Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego dla zadania pn.: ,, Modernizacja elewacji budynku biurowego przy ul. G. H. Dąbrowskiego 23 w Katowicach”

WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE ogłasza przetarg

  • Adres: 40-037 Katowice, ul. Juliusza Ligonia 46
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 77 40 025
  • Data zamieszczenia: 2022-10-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE
    ul. Juliusza Ligonia 46
    40-037 Katowice, woj. śląskie
    tel. 32 77 40 025
    REGON: 276254650
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.slaskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego dla zadania pn.: ,, Modernizacja elewacji budynku biurowego przy ul. G. H. Dąbrowskiego 23 w Katowicach”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa prowadzenia nadzoru inwestorskiego w niezbędnych specjalnościach, nad robotami budowlanymi związanymi z naprawą elewacji budynku biurowego przy ul. Gen. Henryka Dąbrowskiego 23 w Katowicach.2. Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) zawarty jest w Załączniku nr 3 do SWZ.3. Projektowane postanowienia umowy (PPU) w sprawie powyższego zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści umowy znajdują się w Załączniku nr 2 do SWZ.4. Instrukcje dla Wykonawcy znajdują się na Platformie pod adresem: https://slaskie.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=publicFilesList&clientName=slaskie&USER_MENU_HOVER=publicFilesList5. Zamówienie jest przewidziane do finansowania ze środków WPF na lata 2021-2031.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Ustala się obowiązek wniesienia przez Wykonawcę wadium w wysokości:3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych).2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:a)w pieniądzu – przelewem na rachunek bankowy Województwa Śląskiego w:Bank Pekao S.A. O/W-waul. Towarowa 25 , 00-958 Warszawanr 37 1240 6292 1111 0010 5063 8458tytuł przelewu: „Wadium w postępowaniu nr ZP-ZN.272.2.25.2022.MS”- wadium w formie pieniądza uważa się za prawidłowo wniesione, gdy środki pieniężne będą znajdowały się na koncie Zamawiającego przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert.b) w gwarancjach bankowych;c) w gwarancjach ubezpieczeniowych;d) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r. poz. 299).4. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć wraz z ofertą poprzez Platformę przetargową - w wydzielonym, odrębnym pliku. Należy przekazać oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.5. Dopuszcza się, aby wadium zostało wniesione przez pełnomocnika (lidera) lub jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem pkt 5.1. niniejszego rozdziału SWZ.5.1. W przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, treść dokumentu wadialnego musi zapewniać możliwość zaspokojenia interesów Zamawiającego co oznacza, że uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium musi obejmować wszystkie wskazane w ustawie Pzp przesłanki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp, tj. działania lub zaniechania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.6. Zwrot wadium:6.1. z urzędu:Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności wskazanych w art. 98 ust. 1 pkt 1-3 ustawy Pzp.6.2. na wniosek Wykonawcy:Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;2) którego oferta została odrzucona;3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.6.3. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.6.4. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.Uwaga: Złożenie wniosku o zwrot wadium, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w ustawie Pzp oraz rozdziale XVIII SWZ.7. Zatrzymanie wadium:Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie innej niż w pieniądzu, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, zgodnie z art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.8. Jeżeli Wykonawca jest podmiotem niepodlegającym reżimowi prawa polskiego i właściwości sądów polskich, w treści gwarancji musi figurować zapis o poddaniu sporów wynikających z wadium prawu polskiemu i polskiemu sądownictwu.9. Pozostałe kwestie związane z wadium będą rozwiązywane zgodnie z ustawą Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Rozdział XII pkt 3 SWZ - Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2ustawy Pzp:1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej - Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa - Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.4. Zdolność techniczna lub zawodowa:4.1. Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał (zrealizował) co najmniej 1 zadanie obejmujące nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi polegającymi na budowie lub przebudowie lub rozbudowie lub remoncie obiektu zabytkowego lub pod nadzorem konserwatorskim, którego głównym zakresem było wykonanie remontu lub rekonstrukcji lub renowacji elewacji zabytkowej budynku lub budowli wykonanej z kamienia naturalnego lub cegły z elementami z kamienia o wartości nadzorowanych robót minimum 1.000 000,00 złotych brutto.Za budynek i budowlę Zamawiający uzna budynek i budowlę w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 z późn.zm.).Za elewację zabytkową Zamawiający uzna część budynku lub budowli wpisanych do rejestru zabytków lub ujętych w gminnej ewidencji zabytków i objętych ochronną konserwatorską na podstawie ustalenia ochrony w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.Okres, o którym wyżej mowa liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.Uwaga 1: Mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez dwa lub więcej podmiotów (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, warunek o którym wyżej mowa, musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania doświadczenia.Uwaga 2: Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, należy wykazać usługę (zakres), w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.Uwaga 3: W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.Uwaga 4: W celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – Zamawiający, na podstawie § 9 ust. 4 pkt 2) Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz.U. z 2020 r. poz. 2415), rozszerzył okres badania doświadczenia Wykonawcy, z 3 lat do 7 lat.4.2. Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że skieruje do realizacji zamówienia publicznego osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, legitymujące się doświadczeniem, kwalifikacjami zawodowymi i uprawnieniami odpowiednimi do funkcji jakie zostaną im powierzone. Wykonawca, na funkcje wymienione poniżej, skieruje osoby, które będą do jego dyspozycji na etapie realizacji zamówienia oraz spełniające następujące wymagania:a) Inspektora Nadzoru robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej posiadającego:- uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z art. 14 ust.2 i 2a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U.2021 poz. 2351 z późn.zm.) lub inne równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;- doświadczenie zdobyte w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót lub inspektora nadzoru przy realizacji i wykonaniu (zakończeniu) co najmniej 1 (jednego) zamówienia (zadania) obejmującego swym zakresem m. in. remont lub rekonstrukcję lub renowację elewacji zabytkowej budynku lub budowli, wykonanej przynajmniej w części z kamienia naturalnego lub cegły z elementami z kamienia naturalnego o powierzchni elewacji minimum 350,00 m 2 o wartości nadzorowanych robót minimum 1.000 000,00 zł brutto.b) Inspektora Nadzoru robót instalacyjno-sanitarnych posiadającego:- uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie z art. 14 ust.2 i 2a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U.2021 r. poz. 2351 z późn.zm.) lub inne równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.c) Inspektora Nadzoru robót elektrycznych posiadającego:- uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych zgodnie z art. 14 ust.2 i 2a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U.2021 r. poz. 2351 z późn.zm.) lub inne równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.d) Specjalistę ds. rozliczeń robót budowlanych i kosztorysowania.Za budynek i budowlę Zamawiający uzna budynek i budowlę w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 z póź.zm.).Za elewację zabytkową Zamawiający uzna część budynku lub budowli wpisanych do rejestru zabytków lub ujętych w gminnej ewidencji zabytków i objętych ochronną konserwatorską na podstawie ustalenia ochrony w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.Okres, o którym wyżej mowa w pkt a) liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.Uwaga 1: Osoby wymienione powyżej w punktach a), b) i c) winne być czynnymi członkami właściwej izby samorządu zawodowego. Wykonawca przed podpisaniem umowy jest zobowiązany do przedłożenie kopii uprawnień wraz z aktualnymi zaświadczeniami o przynależności tych osób do właściwej izby samorządu zawodowego, jeśli uprawnienia takie są wymagane zapisami Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 z póź.zm.).Uwaga 2: Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji, przez osoby wykonujące swoje obowiązki wynikające z tytułu pełnienia nadzoru inwestorskiego, w ramach posiadanych zakresów uprawnień pokrewnych oraz posiadanych umiejętności i nabytego doświadczenia.Uwaga 3: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnianie warunków dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Wykonawcy wykazują łącznie.Uwaga 4: Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu spełniania warunku określonego w pkt 4.2. powyżej, przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (brak skorzystania z dyspozycji zawartej w art. 117 ust. 1 ustawy Pzp) oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.Uwaga 5: W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.Uwaga 6: Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-11-04

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach