Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego na zadaniu pod nazwą Budowa drogi na Przedmieściu Nyskim

Gmina Miejska Zgorzelec ogłasza przetarg

  • Adres: 59-900 Zgorzelec, ul. Domańskiego 7
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-75 77 56 988 , fax. 075 77 56 988
  • Data zamieszczenia: 2011-05-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Zgorzelec
    ul. Domańskiego 7 7
    59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie
    tel. 0-75 77 56 988, fax. 075 77 56 988
    REGON: 23082154600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego na zadaniu pod nazwą Budowa drogi na Przedmieściu Nyskim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na powołaniu Zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w imieniu i na rzecz Zamawiającego, nad wykonaniem robót budowlanych pod nazwą Budowa drogi na Przedmieściu Nyskim, w następujących branżach: a) drogowej b) instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. 2. Zakres prac obejmuje nadzór inwestorski nad budową ciągów pieszo-jezdnych, jezdni, chodników, miejsc postojowych, oświetlenia, odwodnienia wraz z odprowadzeniem wód opadowych do istniejącej kanalizacji deszczowej oraz zagospodarowanie terenu o następujących powierzchniach i ilościach: a) jezdnia - 3.953,00m2 , b) chodniki - 2.520,00m2 , c) miejsca postojowe - 1.425,00m2 , d) ciąg pieszo-jezdny - 464,90m2 , e) zieleń (trawniki) - 286,00m2, f) łączna długość kanałów deszczowych - 268,20 mb, g) łączna długość przykanalików - 71,60 mb, h) studnie rewizyjne - 10 szt., i) studnie ściekowe z wpustami ulicznymi 19 szt. 3. Nawierzchnie jezdni, ciągów pieszo-jezdnych, chodników i miejsc postojowych wykonane będą z kostki kamiennej granitowej i płyt kamiennych granitowych. 4. Zakres prac obejmuje również pełnienie nadzoru inwestorskiego nad budową oświetlenia drogowego w ilości 29 szt. lamp stylizowanych oraz sieci kanalizacji deszczowej. 5. Teren, na którym prowadzone będą roboty budowlane obejmuje strefę ochrony konserwatora zabytków i archeologiczną. 6. Szczegółowy zakres robót dla zadania objętego nadzorem inwestorskim został zawarty w dokumentacji projektowej składającej się z projektu budowlanego, dokumentacji geotechnicznej podłoża gruntowego, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, projektu stałej organizacji ruchu drogowego - załącznik nr 8 do SIWZ. 7. Zamawiający wymaga, by Nadzór Inwestorski nad robotami budowlanymi pełnił Zespół Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego pod kierownictwem Koordynatora. 7.1 Zamawiający określa, następujący skład Zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego: a) Inspektor Nadzoru w specjalności drogowej, b) Inspektor Nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, c) Inspektor Nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. 7.2 Zamawiający dopuszcza by funkcję Koordynatora pełnił jeden z inspektorów robót zgodnie z posiadanymi uprawnieniami. 7.3 Zobowiązuje się Wykonawcę do wskazania w ofercie, który z Inspektorów wchodzących w skład Zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego pełnić będzie funkcję Koordynatora - Załącznik Nr 6 do SIWZ. 8. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał oględzin terenu związanego z realizacją przedmiotu zamówienia, dokładnie zapoznał się z treścią dokumentów przetargowych, celem prawidłowego sporządzenia oferty oraz właściwego wykonania przedmiotu zamówienia. Wizję lokalną Wykonawca dokona na koszt własny. 9. Do zadań Koordynatora i Zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego należeć będzie: 1) świadczenie usługi nadzoru inwestorskiego w imieniu i na rzecz Zamawiającego, obejmujące czynności wynikające z ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity z 2010r. Dz. U. Nr 243, poz. 1623 z późn.zm.), 2) koordynacja prac zespołu nadzoru inwestorskiego, w tym koordynacja prac z nadzorem archeologicznym, 3) protokolarne przekazanie Wykonawcy robót budowlanych przy udziale Zamawiającego placu budowy, 4) przekazanie Wykonawcy Dziennika Budowy i bieżące pisemne weryfikowanie zapisów w Dzienniku Budowy, 5) nadzór nad prawidłowością dokumentowania robót związanych z wywożeniem i składowaniem lub utylizacją materiałów odpadowych i pochodzących z rozbiórki w ramach realizowanych robót budowlanych, 6) weryfikacja przedkładanych przez Wykonawcę robót budowlanych potwierdzeń zagospodarowania odpadów, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, 7) wydawanie Wykonawcy robót budowlanych, wszystkich poleceń na piśmie, 8) przejęcie, sprawdzenie i przekazanie Wykonawcy punktów głównych geodezyjnych, 9) obecność Inspektora w specjalności drogowej, instalacyjnej w zakresie sieci, i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych na terenie budowy, podczas prowadzenia robót budowlanych w zakresie ich nadzoru, nie rzadziej niż raz w tygodniu, a także na każde wezwanie Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych. Obecność Koordynatora na terenie budowy przynajmniej raz w tygodniu, 10) rozwiązywanie bieżących problemów technicznych w trakcie realizacji zadania, 11) uzgadnianie niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej z jej autorem oraz wnioskowanie do Zamawiającego o wprowadzenie ich przez projektanta w ramach nadzoru autorskiego, jeżeli zajdzie konieczność zmian, 12) opiniowanie harmonogramu rzeczowego robót, sporządzonego przez Wykonawcę robót budowlanych, 13) monitorowanie postępu prac poprzez porównywanie postępu faktycznego z zaaprobowanym harmonogramem rzeczowym robót budowlanych, 14) upewnienie się przed rozpoczęciem robót budowlanych, że spełnione zostały wymagania dotyczące bezpieczeństwa ruchu (obejmujące też poruszanie się po terenie budowy) oraz, że prace budowlane zorganizowano z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 15) wyegzekwowanie od Wykonawcy robót budowlanych zabezpieczenia przeciwpożarowego na terenie budowy oraz utrzymania ogólnego porządku na budowie, 16) zapewnienie, aby były przestrzegane przedsięwzięcia dla ochrony środowiska w czasie budowy i po wykonaniu obiektów stałych, 17) zatwierdzenie ewentualnych rysunków roboczych Wykonawcy robót budowlanych i niezbędnych korekt tych rysunków, 18) zaopiniowanie przygotowanego przez Wykonawcę robót budowlanych projektu organizacji ruchu na czas trwania budowy, 19) kontrolę źródeł pozyskania materiałów oraz uprawnień i świadectw potwierdzających umiejętność personelu realizującego roboty np. obsługę maszyn, 20) zatwierdzenie atestów i receptur przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych, 21) przed wbudowaniem stosownych materiałów, sprawdzenie w zakresie dopuszczenia do stosowania w budownictwie zgodnie z wymogami określonymi w art. 5 ustawy z dnia 16.04.2004r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. Nr 92. poz.881 z późn.zm.), 22) kontrola nad jakością wykonywanych robót, 23) wydawanie poleceń usuwania efektów robót, wykonywanych niewłaściwie lub poniżej standardu, 24) kontrola jakości robót w zakresie zgodności z dokumentacją projektową, normami i specyfikacjami technicznymi, 25) dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu, 26) przygotowywanie dla Zamawiającego okresowych, pisemnych sprawozdań, zawierających informacje dotyczące ilości i zakresu realizowanych robót oraz działalności nadzoru inwestorskiego w formie uzgodnionej z Zamawiającym. Sprawozdania należy przedłożyć Zamawiającemu w ciągu 3 dni po zakończeniu każdego pełnego miesiąca, 27) przygotowywanie dla Zamawiającego końcowego sprawozdania z realizacji robót i przekazanie go Zamawiającemu na pięć dni przed planowanym terminem zakończenia robót budowlanych, jednak nie później niż w dniu odbioru końcowego, 28) weryfikacja i zatwierdzenie przedłożonego przez Wykonawcę robót budowlanych, harmonogramu rzeczowo finansowego realizacji robót, 29) organizowanie, minimum raz w tygodniu, rad budowy dotyczących postępu robót z udziałem Zamawiającego, Wykonawcy robót i Inspektorów poszczególnych branż, oraz sporządzenie protokołu z tych spotkań, 30) prowadzenie korespondencji z Wykonawcą robót budowlanych i Zamawiającym, 31) weryfikacja rysunków powykonawczych dostarczonych przez Wykonawcę robót, 32) weryfikacja robót zinwentaryzowanych na geodezyjnych mapach powykonawczych, 33) weryfikacja i zatwierdzenie przygotowanych przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentów, wymaganych do zgłoszenia zakończenia budowy do organu nadzoru budowlanego, 34) organizacja oraz przeprowadzanie odbiorów poszczególnych etapów robót a także odbioru końcowego tj. podjecie wszelkich niezbędnych czynności dla prawidłowego przeprowadzenia w/w odbiorów z udziałem Zamawiającego, Wykonawcy robót i Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego poszczególnych branż, 35) dokonywanie raz w roku przeglądów technicznych, w okresie gwarancji oraz przeglądu pogwarancyjnego przy współudziale Wykonawcy robót i Zamawiającego, 36) rozliczenie Wykonawcy robót budowlanych pod względem rzeczowo-finansowym poprzez: a) sporządzenie protokołów odbioru poszczególnych etapów robót, b) sprawdzanie przejściowych świadectw płatności oraz końcowego świadectwa płatności przed ich zatwierdzeniem przez Zamawiającego, 37) przygotowanie świadectw wykonania i przejęcia robót budowlanych oraz elementów wbudowanych, 38) sporządzanie wniosków o naliczenie Wykonawcy robót budowlanych, kar umownych zgodnie z zapisami umowy o roboty budowlane i przekazywanie ich Zamawiającemu, 39) dostarczanie Zamawiającemu dokumentów i informacji w terminach przez niego ustalonych, w przypadku sporów sądowych i innych sporów oraz spraw wynikających z realizacji inwestycji, 40) przygotowanie materiałów i udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego z przedstawicielami mediów, 41) Współpraca z Zamawiającym w przygotowywaniu danych, w zakresie: a) wnioskowania Beneficjenta o płatności, b) okresowych sprawozdań i sprawozdania końcowego z realizacji projektu, c) innych informacji wymaganych przez instytucję zarządzającą. 10. W zakres prac objętych nadzorem inwestorskim wchodzi również wprowadzenie docelowej organizacji ruchu w oparciu o przekazany przez Zamawiającego zatwierdzony project stałej organizacji ruchu. 11. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał oględzin terenu związanego z realizacją przedmiotu zamówienia, dokładnie zapoznał się z treścią dokumentów przetargowych, celem prawidłowego sporządzenia oferty oraz właściwego wykonania przedmiotu zamówienia. Wizję lokalną Wykonawca dokona na koszt własny.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715400005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 1400,00 zł. PLN (słownie: jeden tysiąc czterysta zł.) 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy Pzp, albo nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a oferta Wykonawcy wykluczonego zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt. 4 ustawy Pzp. 4. W zależności od woli wykonawcy wadium może być wnoszone w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z póź.zm.). UWAGA! Wadium wniesione w formach o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 2-5 ustawy Pzp musi gwarantować Beneficjentowi zapłatę sumy gwarancyjnej jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw. 5. Zamawiający wymaga załączenia do oferty dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium do Zamawiającego. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 35124012971111000025654013 Bank PEKAO S.A. I O/Zgorzelec. Na przelewie należy umieścić informację : Wadium na Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego na zadaniu pod nazwą Budowa drogi na Przedmieściu Nyskim 7. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 12 SIWZ. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10.Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp , jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę . 12.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, chyba że udowodni, ze wynika to z przyczyn należących po jego stronie. 13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana : a/ odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b/ nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c/ zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach