Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego, w ramach zadania inwestycyjnego pn. Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej w granicach aglomeracji Lipnica Murowana obejmująca miejscowości Lipnica Dolna i Lipnica Górna

Gmina Lipnica Murowana ogłasza przetarg

  • Adres: 32-724 Lipnica Murowana, Lipnica Murowana
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48146852100 , fax. +48146852102
  • Data zamieszczenia: 2019-05-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lipnica Murowana
    Lipnica Murowana 44
    32-724 Lipnica Murowana, woj. małopolskie
    tel. +48146852100, fax. +48146852102
    REGON: 85166060200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.lipnicamurowana.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego, w ramach zadania inwestycyjnego pn. Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej w granicach aglomeracji Lipnica Murowana obejmująca miejscowości Lipnica Dolna i Lipnica Górna
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia będzie pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego, w ramach zadania inwestycyjnego polegającego na zaprojektowaniu, uzyskaniu niezbędnych decyzji/pozwoleń i budowie sieci kanalizacji sanitarnej która będzie obsługiwać miejscowości: Lipnica Górna i Lipnica Dolna. Szacunkowa długość kanalizacji wyniesie ok. 10,65 km . Ponadto w zakres prac wchodzić będzie również wymiana pomp wraz z oprzyrządowaniem w 7 istniejących pompowniach ścieków na istniejącej kanalizacji sanitarnej, oraz likwidacja jednej pompowni. Szacunkowa ilość do podłączenia to około 132 budynki. Do obowiązków inspektora nadzoru będzie należało w szczególności: 1) organizacja, koordynacja oraz nadzór na etapie projektowania nad prawidłowymi i ekonomicznymi rozwiązaniami, poprzez sprawdzenie dokumentacji projektowej po prace budowlane, 2) udział w czynnościach odbioru dokumentacji projektowej przez Zamawiającego, 3) wykonywanie obowiązków nadzoru zgodnie z przepisami prawa obowiązującego w Polsce, w szczególności z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz.U. z 2018 r. poz. 1202 z późn. zm.), 4) reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli, weryfikacji zgodności ich realizacji z dokumentacją budowlaną i pozwoleniem na budowę, przepisami prawa oraz zasadami wiedzy technicznej, 5) reprezentowanie Zamawiającego wobec Wykonawców Robót oraz innych jednostek biorących udział w procesie inwestycyjnym, 6) zgłoszenie rozpoczęcia robót do nadzoru budowlanego na podstawie pełnomocnictwa uzyskanego od Zamawiającego, 7) całościowe prowadzenie dokumentacji technicznej wykonywanych robót budowlanych zgodnie z wymogami obowiązującego prawa w tym zakresie oraz wszystkich wymogów stawianych w realizacji inwestycji, 8) organizowanie prac związanych z nadzorem w sposób niepowodujący zbędnych przerw w realizacji robót przez Wykonawcę, 9) systematyczne dokonywanie wpisów do dziennika budowy, 10) sprawdzanie jakości wykonawczych robót, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, 11) całościowe prowadzenie procedur i dokumentacji odbioru rzeczowego (odbiorów częściowych i odbioru końcowego) wykonywanych prac projektowych i robót budowlanych, 12) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych prac, instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytku, 13) wydawanie Kierownikowi budowy lub Kierownikowi robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienie ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowody dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych, 14) żądanie od Kierownika budowy lub Kierownika robót dokonania poprawek, bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, 15) wskazywanie ewentualnych błędów w dokumentacji projektowej dostrzeżonych w trakcie realizacji robót, wnioskowanie do Zamawiającego (składanie propozycji ulepszających zaprojektowane rozwiązania) w sprawach dotyczących wprowadzenia niezbędnych zmian w dokumentacji technicznej i uzyskania zgody Projektanta na zmiany, przeprowadzania niezbędnych ekspertyz i badań technicznych oraz w innych ważnych sprawach finansowych i prawnych, 16) uzyskiwanie od Projektanta wyjaśnień dotyczących wątpliwości związanych z projektem i zawartych w nim rozwiązań, 17) jeżeli w okresie realizacji robót budowlanych zajdzie konieczność wykonania robót nieprzewidzianych ( tzw. dodatkowych) w Umowie z Wykonawcą Robót, to Inspektor Nadzoru powinien niezwłocznie zawiadomić o tym Zamawiającego celem podjęcia decyzji, co do ich zlecenia Wykonawcy Robót. Bez zgody Zamawiającego - Inspektor Nadzoru nie jest upoważniony do wydania Wykonawcy Robót polecenia wykonania tych robót, 18) udzielanie Wykonawcy Robót informacji, wyjaśnień wskazówek dotyczących realizacji zamówienia, 19) Organizowanie i udział w naradach roboczych – koordynacyjnych w trakcie realizacji inwestycji zależnie od potrzeb, co najmniej raz na dwa tygodnie, zwoływanych również przez Zamawiającego w jego siedzibie lub na placu budowy, 20) składanie na żądanie Zamawiającego sprawozdania z działalności obejmującej prowadzenie nadzoru robót oraz z realizacji inwestycji wraz z dokumentacją zdjęciową w okresach miesięcznych, w ciągu 10 dni roboczych po wezwaniu z zastrzeżeniem, że Zamawiający może żądać przedmiotowego raportu nie częściej niż raz na miesiąc. Sprawozdanie miesięczne powinno zawierać: a) opis postępu robót w stosunku do przyjętego harmonogramu, b) nakłady finansowe poniesione na roboty w powiązaniu z przyjętym harmonogramem, c) plan robót i finansowania na kolejne miesiące, d) opisy powstałych problemów i zagrożeń oraz działań podjętych w celu ich usunięcia, e) fotografie dokumentujące postęp robót, f) wykaz zmian w dokumentacji projektowej, g) wykaz roszczeń i etap ich rozpatrzenia. 21) Wykonawca przedłoży Zamawiającemu komplet sporządzonej dokumentacji powykonawczej, poprzedzonej sprawdzeniem kompletności i jakości dokumentów odbiorowych (wszystkich dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie) przed podpisaniem protokołu końcowego, w ilościach i zakresie jak wynika to z prawa budowlanego, 22) uzyskanie opinii oraz ewentualnych niezbędnych decyzji/uzgodnień w kwestii realizacji inwestycji, 23) częściowe prowadzenie dokumentacji odbioru finansowego wykonywanych robót budowlanych: a) sprawdzanie kalkulacji szczegółowych lub kosztorysów powykonawczych przedkładanych przez wykonawcę robót budowlanych, b) sprawdzanie poprawności rzeczowej wystawionych faktur na roboty budowlane, c) weryfikacja zgodności z aktualnym postępem prac, prowadzenie zestawień rozliczanych faktur zgodnie z wymogami Zamawiającego, 24) kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę robót budowlanych, zasad BHP, p.poż itd. 25) sprawdzenie wykonanych robót i powiadamianie Wykonawcy o wykrytych wadach oraz poświadczanie usunięcia wad przez Wykonawcę, a także ustalanie rodzaju i zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych, 26) bieżące informowanie Zamawiającego o wszelkich problemach związanych z realizacją inwestycji, 27) rozwiązywanie problemów związanych z technologią prowadzenia prac budowlanych, ewentualnie inicjowanie spotkań w ramach bieżących potrzeb lub w przypadku wystąpienia spornych kwestii lub innych skomplikowanych problemów wymagających rozwiązania, 28) uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych przez okres trwania gwarancji i rękojmi udzielonej przez Wykonawcę robót budowlanych, egzekwowanie uprawnień Zamawiającego z tytułu gwarancji i rękojmi, 29) zgłaszanie i uzasadnianie zgłoszenia wad i usterek Wykonawcy robót budowlanych oraz prowadzenie w tym zakresie korespondencji przez okres udzielanej gwarancji i rękojmi, 30) mediacje i rozjemstwo w sporach oraz wspieranie działań Zamawiającego związane z realizacją Projektu, 31) ścisła współpraca z projektantami, 32) ścisła współpraca z Koordynatorem Projektu, 33) dostarczanie Zamawiającemu dokumentów i informacji o terminach ustalonych przez Inspektora Nadzoru w przypadku sporów sądowych i innych wynikających z realizacji inwestycji z wyprzedzeniem umożliwiającym podjęcie działań przez Zamawiającego, 34) udział w szacunku i wycenie ewentualnych szkód powstałych przy realizacji zadań inwestycyjnych, 35) egzekwowanie od Wykonawcy Robót budowlanych zapewnienia ochrony budowy oraz mienia w sposób uzgodniony z Zamawiającym, 36) egzekwowanie od Wykonawcy Robót budowlanych bieżącego utrzymania czystości dróg dojazdowych oraz terenu przyległego do placu budowy, 37) informowanie Zamawiającego o postępach/wstrzymaniu robót budowlanych i wszelkich okolicznościach, które mogą mieć wpływ na wydłużenie terminu realizacji inwestycji, a także możliwości niedotrzymania terminu zakończenia prac, 38) wstrzymanie robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, 39) przygotowanie materiałów koniecznych do dokonania odbiorów częściowych i końcowych, w szczególności potwierdzenie w dzienniku budowy gotowości obiektu do odbioru częściowego i końcowego, 40) zorganizowanie i dokonanie przy współudziale Zamawiającego odbiorów końcowych oraz protokolarne przekazanie Zamawiającemu zrealizowanego zakresu inwestycji, 41) nadzorowanie wykonania przez Wykonawcę Robót wszystkich robót budowlanych wynikających z obowiązków zawartych w umowie Wykonawcy, 42) nadzorowanie, aby umowa z Wykonawcą Robót budowlanych została wykonana w terminie, 43) potwierdzanie usunięcia wad oraz potwierdzanie obmiaru robót jako podstawy do zapłaty wynagrodzenia Wykonawcy Robót, 44) zapewnienie ciągłości nadzoru bez względu na urlop wypoczynkowy, chorobę i inne okoliczności losowe dotyczące osób/osoby sprawujących/sprawującej nadzór inwestorski, 45) doradztwo merytoryczne dla osób zarządzających projektem; 46) udział w tworzeniu opisów przedmiotu zamówienia do zamówień publicznych realizowanych w ramach projektu. Szczegółowy opis zamówienia został zawarty w Załącznikach do SIWZ w tym w szczególności w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. Szczegółowy opis robót budowlanych został określony w Programie Funkcjonalno – Użytkowym stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. Wykonawca powinien w takcie realizacji zamówienia zapewnić kadrę która będzie w stanie wykonać zamówienie i sprostać wymaganiom zawartym w opisie przedmiotu zamówienia także w zakresie zapewnienia osób posiadających uprawnienia jakie okażą się konieczne na etapie realizacji prac do ich prawidłowej weryfikacji i odbioru. Osoby sprawujące nadzór, winny posiadać biegłą znajomość języka polskiego. Zamawiający dopuszcza zmianę tego wymogu wyłącznie w przypadku, gdy Wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a personelem Wykonawcy, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia, stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego. Wykonawca zatrudniając tłumacza winien wziąć pod uwagę, iż z uwagi na złożony zakres przedmiotu zamówienia, tłumacz ten winien być biegły w bezbłędnym i jednoznacznym tłumaczeniu zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych. Zamawiający informuje że przedmiot zamówienia na roboty budowlane nie obejmuje wykonania przyłączy . Wskazana w PFU długość kanalizacji tj. około 10,65 km oraz ilość budynków do podłączenia tj. około 135 jest orientacyjna. Zamawiający nie jest związany powyższymi wskazaniami. Rzeczywista długość kanalizacji oraz ilość budynków która ma zostać podłączona zostanie dookreślona przez Wykonawcę robót projektowo – budowlanych na etapie prac projektowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1 Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 1 000,00 złotych ( słownie: jeden tysiąc złotych). 2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert. 3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach : a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenia kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju przedsiębiorczości (Dz. U z 2007r Nr 42, poz. 275); 4 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, prowadzony w BSRz o/Nowy Wiśnicz na konto nr 31 8589 0006 0230 0000 0837 0005. 5 Na poleceniu przelewu należy wpisać: „Wadium -Pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad zadaniem pn. Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Lipnica Dolna i Lipnica Górna”. 6 Wadium wnoszone w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7 Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału razem z ofertą lecz w osobnej zewnętrznej kopercie podpisanej „Wadium – Pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad zadaniem pn. Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Lipnica Dolna i Lipnica Górna”. 8 W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może je zatrzymać. Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone: 1) w art. 46 ust. 4a tj. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) w art. 46 ust 5 ustawy prawo zamówień publicznych , tj. jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 3) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 4) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 5) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy; poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie . Wadium takie powinno obejmować cały okres zawiązania ofertą, poczynając od daty składania ofert. 9 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 10 Okoliczności i zasady zatrzymania oraz zwrotu wadium, określa art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: a) Formularz ofertowy ( załącznik nr 1) b) Oświadczenie o spełnianiu warunków i niepodleganiu wykluczeniu ( załącznik nr 2) c) Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo załączone jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie (jeżeli dotyczy). d) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo, podpisane przez osobę/y upoważnione do reprezentacji wskazane we właściwym rejestrze. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, stosownie do art. 23 ust. 2 ustawy Pzp (jeżeli dotyczy). e) Pisemne zobowiązania innych podmiotów od oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (jeśli dotyczy). f) Dowód wpłaty wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach