Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inwestora zastępczego rozbudowy i przebudowy budynku Urzędu Miejskiego w Zwoleniu

Gmina Zwoleń ogłasza przetarg

  • Adres: 26-700 Zwoleń, Plac Kochanowskiego 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 48 6762210 , fax. 48 6762418
  • Data zamieszczenia: 2012-02-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zwoleń
    Plac Kochanowskiego 1 1
    26-700 Zwoleń, woj. mazowieckie
    tel. 48 6762210, fax. 48 6762418
    REGON: 67022343900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zwolen.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inwestora zastępczego rozbudowy i przebudowy budynku Urzędu Miejskiego w Zwoleniu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1.Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie czynności Inwestora zastępczego przy realizacji rozbudowy i przebudowy istniejącego budynku Urzędu Miejskiego w Zwoleniu przy Placu Kochanowskiego 1 na działce nr ewidencji gruntów 5815/1 i 5816/1 prowadzonych na podstawie projektu budowlanego zatwierdzonego ostateczną decyzją pozwolenia na budowę Starosty Zwoleńskiego nr 191/11 z dnia 10.08.2011r., 3.2.Odpowiedzialność Inwestora zastępczego a)Inwestor zastępczy pełniąc czynności zastępstwa inwestorskiego działa w imieniu i na rachunek Zamawiającego jako jego pełnomocnik. b)Inwestor zastępczy zobowiązany jest do podejmowania czynności mających na celu zabezpieczenie praw i interesów Zamawiającego. c)Inwestor zastępczy ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność za wyrządzone szkody, będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przez niego obowiązków określonych w pkt. 3.3. SIWZ. 3.3.Obowiązki Inwestora zastępczego. a)Przygotowanie i przeprowadzenie przy udziale Zamawiającego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych b)Wykonywanie czynności nadzoru inwestorskiego w trakcie realizacji inwestycji. c)Kontrola rozliczeń finansowych inwestycji d)Wykonywanie czynności nadzoru inwestorskiego w okresie rękojmi i gwarancji. 3.3.1.Do szczegółowych obowiązków Inwestora zastępczego w ramach zorganizowania i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych zalicza się: a)Przygotowanie przy udziale Zamawiającego postępowania przetargowego na wybór Wykonawcy robót budowlanych w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych /ekst ujednolicony: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późniejszymi zmianami/ b)Sprawdzenie przed ogłoszeniem postępowania przetargowego, prawidłowości i kompletności dokumentacji projektowo - kosztorysowej pod względem merytorycznym i prawnym. c)Przygotowanie i opracowanie, w porozumieniu z Zamawiającym, dokumentów określających pełny zakres i przedmiot robót budowlanych poszczególnych etapów inwestycji z uwzględnieniem punktu 3.5. SIWZ, tak aby ich realizacja była zgodna ze sztuką budowlaną i zasadami wiedzy technicznej. d)Przygotowanie i ustalenie z Zamawiającym warunków stawianych przyszłym Wykonawcom robót w zakresie doświadczenia, kwalifikacji, sytuacji finansowej, gwarancji, terminu wykonania robót, kryteriów oceny ofert oraz warunków płatności. e)Przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia, Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, projektów umów oraz innych dokumentów niezbędnych do wszczęcia i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. f)Kompleksową pomoc w udzielaniu odpowiedzi na ewentualne pytania i odwołania Wykonawców dotyczące przedmiotu zamówienia / tym dokumentacji projektowo - kosztorysowej w porozumieniu z projektantem/i SIWZ, zadawane w trakcie postępowania przetargowego. g)Uczestnictwa w charakterze biegłego w pracach komisji przetargowej (przetargowych w przypadku nie wyłonienia oferenta w pierwszym przetargu) h)Wykonanie i przedstawienie Zamawiającemu do akceptacji zbiorczego zestawienia kosztów oraz harmonogramu rzeczowo - finansowego robót budowlanych po wyłonieniu Wykonawcy tych robót, w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy z Wykonawcą robót. 3.3.2.Do szczegółowych obowiązków Inwestora zastępczego w ramach wykonywania czynności nadzoru inwestorskiego w trakcie realizacji inwestycji zalicza się: a)Reprezentowanie interesów Zmawiającego wobec wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego oraz wypełnianie w imieniu Zamawiającego jego obowiązków wynikających z przepisów ustawy Prawa budowlanego, b)Ustanowienie inspektorów nadzoru inwestorskiego w branży: konstrukcyjno - budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, drogowej teleinformatycznej zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i złożoną ofertą oraz wyznaczenie jednego z nich jako koordynatora wszystkich czynności na budowie. c)Przygotowanie i przekazanie Wykonawcy robót budowlanych odpowiedniej dokumentacji projektowej. d)Przygotowanie niezbędnych dokumentów do przekazania placu budowy i jego przekazanie Wykonawcy robót budowlanych przy udziale Zamawiającego. e)Zebranie od kierownika budowy / robót budowlanych i inspektorów nadzoru inwestorskiego odpowiednich oświadczeń i dokumentów oraz dokonanie zgłoszenia zamiaru rozpoczęcia robót do PINB w Zwoleniu, f)Uzyskanie odpowiednich uzgodnień i zezwoleń na prowadzenie robót budowlanych wynikających z innych niż Prawo budowlane przepisów /otyczy to między innymi organizacji ruchu, zajęcie pasa drogowego, zezwoleń od zarządców sieci itp./ g)Kontrole poprawności prowadzenia dziennika budowy i dokonywanych w nim wpisów przez uprawnione osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne na budowie. h)Kontrole zgodności realizacji budowy z dokumentacją techniczną, pozwoleniem na budowę, warunkami technicznymi wykonania robót, obowiązującymi przepisami, aktualną wiedzą techniczną, prawem budowlanym oraz zapisami umowy i harmonogramem rzeczowo - finansowym. i)Sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowywanych materiałów, kontrola i archiwizacja dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów i wyrobów do obrotu i stosowania w budownictwie, j)Sprawdzanie i dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu oraz tworzenie dokumentacji fotograficznej na nośniku cyfrowym. k)Współpracę z autorami projektu. l)Zgłaszanie projektantowi zastrzeżeń do dokumentacji projektowej wnoszonych przez Wykonawcę robót lub Zamawiającego i dokonanie z nim stosownych uzgodnień, wyjaśnień i poprawek. m)Wnioskowanie do zatwierdzenia przez Zamawiającego uzgodnionych z autorem projektu wszelkich zmian wnoszonych przez uczestników procesu inwestycyjnego oraz sporządzanie przy udziale Zamawiającego protokołów konieczności. n)Kwalifikowanie w uzgodnieniu z Zamawiającym, zasadności wykonania ewentualnych robót dodatkowych o)Przygotowanie i przeprowadzenie minimum raz w miesiącu narad techniczno - koordynacyjnych na budowie z udziałem kierownika budowy / robót budowlanych, uprawnionego przedstawiciela Wykonawcy robót, odpowiednich inspektorów nadzoru inwestorskiego, przedstawiciela Zamawiającego i, w razie potrzeby, projektanta oraz opracowanie sprawozdań z w/w narad z uwzględnieniem wykonanego zakresu rzeczowo - finansowego. p)Wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także tych wymagających odkrycia robót lub elementów, lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych. q)Żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót, dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót. r)Wstrzymywanie robót budowlanych w przypadku gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. s)Przygotowanie dokumentów, powiadomienie i doprowadzenie do uzyskania przez Zamawiającego wszystkich wymaganych przepisami prawa decyzji administracyjnych, opinii, uzgodnień, stanowisk organów administracyjnych po zakończeniu procesu inwestycyjnego i udział w uzyskaniu ostatecznej oraz bezwarunkowej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie Inwestycji. t)Przygotowanie dokumentów, powiadomienie i doprowadzenie do uzyskania przez Zamawiającego odbioru końcowego wszystkich przyłączy oraz terenów przyległych przez odpowiednich zarządców, a także udział w ewentualnych kontrolach i wizjach lokalnych. u)Dokonywanie przy udziale Zamawiającego czynności odbiorów przewidzianych w umowie z Wykonawcą robót. W ramach tych czynności Wykonawca zobowiązuje się do: stwierdzenie gotowości do odbioru, uczestniczenia w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych związanych z przedmiotem zamówienia, terenów przyległych oraz archiwizacja wszystkich protokołów prób i badań przeprowadzonych w trakcie budowy, przeprowadzenia przy udziale Zamawiającego odbiorów robót częściowych, odbioru końcowego oraz ostatecznego wraz z przekazaniem przedmiotu umowy Zamawiającemu egzekwowanie od Wykonawców i przekazanie Zamawiającemu protokołów odbioru wraz z załącznikami, certyfikatami, atestami oraz pełnej dokumentacji powykonawczej, skompletowania i przekazania Zamawiającemu instrukcji obsługi i eksploatacji instalacji oraz urządzeń zamontowanych w ramach inwestycji, dokonywanie czynności sprawdzania wycen i kalkulacji robót przedkładanych przez Wykonawców, egzekwowanie usunięcia przez Wykonawcę robót usterek oraz niedoróbek stwierdzonych komisyjnie w trakcie odbiorów częściowych i odbioru końcowego, v)Akceptowanie w uzgodnieniu z Zamawiającym dostarczonych przez Wykonawców próbek materiałów wykończeniowych. w)Występowanie w imieniu Zamawiającego przed organami administracji i przed sądami, w sprawach wynikających z realizacji Inwestycji, w granicach udzielonych pełnomocnictw. x)Archiwizację korespondencji oraz dokumentacji dotyczącej realizacji inwestycji i przekazanie ich Zamawiającemu w stanie kompletnym po zakończeniu Inwestycji lub rozwiązaniu niniejszej umowy. 3.3.3.Do szczegółowych obowiązków Inwestora zastępczego w ramach wykonywania kontroli rozliczeń finansowych inwestycji zalicza się: a)Sprawdzanie przedkładanych przez Wykonawcę robót faktur częściowych i końcowych pod względem merytorycznym oraz rachunkowym, a także dokumentów, które będą załącznikami do tych faktur /w tym protokołów odbioru/, kwalifikowanie ich do zapłaty i przekazywanie ich Zamawiającemu do zapłaty w terminie 7 dni od dnia dostarczenia faktur przez Wykonawców robót. b)Sprawdzanie kalkulacji /osztorysów np. zamiennych/robót, c)Przygotowanie materiałów i naliczanie kar umownych i/lub odszkodowań od wykonawców oraz dostawców za nienależyte lub nieterminowe wykonanie przez nich zobowiązań umownych i niezwłoczne przekazywanie ich Zamawiającemu celem egzekucji. 3.3.4.Do szczegółowych obowiązków Inwestora zastępczego w okresie rękojmi i gwarancji zalicza się: a)Przeprowadzenie minimum jednego przeglądu pogwarancyjnego inwestycji na 6 miesięcy przed upływem terminu rękojmi i gwarancji z udziałem kierownika budowy / robót budowlanych, uprawnionego przedstawiciela Wykonawcy robót, inspektorów nadzoru inwestorskiego, przedstawiciela Zamawiającego i w razie potrzeby, projektanta. b)Przeprowadzenie przeglądu pogwarancyjnego o którym mowa w pkt. a na każde żądanie Zamawiającego, c)Egzekwowanie od Wykonawcy robót usunięcia ewentualnych wad i usterek, 3.4.Zamawiający ma prawo zgłaszać w każdym czasie uwagi i zastrzeżenia dotyczące procesu inwestycyjnego i sposobu wykonywania czynności zastępstwa inwestycyjnego, które Inwestor zastępczy winien niezwłocznie przeanalizować i uwzględnić, zawiadamiając Zamawiającego o podjętych działaniach. 3.5.Zamawiający zakłada, że inwestycja będzie realizowana w następujących etapach: w roku 2012 - etap I obejmujący rozbiórkę budynków kolidujących z inwestycją, wykonanie rozbudowy do stan surowego. w roku 2013 - etap II obejmujący pełny zakres robót wykończeniowych i instalacyjnych w części rozbudowanej wraz z jej oddaniem do użytkowania. w roku 2014 - etap III obejmujący pełną przebudowę istniejącego budynku i budowa klatki schodowej wraz z zagospodarowanie terenu i oddaniem do użytkowania. 3.6.Posiadana przez Zamawiającego dokumentacja projektowo kosztorysowa przewiduje oprócz rozbudowy i przebudowy budynku Urzędu Miejskiego również budowę Muzeum Regionalnego, która będzie realizowana w terminie późniejszym i nie wchodzi w zakres niniejszego zamówienia na Inwestora zastępczego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715400005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8. WADIUM: 8.1Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 3 000,00 PLN /słownie: trzy tysięcy PLN/, 8.2Wadium należy wnieść w terminie do dnia 06.03.2012r. do godz. 09:45. 8.3Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BS Zwoleń 41 9157 0002 0000 0000 2150 0002 b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275/, 8.4. W przypadku wystąpienia okoliczności, o którym w mowa w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać zobowiązanie gwaranta, iż na każde pisemne żądanie Zamawiającego nastąpi bezwarunkowa wypłata pełnej kwoty wadium. 8.5. W przypadku wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę wpływu kwoty na rachunek zamawiającego. 8.6. Oryginał wadium wnoszonego w formie papierowej /poręczeń, gwarancji/ powinno być dołączony do formularza ofertowego jako załącznik. 8.7. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z zapisami art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zwolen.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach