Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera (Inżyniera Kontraktu) przy realizacji Projektu Zad.C-02b Przebudowa systemu przeciwpowodziowego prawego brzegu rz. Elbląg - Polder Nowe Pole - Zatorze dla projektu: Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław

Gmina - Miasto Elbląg ogłasza przetarg

  • Adres: 82-300 Elbląg, ul. Łączności 1
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 055 235 35 36, 055 239 31 25 , fax. 055 235 35 55, 055 239 33 34
  • Data zamieszczenia: 2009-06-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina - Miasto Elbląg
    ul. Łączności 1 1
    82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 055 235 35 36, 055 239 31 25, fax. 055 235 35 55, 055 239 33 34
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umelblag.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera (Inżyniera Kontraktu) przy realizacji Projektu Zad.C-02b Przebudowa systemu przeciwpowodziowego prawego brzegu rz. Elbląg - Polder Nowe Pole - Zatorze dla projektu: Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Pełnienie funkcji Inżyniera (Inżyniera Kontraktu) przy realizacji Projektu Zad.C-02b Przebudowa systemu przeciwpowodziowego prawego brzegu rz. Elbląg - Polder Nowe Pole - Zatorze dla projektu: Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław przedmiot główny: Nazewnictwo wg CPV: Nadzór nad robotami budowlanymi przedmioty dodatkowe: Nazewnictwo wg CPV: Nadzór nad projektem i dokumentacją Przedmiotem zamówienia jest zamówienie polegające na: Pełnienie funkcji Inżyniera (Inżyniera Kontraktu) przy realizacji Projektu Zad.C-02b Przebudowa systemu przeciwpowodziowego prawego brzegu rz. Elbląg - Polder Nowe Pole - Zatorze dla projektu: Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław Zamawiający przewiduje, że Projekt będzie dofinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 - 2013. 2. Zamawiający mocą podpisanej umowy z Inżynierem przekaże odpowiedzialność oraz pełnomocnictwa do bezpośredniego monitorowania i nadzorowania realizacji robót w zakresie określonym dokumentacją projektową, zgodnie z Warunkami Kontraktu na budowę FIDIC 1999, procedurą obowiązującą przy realizacji inwestycji w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013 oraz warunkami ustalonymi w umowie zawartej z wykonawcą robót budowlanych. 3. Inżynier będzie administrował kontraktem na roboty budowlane (kontraktem) w imieniu własnym, na rachunek Zamawiającego, tj. Gminy - Miasto Elbląg. 4. Do obowiązków Inżyniera będzie należało: 1) weryfikacja dokumentacji projektowo-kosztorysowej będącej w przygotowaniu, zgodnie z poniższym opisem robót przewidzianych do wykonania: Zakres robót I i II etapu dokumentacji opracowywanej dla projektu: Zad.C-02b Przebudowa systemu przeciwpowodziowego prawego brzegu rz. Elbląg - Polder Nowe Pole-Zatorze dla projektu Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław. Etap I - obejmuje budowę projektowanych elementów systemu odwodnienia zlewni wylotu WL-3, w tym: - budowa kanałów głównych (C i D) odwadniających o parametrach: - ? 1000 mm, ? 800 mm, ? 600 mm, ? 500 mm, a także o ? 400 i 200 mm; - długość kanałów głównych 2500 m; - budowa osadników OS-3C, OS-3D i separatorów SEP-3C, SEP-3D; - budowa wylotu WL-3 do rowu Ro-A1; - przebudowa rowu podstawowego Ro-A o długości 1050 m od ul. Malborskiej do istniejącego przepustu drogowego PDi-1 pod Trasą E7 (powiązanego z systemem zlewni Jeziora Drużno); - budowa 6 przepustów drogowych (PR-A1, PD-A2, PD-A3, PD-A4, PD-A5, PD-A6); - przebudowa rowu szczegółowego Ro-A1 na odcinku od wylotu WL-3 do włączenia w rów Ro-A; - budowa odgałęzień DN 300 i przyłączy DN 200; - odbudowa istniejącego wylotu Wi-6; Etap II - obejmuje budowę projektowanych elementów systemu odwodnienia zlewni wylotu WL-4, w tym: - budowa kanału odwadniającego głównego (E) o parametrach: - ? 600 mm, ? 500 mm, ? 400 mm, ? 500 mm, także ? 300 i 200 mm; - o łącznej długości 2800 m; - budowa osadnika OS-4 i separatora SEP-4; - budowa wylotu WL-4 do rowu Ro-A3; - budowa 5 przepustów (PD-A2, PD-A2.2, PD-A3.1, PD-A3.2, PD-A3.3); - przebudowa rowu Ro-A2 o długości 1050 m (na odcinku od ul. Malborskiej do włączenia w rów Ro - A); - przebudowa rowu Ro-A3 o długości 300 m (na odcinku od wylotu WL-4 do włączenia w rów Ro - A); - budowa odgałęzień DN 300 i przyłączy DN 200; - likwidacja zbędnych elementów istniejącej kanalizacji deszczowej; 2) nadzorowanie przygotowania i weryfikacji ewentualnej dodatkowo opracowanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, niezbędnej do prawidłowego wykonania kontraktu 3) uczestnictwo w przygotowaniu i przeprowadzeniu przetargu na roboty budowlane 4) kierowanie realizacją kontraktu. 5) zapewnienie codziennej dyspozycyjności nadzoru na placu budowy tj. obecności Inżyniera lub Pełnomocnika (osoby uprawnionej), zdolnego do podejmowania decyzji. 6) rozwiązywanie problemów i sporów powstałych w czasie realizacji kontraktu. 7) wykonanie zadań: - inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z art. 25, 26 Prawa Budowlanego, - koordynatora czynności nadzoru inwestorskiego, zgodnie z art. 27 Prawa Budowlanego, - inwestora, zgodnie z art. 18 Prawa Budowlanego 8) kontrola i aprobata dokumentów roszczeniowych Wykonawcy robót, opiniowanie i aprobowanie wydłużenia czasu trwania kontraktu oraz zwiększenia kwoty kontraktowej po uzyskaniu zgody Zamawiającego. 9) informowanie na piśmie Zamawiającego o wszystkich faktach mających znaczenie dla realizacji kontraktu, a zwłaszcza o wszystkich zagrożeniach terminu zakończenia robót 10) zorganizowanie i prowadzenie biura Inżyniera. 11) obsługa okresu gwarancyjnego z tytułu gwarancji jakości i rękojmi udzielonych przez Wykonawcę robót budowlanych. 12) przygotowanie dokumentacji do ewentualnego arbitrażu. 13) obsługa nadzoru autorskiego. 5. Zamawiający informuje, że nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających. 6. Informacja o przewidywanych zmianach postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy: 1) Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do oferty, na podstawie której dokona wyboru Wykonawcy. 2) Zamawiający określa następujące warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian w zawartej umowie: a) konieczność przedłużenia terminu umownego z powodu: - działania siły wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności (np.: przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof). Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji robót, który przy składaniu ofert musi być normalnie brany pod uwagę. - z przyczyn zależnych od Zamawiającego, tj. z powodu: a. nadzwyczajnych zdarzeń gospodarczych niezależnych od Zamawiającego, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy b) konieczność zmiany terminu umownego i harmonogramu realizacji robót z powodu: - konieczności wykonania dodatkowych badań, ekspertyz, analiz itp. - zmiany wymagań związanych ze zmianą lub wydaniem nowego pozwolenia na budowę dla realizowanego zamówienia, wynikających z konieczności wykonania robót zamiennych niewykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, a koniecznych dla wykonania całości robót i uzyskania założonego efektu użytkowego, - zmiany przepisów, które skutkują zmianą pozwolenia na budowę wydanego dla realizowanego zamówienia - konieczności wykonania prac wynikających z zaleceń organów uprawnionych np. Nadzoru budowlanego, itp. c) zmiana nr konta Wykonawcy lub innych danych podmiotowych d) ograniczenie zakresu robót budowlanych, wynikające z braku środków finansowych lub zmianą wysokości dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 - 2013 e) zmiany w składzie zespołu Inżyniera, zmiana koordynatora prac ze strony Zamawiającego, f) ustawowa zmiana stawki podatku VAT w sytuacji łącznego spełnienia dwóch przesłanek: - gdy istnieje obiektywna konieczność wprowadzenia zmian, np. gdy spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą startą w rozumieniu art. 357 ze znaczkiem 1 Kodeksu Cywilnego. - zmiana wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia umowy 3) W przypadku żądania przedłużenia terminu umownego z przyczyn zależnych od Wykonawcy, zostanie przeprowadzona następująca procedura: a) Wykonawca prześle Zamawiającemu projekt zmian do umowy (aneks) w terminie co najmniej 14 dni przed datą upływu terminu zakończenia umowy wraz z pisemnym uzasadnieniem b) Zamawiający udzieli pisemnej odpowiedzi lub odeśle podpisany aneks do umowy przed upływem terminu wykonania umowy. 4) Warunkiem dokonania zmian postanowień zawartej umowy w formie aneksu do umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie, pod rygorem nieważności zmiany. 7. Zamawiający nie zastrzega w SIWZ, że część lub całość zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. 8. W przypadku dostarczenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie gwarancji, Zamawiający wymaga, aby były one zgodne ze wzorami stanowiącymi ZAŁĄCZNIK NR 4 do SIWZ. 9. Zakres zamówienia: 1) zgodnie z wymaganiami Zamawiającego Inżynier zobowiązany będzie do weryfikacji będącej w opracowaniu dokumentacji projektowej dla zakresu robót wyszczególnionych w Załączniku Nr 1 do Wzoru umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ. 2) w terminie 30 dni od daty otrzymania dokumentacji od Zamawiającego, Inżynier przedstawi Zamawiającemu raport z dokonanej weryfikacji dokumentacji wraz z jej oceną i wnioskami w zakresie ewentualnej korekty oraz usunięcia wad i usterek dokumentacji (Inżynier zobowiązany jest po konsultacji z Zamawiającym do podjęcia działań w celu usunięcia błędów projektowych). 3) Inżynier zobowiązany jest do uczestniczenia w przygotowaniu ewentualnej dodatkowo opracowanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, niezbędnej do prawidłowego wykonania kontraktu, 4) w terminie 10 dni od podpisania umowy Inżynier uzgodni z Zamawiającym wzory wszystkich dokumentów, które będą miały zastosowanie w trakcie realizacji kontraktu, 5) w ciągu 10 dni od otrzymania od wykonawcy robót budowlanych harmonogramów finansowego i rzeczowego, Inżynier przedłoży Zamawiającemu swoją ocenę ww. harmonogramów. 6) Inżynier ma prowadzić nadzór inwestorski we wszystkich aspektach zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane. 7) Inżynier zapewni nadzór autorski nad realizacją kontraktu zgodnie z wymogami polskiego Prawa budowlanego oraz zgodnie z zapisami zamieszczonymi w umowach zawartych na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej, tj. uwzględniając 30 pobytów na budowie, bez względu na ilość osób w zespole przy uwzględnieniu stawki 488,00 zł brutto za jeden pobyt, pobyty wykonawcy dokumentacji odbywać się będą na wezwanie Inżyniera; koszt nadzoru autorskiego będzie kosztem Inżyniera. 8) Inżynier będzie monitorował postępy w realizacji kontraktu zgodnie ze zweryfikowaną dokumentacją projektową oraz zatwierdzonymi harmonogramami, a także zidentyfikuje potencjalne obszary problemów oraz zarekomenduje odpowiednie środki zaradcze. 9) Inżynier sprawdzi, czy wszystkie osoby zatrudnione przez Wykonawcę robót budowlanych posiadają odpowiednie kwalifikacje oraz uprawnienia do prowadzenia robót budowlanych. 10) Inżynier sprawdzi, czy wszystkie używane urządzenia i materiały posiadają świadectwa i certyfikaty wymagane umową (kontraktem). 11) Inżynier ma obowiązek sprawdzić ważność ubezpieczeń osób zatrudnionych oraz używanego sprzętu. 12) Inżynier będzie odpowiedzialny za sprawdzanie i uaktualnianie harmonogramów finansowego i rzeczowego inwestycji, jak również kontrolowanie przepływów finansowych zgodnie z harmonogramem robót. 13) Inżynier będzie kontrolował co miesiąc postęp wykonania robót w stosunku do zatwierdzonych harmonogramów. 14) Inżynier ma obowiązek składania comiesięcznych sprawozdań z przebiegu realizacji zadania, począwszy od następnego miesiąca kalendarzowego po podpisaniu umowy. 15) Inżynier ma obowiązek sporządzania raportów z przebiegu realizacji kontraktu, zgodnie z procedurą obowiązującą przy realizacji inwestycji w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. 16) Inżynier jest odpowiedzialny za przedkładanie Zamawiającemu wszystkich raportów, oświadczeń i zapytań dostarczonych przez Wykonawcę robót budowlanych. 17) Inżynier jest odpowiedzialny za organizowanie i prowadzenie narad technicznych, problemowych i innych spotkań, które będą odbywały się w razie potrzeby, ale nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie (w spotkaniach tych powinny uczestniczyć wszystkie strony zaangażowane w realizację inwestycji). 18) Inżynier będzie brał udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego. 19) Inżynier jest zobligowany do udzielania regularnych konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu. 20) Inżynier inicjuje zmiany do zakresu robót budowlanych objętych kontraktem na roboty budowlane przez wydanie polecenia lub żądanie skierowane do Wykonawcy, aby przedłożył ofertę na zmianę (wszystkie zmiany, w tym także roboty dodatkowe, powinny pozostawać w ścisłym związku z zakresem kontraktu na roboty budowlane, a ich wprowadzenie powinno być konieczne dla wykonania całości robót i uzyskania założonego efektu użytkowego). 21) Inżynier jest odpowiedzialny za ocenę, aprobatę, bądź odrzucenie wniosków Wykonawcy robót; wszystkie decyzje mogące wpływać na zakres umowy (kontraktu), jej czas trwania lub cenę, wymagają zgody Zamawiającego. 22) Inżynier jest odpowiedzialny, w przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych, za uzgodnienie sposobu postępowania z Zamawiającym i Wykonawcą robót. 23) Inżynier kontroluje i potwierdza dostarczenie przez Wykonawcę robót sprzętu i materiałów wyszczególnionych w kontrakcie oraz, że wszystkie środki pozostają na placu budowy aż do momentu upoważnienia do ich zwolnienia. 24) Inżynier opiniuje proponowanych przez Wykonawcę robót Podwykonawców i w porozumieniu z Zamawiającym wydaje zgodę na ich zatrudnienie; w przypadku opinii negatywnej, Inżynier przedstawi Wykonawcy robót pisemne uzasadnienie. 25) Inżynier sprawdza jakość wykonywanych robót, wbudowanych elementów budowlanych, a w szczególności zapobiega zastosowaniu materiałów budowlanych niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie. 26) Inżynier jest zobowiązany do sprawdzania i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, dodatkowo musi uczestniczyć w odbiorach częściowych i końcowym, jak również przygotować i brać udział w odbiorach gotowych obiektów i konstrukcji. 27) Inżynier wydaje kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia potwierdzone wpisem do dziennika budowy dotyczące: wykonania prób, odkrycia robót lub elementów zakrytych, wymagających odkrycia oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych. 28) Inżynier ma obowiązek zawiesić roboty budowlane w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bądź spowodować znaczne straty materialne. 29) Inżynier wystawia świadectwa przeprowadzonych prób lub uznaje świadectwa wystawione przez Wykonawcę robót. 30) Inżynier w uzgodnieniu z Zamawiającym oraz po konsultacjach z Projektantem zatwierdza poprawki do szczegółowej dokumentacji projektowej. 31) Inżynier musi zweryfikować obmiary każdego elementu robót, a przyjęta metodologia musi być zgodna z przedmiarami robót i Specyfikacjami Technicznymi. 32) Inżynier jest odpowiedzialny za otrzymywanie od Wykonawcy robót rozliczeń, do których otrzymania uważa się za uprawnionego, łącznie z dokumentami stanowiącymi podstawę rozliczenia oraz weryfikowanie tych rozliczeń. 33) Inżynier wystawia Zamawiającemu odpowiednie Świadectwo Płatności na każdą płatność dla Wykonawcy robót: dla ostatniej płatności - Ostateczne Świadectwo Płatności, dla wszystkich pozostałych płatności - Przejściowe Świadectwo Płatności. 34) Inżynier weryfikuje, analizuje i zatwierdza do zapłaty faktury wystawione przez Wykonawcę robót w związku z realizacją umowy (kontraktu) na roboty budowlane. 35) Inżynier ściśle współpracuje z Wydziałem Finansowo - Budżetowym Zamawiającego i dostarcza wszystkie niezbędne, żądane dokumenty, dotyczące rozliczeń. 36) Inżynier uzgadnia z Wykonawcą robót rodzaj dokumentacji powykonawczej, sprawdza ją i zatwierdza w porozumieniu z Zamawiającym. 37) Inżynier zarządza całym procesem przekazania obiektu do użytkowania. 38) Inżynier odbiera roboty od Wykonawcy robót protokołami odbioru częściowego i końcowego. 39) Inżynier będzie nadzorował wszystkie próby, wszystkie koszty prób będą pokryte przez Wykonawcę robót, Inżynier przekaże Wykonawcy robót nie później niż w ciągu 24 godzin zawiadomienie o zamiarze przeprowadzenia inspekcji lub o obecności w czasie prób, Inżynier jest zobowiązany do uczestnictwa w Próbach Końcowych. 40) Inżynier dokona końcowego rozliczenia kontraktu z uwzględnieniem rozliczenia i przekazania środków trwałych. 41) Inżynier, po uzgodnieniu z Zamawiającym wykona wszystkie inne czynności, niewymienione w umowie lub w umowie na roboty, które zostaną uznane za niezbędne dla prawidłowej realizacji inwestycji. 42) Inżynier w ramach swojego budżetu uwzględni koszty osobowe, koszty prowadzenia biura, zakwaterowania dla członków zespołu, koszty delegacji i inne konieczne do prawidłowego działania Inżyniera. 43) Inżynier jest całkowicie odpowiedzialny za odpowiedni dobór zespołu; podczas nieobecności któregokolwiek ze specjalistów, wynikającej z urlopu, zwolnienia lekarskiego lub innej przyczyny, Inżynier zapewni czasowe zastępstwo specjalistów na cały czas nieobecności zatrudnionych fachowców, by uniknąć zwłoki w realizacji robót budowlanych (takie czasowe zastępstwo będzie przedłożone z wyprzedzeniem na piśmie, łącznie z CV proponowanych osób, do aprobaty Zamawiającego). 44) Inżynier musi posiadać zdolności osobowe i techniczne do rozliczania kosztów realizowanych robót, dokonanych płatności, gwarancji oraz ubezpieczeń. 45) Inżynier jest zobowiązany jest do prowadzenia rejestru robót zawierającego m.in.: a) polecenia dla Wykonawcy robót, b) szczegółowe raporty dotyczące elementów wykonanych robót pod względem ilości i jakości oraz zrealizowanych i wykorzystanych dostaw, nadających się do sprawdzenia na budowie i stosowanych przy naliczaniu płatności należnych Wykonawcy robót. 46) Inżynier zobowiązany będzie do odbywania badań i inspekcji w miejscach wytwarzania elementów, komponentów oraz materiałów, jeżeli zajdzie taka potrzeba lub jeżeli takowe są wyszczególnione w Specyfikacjach Technicznych. 47) Inżynier będzie zarządzał i nadzorował realizację Projektu w przedstawionym zakresie, będzie niezależny, aczkolwiek w zakresie wszystkich swoich zadań i obowiązków wyszczególnionych wyżej, będzie podlegał Zamawiającemu; będzie odpowiedzialny bezpośrednio przed Zamawiającym za realizację swoich zadań. Inżynier, jako podmiot - dysponować będzie kadrą wysokokwalifikowanych specjalistów, którymi kierować będzie bezpośrednio Inżynier; wewnętrzny regulamin zespołu określi Inżynier; Zamawiający będzie zatwierdzać wszelkie raporty i oceny przygotowane przez Inżyniera; Inżynier będzie konsultować istotne z punktu widzenia realizacji Projektu decyzje z wydelegowanymi w danej branży członkami Zamawiającego (jeżeli wymagać tego będzie waga problemu - z całym zespołem Zamawiającego na nadzwyczajnych zebraniach); zebrania zespołu Zamawiającego i Inżyniera w celu omówienia bieżących spraw związanych z realizacją inwestycji odbywać się będą minimum raz na dwa tygodnie. 48) Inżynier będzie opiniował, opracowywał dla Zamawiającego takie materiały, jak np.: informacje dla prasy i władz lokalnych, opinie na temat dokumentacji przedkładanej Zamawiającemu do uzgodnienia, uczestniczył w spotkaniach i naradach organizowanych przez różne instytucje w sprawie budowy (na czas nieobecności Inżynier zobowiązany jest wyznaczyć zastępstwo z powiadomieniem Zamawiającego na piśmie, z odpowiednim wyprzedzeniem). 49) działalność Inżyniera obejmuje również okres gwarancji jakości i rękojmi, wynikających z zapisów zawartych w umowie na realizację robót, Inżynier zorganizuje przeglądy gwarancyjne i będzie nadzorował usuwanie stwierdzonych protokolarnie wad. 50) Inżynier nie ma prawa zaciągać zobowiązań finansowych, w stosunku do Wykonawcy robót, autorów dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz innych uczestników procesu inwestycyjnego, wykraczających poza kwoty zawarte w umowach, bez zatwierdzenia Zamawiającego. Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia wynikającego z art. 25 ust. 1 pkt 2) ustawy Prawo zamówień publicznych o treści: Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 2) ustawy Prawo zamówień publicznych oświadczam, że oferowane usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 2 250,00 złotych (słownie: dwa tysiące dwieście pięćdziesiąt złotych) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, zgodnie z art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.: - w pieniądzu, - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - w gwarancjach bankowych, - w gwarancjach ubezpieczeniowych, - w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy NR 95116022020000000061913418 w Banku Millennium S.A. O / Elbląg Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu należy zdeponować w sekretariacie Wydziału Finansowo - Budżetowego Urzędu Miejskiego w Elblągu 2. Wykonawca, który nie wniesie wadium na okres związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. 3. Wadium będzie zwracane na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Zamawiający zatrzyma wadium na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą wziąć udział Wykonawcy nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych i spełniający warunki art. 22 ust. 1 tj. Wykonawcy, którzy: 1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; Warunkiem udziału w postępowaniu jest: a) wykonanie w sposób należyty w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia: a. co najmniej jednej usługi odpowiadającej swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia tj. pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu lub pełnienia nadzoru inwestorskiego przynajmniej dla jednej inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie sieci kanalizacji deszczowej lub sanitarnej o wartości robót budowlanych w zakresie sieci kanalizacji deszczowej lub sanitarnej minimum 1 000 000,00 zł bez VAT każda robota budowlana i b. co najmniej jednej usługi odpowiadającej swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia tj. pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu lub pełnienia nadzoru inwestorskiego przynajmniej dla jednej inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie lub konserwacji rowów melioracyjnych o wartości robót budowlanych w zakresie rowów melioracyjnych minimum 500 000,00 zł bez VAT każda robota budowlana Zamawiający uzna również wyżej wymieniony warunek za spełniony jeżeli wykazywana usługa będzie obejmowała usługę, o której mowa w wyżej wymienionym ppkt a. i usługę, o której mowa w wyżej wymienionym ppkt b. oraz c. co najmniej jednej usługi odpowiadającej swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia tj. opracowanie lub weryfikacja dokumentacji dla co najmniej jednej inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie sieci kanalizacji deszczowej lub sanitarnej dla której wg kosztorysu inwestorskiego wartość robót budowlanych w zakresie sieci kanalizacji deszczowej lub sanitarnej wyniosła minimum 1 000 000,00 zł bez VAT każda robota budowlana i d. co najmniej jednej usługi odpowiadającej swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia tj. opracowanie lub weryfikacja dokumentacji dla co najmniej jednej inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie rowów melioracyjnych dla której wg kosztorysu inwestorskiego wartość robót budowlanych w zakresie rowów melioracyjnych wyniosła minimum 500 000,00 zł bez VAT każda robota budowlana. Zamawiający uzna również wyżej wymieniony warunek za spełniony jeżeli wykazywana usługa będzie obejmowała usługę, o której mowa w wyżej wymienionym ppkt c. i usługę, o której mowa w wyżej wymienionym ppkt d. Wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego dla wartości robót budowlanych należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia Świadectwa Przejęcia /Protokołu odbioru robót, podając datę i kurs. Wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego dla wartości usługi należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień złożenia Raportu końcowego Inżyniera, podając datę i kurs. Przy ocenie spełnienia tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnieniu warunku, tj. liczba wykonanych usług, będą zsumowane z dokumentów składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, tzn. że np. jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się może wykazać wykonanie usług, o których mowa w ppkt a. i b., a drugi z wykonawców wspólnie ubiegających się może wykazać wykonanie usług, o których mowa w ppkt c. i d.. Natomiast nie podlega sumowaniu wartość robót budowlanych. b) dysponowanie osobami niezbędnymi do wykonania zamówienia, co najmniej: A. Inżynierem do weryfikacji dokumentacji projektowo - kosztorysowej oraz do realizacji kontraktu na roboty budowlane, który musi: - posiadać wykształcenie wyższe techniczne, - posiadać minimum 8 lat doświadczenia zawodowego, - posiadać uprawnienia budowlane, - posiadać doświadczenie w nadzorowaniu i zarządzaniu przynajmniej jednym kontraktem związanym z inwestycją o wartości robót budowlanych minimum 10 000 000,00 zł bez VAT każda, - znać procedury FIDIC - być członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, B. zespołem osób do weryfikacji dokumentacji projektowo-kosztorysowej, który musi obejmować co najmniej: 1) projektanta o specjalności sanitarnej, 2) projektanta o specjalności drogowej, 3) projektanta o specjalności melioracyjnej lub hydrotechnicznej, 4) specjalistę z zakresu kosztorysowania robót, Zgodnie z ustawą o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późniejszymi zmianami) projektanci muszą posiadać uprawnienia projektowe w wymaganej specjalności oraz muszą być członkami właściwych izb samorządu zawodowego. C. zespołem osób do realizacji zadań związanych z przygotowaniem i realizacją kontraktu na roboty budowlane, który musi obejmować co najmniej: 1) asystenta Inżyniera, który musi: - posiadać wykształcenie wyższe techniczne, - posiadać minimum 5 lat doświadczenia zawodowego, - posiadać uprawnienia budowlane, - znać procedury FIDIC, - być członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, 2) inspektora nadzoru inwestorskiego (specjalista sanitarny), który musi: - posiadać minimum 5 lat doświadczenia zawodowego, w tym 3 lata jako inspektor nadzoru inwestorskiego, - posiadać uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych - być członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, 3) inspektora nadzoru inwestorskiego (specjalista drogowy), który musi: - posiadać minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w tym 3 lata jako inspektor nadzoru inwestorskiego, - posiadać uprawnienia budowlane w specjalności drogowej, - być członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, 4) inspektora nadzoru inwestorskiego (specjalista melioracyjny lub hydrotechniczny), który musi: - posiadać minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w tym 3 lata jako inspektor nadzoru inwestorskiego, - posiadać uprawnienia budowlane w specjalności melioracyjnej, - być członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, 5) pracownika ds. rozliczeń i przepływów finansowych, który musi: - posiadać minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w tym minimum 1 rok w zakresie rozliczeń finansowych i płatności z tytułu realizacji projektów współfinansowanych przez Unię Europejską Zamawiający informuje, że osoby wymienione w pkt B. do weryfikacji dokumentacji projektowo - kosztorysowej mogą być osobami wyznaczonymi do realizacji kontraktu na roboty, o których mowa w pkt C. Wydanie decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych w budownictwie nabytych w państwach członkowskich UE oraz wpis do stosownej izby odbywa się po przeprowadzeniu właściwego postępowania weryfikacyjnego przez odpowiedni organ samorządu zawodowego w Polsce na zasadach określonych w ustawie z dnia 18.03.2008 o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2008, nr 63, poz. 394) 3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; Warunkiem udziału w postępowaniu jest: a) osiągnięcie średniorocznego przychodu za ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres (na podstawie Rachunku zysków i strat poz. przychód netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów lub przychód netto ze sprzedaży i zrównane z nimi, a w przypadku Wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty) w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł. Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień zakończenia roku obrotowego. Przy ocenie spełnienia tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnieniu warunku będą zsumowane z dokumentów składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. b) dysponowania środkami finansowymi w wysokości co najmniej 100 000,00 zł lub posiadanie zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 100 000,00 zł Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu. Przy ocenie spełnienia tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnieniu warunku będą zsumowane z dokumentów składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 1) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 1. ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ 2) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 2. ppkt a) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt VI. ppkt 1.3. SIWZ 3) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 2. ppkt b) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt VI. ppkt 1.4., 1.5. i 1.6. SIWZ 4) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 3. ppkt a) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt VI. ppkt 1.7. SIWZ 5) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 3. ppkt b) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentu wymienionego w pkt VI. ppkt 1.8. SIWZ 6) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 4. Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentu wymienionego w pkt VI. ppkt 1.2. SIWZ Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt VI. SIWZ, metodą spełnia / nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wymaga dostarczenia: - zgodnie z pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ - Oświadczeń wynikających z art. 22 i 24 ustawy Prawo zamówień publicznych Uwaga: a) Treść wymaganych Oświadczeń Zamawiający przekazuje na ZAŁĄCZNIKU NR 2 do SIWZ. b) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. - zgodnie z pkt VI. ppkt 1.2. SIWZ - Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. - zgodnie z pkt VI. ppkt 1.3. SIWZ - Wykazu wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie. Uwaga: a) w wykazie należy wymienić usługi potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunku określonego w Sekcji III.2) pkt 2. a) ogłoszenia, b) w przedmiocie wykazanej usługi pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu lub pełnienia nadzoru inwestorskiego należy podać: - wartość bez VAT robót budowlanych w zakresie sieci kanalizacji deszczowej lub sanitarnej, których dotyczyła usługa pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu lub pełnienia nadzoru inwestorskiego oraz określić czy inwestycja dotyczyła budowy lub przebudowy sieci kanalizacji deszczowej lub sanitarnej, - wartość bez VAT robót budowlanych w zakresie rowów melioracyjnych, których dotyczyła usługa pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu lub pełnienia nadzoru inwestorskiego oraz określić czy inwestycja dotyczyła budowy lub przebudowy lub konserwacji rowów melioracyjnych, c) w przedmiocie wykazanej usługi opracowania lub weryfikacji dokumentacji należy podać: - wartość bez VAT robót budowlanych w zakresie sieci kanalizacji deszczowej lub sanitarnej wg kosztorysu inwestorskiego, których dotyczyła usługa opracowania lub weryfikacji dokumentacji oraz określić czy inwestycja dotyczyła budowy lub przebudowy sieci kanalizacji deszczowej lub sanitarnej, - wartość bez VAT robót budowlanych w zakresie rowów melioracyjnych wg kosztorysu inwestorskiego, których dotyczyła usługa opracowania lub weryfikacji dokumentacji oraz określić czy inwestycja dotyczyła budowy lub przebudowy rowów melioracyjnych, d) dla usług wymienionych w wykazie należy załączyć dokumenty potwierdzające, że te usługi zostały wykonane należycie, e) wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia Świadectwa Przejęcia /Protokołu odbioru robót, podając datę i kurs. f) wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego dla wartości usługi należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień złożenia Raportu końcowego Inżyniera, podając datę i kurs. g) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku określonego w Sekcji III.2) pkt 2. a) ogłoszenia. - zgodnie z pkt VI. ppkt 1.4. SIWZ - Wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności. Uwaga: a) na potwierdzenie spełniania warunku określonego w Sekcji III.2) pkt 2. b) ogłoszenia w wykazie osób należy wymienić osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, którymi Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów. b) w wykazie osób dla osób, o których mowa w Sekcji III.2) pkt 2. b) ppkt A. oraz ppkt C. ogłoszenia należy podać liczbę lat doświadczenia zawodowego oraz dodatkowo: a. dla osoby, o której mowa w Sekcji III.2) pkt 2. b) ppkt A. ogłoszenia należy podać doświadczenie w nadzorowaniu i zarządzaniu przynajmniej jednym kontraktem związanym z inwestycją o wartości robót budowlanych minimum 10 000 000,00 zł bez VAT każda oraz złożyć oświadczenie o znajomości procedur FIDIC lub wykazać doświadczenie w nadzorowaniu w oparciu o procedury FIDIC, b. dla osoby, o której mowa w Sekcji III.2) pkt 2. b) ppkt C. odnośnik 1) ogłoszenia należy złożyć oświadczenie o znajomości procedur FIDIC lub wykazać doświadczenie w oparciu o procedury FIDIC, c. dla osób, o których mowa w Sekcji III.2) pkt 2. b) ppkt C. odnośniki 2), 3) i 4) ogłoszenia należy podać liczbę lat doświadczenia zawodowego jako inspektor nadzoru inwestorskiego, d. dla osoby, o której mowa w Sekcji III.2) pkt 2. b) ppkt C. odnośnik 5) ogłoszenia należy podać liczbę lat doświadczenia zawodowego w zakresie rozliczeń finansowych i płatności z tytułu realizacji projektów współfinansowanych przez Unię Europejską c) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument Wykonawcy składają wspólnie. - zgodnie z pkt VI. ppkt 1.5. SIWZ - Pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie osób Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. Uwaga: a) Dokumenty składa ten Wykonawca, który w wykazie osób wskazał osoby, którymi będzie dysponował na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów. b) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument Wykonawcy składają wspólnie. - zgodnie z pkt VI. ppkt 1.6. SIWZ - Dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Uwaga: a) Dla osób wymienionych w wykazie, o którym mowa w pkt VI. ppkt 1.4. SIWZ, z wyjątkiem pracownika ds. rozliczeń i przepływów finansowych oraz specjalisty z zakresu kosztorysowania robót, należy złożyć z ofertą dokumenty potwierdzające spełnianie warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 2. b) ogłoszenia, tj.: decyzje o nadaniu wymaganych uprawnień budowlanych oraz zaświadczenia o przynależności do właściwych izby samorządu zawodowego. Dla osób będących obywatelami państw członkowskich UE, którzy nabyli kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z ustawą z dnia 18.03.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2008, nr 63, poz. 394) odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych oraz zaświadczenie o wpisie do właściwej izby samorządu zawodowego. b) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymienione dokumenty Wykonawcy składają wspólnie. - zgodnie z pkt VI. ppkt 1.7. SIWZ - Części sprawozdania finansowego, tj. Rachunek zysków i strat, a jeżeli ta część podlega badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią dla tej części sprawozdania finansowego, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. Uwaga: a) Wyżej wymienione dokumenty Wykonawcy składają za ostatnie 3 lata obrotowe, za które Wykonawcy mają sporządzone sprawozdanie finansowe i które byli zobligowani wykonać. b) Wartości potwierdzające spełnianie warunku podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień zakończenia roku obrotowego. c) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku określonego w Sekcji III.2) pkt 3. a) ogłoszenia. - zgodnie z pkt VI. ppkt 1.8. SIWZ Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Uwaga: a) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku określonego w Sekcji III.2) pkt 3. b) ogłoszenia. b) wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu. Dokumenty należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. UWAGA: 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w pkt VI. ppkt 1.2. SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1. UWAGI zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umelblag.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach