Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi prowadzonymi w ramach zadania modernizacja energetyczna budynku Zespołu Klasztornego z Internetem w Lubomierzu

Gmina Lubomierz ogłasza przetarg

  • Adres: 59-623 Lubomierz, Plac Wolności 1
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 757 833 166 , fax. 757 833 167
  • Data zamieszczenia: 2020-12-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubomierz
    Plac Wolności 1
    59-623 Lubomierz, woj. dolnośląskie
    tel. 757 833 166, fax. 757 833 167
    REGON: 23082165800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.lubomierz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi prowadzonymi w ramach zadania modernizacja energetyczna budynku Zespołu Klasztornego z Internetem w Lubomierzu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie obejmuje pełnienie nadzoru inwestorskiego nad wszelkimi robotami i pracami określonymi w dokumentacjach projektowych modernizacja energetyczna budynku Zespołu Klasztornego z Internetem w Lubomierzu. 4.2. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 4.2.1 Zakres realizacji jest związany z prowadzonym postępowaniem przetargowym nr ogłoszenia 591783-N-2020 z dnia 01.10.2020 roku (Postępowanie oznaczone jest jako RT-ZP.271.41.2020.) na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych: modernizacja energetyczna budynku zespołu klasztornego z internatem. Prace budowlane będą obejmować w szczególności: - modernizacji przegród zewnętrznych: dachu (budynek B i G), stropów, ścian -wymianie okien zewnętrznych, U=0,9 W/(m2K), -wymianie drzwi zewnętrznych, U=1,1 W/(m2K), -wykonaniu wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła (w części pomieszczeń), -modernizacji systemu grzewczego i ciepłej wody użytkowej wraz z wymianą kotła oraz wykorzystaniem OZE: pompy ciepła, a także zastosowanie systemu zarządzania energią, -modernizacii oświetlenia, -wykonanie nowego przyłącza energetycznego do nowo projektowanej kotłowni zgodnie z wydanymi warunkami przyłączeniowymi Tauron, według odrębnego opracowania 4.2.2. Termomodernizacja będzie realizowana w okresie od podpisania umowy z wykonawcą robót budowlanych do dnia 31 sierpnia 2022r. Zamawiający dopuszcza możliwość wydłużenia terminu realizacji zadania z uwagi na niedające się przewidzieć, w momencie ogłoszenia postępowania o udzielenie zamówienia, okoliczności związane z występowaniem na terenie Polski pandemii covit 19. 4.2.3. Praca Wykonawcy obejmuje nadzór nad realizacją zadania i jego rozliczenie w okresie realizacji, kontrolę zadania wykonywanego w okresie gwarancji oraz okresowe przeglądy i w przypadku stwierdzenia usterek, wyegzekwowanie ich usunięcia od Wykonawcy robót budowlanych. Wykonawca wykona prace objęte umową zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, sztuki budowlanej, etyki zawodowej oraz przepisami prawa, w tym szczególnie Prawa budowlanego, Prawa zamówień publicznych. Inspektor Nadzoru jest odpowiedzialny za staranne zaznajomienie się z dokumentacją projektową, dokonanie wizji lokalnej miejsca przeznaczonego do wykonywania robót budowlanych w celu oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka oraz uzyskania wszelkich danych, jakie mogą być niezbędne do przygotowania rzetelnej oferty. Dokumenty związane z realizowanym przedmiotem zamówienia znajdują się w Referacie Technicznym Urzędu Gminy i Miasta Lubomierz, a także zostały umieszczone na stronie www.bip.lubomierz.pl na potrzeby postępowania na roboty budowlane. „Modernizacja energetyczna budynku Zespołu Klasztornego z Internetem w Lubomierzu”. 4.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 4.3.1. Jeżeli w dokumentacji technicznej, stanowiącej opis niniejszego przedmiotu zamówienia do zapytania pojawią się ewentualne wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych przykładowo do wyceny. Zamawiający dopuszcza zastosowanie produktu innego producenta o parametrach równoważnych, lecz nie gorszych niż przyjęto w dokumentacji technicznej. W każdym takim przypadku mogą zostać zastosowane inne równoważne materiały lub wyroby budowlane i urządzenia o tych samych lub lepszych parametrach, oraz posiadających cechy fizyczne umożliwiające zabudowę w projektowanym miejscu. Wykaz cech wyrobów determinujących równoważność podano poniżej:  dla urządzeń/instalacji/sieci technologicznych za równoważne będzie uważane takie które posiada równoważne takie parametry jak np.: punkt pracy, przepustowość, wydajność, wysokość podnoszenia, moc silnika i jego sprawność energetyczną, trwałość, dopuszczalny poziom hałasu, wykonanie materiałowe (w tym współczynnik chropowatości k, rozszerzalność liniowa), parametry wytrzymałościowe materiałów oraz wyposażenie dodatkowe;  dla urządzeń/instalacji/sieci elektrycznych i AKPiA za równoważne będzie uważane takie, które posiada równoważne takie parametry jak np.: moc, sprawność, klasa zabezpieczenia IP;  dla obiektów/elementów/wyrobów budowlanych za równoważne będzie uważane takie, które posiada równoważne takie parametry jak: wytrzymałość na ściskanie (po 7 i 28 dniach), wytrzymałość na zginanie (po 7 i 28 dniach), przyczepność, odporność na ciśnienie wody (od strony pozytywnej i negatywnej), współczynnik oporu dyfuzyjnego, odporność chemiczna, czas utwardzania, konsystencja, ciężar właściwy, twardość A, odkształcalność, temperatura stosowania; Za równoważne będą uważane również urządzenia i materiały, których parametry odbiegają w zakresie ±5% od podanych w dokumentacji z jednoczesnym zachowaniem cech fizycznych umożliwiających ich zabudowę w projektowanej lokalizacji. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji technicznej i STWiOR 4.3.2 Nadzór inwestorski należy pełnić stosownie do przepisów Ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tj. Dz. U. Nr 243, poz. 1623 z 2010 roku z późniejszymi zmianami), ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U.2014.1446 j.t. z późniejszymi zmianami) oraz wymagań Zamawiającego w zakresie: 4.3.2.1. Przygotowanie zadania inwestycyjnego do realizacji: 4.3.2.1.1. zapoznanie się oraz przeanalizowanie dokumentacji projektowej, wprowadzenie stosownych uwag i zastrzeżeń w stosunku do otrzymanej dokumentacji. 4.3.2.1.2 weryfikacja kosztorysów szczegółowych sporządzonych przez Wykonawców pod kątem prawidłowości ich wykonania w stosunku do wymagań Zamawiającego, obowiązujących przepisów prawa oraz aktualnych cen jednostkowych. 4.3.2.1.3 weryfikacja harmonogramów rzeczowo finansowych w zakresie spełnienia wymagań Zamawiającego oraz ich zgodności z realizacją projektu. Harmonogram rzeczowo-finansowego winien: • być sporządzony w układzie miesięcznym z podziałem na elementy robót zgodne ze szczegółowym kosztorysem oraz Zadaniami określonymi w umowie /wniosku o dofinansowanie projektu z podziałem na poszczególne elementy robót tak aby była możliwość fakturowania częściowego za wykonany element; • zawierać szacowanie przerobu i płatności (brutto) w układzie miesięcznym, począwszy do dnia podpisania umowy z Zamawiającym; • zawierać harmonogram płatności jako sumę należności za wszystkie roboty realizowane w danym miesiącu odrębnie dla każdego elementu robót oraz całości zadania; • uwzględniać daty rozpoczęcia robót, czas na ich wykonanie oraz z uwzględniać daty zakończenia tych robót, z dokładnością do kolejnego miesiąca kalendarzowego. Przy czym w planowaniu czasu potrzebnego na wykonanie poszczególnych elementów robót Wykonawca robót budowlanych uwzględni przerwy wynikające z przyczyn technologicznych i atmosferycznych, typowych dla okresu realizacji robót, itp. oraz inne okoliczności mogące mieć wpływ na terminowość wykonania Umowy i zagwarantuje etapowanie wykonania przedmiotu; • zawierać kolejność, w jakiej Wykonawca winien prowadzić roboty budowlane stanowiące przedmiot Umowy; terminy wykonywania, daty rozpoczęcia i zakończenia robót składających się na przedmiot Umowy w zakresie niezbędnym do zachowania ciągłości robót budowlanych, • kolejność wykonywania poszczególnych robót winna być uzgodniona z Inspektorem Nadzoru i Zamawiającym, celem wykonania w pierwszej kolejności robót dla poszczególnych elementów wymagających natychmiastowej interwencji oraz zabezpieczenia terminowości wykonania przedmiotu zamówienia. 4.3.2.2. Nadzór nad realizacją inwestycji: 4.3.2.2.1 wykonywanie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z przepisami Prawa budowlanego; 4.3.2.2.2 wykonywanie wszystkich obowiązków wynikających z zawartej umowy; 4.3.2.2.3 przekazanie protokolarnie Wykonawcy inwestycji terenu budowy, przy udziale Zamawiającego; 4.3.2.2.4. utrzymywanie na bieżąco łączności i sprawozdawczości między wszystkimi uczestnikami inwestycji; 4.3.2.2.5 monitorowanie i realizacja umowy o roboty pod względem technicznym, finansowym i organizacyjnym; 4.3.2.2.6 wyegzekwowanie od Wykonawcy Inwestycji/remontu jego obowiązków wynikających z umowy zawartej z Zamawiającym i kontrola ich przestrzegania; 4.3.2.2.7. kontrolowanie w sposób ciągły jakości robót oraz dostaw zgodnie z wymogami specyfikacji technicznej, dokumentacji projektowej, bieżące archiwizowanie wszelkich atestów, deklaracji, certyfikatów itp.; 4.3.2.2.8 bieżąca kontrola Wykonawcy Inwestycji odnośnie jakości wykonywanych prac, dostaw sprzętu, wbudowanych materiałów i wyrobów, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, 4.3.2.2.9 egzekwowanie od Wykonawcy robót budowlanych i sprawdzanie aprobat technicznych, atestów, certyfikatów, deklaracji zgodności, wyników prób badań itp. (zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004r. Nr 92, poz. 881 z późn. zmianami) i aktualnie obowiązującymi rozporządzeniami) przed wbudowaniem materiału i zamontowaniem urządzenia, 4.3.2.2.10 stałe monitorowanie i kontrola postępu robót poprzez sprawdzanie ich rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji z obowiązującym harmonogramem robót, wydawanie poleceń przyspieszenia lub opóźnienia prac oraz składanie sprawozdań z ich przebiegu; 4.3.2.2.11 informowanie Zamawiającego o wszystkich problemach istniejących i przewidywanych, razem ze sposobami ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi mającymi na celu usuwanie takich problemów; 4.3.2.2.12 informowanie Zamawiającego, z odpowiednim wyprzedzeniem o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania lub zwiększenie kosztów; 4.3.2.2.13 współpraca z Zamawiającym w administrowaniu i finansowym zarządzaniu Inwestycją - dzień po dniu, włączając w to przygotowanie wskaźników postępu rzeczowego i finansowego; 4.3.2.2.14 bieżąca kontrola zgodności wykonania robót z zatwierdzoną dokumentacją projektową w zakresie wszystkich branż, pozwoleniami, przepisami prawa, normami oraz zasadami wiedzy technicznej a w przypadku wystąpienia niezgodności – uzgodnienie z autorem dokumentacji projektowej, Zamawiającym i Wykonawcą robót budowlanych zmian projektu; 4.3.2.2.15 wydawanie Kierownikowi robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, a także odkrywek oraz poświadczenie usunięcia wad; 4.3.2.2.16 wstrzymanie robót budowlanych w przypadku gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę; 4.3.2.2.17 obsługa dokumentacyjna budowy, prowadzenie dokumentacji fotograficznej /cyfrowej/ budowy, w tym wszystkich odbiorów budowlanych, przeglądu sprzętów w poszczególnych etapach, z pisemnym komentarzem dla Zamawiającego; 4.3.2.2.18 przeprowadzanie odbiorów robót zanikających (ulegających zakryciu) i odbiorów robót częściowych (etapowych), uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów, zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji zadania oraz ich dokumentowanie; 4.3.2.2.19 organizowanie i prowadzenie regularnych spotkań koordynacyjnych (przynajmniej raz na dwa tygodnie) z Wykonawcami Inwestycji, podwykonawcami i innymi uczestnikami realizacji inwestycji, przy współudziale przedstawiciela Zamawiającego, w celu omówienia i ustalenia procedur organizacyjnych, omówienia postępu robót i ich jakości, zaangażowanego potencjału siły robocze i problematyki BHP, zgodności wykonywania robót z przepisami prawa, orzeczeń i uzgodnień właściwych organów; 4.3.2.2.20 stała obecność na terenie budowy przez okres realizacji inwestycji: minimum 2 razy w tygodniu. Ilość pobytów dotyczy czasu, w którym realizowane są roboty budowlane danej branży. W przypadku robót zanikowych wymagana jest obecność wg potrzeby; 4.3.2.2.21 w razie wystąpienia konieczności omówienia spraw i problemów bieżących - na wezwanie Zamawiającego organizowanie i prowadzenie spotkań koordynacyjnych z Wykonawcą Inwestycji/remontu, podwykonawcami i innymi uczestnikami realizacji inwestycji/remontu, przy współudziale przedstawiciela Zamawiającego, w ciągu 24 h od otrzymania informacji telefonicznie, emailem lub faxem od Zamawiającego lub Wykonawcy; 4.3.2.2.22 analiza harmonogramów płatności Wykonawców robót i przedkładanie jej wyników przedstawicielowi zamawiającego; 4.3.2.2.23 sprawdzanie prawidłowości wystawianych faktur pod kątem wystąpienia przesłanek do ich wystawienia, zakresu robót i kwoty do zapłaty (pod względem merytorycznym, formalnym i rachunkowym), kwalifikowanie ich do zapłaty i przedstawianie Zamawiającemu do zapłaty przed upływem terminu ich płatności, tak by Zamawiający mógł je zapłacić bez popadania w zwłokę; 4.3.2.2.24 uczestnictwo przy rozruchu poszczególnych systemów instalacyjnych w celu sprawdzenia zgodności ich wykonania z dokumentacją techniczną i sprawdzenie ich wzajemnego współdziałania; 4.3.2.2.25 wstrzymanie robót budowlanych w przypadku gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę; 4.3.2.2.26 ustalanie zakresu ewentualnych robót dodatkowych/zamiennych - ich szacowanie, opracowywanie protokołów konieczności wykonania tych robót z odpowiednim uzasadnieniem, w celu uzyskania akceptacji ze strony Zamawiającego zgodnie z zasadami określonymi przez prawo zamówień publicznych; 4.3.2.2.27 w przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych/zamiennych bezzwłoczne, pisemne wystąpienie w tej sprawie do Zamawiającego przy zachowaniu następujących zasad: a) inspektor przygotowuje dla Zamawiającego protokół konieczności spisany przy udziale przedstawicieli Nadzoru Autorskiego, przedstawiciela Zamawiającego i Wykonawcy Robót, zawierający opis powstałych problemów technicznych, opis zmian koniecznych w dokumentacji projektowej oraz opis niezbędnych do wykonania robót dodatkowych w rozumieniu przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, b) inspektor przedstawia Zamawiającemu kalkulację kosztów na wykonanie robót budowlanych dodatkowych. Wartość i zakres robót dodatkowych wymaga każdorazowej weryfikacji i zatwierdzenia przez Zamawiającego, c) inspektor przygotowuje protokół z negocjacji zawierający uzgodnione z wykonawcą robót budowlanych i Zamawiającym ceny lub stawki dla robót dodatkowych w oparciu o zapisy umowy na roboty budowlane i przedkłada go Zamawiającemu, wraz z własnym uzasadnieniem faktycznym i prawnym, dowodzącym bezspornie, że zachodzą przesłanki do udzielenia zamówienia dodatkowego zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych, d) wydanie polecenia wykonania robót dodatkowych może nastąpić wyłącznie po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego, z zastrzeżeniem, że roboty dodatkowe zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych traktowane są jako zamówienie dodatkowe, e) w przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych, inspektor będzie je nadzorował bez roszczeń do dodatkowego wynagrodzenia. 4.3.2.2.28 organizowanie i dokonywanie odbiorów końcowych wykonanych robót i dostaw przy udziale przedstawiciela Zamawiającego, przygotowanie dokumentacji odbiorczej oraz list wad i usterek z terminem ich usunięcia, w tym: a) potwierdzenie w dzienniku budowy gotowości obiektu do odbioru końcowego, b) skompletowanie dokumentów zamontowanych urządzeń (karty gwarancyjne, instrukcje itp.) c) udział i przygotowanie odbiorów specjalistycznych: Inspekcji Ochrony Środowiska, Państwowej Inspekcji Pracy, Państwowej Straży Pożarnej, UDT i innych wymaganych przepisami lub przez dostawców mediów, 4.3.2.2.29 przekazanie Zamawiającemu zweryfikowanej dokumentacji dot. inwestycji/remontu, w tym dokumentacji powykonawczej (operat kolaudacyjny); 4.3.2.3 Usługi w trakcie okresu rękojmi i gwarancji udzielonej na roboty budowlane: 4.3.2.3.1 zorganizowanie minimum 3-6 przeglądów gwarancyjnych (w zależności od złożonej przez Wykonawcę oferty), z tym że pierwszy przegląd musi być przewidziany nie wcześniej jak po 6 miesiącach użytkowania, chyba że zaistnieje okoliczność związana z nieprawidłowym funkcjonowaniem inwestycji, a ostatnio nie później niż 3 miesiące przed upływem terminu gwarancji, oraz nadzór nad usuwaniem wad i usterek w okresie rękojmi i/lub gwarancji: a) udział w pracach komisji przeglądów, b) realizacja ustaleń protokołów usterkowych, c) odbiór robót poprawkowych, 4.3.2.3.2 w przypadku stwierdzenia nie usunięcia wad wstępna wycena usunięcia ich na koszt innego podmiotu aniżeli wykonawca robót budowlanych; 4.3.2.3.3 w przypadku sporu co do przyczyny ujawnionych wad ocena czym są one spowodowane (wada dokumentacji projektowej, wada wykonawcza, inna); 4.3.2.3.4 zarekomendowanie zwrotu zabezpieczeń i kwoty zatrzymanej po terminie zgłaszania wad; 4.3.2.3.5 przygotowywanie dokumentacji z przeglądów gwarancyjnych, w tym protokołów. 4.3.3 Poza usługami określonymi powyżej do Wykonawcy należeć będą wszystkie inne obowiązki określone w Części II – wzór umowy. Istotne postanowienia umowy oraz obowiązki Inspektora Nadzoru wynikające z umowy z Wykonawcą robót budowlanych. 4.3.4 Dodatkowe wymagania Zamawiającego: 4.3.4.1 Wykonawca ma obowiązek zapoznania się w sposób bardzo szczegółowy z dołączoną dokumentacją i warunkami umowy. Wykonawca ma obowiązek wyjaśnić z Zamawiającym wszystkie wątpliwości w stosunku do zakresu zawartego w przywołanych dokumentach, przed złożeniem ofert. Po złożeniu oferty, Zamawiający będzie uważał, że Wykonawca nie ma wątpliwości i uwag w stosunku do zakresu ujętego w specyfikacji. 4.3.4.2 Wykonawca ma obowiązek zapoznania z dokumentacją na wybór Wykonawcy robót, która będzie znajdowała się na stronie internetowej: www.bip.lubomierz.pl. 4.4. Współpraca z Zamawiającym: Na każdym etapie realizacji robót Wykonawca usługi zapewni Zamawiającemu wszelką niezbędną pomoc w prowadzeniu inwestycji. Wykonawca usługi nie może zwolnić którejkolwiek ze stron z jakichkolwiek obowiązków, zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z umowy o roboty budowlane. 4.5. Wszelkie odstępstwa od zgodności realizacji robót z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wymagają obowiązkowo zgody Zamawiającego przed ich wykonaniem. 4.6. Wykonanie robót przekraczających zakres rzeczowy ustalony w dokumentacji projektowej wymaga obowiązkowo akceptacji Zamawiającego przed ich wykonaniem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SIWZ; Pełnomocnictwo do reprezentowania, jeżeli ofertę złoży osoba upełnomocniana; Zobowiązanie podmiotu do udostępnienia zasobów (jeżeli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach