Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego dla realizacji zadania Przebudowa Pałacu Myśliwskiego oraz Budynku Nowego wraz z zagospodarowaniem terenu ośrodka - Domu Pomocy Społecznej w Miedarach - Etap I rozbudowa budynku Nowego

Powiat Tarnogórski ogłasza przetarg

  • Adres: 42-600 Tarnowskie Góry, ul. Karłuszowiec 5
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 3813786 , fax. 032 3813727
  • Data zamieszczenia: 2010-07-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tarnogórski
    ul. Karłuszowiec 5 5
    42-600 Tarnowskie Góry, woj. śląskie
    tel. 032 3813786, fax. 032 3813727
    REGON: 27628546000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.tarnogorski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego dla realizacji zadania Przebudowa Pałacu Myśliwskiego oraz Budynku Nowego wraz z zagospodarowaniem terenu ośrodka - Domu Pomocy Społecznej w Miedarach - Etap I rozbudowa budynku Nowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: usługa kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania (inwestycji) pn. Przebudowa Pałacu Myśliwskiego oraz Budynku Nowego wraz z zagospodarowaniem terenu ośrodka - Domu Pomocy Społecznej w Miedarach - Etap I rozbudowa budynku Nowego, obejmująca swoim zakresem: a) koordynację i nadzór nad realizacją inwestycji pn. Przebudowa Pałacu Myśliwskiego oraz Budynku Nowego wraz z zagospodarowaniem terenu ośrodka - Domu Pomocy Społecznej w Miedarach - Etap I rozbudowa budynku Nowego w celu skutecznego wyegzekwowania od Wykonawcy robót wymagań dotyczących jakości wykonania, kosztów realizacji oraz zgodności z dokumentacją projektową i wydanymi decyzjami zezwalającymi na prowadzenie robót, b) sprawowanie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego, przez osobę lub zespół osób posiadających uprawnienia budowlane w specjalnościach: - budowlano-konstrukcyjnej, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) nad realizacją robót budowlanych wykonywanych przez wybranego Wykonawcę zadania, c) obsługę okresu gwarancyjnego, tj.: - nadzór nad usuwaniem usterek stwierdzonych w trakcie końcowego odbioru robót i w trakcie okresu gwarancyjnego oraz protokolarne potwierdzenie ich usunięcia, - udział w przeglądach gwarancyjnych przeprowadzanych przez Zamawiającego, d) współpracę z Zamawiającym i podejmowanie działań na jego rzecz w okresie realizacji inwestycji łącznie z oddaniem obiektu do użytkowania oraz przekazywanie informacji z realizacji inwestycji, e) kontrolę kosztów i rozliczanie finansowe zadania (inwestycji). 2.Charakterystyka zadania (inwestycji): Przebudowa Pałacu Myśliwskiego oraz Budynku Nowego wraz z zagospodarowaniem terenu ośrodka - Domu Pomocy Społecznej w Miedarach - Etap I rozbudowa budynku Nowego obejmująca swym zakresem: 2.1. Przebudowa i rozbudowa budynku Nowego, (adaptacja i remont) stanowiących część pomieszczeń Domu Pomocy Społecznej w Miedarach w celu zapewnienia standaryzacji usług ośrodka: a) zabezpieczenie potrzeb mieszkalnych i socjalno-bytowych dla 26 pensjonariuszy, b) dostosowanie budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych, wyposażenie w windę osobową c) dostosowanie budynku do warunków technicznych wynikających z obowiązującego prawa budowlanego, d) zabezpieczenie pomieszczeń socjalnych dla personelu, e) wykonanie systemu alarmowo-pożarowego i przyzywowo- alarmowego. 2.2. Zakres rodzajowy robót etapu I uwzględnia: - prace rozbiórkowe ( w tym: istniejących schodów zewnętrznych i wewnętrznych, części ścian, wykucie nowych otworów przejściowych oraz okiennych) - wykonanie fundamentów pod ściany nośne klatek schodowych, szybu windy podjazdu i schodów zewnętrznych, - budowę szybu windy osobowej wraz z zabudową windy, - wykonanie nowych ewakuacyjnych klatek schodowych w skrzydle głównym i bocznym, - przemurowania ścian, wykonanie nowych ścianek działowych, - wykonanie części nowych stropów, - wykonanie pokrycia dachowego nad klatkami schodowymi i szybem windy wraz z obróbkami blacharskimi, - wykonanie posadzek, - wykończenie ścian i stropów, - docieplenie ścian klatek schodowych i szybu windy wraz z wykończeniem elewacji, - wykonanie podjazdu dla niepełnosprawnych i schodów zewnętrznych, - wymiana części stolarki okiennej i drzwiowej, - montaż okien oddymiających, - wykonanie instalacji wod-kan. i ppoż., - przebudowa instalacji centralnego ogrzewania, - wymianę wewnętrznych instalacji elektrycznych, - budowę instalacji słaboprądowych w budynku Nowym i budynku Pawilonu A: a. automatycznej sygnalizacji pożaru, b. instalacje teleinformatyczne i telefoniczna, c. instalacja dedykowana d. przyzywowo-alarmowa - budowę instalacji wentylacji mechanicznej i grawitacyjnej, - wykonanie prac wykończeniowych. 3. Szczegółowy opis robót podlegających nadzorowi oraz warunki wykonania robót przedstawione są w dokumentacji projektowej, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót (Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych) oraz przedmiarach robót. Są to następujące opracowania: 3.1. dokumentacja techniczna (załącznik nr 9 do SIWZ): 3.1.1. nr 9a - Projekt Budowlany: Tom III - Projekt Budowlany rozbudowy budynku Nowego: Tom III/A - Projekt Budowlany rozbudowy budynku Nowego. Obliczenia 3.1.2. nr 9b - Pozwolenie Nr 2140/08 na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru, na podejmowanie działań przy zabytku wpisanym do rejestru i na wykonywanie robót budowlanych w otoczeniu zabytku z dnia 16.12.2008r. L.dz. K-NR-LM/4161/9193,10114/13/08 3.1.3. nr 9c. - Decyzja 145/09 zmieniająca decyzję nr 2140/08 z dnia 16.12.2008r. w sprawie przebudowy i remontu elewacji budynku Pałacu Myśliwskiego wraz z rozbudową budynku Nowego i zagospodarowaniem terenu wokół Domu Pomocy Społecznej w Miedarach, przy ul. Zamkowej 7 z dnia 17 02.2009r. sygn. K-NR-JB/4161/513/01/09 3.1.4. nr 9d - Projekty wykonawcze: Tom III/B - Projekt Wykonawczy. Część architektoniczna i konstrukcyjna rozbudowy budynku Nowego Tom III/C - Projekt Wykonawczy. Instalacje wodno-kanalizacyjne rozbudowa budynku Nowego Tom III/D - Projekt Wykonawczy. Instalacje wentylacji rozbudowa budynku Nowego Tom III/E - Projekt Wykonawczy. Instalacje elektryczne - rozbudowa budynku Nowego Tom III/F - Projekt Wykonawczy. Instalacja c. o. rozbudowa budynku Nowego Tom IV/E - Projekt Wykonawczy. Instalacje Elektryczne Przebudowa Pawilonu A 3.2. Przedmiarze robót (załącznik nr 7a-7j do SIWZ): - nr 7a - Przedmiar robót rozbudowa budynku Nowego - nr 7b - Przedmiar robót instalacje wodno-kanalizacyjne rozbudowa budynku Nowego - nr 7c - Przedmiar robót instalacja wentylacji rozbudowa budynku Nowego - nr 7d - Przedmiar robót instalacje elektryczne część A instalacje silnoprądowe rozbudowa budynku Nowego - nr 7e - Przedmiar robót instalacje elektryczne niskoprądowe rozbudowa budynku Nowego - nr 7f - Przedmiar robót instalacja SAP rozbudowa budynku Nowego - nr 7g - przedmiar instalacje centralnego ogrzewania rozbudowa budynku Nowego - nr 7h - zestawienie wyposażenia budynku Nowego, - nr 7i - Przedmiar robót instalacje niskoprądowe Pawilon A - nr 7j - Przedmiar robot instalacja SAP Pawilon A 3.3. Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych zwanymi dalej STWiOR (załącznik nr 8 do SIWZ) - Specyfikacja techniczna dla projektu remontu i adaptacji budynku NOWEGO zlokalizowanego w Miedarach na potrzeby DPS . 4. Warunki realizacji zamówienia: 4.1. Przedmiot zamówienia ma być wykonany w oparciu o, dokumentacje przetargową i projektową, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (STWiOR), przedmiar robót oraz wizję w miejscu prowadzenia robót przy uwzględnieniu zapisów umowy na wykonanie robót zadania (inwestycji). Dokumentacja projektowa, przedmiar oraz STWiOR stanowią załączniki nr 7, 8, 9 do SIWZ. Wykonawca usługi (Inspektor nadzoru) może zapoznać się dodatkowo z pełną dokumentacją projektową, w wersji papierowej, w siedzibie Zamawiającego (w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, ul. Karłuszowiec 5, pokój 104). W razie stwierdzenia przez Inspektora nadzoru, że dokumentacja przetargowa zawiera błędy lub braki winien on niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego. 4.2. Sformułowania: Wykonawca usługi i Inspektor nadzoru stosowane w SIWZ i załącznikach są zamienne. 4.3. Szczegółowy zakres obowiązków Inspektora Nadzoru Inwestorskiego opisany został w istotnych postanowieniach umowy stanowiący załącznik nr 2 do specyfikacji, 4.3.1. Zadania inspektora nadzoru: a. Etap poprzedzający rozpoczęcie robót: - zapoznania się z dokumentacją projektową przekazaną przez Zamawiającego niezbędną do prowadzenia robót budowlanych, - przeprowadzenia inspekcji terenu budowy w celu sprawdzenia zgodności stanu istniejącego z dokumentacją projektową, - sprawdzenia planu bezpieczeństwa ochrony zdrowia - udział w opracowywaniu przez Wykonawcę robót przy współuczestnictwie Zamawiającego harmonogramu rzeczowo - finansowego realizacji inwestycji. b. Etap realizacji robót: - udział w przekazaniu Wykonawcy terenu budowy, a także dokumentów formalno prawnych wraz z dziennikiem budowy, - organizowanie i prowadzenie przynajmniej dwa razy w miesiącu narad technicznych przy udziale wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego wraz ze sporządzeniem protokółów z narad i przekazaniem tego protokółu stronom. Celem tych narad będzie przegląd osiągniętego postępu robót, przegląd harmonogramów rzeczowo - finansowych i planów odnośnie dalszej działalności, stanu załogi, sprzętu, bezpieczeństwa, wyposażenia, dostaw materiałów, płatności, obecnych i przewidywanych trudności, powiązań z Podwykonawcami, wzajemnych roszczeń ze szczególnym uwzględnieniem dodatkowych kosztów, które mogłyby spowodować przekroczenie kwoty kontraktowej, itp - reprezentowanie zamawiającego na budowie poprzez egzekwowanie zgodności prowadzonych robót budowlano-montażowych z: - założonym harmonogramem rzeczowo-finansowym, stanowiącym załącznik do umowy Zamawiającego z Wykonawcą robót, - decyzjami zezwalającymi na prowadzenie robót w szczególności z pozwoleniem na budowę oraz pozwoleniem Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach, - dokumentacją projektową, - obowiązującymi normami i przepisami prawa, zasadami wiedzy inżynierskiej oraz sztuki budowlanej, - założeniami finansowymi umowy na roboty budowlano-montażowe, ze szczególnym uwzględnieniem nie przekraczania kwoty umowy - Informowanie Zamawiającego na bieżąco w formie pisemnej o wszelkich dostrzeżonych nieprawidłowościach i zagrożeniach związanych z realizacją umowy na roboty budowlano- montażowe, a w szczególności w zakresie terminowości i wzrostu wartości realizacji umowy. - regularne sprawdzanie postępu robót na budowie, jakości ich wykonania i stosowanych materiałów oraz wszystkich innych działań wykonawcy robót w aspekcie zobowiązań wynikających z umowy na roboty budowlano-montażowe, - bieżące rozwiązywanie problemów technicznych i formalnych w trakcie realizacji zadania (inwestycji), - potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz kontrola usunięcia stwierdzonych wad, - wydawanie kierownikowi budowy poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dot. usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości i zagrożeń, wpisów dot. prowadzonych badań, wpisów dot. stosowanych materiałów oraz dowodów dopuszczenia ich do obrotu w budownictwie. - żądanie od kierownika budowy dokonania poprawek lub ponownego wykonania prac wykonanych wadliwie, a także wstrzymania robót w przypadku zagrożenia lub wystąpienia niezgodności z projektem lub pozwoleniem budowlanym i pozwoleniami Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót, - akceptowanie lub odrzucenie proponowanych przez Wykonawcę robót, materiałów przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji inwestycji w zakresie ich zgodności ze specyfikacjami technicznymi, dokumentacją projektową i umową na roboty budowlano-montażowe - sprawdzenie dokumentacji odbiorowej, w tym atestów, certyfikatów, deklaracji zgodności świadectw jakości, wyników badań stosowanych materiałów przez Wykonawcę przy realizacji robót oraz zapobieganie zastosowaniu materiałów niedopuszczonych do obrotu i stosowania - zgłaszanie Zamawiającemu potrzeby wykonanie robót dodatkowych lub zamiennych, - weryfikacja rzeczowa i finansowa (ze stanem faktycznym) przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych kosztorysów, - wstrzymanie prowadzenia robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie życia lub zdrowia ludzi bądź spowodować znaczne straty materialne - nadzór nad prawidłowością prowadzenia Dziennika Budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego wykonania i wyceny robót oraz gromadzenie i przechowywanie wszystkich dokumentów budowy - kontrola Wykonawcy robót w zakresie przestrzegania przepisów BHP, przeciwpożarowych i ochrony środowiska - organizowania, przeprowadzania i dokonania wraz z Zamawiającym , po jego uprzednim zawiadomieniu czynności odbiorów częściowych oraz wstępnego i ostatecznego dla poszczególnych części wykonywanych robót budowlanych od wykonawcy robót budowlanych, a w szczególności: - sprawdzenia gotowości do odbioru, - przeprowadzenia komisyjnych odbiorów częściowych, wstępnych i ostatecznych oraz przekazania przedmiotu odbioru Zamawiającemu wraz z dokumentacją powykonawczą, - sprawdzenie i potwierdzenie kompletności dokumentacji powykonawczej (między innymi zawierającej: oryginał Dziennika Budowy, pełną dokumentację zgromadzoną w trakcie realizacji inwestycji np.: uzgodnienia, badania, protokoły, oświadczenia wraz z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą) i przekazanie Zamawiającemu. - współpraca z projektantem w ramach nadzoru autorskiego Sprawdzanie posiadanych kwalifikacji i uprawnień do prowadzenia prac budowlano-montażowych osób zatrudnionych przez wykonawcę robót. - Inspektor nadzoru jest konsultantem Zamawiającego w zakresie podejmowanych decyzji technicznych związanych z opracowaniem dokumentacji projektowej oraz związanych z realizacją robót budowlanych, a polegających na kontroli zaawansowania robót, stosowanej technologii, innych możliwościach wykonania robót z zastosowaniem równoważnych materiałów i rozwiązań systemowych w stosunku do przyjętych w dokumentacji projektowej; - W zakresie nadzoru inwestorskiego do obowiązków Inspektora nadzoru należy podejmowanie decyzji związanych z realizacją robót zgodnie z projektem budowlanym i projektami branżowymi wraz z ewentualnymi zmianami wprowadzonymi do projektów niewymagającymi opracowania rysunków, wykonywania obliczeń, wykazów, itp. o ile przedmiotowe zmiany nie zwiększą kosztów budowy. W przypadku konieczności podjęcia decyzji zwiększających koszty budowy należy to uzgodnić z Zamawiającym; - udział w kontrolach zarządzanych przez Zamawiającego na terenie budowy, c. Budżet i rozliczenia - uzgadnianie zmian harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji zadania (inwestycji) i planu płatności w przypadku wystąpienia takiej konieczności. - egzekwowanie od Wykonawcy robót rozliczeń rzeczowo - finansowych i weryfikowanie ich łącznie z dokumentami stanowiącymi podstawę rozliczenia. - sprawdzanie pod względem merytorycznym protokołów odbioru elementów (finansowych) wystawionych przez Wykonawcę robót na podstawie faktycznie wykonanych robót. - ścisła współpraca z Zamawiającym i dostarczanie wszystkich niezbędnych dokumentów dotyczących rozliczeń. - dokonanie końcowego rozliczenia rzeczowo-finansowego robót budowlano-montażowych. - Inspektor nadzoru uczestniczyć będzie w kontrolach przeprowadzanych przez instytucje wymienione w umowie o dofinansowanie ze środków zewnętrznych jeśli takowe wystąpi, udostępniał będzie dokumenty z realizacji kontraktu i udzielał koniecznych wyjaśnień. d. W okresie rękojmi i gwarancji - okres rękojmi i gwarancji na roboty budowlano-montażowe będzie trwał 60 m-cy liczony od dnia wystawienia protokołu ostatecznego robót . - Inspektor nadzoru zorganizuje i dokona przeglądu w ramach rękojmi i gwarancji raz w ciągu roku, powiadamiając o tym przeglądzie Zamawiającego oraz sporządzi każdorazowo protokół i przekaże go Zamawiającemu. - Inspektor nadzoru wezwie Wykonawcę do usunięcia wad i usterek oraz będzie nadzorował prace Wykonawcy robót związane z usunięciem wad i usterek w okresie rękojmi i gwarancji w obecności Zamawiającego i dokona odbioru robót związanych z usuwaniem wad i usterek oraz sporządzi protokół. - przed upływem okresu rękojmi i gwarancji w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, Inspektor nadzoru dokona przeglądu pogwarancyjnego wykonanych robót. Powyższe dokumenty dostarczy Zamawiającemu wraz ze sprawozdaniem ostatecznym. 4.4. Wykonawca usługi: 1) będzie dysponować kadrą wysokokwalifikowanych specjalistów, zapewniając nadzór inspektorów nadzoru w branżach: konstrukcyjno-budowlanej oraz instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. a także. 2) zapewni ciągłość i skuteczność nadzoru na terenie budowy w tym dostępność poprzez standardowe formy komunikacji typu telefon, poczta elektroniczna) przez cały czas trwania robót w godzinach prowadzenia tych robót. Na czas urlopu wypoczynkowego lub nieprzewidzianej wcześniej nieobecności Wykonawca zobowiązany jest wyznaczyć zastępstwo z powiadomieniem Zamawiającego na piśmie (faksem). Podczas nieobecności któregokolwiek ze specjalistów wynikającej z urlopu, zwolnienia lekarskiego lub innej przyczyny, Wykonawca zapewni czasowe zastępstwo specjalistów na czas nieobecności zatrudnionych fachowców, by uniknąć zwłoki w realizacji robót budowlanych. 5. Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia: Inspektor nadzoru zobowiązany jest realizować usługę przy zachowaniu należytej staranności i zgodnie z najlepszą praktyką zawodową, w sposób gwarantujący spełnienie warunków: 1) ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późniejszymi zmianami) 2) Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2003r. Nr 162, poz. 1568, z późn. zm.), 3) Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. Nr 150, poz. 1579), 4) właściwych przepisów bhp i ppoż.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca usługi przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 1 300,00 zł (słownie: jeden tysiąc trzysta 00/100 zł).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.tarnogorski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach