy podmiotami biorącymi udział w realizowanej inwestycji, zastosowany na min. 1 inwestycji realizowanej w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne. System ten powinien posiadać następujące funkcje i możliwości: - tworzenia i przetwarzania oraz przechowywania różnych dokumentów elektronicznych; - zapisu i odtworzenia dokumentów zarchiwizowanych będących plikami multimedialnymi; - posiadać hasła dostępu wraz z poziomami dostępu; - przesyłać raporty (np. tygodniowe) ze statusem danego dokumentu będącego w obiegu; - automatyczne tworzenie dokumentu z bazy do aplikacji np. Word, Excel; - automatyczne powiadamianie np. przez Outlook o obiegu dokumentu; - skanowania dokumentów papierowych - dostępu przez Internet; - archiwizacji dokumentów; - tworzenia pism wychodzących (przez dostęp z Internetu) z możliwością wybierania sprawdzających, edytorów, osób podpisujących; - wyszukiwania dokumentów przychodzących i wychodzących on-line (przez Internet). W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do niniejszej IDW wraz z krótkim Opisem Systemu oraz wykazem inwestycji w ramach, których System ten był-jest wykorzystywany, oraz dokument(y) potwierdzający(e) zastosowanie Systemu (referencje). Ad. 2 d) znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia, w szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki: a) Wykonawca osiągnął w okresie ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, średnioroczne przychody netto ze sprzedaży w wysokości nie mniejszej niż 1 mln PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć rachunek zysków i strat stanowiący część sprawozdania finansowego (Zamawiający będzie brał pod uwagę dane wykazane w poz. A rachunku zysków i strat), a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających przychody netto ze sprzedaży, a w szczególności kopie zeznań podatkowych PIT - za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, b) posiadać środki finansowe w wysokości co najmniej 0,3 mln PLN lub posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 0,3 mln PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, w którym posiadają rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, c) posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, co najmniej na kwotę określoną w składanej ofercie. W celu potwierdzenia niniejszego warunku Wykonawca musi złożyć polisę lub inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 2. Wykonawca jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1, i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1. 3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 4. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku. 5. Stosownie do treści § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w: 1) pkt. 9.1.1).a), 9.1.1).b) i 9.1.1).d), składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem z wolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2) pkt 9.1.1)c) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 u.p.z.p. 6. Stosownie do treści § 2 ust. 2 powołanego powyżej rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, dokumenty, o których mowa powyżej w pkt 9.2.1)a) i b) oraz 9.2.2) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Natomiast dokument, o którym mowa powyżej w pkt 9.2.1)c), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 7. Stosownie do treści § 2 ust. 3 powołanego powyżej rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 9.2 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia pkt 9.3. IDW znajdują odpowiednie zastosowanie. 8. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Kompletna oferta musi zawierać: a) formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej IDW, b) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 2a do niniejszej IDW, c) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 2b do niniejszej IDW, d) wykaz osób-podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonaniu niniejszego zamówienia sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej IDW, e) wykaz wykonanych usług sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej IDW wraz z dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie tych usług, f) informacje na temat kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia wskazanych w wykazie osób, które będą wykonywać niniejsze zamówienie zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszej IDW , g) informacje na temat Systemu Wspomagania Procesu Realizacji Inwestycji zgodnie z załącznikiem nr 6 do niniejszej IDW, h) stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, i) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. j) dowód wniesienia wadium, k) pozostałe dokumenty wymienione w pkt 9 niniejszej IDW.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.hydrotech.ig.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach