Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego branży sanitarnej, elektrycznej i drogowej dla zadania : „Budowa zbiornika wyrównawczego o poj. 150 m3 ......

GMINA JABŁONKA ogłasza przetarg

  • Adres: 34-480 Jabłonka, ul. 3 Maja 1
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-01-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA JABŁONKA
    ul. 3 Maja 1
    34-480 Jabłonka, woj. małopolskie
    REGON: 491892222
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego branży sanitarnej, elektrycznej i drogowej dla zadania : „Budowa zbiornika wyrównawczego o poj. 150 m3 ......
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    „Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego branży sanitarnej dla zadania obejmującego: „Budowa zbiornika wyrównawczego o poj. 150 m3 wraz z budynkiem technicznym i infrastrukturą towarzyszącą oraz sieci wodociągowej rozdzielczej z uzbrojeniem istniejącej studni głębinowej na potrzeby zaopatrzenia w wodę budynków użyteczności publicznej w miejscowości Jabłonka”Zakres robót będzie obejmował planowane obecnie następujące inwestycje: „Budowa zbiornika wyrównawczego o poj. 150 m3 wraz z budynkiem technicznym i infrastrukturą towarzyszącą oraz sieci wodociągowej rozdzielczej z uzbrojeniem istniejącej studni głębinowej na potrzeby zaopatrzenia w wodę budynków użyteczności publicznej w miejscowości Jabłonka”.3. Do obowiązków Wykonawcy należy m.in:1) Koordynacja i Nadzór nad realizacją zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami - pełny zakres czynności nad realizacją robót budowlanych - zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo Budowlane (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.).- stwierdzenia gotowości do odbioru;- dokonywanie odbioru częściowego, końcowego robót;- przekazanie Zamawiającemu protokołu odbioru;- sprawdzanie i kontrolowanie rozliczeń przekładanych przez Wykonawcę Robót Budowlanych;- sprawdzanie dokumentów załączonych do rozliczania robót, merytoryczne akceptowanie faktur Wykonawcy Robót Budowlanych, akceptacji płatności przysługujących Wykonawcy Robót Budowlanych i kontroli dokumentów rozliczeniowych, sprawdzenie i zatwierdzenie faktur częściowych i końcowych przedkładanych przez Wykonawcę Robót Budowlanych;- niezwłoczne powiadomienie Zamawiającego o wszystkich robotach nieprzewidzianych umową;- niezwłoczne powiadamianie o wszelkich przerwach w realizacji robót;- sprawdzanie rozwiązań zamiennych;- koordynowanie wszelkich działań związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia- rozstrzyganie w porozumieniu z Kierownikiem Budowy/Kierownikami robót wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonania robót, w razie potrzeby zasięgając odpowiednio opinii Projektanta;- występowanie z odpowiednim wnioskiem do Zamawiającego o przeprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian lub poprawek w terminie uzgodnionym z Projektantem, w razie stwierdzenia w niej wad lub niedokładności, albo konieczności wprowadzenia zmian, w celu zastosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych lub innych materiałów, niż przewidziane w dokumentacji projektowej, także w celu osiągnięcia oszczędności i obniżenia kosztów;- potwierdzenie wykonanych robót oraz usunięcia wad;- bieżące kontrolowanie wpisów dokonywanych w dzienniku budowy;- bieżącego informowania Zamawiającego o postępach prac, występujących problemach, sposobach ich załatwiania, o problemach natury techniczno-organizacyjnej, itp.,- inwentaryzacji dokumentacji budowlanej oraz całego procesu inwestycyjnego wraz z zawartymi Umowami zadania;- rozstrzygania sporów i określania zakresu planowanych prac, nadzoru przy przekazaniu zadania do eksploatacji;- każdorazowe uczestnictwo w spotkaniach i naradach organizowanych przez Zamawiającego- Wykonawca zapewnieni we własnym zakresie transport w celu dotarcia na budowę,- przekazanie terenu budowy Wykonawcy Robót Budowlanych- zapewnienie kontroli nad Wykonawcą Robót Budowlanych w zakresie zabezpieczenia warunków bhp na placu budowy i w jego otoczeniu,- informowanie Zamawiającego o wszystkich istotnych sprawach, a zwłaszcza o dostrzeżonych uchybieniach w realizacji robót budowlanych i terminach ich wykonania,- sprawdzanie i potwierdzanie prawidłowości dokumentów rozliczeniowych oraz dokumentacji powykonawczej,- jeżeli w okresie realizacji robót zajdzie konieczność wykonania robót dodatkowych nieprzewidzianych umową zawartą z Wykonawcą Robót Budowlanych, to Wykonawca powinien niezwłocznie zawiadomić o tym Zamawiającego, który podejmuje decyzję co do zlecenia tych robót Wykonawcy Robót Budowlanych,- w uzasadnionych przypadkach – przygotowanie do akceptacji Zamawiającego protokołu konieczności na wykonanie robót dodatkowych bądź zamiennych oraz sporządzanie kosztorysów na te roboty- w razie konieczności Wykonawca zabezpieczy nadzór w podzakresie stanowiącym część inwestycji, w którym nie posiada on uprawnień do nadzorowania. Jednocześnie zobowiązuje się Wykonawcę do dostarczenia do siedziby Zamawiającego dokumentów potwierdzających, że dana osoba posiada uprawnienia do nadzorowania robót. Wykonawca za działania i (lub) zaniechania osób, którymi się posługiwał odpowiada jak za własne.- Inspektor nadzoru na polecenie Zamawiającego, zobowiązany będzie również do dokonywania sprawdzania poprawności sporządzonych dokumentacji projektowych pod względem zgodności z wymaganiami Zamawiającego, zgodności z obowiązującymi przepisami, kompletności opracowania, realności wykonania.- Inspektor nadzoru na polecenie Zamawiającego, zobowiązany będzie Weryfikacja merytoryczna kosztorysów ofertowych złożonych w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego- Pełnienie funkcji nadzoru obejmuje również okresy rękojmi i gwarancji dla wykonywanych i nadzorowanych robót w latach objętych zamówieniem.4. Wykonawca pełnić będzie nadzór inwestorski, uczestnicząc w czynnościach wymagających nadzoru, przy czym:1) przez pobyt rozumie się sprawowanie nadzoru inwestorskiego na terenie budowy,2) Wymagana obecność Inspektora Nadzoru na budowie minimum 1 razy w tygodniu oraz na każde wezwanie kierownika budowy lub Zamawiającego, podczas pobytu na budowie Wykonawca ma obowiązek dokonania bieżącego przeglądu dziennika budowy i dokonania stosownych wpisów. Każdy pobyt musi być potwierdzony wpisem do dziennika budowy/karty pobytu.3) w przypadku konieczności odbioru robót zanikających Wykonawca (Inspektor Nadzoru) zobowiązany jest do ich odbioru po zgłoszeniu przez kierownika budowy. Wykonawca zobowiązany jest do obecności przy każdym odbiorze robót.5. Zamawiający wymaga, by osoba pełniąca funkcje inspektora nadzoru na każde telefoniczne, mailowe wezwanie, stawiała się w siedzibie Zamawiającego bądź miejscu przez niego wskazanym w czasie nie dłuższym niż 24 godziny od wezwania.6. Zamawiający bezwzględnie wymaga by osoba pełniąca funkcje inspektora nadzoru była w pełni dyspozycyjna telefonicznie w godzinach pracy Urzędu Gminy tj. od poniedziałku do piątku od godz. 7.30 do godz. 15.30.7. Obowiązki Wykonawcy zostały określone w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszego SWZ.8. Wykonawca jest zobowiązany do zdobycia wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenia i zweryfikowania niniejszych materiałów oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach lub przeoczeniach.9. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania poufności i nie udostępniania osobom trzecim informacji uzyskanych w związku z realizacją zamówienia.10. Zakres rzeczowy zamówienia w zakresie pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania jw. regulują przepisy ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.), oraz Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001 r. w sprawie rodzajów obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego (Dz.U. z 2001 poz. 138 z późń. zm.) a także szczególne wymagania określone w projekcie umowy.11. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki:Dokumentacje techniczne dotyczące inwestycji objętej usługą nadzoru, dostępne są na stronie Zamawiającego https://platformazakupowa.pl/ pod numerem referencyjnym: RINT.271.1.67.2023.12. Nomenklatura Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych (CPV):Wspólny Słownik Zamówień (CPV):71520000-9 – Usługi nadzoru budowlanego71247000-1 – Nadzór nad robotami budowlanymi13. Wybrany Wykonawca, najpóźniej w dniu podpisania umowy, obowiązany jest podać nazwę podwykonawców ze wskazaniem zakresu wykonywanych przez nich prac, a także przedłożyć wzory umów Wykonawcy z podwykonawcami zaakceptowane przez każdą ze stron. W przypadku wykonywania zamówienia przez inną osobę niż Wykonawcy, wówczas wybrany Wykonawca zobowiązany jest najpóźniej w dniu podpisania umowy obowiązany jest złożyć Zamawiającemu stosowną umowę z osobą trzecią mającą wykonać prace z zawartym tam przeniesieniem praw autorskich oraz zobowiązaniem do wykonywania nadzoru autorskiego. W przypadku nie przedstawienia wskazanej umowy w ciągu 7 dni od podpisania n/n umowy, Zamawiający może od n/n umowy odstąpić w ciągu 30 dni już bez wezwania i wyznaczenia dodatkowego terminu.Uzyskanie aktualnej mapy do celów projektowych po stronie Wykonawcy.14. Zamawiający nie stawia wymogu w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia (jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy).15. Wykonawca zobowiązany jest do protokolarnego przekazania Zamawiającemu pełnej dokumentacji projektowej potwierdzającej złożenie dokumentacji projektowej w terminie. Zamawiający w terminie 14 dni od złożenia dokumentacji projektowej zweryfikuje ją i dokona odbioru dokumentacji protokołem odbioru.-„Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego branży elektrycznej dla zadania obejmującego: „Budowa zbiornika wyrównawczego o poj. 150 m3 wraz z budynkiem technicznym i infrastrukturą towarzyszącą oraz sieci wodociągowej rozdzielczej z uzbrojeniem istniejącej studni głębinowej na potrzeby zaopatrzenia w wodę budynków użyteczności publicznej w miejscowości Jabłonka”Zakres robót będzie obejmował planowane obecnie następujące inwestycje: „Budowa zbiornika wyrównawczego o poj. 150 m3 wraz z budynkiem technicznym i infrastrukturą towarzyszącą oraz sieci wodociągowej rozdzielczej z uzbrojeniem istniejącej studni głębinowej na potrzeby zaopatrzenia w wodę budynków użyteczności publicznej w miejscowości Jabłonka”.3. Do obowiązków Wykonawcy należy m.in:1) Koordynacja i Nadzór nad realizacją zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami - pełny zakres czynności nad realizacją robót budowlanych - zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo Budowlane (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.).- stwierdzenia gotowości do odbioru;- dokonywanie odbioru częściowego, końcowego robót;- przekazanie Zamawiającemu protokołu odbioru;- sprawdzanie i kontrolowanie rozliczeń przekładanych przez Wykonawcę Robót Budowlanych;- sprawdzanie dokumentów załączonych do rozliczania robót, merytoryczne akceptowanie faktur Wykonawcy Robót Budowlanych, akceptacji płatności przysługujących Wykonawcy Robót Budowlanych i kontroli dokumentów rozliczeniowych, sprawdzenie i zatwierdzenie faktur częściowych i końcowych przedkładanych przez Wykonawcę Robót Budowlanych;- niezwłoczne powiadomienie Zamawiającego o wszystkich robotach nieprzewidzianych umową;- niezwłoczne powiadamianie o wszelkich przerwach w realizacji robót;- sprawdzanie rozwiązań zamiennych;- koordynowanie wszelkich działań związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia- rozstrzyganie w porozumieniu z Kierownikiem Budowy/Kierownikami robót wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonania robót, w razie potrzeby zasięgając odpowiednio opinii Projektanta;- występowanie z odpowiednim wnioskiem do Zamawiającego o przeprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian lub poprawek w terminie uzgodnionym z Projektantem, w razie stwierdzenia w niej wad lub niedokładności, albo konieczności wprowadzenia zmian, w celu zastosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych lub innych materiałów, niż przewidziane w dokumentacji projektowej, także w celu osiągnięcia oszczędności i obniżenia kosztów;- potwierdzenie wykonanych robót oraz usunięcia wad;- bieżące kontrolowanie wpisów dokonywanych w dzienniku budowy;- bieżącego informowania Zamawiającego o postępach prac, występujących problemach, sposobach ich załatwiania, o problemach natury techniczno-organizacyjnej, itp.,- inwentaryzacji dokumentacji budowlanej oraz całego procesu inwestycyjnego wraz z zawartymi Umowami zadania;- rozstrzygania sporów i określania zakresu planowanych prac, nadzoru przy przekazaniu zadania do eksploatacji;- każdorazowe uczestnictwo w spotkaniach i naradach organizowanych przez Zamawiającego- Wykonawca zapewnieni we własnym zakresie transport w celu dotarcia na budowę,- przekazanie terenu budowy Wykonawcy Robót Budowlanych- zapewnienie kontroli nad Wykonawcą Robót Budowlanych w zakresie zabezpieczenia warunków bhp na placu budowy i w jego otoczeniu,- informowanie Zamawiającego o wszystkich istotnych sprawach, a zwłaszcza o dostrzeżonych uchybieniach w realizacji robót budowlanych i terminach ich wykonania,- sprawdzanie i potwierdzanie prawidłowości dokumentów rozliczeniowych oraz dokumentacji powykonawczej,- jeżeli w okresie realizacji robót zajdzie konieczność wykonania robót dodatkowych nieprzewidzianych umową zawartą z Wykonawcą Robót Budowlanych, to Wykonawca powinien niezwłocznie zawiadomić o tym Zamawiającego, który podejmuje decyzję co do zlecenia tych robót Wykonawcy Robót Budowlanych,- w uzasadnionych przypadkach – przygotowanie do akceptacji Zamawiającego protokołu konieczności na wykonanie robót dodatkowych bądź zamiennych oraz sporządzanie kosztorysów na te roboty- w razie konieczności Wykonawca zabezpieczy nadzór w podzakresie stanowiącym część inwestycji, w którym nie posiada on uprawnień do nadzorowania. Jednocześnie zobowiązuje się Wykonawcę do dostarczenia do siedziby Zamawiającego dokumentów potwierdzających, że dana osoba posiada uprawnienia do nadzorowania robót. Wykonawca za działania i (lub) zaniechania osób, którymi się posługiwał odpowiada jak za własne.- Inspektor nadzoru na polecenie Zamawiającego, zobowiązany będzie również do dokonywania sprawdzania poprawności sporządzonych dokumentacji projektowych pod względem zgodności z wymaganiami Zamawiającego, zgodności z obowiązującymi przepisami, kompletności opracowania, realności wykonania.- Inspektor nadzoru na polecenie Zamawiającego, zobowiązany będzie Weryfikacja merytoryczna kosztorysów ofertowych złożonych w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego- Pełnienie funkcji nadzoru obejmuje również okresy rękojmi i gwarancji dla wykonywanych i nadzorowanych robót w latach objętych zamówieniem.4. Wykonawca pełnić będzie nadzór inwestorski, uczestnicząc w czynnościach wymagających nadzoru, przy czym:1) przez pobyt rozumie się sprawowanie nadzoru inwestorskiego na terenie budowy,2) Wymagana obecność Inspektora Nadzoru na budowie minimum 1 razy w tygodniu oraz na każde wezwanie kierownika budowy lub Zamawiającego, podczas pobytu na budowie Wykonawca ma obowiązek dokonania bieżącego przeglądu dziennika budowy i dokonania stosownych wpisów. Każdy pobyt musi być potwierdzony wpisem do dziennika budowy/karty pobytu.3) w przypadku konieczności odbioru robót zanikających Wykonawca (Inspektor Nadzoru) zobowiązany jest do ich odbioru po zgłoszeniu przez kierownika budowy. Wykonawca zobowiązany jest do obecności przy każdym odbiorze robót.5. Zamawiający wymaga, by osoba pełniąca funkcje inspektora nadzoru na każde telefoniczne, mailowe wezwanie, stawiała się w siedzibie Zamawiającego bądź miejscu przez niego wskazanym w czasie nie dłuższym niż 24 godziny od wezwania.6. Zamawiający bezwzględnie wymaga by osoba pełniąca funkcje inspektora nadzoru była w pełni dyspozycyjna telefonicznie w godzinach pracy Urzędu Gminy tj. od poniedziałku do piątku od godz. 7.30 do godz. 15.30.7. Obowiązki Wykonawcy zostały określone w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszego SWZ.8. Wykonawca jest zobowiązany do zdobycia wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenia i zweryfikowania niniejszych materiałów oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach lub przeoczeniach.9. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania poufności i nie udostępniania osobom trzecim informacji uzyskanych w związku z realizacją zamówienia.10. Zakres rzeczowy zamówienia w zakresie pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania jw. regulują przepisy ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.), oraz Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001 r. w sprawie rodzajów obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego (Dz.U. z 2001 poz. 138 z późń. zm.) a także szczególne wymagania określone w projekcie umowy.11. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki:Dokumentacje techniczne dotyczące inwestycji objętej usługą nadzoru, dostępne są na stronie Zamawiającego https://platformazakupowa.pl/ pod numerem referencyjnym: RINT.271.1.67.2023.12. Nomenklatura Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych (CPV):Wspólny Słownik Zamówień (CPV):71520000-9 – Usługi nadzoru budowlanego71247000-1 – Nadzór nad robotami budowlanymi13. Wybrany Wykonawca, najpóźniej w dniu podpisania umowy, obowiązany jest podać nazwę podwykonawców ze wskazaniem zakresu wykonywanych przez nich prac, a także przedłożyć wzory umów Wykonawcy z podwykonawcami zaakceptowane przez każdą ze stron. W przypadku wykonywania zamówienia przez inną osobę niż Wykonawcy, wówczas wybrany Wykonawca zobowiązany jest najpóźniej w dniu podpisania umowy obowiązany jest złożyć Zamawiającemu stosowną umowę z osobą trzecią mającą wykonać prace z zawartym tam przeniesieniem praw autorskich oraz zobowiązaniem do wykonywania nadzoru autorskiego. W przypadku nie przedstawienia wskazanej umowy w ciągu 7 dni od podpisania n/n umowy, Zamawiający może od n/n umowy odstąpić w ciągu 30 dni już bez wezwania i wyznaczenia dodatkowego terminu.Uzyskanie aktualnej mapy do celów projektowych po stronie Wykonawcy.14. Zamawiający nie stawia wymogu w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia (jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy).15. Wykonawca zobowiązany jest do protokolarnego przekazania Zamawiającemu pełnej dokumentacji projektowej potwierdzającej złożenie dokumentacji projektowej w terminie. Zamawiający w terminie 14 dni od złożenia dokumentacji projektowej zweryfikuje ją i dokona odbioru dokumentacji protokołem odbioru.„Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego branży drogowej dla zadania obejmującego: „Budowa zbiornika wyrównawczego o poj. 150 m3 wraz z budynkiem technicznym i infrastrukturą towarzyszącą oraz sieci wodociągowej rozdzielczej z uzbrojeniem istniejącej studni głębinowej na potrzeby zaopatrzenia w wodę budynków użyteczności publicznej w miejscowości Jabłonka”Zakres robót będzie obejmował planowane obecnie następujące inwestycje: „Budowa zbiornika wyrównawczego o poj. 150 m3 wraz z budynkiem technicznym i infrastrukturą towarzyszącą oraz sieci wodociągowej rozdzielczej z uzbrojeniem istniejącej studni głębinowej na potrzeby zaopatrzenia w wodę budynków użyteczności publicznej w miejscowości Jabłonka”.3. Do obowiązków Wykonawcy należy m.in:1) Koordynacja i Nadzór nad realizacją zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami - pełny zakres czynności nad realizacją robót budowlanych - zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo Budowlane (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.).- stwierdzenia gotowości do odbioru;- dokonywanie odbioru częściowego, końcowego robót;- przekazanie Zamawiającemu protokołu odbioru;- sprawdzanie i kontrolowanie rozliczeń przekładanych przez Wykonawcę Robót Budowlanych;- sprawdzanie dokumentów załączonych do rozliczania robót, merytoryczne akceptowanie faktur Wykonawcy Robót Budowlanych, akceptacji płatności przysługujących Wykonawcy Robót Budowlanych i kontroli dokumentów rozliczeniowych, sprawdzenie i zatwierdzenie faktur częściowych i końcowych przedkładanych przez Wykonawcę Robót Budowlanych;- niezwłoczne powiadomienie Zamawiającego o wszystkich robotach nieprzewidzianych umową;- niezwłoczne powiadamianie o wszelkich przerwach w realizacji robót;- sprawdzanie rozwiązań zamiennych;- koordynowanie wszelkich działań związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia- rozstrzyganie w porozumieniu z Kierownikiem Budowy/Kierownikami robót wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonania robót, w razie potrzeby zasięgając odpowiednio opinii Projektanta;- występowanie z odpowiednim wnioskiem do Zamawiającego o przeprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian lub poprawek w terminie uzgodnionym z Projektantem, w razie stwierdzenia w niej wad lub niedokładności, albo konieczności wprowadzenia zmian, w celu zastosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych lub innych materiałów, niż przewidziane w dokumentacji projektowej, także w celu osiągnięcia oszczędności i obniżenia kosztów;- potwierdzenie wykonanych robót oraz usunięcia wad;- bieżące kontrolowanie wpisów dokonywanych w dzienniku budowy;- bieżącego informowania Zamawiającego o postępach prac, występujących problemach, sposobach ich załatwiania, o problemach natury techniczno-organizacyjnej, itp.,- inwentaryzacji dokumentacji budowlanej oraz całego procesu inwestycyjnego wraz z zawartymi Umowami zadania;- rozstrzygania sporów i określania zakresu planowanych prac, nadzoru przy przekazaniu zadania do eksploatacji;- każdorazowe uczestnictwo w spotkaniach i naradach organizowanych przez Zamawiającego- Wykonawca zapewnieni we własnym zakresie transport w celu dotarcia na budowę,- przekazanie terenu budowy Wykonawcy Robót Budowlanych- zapewnienie kontroli nad Wykonawcą Robót Budowlanych w zakresie zabezpieczenia warunków bhp na placu budowy i w jego otoczeniu,- informowanie Zamawiającego o wszystkich istotnych sprawach, a zwłaszcza o dostrzeżonych uchybieniach w realizacji robót budowlanych i terminach ich wykonania,- sprawdzanie i potwierdzanie prawidłowości dokumentów rozliczeniowych oraz dokumentacji powykonawczej,- jeżeli w okresie realizacji robót zajdzie konieczność wykonania robót dodatkowych nieprzewidzianych umową zawartą z Wykonawcą Robót Budowlanych, to Wykonawca powinien niezwłocznie zawiadomić o tym Zamawiającego, który podejmuje decyzję co do zlecenia tych robót Wykonawcy Robót Budowlanych,- w uzasadnionych przypadkach – przygotowanie do akceptacji Zamawiającego protokołu konieczności na wykonanie robót dodatkowych bądź zamiennych oraz sporządzanie kosztorysów na te roboty- w razie konieczności Wykonawca zabezpieczy nadzór w podzakresie stanowiącym część inwestycji, w którym nie posiada on uprawnień do nadzorowania. Jednocześnie zobowiązuje się Wykonawcę do dostarczenia do siedziby Zamawiającego dokumentów potwierdzających, że dana osoba posiada uprawnienia do nadzorowania robót. Wykonawca za działania i (lub) zaniechania osób, którymi się posługiwał odpowiada jak za własne.- Inspektor nadzoru na polecenie Zamawiającego, zobowiązany będzie również do dokonywania sprawdzania poprawności sporządzonych dokumentacji projektowych pod względem zgodności z wymaganiami Zamawiającego, zgodności z obowiązującymi przepisami, kompletności opracowania, realności wykonania.- Inspektor nadzoru na polecenie Zamawiającego, zobowiązany będzie Weryfikacja merytoryczna kosztorysów ofertowych złożonych w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego- Pełnienie funkcji nadzoru obejmuje również okresy rękojmi i gwarancji dla wykonywanych i nadzorowanych robót w latach objętych zamówieniem.4. Wykonawca pełnić będzie nadzór inwestorski, uczestnicząc w czynnościach wymagających nadzoru, przy czym:1) przez pobyt rozumie się sprawowanie nadzoru inwestorskiego na terenie budowy,2) Wymagana obecność Inspektora Nadzoru na budowie minimum 1 razy w tygodniu oraz na każde wezwanie kierownika budowy lub Zamawiającego, podczas pobytu na budowie Wykonawca ma obowiązek dokonania bieżącego przeglądu dziennika budowy i dokonania stosownych wpisów. Każdy pobyt musi być potwierdzony wpisem do dziennika budowy/karty pobytu.3) w przypadku konieczności odbioru robót zanikających Wykonawca (Inspektor Nadzoru) zobowiązany jest do ich odbioru po zgłoszeniu przez kierownika budowy. Wykonawca zobowiązany jest do obecności przy każdym odbiorze robót.5. Zamawiający wymaga, by osoba pełniąca funkcje inspektora nadzoru na każde telefoniczne, mailowe wezwanie, stawiała się w siedzibie Zamawiającego bądź miejscu przez niego wskazanym w czasie nie dłuższym niż 24 godziny od wezwania.6. Zamawiający bezwzględnie wymaga by osoba pełniąca funkcje inspektora nadzoru była w pełni dyspozycyjna telefonicznie w godzinach pracy Urzędu Gminy tj. od poniedziałku do piątku od godz. 7.30 do godz. 15.30.7. Obowiązki Wykonawcy zostały określone w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszego SWZ.8. Wykonawca jest zobowiązany do zdobycia wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenia i zweryfikowania niniejszych materiałów oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach lub przeoczeniach.9. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania poufności i nie udostępniania osobom trzecim informacji uzyskanych w związku z realizacją zamówienia.10. Zakres rzeczowy zamówienia w zakresie pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania jw. regulują przepisy ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.), oraz Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001 r. w sprawie rodzajów obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego (Dz.U. z 2001 poz. 138 z późń. zm.) a także szczególne wymagania określone w projekcie umowy.11. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki:Dokumentacje techniczne dotyczące inwestycji objętej usługą nadzoru, dostępne są na stronie Zamawiającego https://platformazakupowa.pl/ pod numerem referencyjnym: RINT.271.1.67.2023.12. Nomenklatura Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych (CPV):Wspólny Słownik Zamówień (CPV):71520000-9 – Usługi nadzoru budowlanego71247000-1 – Nadzór nad robotami budowlanymi13. Wybrany Wykonawca, najpóźniej w dniu podpisania umowy, obowiązany jest podać nazwę podwykonawców ze wskazaniem zakresu wykonywanych przez nich prac, a także przedłożyć wzory umów Wykonawcy z podwykonawcami zaakceptowane przez każdą ze stron. W przypadku wykonywania zamówienia przez inną osobę niż Wykonawcy, wówczas wybrany Wykonawca zobowiązany jest najpóźniej w dniu podpisania umowy obowiązany jest złożyć Zamawiającemu stosowną umowę z osobą trzecią mającą wykonać prace z zawartym tam przeniesieniem praw autorskich oraz zobowiązaniem do wykonywania nadzoru autorskiego. W przypadku nie przedstawienia wskazanej umowy w ciągu 7 dni od podpisania n/n umowy, Zamawiający może od n/n umowy odstąpić w ciągu 30 dni już bez wezwania i wyznaczenia dodatkowego terminu.Uzyskanie aktualnej mapy do celów projektowych po stronie Wykonawcy.14. Zamawiający nie stawia wymogu w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia (jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy).15. Wykonawca zobowiązany jest do protokolarnego przekazania Zamawiającemu pełnej dokumentacji projektowej potwierdzającej złożenie dokumentacji projektowej w terminie. Zamawiający w terminie 14 dni od złożenia dokumentacji projektowej zweryfikuje ją i dokona odbioru dokumentacji protokołem odbioru.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach