Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla projektu pn.: „Adaptacja zdegradowanego budynku Przedszkola Miejskiego w Wolinie na cele edukacyjne wraz z zagospodarowaniem terenu przy przedszkolu na cele edukacyjne i rekreacyjne”

Gmina Wolin reprezentowana przez Burmistrza Wolina ogłasza przetarg

  • Adres: 72-510 Wolin, Zamkowa
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 3261322, , fax. 91 3261429
  • Data zamieszczenia: 2020-02-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wolin reprezentowana przez Burmistrza Wolina
    Zamkowa 23
    72-510 Wolin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 3261322, , fax. 91 3261429
    REGON: 81168551000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminawolin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla projektu pn.: „Adaptacja zdegradowanego budynku Przedszkola Miejskiego w Wolinie na cele edukacyjne wraz z zagospodarowaniem terenu przy przedszkolu na cele edukacyjne i rekreacyjne”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie polegające na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu (IK) dla projektu pn. „Adaptacja zdegradowanego budynku Przedszkola Miejskiego w Wolinie na cele edukacyjne wraz z zagospodarowaniem terenu przy przedszkolu na cele edukacyjne i rekreacyjne”, w zakresie.: a) świadczenia usług związanych z zarządzeniem, koordynacją, kontrolą, nadzorem i rozliczaniem zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa i rozbudowa przedszkola Miejskiego w Wolinie wraz z zagospodarowaniem terenu”, w tym m.in.: , a.1) zweryfikowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dostarczonej przez Zamawiającego na realizację w/w zadania objętego projektem wykonawczym pn. „Adaptacja zdegradowanego budynku Przedszkola Miejskiego na cele edukacyjne i rekreacyjne wraz z zagospodarowaniem terenu i miejscami postojowymi przy Przedszkolu na cele edukacyjne i rekreacyjne”, wraz z przedłożeniem pisemnego sprawozdania z przeprowadzonej weryfikacji w/w dokumentacji pod względem kompletności poszczególnych elementów składających się na tą dokumentację odpowiednio do wymagań Zamawiającego, wskazaniem ewentualnych błędów w dostarczonej dokumentacji oraz interpretacją wpływu stwierdzonych błędów na przyszłą realizację robót budowlanych i zaproponowaniem konkretnych zmian (rozwiązań), w szczególności z uwzględnieniem przepisów art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych zakazującego opisu przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie można opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny; a.2) przygotowania kompletnej dokumentacji przetargowej (m.in. SIWZ, projektu umowy, formularzy ofertowych) do wyłonienia Wykonawcy na realizację robót budowalnych objętych zadaniem inwestycyjnym pn. „Przebudowa i rozbudowa Przedszkola Miejskiego w Wolinie wraz z zagospodarowaniem terenu” zgodnie z w.w. dokumentacją projektową; a.3.) uczestniczenia w procesie wyboru Wykonawcy robót poprzez wskazanie swych przedstawicieli do udziału w Komisji Przetargowej ; a.4) formułowania projektów odpowiedzi na pytania kierowane przez potencjalnych Wykonawców, formułowania projektów alternatywnych zapisów SIWZ-ów w przypadku konieczności dokonania w nich modyfikacji, weryfikacji przedstawionych przez Wykonawców dokumentów oraz udział w postępowaniach przed Krajową Izbą Odwoławczą i sądami powszechnymi wspólnie z podmiotem świadczącym na rzecz Zamawiającego doradztwo prawne w zakresie PZP w przypadku skorzystania przez Wykonawców ze środków ochrony prawnej – jeśli wnioski o wyjaśnienie treści SIWZ, odwołania itp. będą dotyczyły aspektów merytorycznych (technicznych); a.5) pełnienia funkcji wielobranżowego inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z przepisami polskiego prawa oraz prowadzeniem niezbędnych działań związanych z prawidłową realizacją umowy z Wykonawcą w celu wykonania zadania inwestycyjnego zgodnie z dokumentacją projektowo-kosztorysową, w ustalonym w umowie z Wykonawcą terminie oraz w celu skutecznego wyegzekwowania od Wykonawcy wymagań określonych w Umowie oraz prawidłowego rozliczenia zadania inwestycyjnego z Wykonawcą robót. Inżynier będzie działał zgodnie z rolą, jaką przypisano mu w zakresie uprawnień i obowiązków określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) oraz wynikających z aktualnych przepisów Rzeczpospolitej Polskiej; a.6) zapewnienia spójności realizacji zadania inwestycyjnego z wnioskiem aplikacyjnym, Studium Wykonalności, umową o dofinansowanie. b) wypełnianie we współpracy z Zamawiającym obowiązków sprawozdawczych, przygotowywanie wniosków o wypłatę zaliczek, wniosków o płatność, wszelkich innych dokumentów wynikających z wytycznych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020, w zakresie wszystkich zadań inwestycyjnych objętych projektem, przy czym w zakresie dostaw objętych zadaniem inwestycyjnym pn. „Wyposażenie przebudowanego i rozbudowanego obiektu przedszkola Miejskiego w Wolinie” oraz zadaniem inwestycyjnym pn. Wyposażenie placu wokół przebudowanego i rozbudowanego przedszkola Miejskiego w Wolinie”, realizowanych bez udziału Inżyniera Kontraktu, na podstawie zamówień przeprowadzonych przez Zamawiającego, z uwzględnieniem dokumentów dostaw przekazywanych przez Zamawiającego, c) przeprowadzanie przeglądów w okresie rękojmi i gwarancji, nadzór inwestorski we wszystkich wymaganych branżach i dokonywanie odbioru robót związanych z usunięciem wad lub usterek we wszystkich branżach w ramach umowy o wykonanie Robót budowlanych, egzekwowanie od Wykonawcy Robót budowlanych usunięcia wad lub usterek w wyznaczonym terminie, sporządzanie protokołów przeglądów i protokołów odbioru robót z usunięcia wad lub usterek, a także szacowanie wartości robót koniecznych do wykonania w celu usunięcia wad lub usterek w przypadku odmowy ich usunięcia przez Wykonawcę Robót budowlanych w okresie rękojmi - zgodnie z Dokumentem Gwarancji stanowiącym załącznik nr 1 do Umowy. Usługi Zespołu Inżyniera Kontraktu wykonywane będą na podstawie umowy pomiędzy Zamawiającym - Gminą Wolin, a Wykonawcą , zwanej dalej „Inżynier Kontraktu". Przez użyte w niniejszej SIWZ określenie „Inżyniera Kontraktu” rozumie się przedstawiciela Zamawiającego, działającego w jego imieniu i na jego rzecz, który odpowiada za kompleksową i terminową realizację projektu zgodnie:  z ustawą Prawo budowlane (t.j. Dz. U. 2019 poz. 1186 ze zm.),  z ustawą Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 poz. 1843),  z warunkami określonymi w umowach zawartych pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych oraz dostawcami wyposażenia,  z Kodeksem Cywilnym (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1145 ze zm.), jak również:  umową o dofinansowanie projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014 – 2020,  warunkami określonymi w niniejszej SIWZ,  przepisami prawa dotyczącymi współfinansowania i realizacji zadania ze środków Unii Europejskiej. d) Wykonawca musi udzielić minimum 60 miesięcznej rękojmi za wady na świadczone przez siebie usługi, licząc od dnia sporządzenia Raportu końcowego realizacji robót budowlanych. 2. Charakterystyka zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa i rozbudowa przedszkola Miejskiego w Wolinie wraz z zagospodarowaniem terenu”: 1) Zadanie inwestycyjne pn. „Przebudowa i rozbudowa przedszkola Miejskiego w Wolinie wraz z zagospodarowaniem terenu”:, dotyczy budynku Przedszkola Miejskiego , zlokalizowanego na działkach nr 32/2 i 33/2 , obręb nr 2 w mieście Wolin. 2) Przedmiotem inwestycji jest rozbudowa budynku Przedszkola Miejskiego wraz z budową kanalizacji deszczowej, hydrantu naziemnego i zagospodarowaniem terenu obejmującym przeniesienie istniejącej osłony śmietnikowej, wytyczenie nowych miejsc postojowych, oraz dostosowaniem wejścia głównego w istniejącym budynku przedszkola dla osób niepełnosprawnych. Istniejący budynek przedszkola zlokalizowany jest na działkach 33/2 i 32/2. Rozbudowywany budynek projektowany jest na działce 33/2, infrastruktura techniczna na działkach 33,2, 33/8 i 214/1. Budowa planowana jest jako jedno zamierzenie inwestycyjne, nie przewiduje się etapowania robót. 3) Przedmiotowy budynek jest budynkiem użyteczności publicznej. Istniejący budynek przedszkola to budynek parterowy, częściowo podpiwniczony. Dobudowywana część to budynek jednokondygnacyjny parterowy, stanowiący kontynuację budynku istniejącego. Zachowuje dotychczasowy układ komunikacji w obiekcie. Z korytarza dostać się możemy do trzech nowych sal zajęć - każda z własnym węzłem sanitarnym i pomieszczeniem gospodarczym. Dodatkowo zaprojektowano toaletę dla niepełnosprawnych, szatnię oraz salę terapeutyczną. Główne wejście do budynku (z części istniejącej) zostało zachowane. Ułatwiono dostęp osobom niepełnosprawnym do budynku poprzez prefabrykowaną rampę. DANE LICZBOWE BUDYNKU Kubatura obiektu - 4 789.92 m3 w tym: Kubatura części rozbudowanej - 1 176.00 m3 Kubatura części istniejącej - 3 613.92 m3 Powierzchnia zabudowy - 1 305.39 m2 w tym: Powierzchnia zabudowy części rozbudowanej - 349.17 m2 Projektowane miejsce gromadzenia odpadów - 6.00 m2 Powierzchnia zabudowy części istniejącej - 950,22 m2 Powierzchnia użytkowa budynku - 1 369.15 m2, w tym: - Powierzchnia użytkowa części rozbudowanej - 299,38 m 3 .- Powierzchnia użytkowa części istniejącej - 1 069,77 m 2 - Wysokość do najwyższej krawędzi dachu - 4,69 m - Szerokość elewacji od ul. Świętosławy - 42,90 m - Ilość kondygnacji – 1 ( część istniejąca częściowo 2) 4) Zakres robót budowlanych zgodnie z Dokumentacją projektową na zadaniu inwestycyjnym : SSTB. 1.00 ROBOTYPRZYGOTOWAWCZE SST B.1.01 Roboty rozbiórkowe SST B.1.02 Roboty ziemne SST B.2.00 ROBOTY ZWIĄZANE Z WYKONANIEM KONSTRUKCJI OBIEKTU SST B.2.01 Podłoża i podkłady SST B.2.02 Konstrukcje żelbetowe SST B.2.03 Prefabrykaty SST B.2.04 Roboty murowe SST B.2.05 Hydroizolacje SST B.2.06 Izolacje termiczne i akustyczne SST B.2.07 Pokrycia dachowe SST B.2.08 Obróbki blacharskie, rynny i rury spustowe SST B.2.09 Elewacja SST B.2.10 Rusztowania SSTB.3.00 ROBOTY ZWIĄZANE Z WYKOŃCZENIEM OBIEKTU SST B.3.01 Tynki wewnętrzne SST B.3.02 Okładziny ścienne SST B.3.03 Wykładziny podłogowe SST B.3.04 Sufity podwieszane SST B.3.05 Powłoki malarskie SST B.3.06 Stolarka i ślusarka SST B.4.00 ZAGOSPODAROWANIE TERENU SST B.4.01 Nawierzchnie utwardzone SST B.4.02 Zieleń SST- S02 INSTALACJE WEWNĘTRZNE Wodociągowa Kanalizacja sanitarna Centralne ogrzewanie Wentylacja mechaniczna SST -SO1 KANALIZACJA DESZCZOWA INSTALACJA WODOCIĄGOWA HYDRANTOWA SST INSTALACJE BRANŻY ELEKTRYCZNEJ 5) Szczegółowy zakres robót nad którym będzie sprawowany nadzór Inżyniera Kontraktu został określony w: w DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ pt.: „Adaptacja zdegradowanego budynku Przedszkola Miejskiego na cele edukacyjne i rekreacyjne wraz z zagospodarowaniem terenu i miejscami postojowymi przy Przedszkolu na cele edukacyjne i rekreacyjne”, opracowanej w 2019 r. roku przez "STUDIO AG" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, z siedzibą ul. Mariana Langiewicza 28/U2, 70-263 Szczecin, w skład której wchodzi : a) Projekt Architektoniczno - Budowlany, b) Architektura, c) Konstrukcja, d) Instalacje sanitarne. e) Instalacje elektryczne f) STWiORB – Instalacje wewnętrzne: - wodociągowa, - kanalizacja sanitarna, - centralne ogrzewanie, - wentylacja mechaniczna. g) STWiORB – Instalacje elektryczne. 6) Podstawę prawną i techniczną wykonania robót budowlanych stanowi Decyzja nr 93/2019, z dnia 25 lutego 2019 r. o pozwoleniu na budowę. 3. Podstawę prawną wykonania czynności IK stanowią:  Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2019 r. poz. 1186, ze zm),  Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2015 poz. 1422 ze zm.),  Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.1843) ),  Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno -użytkowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 130, poz. 1389 ze zm.),  Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129 ze zm.),  Inne decyzje i uzgodnienia wydane w trakcie realizacji zadania inwestycyjnego oraz inne ustalenia wg. wskazań Zamawiającego. Szczegółowy zakres czynności i obowiązków Wykonawcy określa TOM II SIWZ – Istotne Dla Stron Postanowienia Umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 3 000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych ). 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: w Banku Spółdzielczym w Wolinie, nr 67 9393 0000 0000 0156 2000 0050 (w tytule przelewu należy wpisać: ZP. 271 .2. 2020.HP ) b) poręczeniach bankowych; c) poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych; d) gwarancjach bankowych; e) gwarancjach ubezpieczeniowych; f) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 poz. 310 ). 3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji 1) powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. 2) Jako Beneficjenta wadium wnoszonego w formie poręczeń lub gwarancji należy wskazać – Gminę Wolin, z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Wolinie, ul. Zamkowa 23, 72-510 Wolin. 3) W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 4) Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium. 5) Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa. 4. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp. 5. Utrata wadium następuje w przypadkach określonych w art. . 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Pzp. 6. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę , któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza . Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 1.1. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w arf 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia j zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa wart. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa wart. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w Sekcji III. 3) Ogłoszenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w pkt 2 powyżej składa każdy z Wykonawców. 5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia o których mowa w Sekcji III. 5) Ogłoszenia, przy czym; 1) dokumenty i oświadczenia, o których mowa w Sekcji III.5) Ogłoszenia składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/ą spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w III. 1. Ogłoszenia , 2) dokumenty i oświadczenia, o których mowa w III.4. Ogłoszenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach