Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru nad robotami budowlanymi Skoczów ul. Górecka

Powiat Cieszyński w imieniu którego występuje Zarząd Powiatu Cieszyńskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 43-400 Cieszyn, ul. Bobrecka 29
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 4777213 , fax. 33 4777133
  • Data zamieszczenia: 2014-05-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Cieszyński w imieniu którego występuje Zarząd Powiatu Cieszyńskiego
    ul. Bobrecka 29 29
    43-400 Cieszyn, woj. śląskie
    tel. 33 4777213, fax. 33 4777133
    REGON: 07218622400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.cieszyn.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru nad robotami budowlanymi Skoczów ul. Górecka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru nad robotami budowlanymi dla zadania pn.: Przebudowa drogi powiatowej nr 2602 S ul. Górecka w Skoczowie wraz z przebudowa i budową niezbędnej infrastruktury na długości ok. 2,1 km, z wyłączeniem odcinka w km 0+740 do 0+934 - etap I od km 0+066 do 0+740, w tym nadzór nad:I)wykonaniem robót drogowych m.in.:a) wykonaniem nowej konstrukcji jezdni o szerokości 6,5 m (nowa podbudowa i nawierzchnia bitumiczna podnosząca nośność drogi do 115 kN/oś) oraz na dł. ok. 10 m od granicy opracowania dowiązanie wysokościowe odcinka projektowanego z istniejącym; b) przebudową skrzyżowań z drogami podporządkowanymi (przebudowa nawierzchni oraz korekta geometrii); c) przebudową lewostronnego chodnika o szerokości 2,00 m (lokalne zawężony do 1,5m); d) przebudową prawostronnego chodnika na ciąg pieszo-rowerowego o szerokości 2,50 m (lokalnie 3m); e) przebudową oraz dowiązanie wysokościowe zjazdów publicznych i indywidualnych znajdujących się w pasie drogowym; f) przebudową lewostronnej zatoki autobusowej w km ok. 0+500 oraz wykonaniem jednego przystanku po stronie prawej w km ok. 0+510 - wyznaczonego najezdni za pomocą linii P17; g) przebudową istniejącej zatoki postojowej z zastosowaniem normatywnych skosów najazdowych oraz wyjazdowych, jak również normatywnych stanowisk postojowych dla samochodów osobowych; h) budową (przebudową) kanalizacji deszczowej (na istniejącym kolektorze zlokalizowanym w prawostronnym chodniku zabudowa nowych studni oraz wykonanie nowych studzienek wpustowych wraz z przykanalikami); i) wykonaniem oznakowania poziomego i pionowego oraz montażem urządzeń bezpieczeństwa ruchu pieszych (słupki z łańcuchami); II)przebudową i zabezpieczeniem urządzeń infrastruktury technicznej kolidującej z przebudową drogi (uzbrojenie teletechniczne, energetyczne, gazowe); III) innymi robotami budowlanymi warunkującymi pełne wykonanie przez Wykonawcę robót zadania inwestycyjnego zgodnie z dokumentacją techniczną, obowiązującymi przepisami i aktualnymi normami. IV) Zamówienie obejmuje także pełnienie nadzoru oraz weryfikację innych elementów wchodzących w zakres zamówienia na roboty budowlane takich jak: a) obsługa geodezyjną i pomiarem geodezyjnym powykonawczym; b) opracowanie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót wraz z jego zatwierdzeniem; c) opracowanie planu BIOZ; 2. Projekt Przebudowa drogi powiatowej nr 2602 S ul. Górecka w Skoczowie wraz z przebudową i budową niezbędnej infrastruktury na długości ok. 2,1 km, z wyłączeniem odcinka w km 0+740 do 0+934 - etap I od km 0+066 do 0+740 realizowany będzie w oparciu o: a) decyzję Starosty Cieszyńskiego o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej nr 3 znak WB-MB 7331/4/2009/2012 z dnia 02.07.2012r., b) postanowienie Starosty Cieszyńskiego znak WB-MB 7331/4/2009/2012 z dnia 15.10.2012r prostujące z urzędu oczywisty błąd w decyzji Starosty Cieszyńskiego o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej nr 3 znak WB-MB 7331/4/2009/2012 z dnia 02.07.2012r. 3. Dokumentacja techniczna zawiera projekty, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiary w zakresie: a) P.W. przebudowy ul. Góreckiej w Skoczowie. Branża drogowa. b) P.B.-W. przebudowy ul. Góreckiej w Skoczowie. Branża instalacyjna (kanalizacja deszczowa). c) P.B.-W. przebudowy ul. Góreckiej w Skoczowie. Branża drogowa (docelowa organizacja ruchu). d) P.B.-W. przebudowy ul. Góreckiej w Skoczowie. Branża teletechniczna. e) P.B.-W. przebudowy ul. Góreckiej w Skoczowie. Branża elektryczna. f) Projekt Zagospodarowania Terenu przebudowy ul. Góreckiej w Skoczowie. g) Przedmiary robót. h) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót. i) Uzupełnienie do specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót. Szczegóły zamówienia publicznego na roboty budowlane (stanowiące przedmiot nadzoru) dotyczące wykonania zadania pn.: Przebudowa drogi powiatowej nr 2602 S ul. Górecka w Skoczowie wraz z przebudowa i budową niezbędnej infrastruktury na długości ok. 2,1 km, z wyłączeniem odcinka w km 0+740 do 0+934 - etap I od km 0+066 do 0+740, znajdują się na stronie internetowej: www.powiat.cieszyn.pl w Biuletynie Informacji Publicznej BIP, Numer postępowania: ZP.272.12.2014, a ogłoszenie o zamówieniu zostało Opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych dnia 30.04.2014r. pod numerem: 146544-2014. 4. UWAGI Zadania i obowiązki Inspektora nadzoru - wymagania szczegółowe: w okresie od rozpoczęcia realizacji robót do zakończenia okresu gwarancyjnego dla zadania pn. Przebudowa drogi powiatowej nr 2602 S ul. Górecka w Skoczowie wraz z przebudową i budową niezbędnej infrastruktury na długości ok. 2,1 km, z wyłączeniem odcinka w km 0+740 do 0+934 - etap I od km 0+066 do 0+740 Wykonawca (Inspektor nadzoru) jest zobowiązany do:1)współpracy z Zamawiającym w zorganizowaniu i przeprowadzeniu procesu przekazania placu budowy;2)do 1 miesiąca od otrzymania od Zamawiającego dokumentacji technicznej zadania podlegającego nadzorowi Weryfikator dokumentacji projektowej przedstawi na piśmie wstępną opinię w zakresie kompletności dokumentacji (m.in. pod względem uzgodnień branżowych, poprawności i kompletności danych wyjściowych pozyskanych przez projektanta do projektowania), poprawności rozwiązań projektowych, m.in w aspekcie uwzględnienia rzeczywistych warunków terenowych;3)opiniowania wniosków Wykonawcy w sprawie dokonania zmian personelu wskazanego w ofercie i przedłożenie jej Zamawiającemu do zatwierdzenia;4) opiniowania Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia przedstawionego przez Wykonawcę robót przed rozpoczęciem robót; 5) uzgodnienia z Wykonawcą robót procedur (wzory druków i obieg dokumentów), jakie będą obowiązywać podczas procesu prowadzenia inwestycji, spójnych z wymaganiami Zamawiającego;6)weryfikacji i zatwierdzenia Programów Zapewnienia Jakości (PZJ) sporządzanych przez Wykonawcę robót;7)analizowania harmonogramu robót, wnioskowania do Wykonawcy robót o jego korektę bądź zmianę i przedkładanie Zamawiającemu do zatwierdzenia;8)analizowania harmonogramów/planów naprawczych w przypadku wystąpienia opóźnień w rzeczowej realizacji inwestycji i przedstawianie własnych propozycji w zakresie technologii i organizacji robót w celu dotrzymania właściwego (planowanego) terminu zakończenia robót;9)bieżącej kontroli zgodności wykonywanych prac z harmonogramem i niezwłocznego informowania Zamawiającego o stwierdzonych zagrożeniach w dotrzymaniu przez Wykonawcę robót terminu zakończenia realizacji inwestycji;10)weryfikowania i podejmowania decyzji o dopuszczeniu do stosowania (lub odrzuceniu) receptur, materiałów, prefabrykatów, w tym mieszanek mineralno - bitumicznych i betonów na podstawie dostarczonych przez Wykonawcę koniecznych dla nich badań, prób, testów, dokumentów jakościowych, certyfikatów i atestów, w oparciu o obowiązujące przepisy, aktualne na dzień stosowania normy, oraz wymagania sformułowane w umowie z Wykonawcą robót, dokumentacji projektowej i Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót;11)weryfikowania i podejmowania decyzji o dopuszczeniu do stosowania (lub odrzuceniu) sprzętu i urządzeń przewidzianych do realizacji robót w oparciu o obowiązujące przepisy, aktualne na dzień stosowania normy, oraz wymagania sformułowane w umowie z Wykonawcą robót, dokumentacji projektowej i Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót;12) wnioskowania lub opiniowania wniosków Wykonawcy robót w sprawie niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej;13)koordynowania prowadzenia nadzoru autorskiego przez projektantów, stwierdzanie konieczności pobytu projektanta na budowie oraz potwierdzanie wykonania nadzoru autorskiego;14)wnioskowania o wykonanie niezbędnych badań technicznych i ekspertyz;15) prowadzenia kontroli bieżącej wytwórni materiałów, prefabrykatów, mas bitumicznych, betonów w celu sprawdzenia zgodności i akceptacji stosownych metod wytworzenia, kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów oraz uporządkowania miejsc składowania po zakończeniu robót;16)przeprowadzania kontroli Laboratorium Wykonawcy w celu sprawdzenia, czy stosowane urządzenia pomiarowe i sprzęt laboratoryjny Wykonawcy posiadają ważną legalizację, zostały prawidłowo wykalibrowane i odpowiadają wymogom norm określających procedurę badań, uczestniczenia w badaniach przeprowadzonych w tym Laboratorium przez Wykonawcę w czasie trwania budowy;17)zatwierdzania materiałów, technologii budowlanych oraz jakości wykonania zgodnie z warunkami kontraktów i dokumentacją projektową dla wszystkich asortymentów robót;18) sprawdzania i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i badaniach oraz odbiorach końcowych i przekazywanie ich do użytkowania;19)dokonywania odbiorów częściowych, odbioru końcowego, odbiorów gwarancyjnych;20)wydawania poleceń kierownikowi budowy dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, które skutkować mogłyby zagrożeniem bezpieczeństwa lub spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem czy pozwoleniem na budowę (zezwoleniem na realizację inwestycji drogowej);21)kontrolowania ilości i wartości prowadzonych robót w okresach miesięcznych; finansowe rozliczenie nadzorowanych robót oraz potwierdzanie protokołów odbioru urządzeń lub przyjęcia materiałów, z podaniem miejsca ich składowania;22)uczestniczenia w kontrolach przeprowadzanych przez Nadzór Budowlany i inne organy uprawnione do kontroli oraz sprawdzanie realizacji ustaleń i decyzji podjętych podczas tych kontroli;23) uczestniczenia w uzupełnianiu i składaniu informacji i dodatkowych wyjaśnień związanych z realizacją Projektu do Instytucji Zarządzającej dofinansowaniem w przypadku wystąpienia takiej potrzeby; 24) udziału w cyklicznych przeglądach gwarancyjnych prowadzonych zgodnie z warunkami umowy;25) sprawdzania i opiniowania dokumentacji projektowej w trakcie trwania robót w zakresie przyjętych rozwiązań projektowych, ich wykonalności, Szczegółowych Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót dla robót, technologii robót, zastosowania materiałów, itp.;26)opiniowania na wniosek Zamawiającego polisy ubezpieczeniowej Wykonawcy i jej zgodności z warunkami przedstawionymi w SIWZ;27) powiadamiania właściwych urzędów i załatwianie niezbędnych formalności w przypadku odkrycia wykopalisk;28)opiniowanie wniosku Wykonawcy o przesunięcie planowanego terminu zakończenia robót;29) potwierdzania dopuszczenia do pracy sprzętu, urządzeń i narzędzi przewidzianych do realizacji robót w oparciu o obowiązujące przepisy, normy techniczne i inne wymagania sformułowane w Warunkach Kontraktu, dokumentacji projektowej i Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, a także w przepisach BHP i p/poż.;30) zlecania usunięcia robót niewłaściwych i wykonanych poniżej obowiązującego standardu;31)kontrolowania wykonania robót w zakresie zgodności z rysunkami, Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót, warunkami Umowy, obowiązującymi przepisami i aktualnymi na dzień wykonywania robót normami; 32) zlecania w uzasadnionych przypadkach wykonania przez Wykonawcę:a) sprawdzenia punktów głównych wytyczonych obiektów,b) dokonywania ocen geologicznych w sytuacjach tego wymagających,c) w sytuacjach budzących wątpliwości odnośnie wyników badań zlecanie Wykonawcy robót wykonania kontrolnych badań polowych i laboratoryjnych;33)wydawania poleceń Wykonawcy do wykonania robót lub podjęcia niezbędnych przedsięwzięć jakie mogą być konieczne, aby uniknąć lub zmniejszyć ryzyko w przypadku jakiejkolwiek awarii mającej wpływ na bezpieczeństwo życia lub przylegającego majątku oraz powiadamianie o tym Zamawiającego; 34)organizowania we współpracy z Wykonawcą robót przynajmniej raz w miesiącu i prowadzenie Rady Budowy, sporządzanie z nich protokołów z podjętymi ustaleniami i przekazywanie ich zainteresowanym stronom w terminie do 3 dni po naradzie. Organizowanie Roboczych narad w zależności od potrzeb; 35) przygotowywania i przekazywania Zamawiającemu we wskazanych przez niego terminach materiałów źródłowych niezbędnych do sporządzenia przez Koordynatora projektu sprawozdań i dokumentów wynikających z umowy zawartej z Instytucją Zarządzającą dofinansowaniem, w terminach umożliwiających Zamawiającemu wywiązanie się z zobowiązań umownych, a także poświadczanie i opiniowanie dokumentów i sprawozdań przygotowywanych przez Wykonawcę robót budowlanych tj. m.in. a)opiniowanie i zatwierdzanie harmonogramu robót (oraz aktualizacji harmonogramu robót) sporządzonego przez Wykonawcę robót, b)sporządzanie (przez Inspektora nadzoru) comiesięcznego sprawozdania (i przekazywanie do Zamawiającego w terminie do 7 dni od podpisania protokołu odbioru usługi za dany miesiąc rozliczeniowy) - informacji z realizacji usług wraz z informacjami o ewentualnych zagrożeniach powodujących zmiany w terminach i płatnościach, c) zatwierdzanie i przekazywanie Zamawiającemu sporządzonych przez Wykonawcę robót miesięcznych protokołów odbioru robót oraz weryfikacja i poświadczenie miesięcznych świadectw płatności sporządzonych przez Wykonawcę robót,d)przygotowanie (przez Inspektora Nadzoru) innych materiałów źródłowych, które będą niezbędne do właściwego prowadzenia przez Zamawiającego sprawozdawczości i rozliczeń w ramach realizacji umowy o dofinansowanie projektu 36) sporządzenie sprawozdania końcowego z realizacji umowy zawierającego opinię techniczną zrealizowanego (nadzorowanego) zadania inwestycyjnego; 37) sprawdzania miesięcznych zestawień wykonanych robót Wykonawcy robót oraz potwierdzenia ilości wykonanych robót (weryfikacja kart obmiarów) i kwoty do wypłaty w terminie do 5 dni roboczych od złożenia przez Wykonawcę zestawienia (wraz z dokumentami obmiarowymi); 38) przyjmowania, opiniowania wniosków Wykonawcy robót w sytuacji, kiedy wystąpi konieczność wykonania robót nieprzewidzianych w umowie, warunkujących jednak zakończenie zadania inwestycyjnego, weryfikowanie kosztorysów ofertowych Wykonawcy na powyższy zakres; 39) sporządzania protokołów konieczności na roboty dodatkowe i uzupełniające po uprzednim zaakceptowaniu ich przez Zamawiającego; 40) kontrolowania prawidłowego prowadzenia Dziennika Budowy i Ksiąg/Kart Obmiaru, prawidłowego gromadzenia dzienników laboratoryjnych, atestów materiałów, orzeczeń o jakości materiałów, recept roboczych, kontrolnych wyników badań i innych dokumentów niezbędnych do odbioru robót; 41) opracowywania dla Zamawiającego informacji z realizowanego zadania inwestycyjnego; 42)stwierdzenia w miarę potrzeb zakończenia robót, przeprowadzenie odbioru wewnętrznego robót z udziałem przedstawiciela Zamawiającego, sporządzenie listy ewentualnych usterek i wyznaczenie czasu do ich usunięcia przez Wykonawcę;43) wyznaczenia w porozumieniu z Zamawiającym terminu odbioru końcowego robót i powiadamianie o tym wszystkich zainteresowanych stron; 44)nadzorowania skompletowania przez Wykonawcę robót 2 kompletów archiwalnych dokumentacji powykonawczych z wszystkimi wymaganymi rysunkami roboczymi i warsztatowymi w systemie odpowiadającym STWiOR; 45) sprawdzenia kompletności i prawidłowości operatu kolaudacyjnego sporządzonego przez Wykonawcę przed przedłożeniem go Zamawiającemu;46) dokonywanie wraz z Zamawiającym odbioru usunięcia usterek zarówno w trakcie procedury odbiorowej, jak i w okresie gwarancyjnym, sporządzenie protokołu usunięcia usterek, potwierdzenie zakończenia robót i gotowości do odbioru przed zgłoszeniem Zamawiającemu przez Wykonawcę;47) udziału w przekazaniu wykonanych robót wraz z wymaganą dokumentacją poszczególnym zarządcom sieci nie związanych z infrastrukturą drogową (m.in. energetycznej, telekomunikacyjnej, kanalizacyjnej, wodociągowej, gazowej) na warunkach określonych przez nich w trakcie uzgadniania dokumentacji;48) współpracy z Zamawiającym w zakresie prawidłowego utrzymania dróg w rejonie budowy, dróg przyległych jak i objazdowych. W przypadku ewentualnych powstałych zdarzeń w trakcie prowadzenia budowy Inspektora nadzoru przygotowuje dla Zamawiającego propozycje koniecznych działań;49) wszelkich czynności stanowiących obowiązki Inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z ustawą Prawo Budowlane.5. Zamawiający zastrzega, że:a)zakres usług przyjętych do realizacji może ulec zmianie, zostać ograniczony lub Zamawiający może odstąpić od umowy w przypadku, gdy środki finansowe przeznaczone na ten cel zostaną zmienione, lub gdy zamawiający nie otrzyma środków finansowych od Instytucji Zarządzającej dofinansowaniem, b) natychmiast zostanie zerwana umowa, w przypadku stwierdzenia niewłaściwego wykonania obowiązków. Wykonawcy nie przysługiwać będą żadne roszczenia z tego tytułu, za wyjątkiem wynagrodzenia należnego z wykonanej części umowy. 6. Zamawiający informuje, że okres gwarancji na wykonane roboty budowlane będzie wynosił 60 miesięcy licząc od dnia następnego po dacie spisania protokołu odbioru końcowego robót, i w tym okresie Inspektor nadzoru zobowiązany będzie do uczestnictwa w organizowanych na wniosek Zamawiającego cyklicznych przeglądach gwarancyjnych. Koszty uczestnictwa w przeglądach gwarancyjnych należy uwzględnić w kosztach pośrednich wycenianych usług nadzoru. 7. Zamawiający informuje, że Wykonawca robót budowlanych organizując biuro budowy zapewni oddzielne pomieszczenie dla Inspektora Nadzoru zgodnie z uzupełnieniem do Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, stanowiącym załącznik do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Przebudowa drogi powiatowej nr 2602 S ul. Górecka w Skoczowie wraz z przebudową i budową niezbędnej infrastruktury na długości ok. 2,1 km, z wyłączeniem odcinka w km 0+740 do 0+934 - etap I od km 0+066 do 0+740 8. Projekt pn.: Przebudowa drogi powiatowej nr 2602 S ul. Górecka w Skoczowie wraz z przebudową i budową niezbędnej infrastruktury na długości ok. 2,1 km, z wyłączeniem odcinka w km 0+740 do 0+934 - etap I od km 0+066 do 0+740 realizowany będzie w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości: 2.000,00zł (słownie: dwa tysiące złotych)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.cieszyn.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach