Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, Archeologicznego i Konserwatorskiego nad inwestycją pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk

Gmina Pakość ogłasza przetarg

  • Adres: 88-170 Pakość, ul. Rynek 4
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 052 5666073 (74), 5666089 , fax. 052 5666075
  • Data zamieszczenia: 2010-10-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pakość
    ul. Rynek 4 4
    88-170 Pakość, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 052 5666073 (74), 5666089, fax. 052 5666075
    REGON: 09235078300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pakosc.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, Archeologicznego i Konserwatorskiego nad inwestycją pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji nadzorczych nad robotami budowlanymi dla Projektu pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk. Przedmiot zamówienia jako całość dotyczy następujących branż specjalności: - konstrukcyjno - budowlanej robót kubaturowych -drogowej -kanalizacyjnej - sieci i instalacji elektrycznych -obejmującej instalacje elektryczne, napowietrzne i kablowe linie energetyczne, stacje i urządzenia elektroenergetyczne i oświetleniowe -teletechnicznej -z zakresu terenów zielonych objętych ochroną konserwatora przyrody -konserwatorskiej -archeologicznej -rzeczowego i finansowego rozliczenia Projektu Uwaga: Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji inspektorów nadzoru poszczególnych branż wymienionych powyżej pod warunkiem wykazania się niezbędnymi uprawnieniami do kierowania i nadzorowania robotami w każdej z łączonej branży. (Jedna osoba może pełnić funkcję maksymalnie dwóch inspektorów). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek. 2. Przedmiot zamówienia dzieli się na następujące części: a) część I dotyczącą pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego; b) część II dotyczącą pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Archeologicznego; c) część III dotyczącą pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Konserwatorskiego. 2.a) CZĘŚĆ I -NADZÓR INWESTORSKI Zakres nadzoru inwestorskiego obejmuje następujące branże: 1) konstrukcyjno - budowlanej robót kubaturowych 2)drogowej 3)kanalizacyjnej, 4) sieci i instalacji elektrycznych -obejmującej instalacje elektryczne, napowietrzne i kablowe linie energetyczne, stacje i urządzenia elektroenergetyczne i oświetleniowe 5) teletechnicznej 6) z zakresu terenów zielonych objętych ochroną konserwatora przyrody 7) rzeczowego i finansowego rozliczenia Projektu 1.Inspektor Nadzoru Inwestorskiego jest upoważnionym Przedstawicielem Zamawiającego pełni funkcję (Inwestora Zastępczego) i winien wypełniać swoje obowiązki zgodnie z warunkami umowy. Godziny pracy Inspektora Nadzoru muszą być dostosowane do czasu pracy wykonawców robót. Przez czas wykonywania robót branżowych winien być obecny Inspektor odpowiedzialny za nadzór danej branży. ? Inwestor zastępczy działa na rzecz, rachunek i w imieniu zamawiającego. ? Umowy o wykonanie prac i robót w fazie przedprojektowej, projektowej, budowlanej lub z dostawcami podpisuje zamawiający. ? Inwestor zastępczy jest pełnomocnikiem przedstawicielem zamawiającego z upoważnieniami określonymi w zawartej z zamawiającym umowie. ? Inwestor zastępczy ponosi wobec zamawiającego odpowiedzialność za wyrządzenie szkody będącej normalnym następstwem nienależytego wykonania obowiązków nałożonych na niego w zawartej z zamawiającym umowie, ocenianą w granicach starannego działania. Nie ponosi natomiast odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań dostawców, wykonawców, usługodawców, chyba że było ono wynikiem jego nienależytego działania. ? Zamawiający sam dysponuje środkami finansowymi nie przekazując ich inwestorowi zastępczemu. ? Inwestor zastępczy ma ograniczoną swobodę powierzania innym jednostkom wykonania czynności objętych umową zawartą z zamawiającym.Wymagane raporty miesięczne: Wykonawca w ciągu 3 dni po zakończeniu każdego miesiąca przedłoży Kierownikowi Referatu Komunalno - Inwestycyjnego, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Pakości Raport miesięczny wyszczególniający wykonane przez zespół ekspertów prace i kontrolne badania laboratoryjne oraz poinformuje o postępie robót, uzyskiwanym poziomie jakości robót, sprawach finansowych oraz występujących problemach w realizacji umowy na roboty budowlane. Raport będzie zawierał: - opis postępu robót i powstałych problemów, - zaangażowanie sił i środków Wykonawcy robót budowlanych, - zaangażowanie finansowe, - postęp robót i płatności w podziale na kategorie robót w powiązaniu z planem na każdy miesiąc, - plan robót i finansów na kolejny miesiąc, - graficzne przedstawienie postępu robót w powiązaniu z harmonogramem, - graficzną prezentację postępu robót na planie lub rysunkach obiektów, - fotografie dokumentujące postęp robót, - wykaz zmian z podaniem ich wartości, - wykaz roszczeń i etap ich rozpatrzenia. Raport techniczny: Wykonawca przygotuje (wtedy, kiedy to konieczne) raport informujący o problemach technicznych, jakie wystąpiły w trakcie realizacji robót. Taki raport będzie wymagany, kiedy wystąpią poważne zmiany w dokumentacji projektowej. Powinien zawierać: - założenia na podstawie których została opracowana dokumentacja projektowa, - zestawienie wszystkich nowych założeń projektowych konieczne do oceny zaproponowanej zmiany, - zestawienie rysunków powykonawczych pokazujących lokalizację i szczegółowe wymiary wszystkich wykonanych robót do dnia sporządzenia raportu, - kopie wszystkich wcześniej zatwierdzonych zmian projektowych i innych zmian, - kopie kalkulacji cen jednostkowych z oferty Wykonawcy robót budowlanych, które będą występowały w związku z wprowadzaną zmianą, - opis przyjętych prawidłowych założeń i różnice w założeniach projektowych w oryginalnych, ofertowych rozwiązań, - nowy przedmiar pozycji kosztorysowych i koszty odpowiadające proponowanym zmianom projektowym w porównaniu z ofertą Wykonawcy robót budowlanych, - rysunki pokazujące dokładną lokalizację proponowanych zmian projektowych. Raport końcowy: Po zakończeniu okresu robót budowlanych, przed ostatecznym odbiorem robót, Wykonawca winien przygotować zwięzły końcowy raport z zakończenia kontraktu. Raport ten powinien zawierać opis metod zastosowanych w trakcie realizacji, ocenę pracy Wykonawcy, uzyskane efekty rzeczowe i jakościowe oraz rekomendacje na przyszłe projekty o podobnym charakterze robót i złożoności do wykorzystania przez Zamawiającego. Po zakończeniu okresu robót budowlanych, przed ostatecznym odbiorem robót, Wykonawca winien przygotować także dokumentację powykonawczą w trzech (3) egzemplarzach. CZĘŚĆ II -NADZÓR ARCHEOLOGICZNY W zakres II części przedmiotu zamówienia wchodzi pełnienie stałego nadzoru archeologicznego, przeprowadzanie badań archeologicznych oraz opracowania przewidzianej przepisami prawa niezbędnej dokumentacji archeologicznej dla inwestycji pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk Zamawiający dla nadzoru archeologicznego ustanawia następujący zakres rzeczowy: a) uzyskanie: opinii Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków wymaganej do otrzymania decyzji, zgody konserwatora na wejście w teren z pracami archeologicznymi, uzyskanie zgody na zmagazynowanie zabytków, b) powiadomienie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o rozpoczęciu prac archeologicznych, c) uzgadnianie z inwestorem i wykonawcą ewentualnych robót dodatkowych lub zamiennych oraz ich rozliczania, d) obserwacja stanowiska, analiza w terenie, sporządzenie dokumentacji polowej w trakcie nadzoru archeologicznego, e) powiadomienie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o dacie zakończenia nadzoru archeologicznego f) wystawienie dokumentu o zakończeniu prac archeologicznych lub wpisanie uwag do dziennika budowy g) obsługa okresu gwarancyjnego i rękojmi, h) sprawdzanie i odbiór robót zanikających, i) udział w naradach koordynacyjnych i roboczych na budowie bez prawa podejmowania decyzji wiążących się ze skutkami finansowymi, j) bieżąca współpraca z Inwestorem na etapie realizacji zadania, k) wykonywanie innych czynności o ile przepisy prawa budowlanego lub ustawy o ochronie zabytków nakładają obowiązek ich wykonywania w ramach nadzoru nad wykonawstwem zadania, l) nadzór nad treścią merytoryczną opracowań historycznych, m) udział w sporządzeniu rozliczenia końcowego zadania, n) sporządzenie pełnej dokumentacji naukowej w 2 egzemplarzach w wersji papierowej i 1 egz. w formie elektronicznej oraz przekazanie ich do archiwum Wojewódzkiemu Konserwatorowi Ochrony Zabytków i Zamawiającemu, o) przekazanie do konserwacji uzyskanych podczas prac ziemnych zabytków archeologicznych a następnie przekazanie zabytków po wykonanej konserwacji konserwatorowi lub innej wyznaczonej w decyzji jednostce naukowej. 1.Nadzór archeologiczny, prowadzone badania archeologiczne mają być wykonywane w obrębie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska, w miejscach przeprowadzania prac budowlanych wskazanych w decyzjach zezwalających na budowę oraz w decyzjach, opiniach i uzgodnieniach Kujawsko - Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, pozwoleniu na prowadzenie badań archeologicznych oraz innych dokumentach związanych z inwestycją pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk oraz opracowanie przewidzianej przepisami prawa niezbędnej dokumentacji archeologicznej. Powyższe nastąpi zgodnie z wytycznymi zawartymi w ustawie z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U.03. Nr 162.poz.1568 ze zm.) oraz Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. (Dz.U.04. Nr 150. poz. 1579) w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych. Inspektor nadzoru Archeologicznego odpowiedzialny jest za przygotowanie wniosku i uzyskanie pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych. Usługa nadzoru archeologicznego rozpoczyna się na etapie złożenia oświadczenia o przyjęciu funkcji Inspektora Nadzoru Archeologicznego nad inwestycją. Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania wykonywanych przez siebie czynności w ramach nadzoru i badań archeologicznych oraz przekazywania w niezbędnym zakresie dokumentacji Zamawiającemu. Sporządzenie dokumentacji powykonawczej, szczegółowy zakres prac budowlanych, dla którego będą prowadzone prace archeologiczne wynikające z Decyzji nr 74 2009 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, Decyzji 67 2009 Starosty Inowrocławskiego, Decyzja Starosty Inowrocławskiego z dnia 8 lutego 2010 roku w sprawie zmiany decyzji. 2. Dokumentację powykonawczą będącą konsekwencja realizacji umowy Wykonawca sporządzi w 3 egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej, zgodnie ze standardem przyjętym w załączniku do Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. z 2004 roku Nr 150, poz. 1579). 3. Ustala się następujące terminy realizacji prac : -praca Inspektora Nadzoru Archeologicznego rozpoczyna się z dniem złożenia oświadczenia o przyjęciu czynności Inspektora Nadzoru Archeologicznego nad inwestycją. -Inspektor Nadzoru Archeologicznego zobowiązany jest w okresach miesięcznych informować Zamawiającego o stanie zaawansowania prac w terminie do 5 dni po zakończeniu miesiąca sprawozdawczego. Nie wykonanie tego warunku może być podstawą do zerwania umowy z winy Wykonawcy. 4. Termin zakończenia przedmiotu umowy planuje się na dzień 30 września 2012r. 5. Jako termin zakończenia przedmiotu zamówienia, Zamawiający przyjmuje protokolarne przekazanie w siedzibie zamawiającego, dokumentacji powykonawczej. 6.Wraz z wykonaną dokumentacją Wykonawca przekaże Zamawiającemu spis dokumentacji oraz oświadczenie o jej kompletności. 7. Wykonawca winien dysponować osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, a co oznacza, że osoba która będzie je realizować mają posiadać odpowiednie uprawnienia do pełnienia funkcji nadzoru archeologicznego. Informacje na temat kwalifikacji tych osób (uprawnień wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, aktualny dokument potwierdzający przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa - zaświadczenie aktualne na dzień składania ofert a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji o podstawie dysponowania tymi osobami) wykonawca dostarczy Zamawiającemu przed podpisaniem umowy. Wykonawca musi mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowaną osobę t.j.: inspektor nadzoru archeologicznego (stały nadzór)- minimum 1 osoba z uprawnieniami do nadzorowania prac ziemnych oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy robót danej branży 2.c) CZĘŚĆ III -NADZÓR KONSERWATORSKI Przedmiotem III części zamówienia będzie pełnienie obowiązków Inspektora Nadzoru Konserwatorskiego przy realizacji inwestycji pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk, a w tym: a) uczestniczenie w pracach Komisji Przetargowej w ramach sprawdzenia zgodności ofert ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia b) udział w ocenie wykonanych projektów budowlanych i innych opracowań projektowych, c) udział w przekazywaniu placu i terenu budowy, c) kontrolowanie zgodności robót z kosztorysem ofertowym, d) kontrolowanie rozliczeń robót od strony ilościowej oraz kosztowej, e) sprawdzanie postępu robót, dokonywania odbiorów częściowych, f) sporządzanie meldunków z zaawansowania rzeczowo - finansowego robót, g) uzgadnianie z inwestorem i wykonawcą ewentualnych robót dodatkowych lub zamiennych oraz ich rozliczania, h) sprawdzanie i odbiór robót zanikających, i) udział w naradach koordynacyjnych i roboczych na budowie bez prawa podejmowania decyzji wiążących się ze skutkami finansowymi, j) sprawdzanie kosztorysów po wykonaniu robót i faktur za wykonane roboty i dostawy, k) sprawdzanie kompletności operatu powykonawczego, l) udział w sporządzeniu rozliczenia końcowego zadania, m) realizacja praw i obowiązków wynikających z art. 26 ustawy Prawo budowlane oraz rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9.06.2004 w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U.04.150.1579), odnośnie zadań inspektora nadzoru konserwatorskiego, n) obsługa okresu gwarancyjnego i rękojmi, o) bieżąca współpraca z Inwestorem na etapie realizacji zadania, p) wykonywanie innych czynności o ile przepisy prawa budowlanego lub ustawy o ochronie zabytków nakładają obowiązek ich wykonywania w ramach nadzoru nad wykonawstwem zadania, r) nadzór nad treścią merytoryczną opracowań historycznych. s) składanie wniosku o wydanie pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych (prac konserwatorskich) na terenie zabytkowym. Usługa nadzoru konserwatorskiego rozpoczyna się na etapie złożenia oświadczenia o przyjęciu funkcji Inspektora Nadzoru Konserwatorskiego nad inwestycją. Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania wykonywanych przez siebie czynności w ramach nadzoru oraz przekazywania w niezbędnym zakresie dokumentacji Zamawiającemu. Sporządzenie dokumentacji powykonawczej, szczegółowy zakres prac budowlanych, dla którego będą prowadzone prace konserwatorskie wynikające z Decyzji nr 74 2009 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, Decyzji 67 2009 Starosty Inowrocławskiego, Decyzja Starosty Inowrocławskiego z dnia 8 lutego 2010 roku w sprawie zmiany decyzji. Wykonawca winien dysponować osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, a co oznacza, że osoba która będzie je realizować mają posiadać odpowiednie uprawnienia do pełnienia funkcji nadzoru konserwatorskiego. Informacje na temat kwalifikacji tych osób (uprawnień wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, aktualny dokument potwierdzający przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa - zaświadczenie aktualne na dzień składania ofert a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji o podstawie dysponowania tymi osobami) wykonawca dostarczy Zamawiającemu przed podpisaniem umowy. Wykonawca musi mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowaną osobę t.j.: inspektor nadzoru konserwatorskiego (stały nadzór)- minimum 1 osoba z uprawnieniami do nadzorowania prac konserwatorskich przy zabytkach nieruchomych oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy robót danej branży
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: w zakresie I części przedmiotu zamówienia: 10.000,00 zł, (słownie: dziesięć tysięcy złotych00/100); w zakresie II części przedmiotu zamówienia: 2.500,00 zł, (słownie: dwa tysiące pięćset złotych00/100); w zakresie III części przedmiotu zamówienia: 2.500,00zł, (słownie: dwa tysiące pięćset złotych00/100);

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pakosc.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach