Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru dla zadania: Budowa drogi gminnej nr 150231W ulic Króliczej, Drozda, Łagodnej i Kijowskiej w miejscowościach: Adamowizna, Odrano Wola, Szczęsne i Grodzisku Mazowieckim

Gmina Grodzisk Mazowiecki ogłasza przetarg

  • Adres: 05-825 Grodzisk Mazowiecki, ul. Kościuszki 32A
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 227 555 146 , fax. 227 555 327
  • Data zamieszczenia: 2020-01-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Grodzisk Mazowiecki
    ul. Kościuszki 32A
    05-825 Grodzisk Mazowiecki, woj. mazowieckie
    tel. 227 555 146, fax. 227 555 327
    REGON: 52478900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.grodzisk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru dla zadania: Budowa drogi gminnej nr 150231W ulic Króliczej, Drozda, Łagodnej i Kijowskiej w miejscowościach: Adamowizna, Odrano Wola, Szczęsne i Grodzisku Mazowieckim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres robót budowlanych Zadania inwestycyjnego, którego dotyczy przedmiotowy nadzór inwestorski obejmuje: Podstawowy zakres zamówienia dla budowy ulic Króliczej i Drozda: 1) ROBOTY DROGOWE 2) BUDOWA KANALIZACJI DESZCZOWEJ 3) BUDOWA OŚWIETLENIA ULICZNEGO 4) PRZEBUDOWA SIECI GAZOWEJ- Usunięcie kolizji 5) BUDOWA SIECI WODOCIĄGOWEJ 6) PRZEBUDOWA SIECI WODOCIĄGOWEJ- Usunięcie kolizji 7) PRZEBUDOWA PRZYŁĄCZY WODOCIAGOWYCH -Usunięcie kolizji 8) BUDOWA ZASILANIA PRZEPOMPOWNI WÓD OPADOWYCH 9) PRZEBUDOWA SIECI NN - Usunięcie kolizji 10) PRZEBUDOWA SIECI TELETECHNICZNEJ- Usunięcie kolizji Zadanie obejmuje budowę jezdni o nawierzchni asfaltowej dł. 1 680,52 m o szerokości 5,50 m, i przekroju 2x2,75m. Budowę jednostronnej dwukierunkowej ścieżki rowerowej na całej długości drogi - szer. ścieżki 2 m z betonu asfaltowego (do szerokości ścieżki nie wlicza się szerokości krawężnika i obrzeża). Budowę chodnika odsuniętego od jezdni na całej długości drogi - szer. chodnika 1,5m z kostki brukowej (do szerokości chodnika nie wlicza się szerokości krawężnika i obrzeża.) Odwodnienie nawierzchni zaprojektowano częściowo do kanalizacji deszczowej oraz częściowo do rowów drogowych. Zaprojektowano kablową sieć oświetlenia ulicznego na całym odcinku drogi. W celu uporządkowania i poprawy bezpieczeństwa ruchu należy wprowadzić oznakowanie zgodnie z zatwierdzonym projektem stałej organizacji ruchu. Na początkowym, najbardziej zabudowanym, odcinku drogi zaprojektowano urządzenia bezpieczeństwa ruchu: progi zwalniające z odpowiednim oznakowaniem poziomym i pionowym oraz przejście dla pieszych z oznakowaniem aktywnym oraz na dalszym odcinku znak świetlny – radar z tablicą zmiennej treści informującą o prędkości ruchu pojazdu. W ramach budowy drogi wchodzi także przebudowa kolidującej infrastruktury: sieci wodociągowej, przyłączy wodociągowych, sieci gazowej, sieci energetycznych oraz sieci teletechnicznej. Ponadto w zakres wchodzi także budowa brakującego odcinka sieci wodociągowej. Podstawowy zakres zamówienia dla budowy ulicy Łagodnej: 1) ROBOTY DROGOWE 2) PRZEBUDOWA SIECI ELEKTROENERGETYCZNYCH NN – Usunięcie kolizji 3) PRZEBUDOWA SIECI ELEKTROENERGETYCZNYCH SN – Usunięcie kolizji 4) BUDOWA OŚWIETLENIA ULICZNEGO 5) BUDOWA KANALIZACJI DESZCOWEJ 6) PRZEBUDOWA KANALIZACJI SANITARNEJ – Usunięcie kolizji 7) PRZEBUDOWA SIECI WODOCIAGOWEJ - Usunięcie kolizji Zadanie obejmuje budowę jezdni o nawierzchni asfaltowej na długości 780,81 m w tym jednojezdniowej o szerokości 5,50 m i przekroju 2x2,75m na odcinku 474,81 m oraz dwujezdniowej o przekroju 2x3,5m na długości 306m. Budowę jednostronnej dwukierunkowej ścieżki rowerowej na całej długości drogi - szer. ścieżki 2,5 m z betonu asfaltowego (do szerokości ścieżki nie wlicza się szerokości krawężnika i obrzeża). Budowę chodnika odsuniętego od jezdni na całej długości drogi - szer. chodnika 2 m z kostki brukowej (do szerokości chodnika nie wlicza się szerokości krawężnika i obrzeża.) Odwodnienie nawierzchni zaprojektowano do nowoprojektowanej kanalizacji deszczowej. Zaprojektowano kablową sieć oświetlenia ulicznego na całym odcinku drogi. W celu uporządkowania i poprawy bezpieczeństwa ruchu należy wprowadzić oznakowanie zgodnie z zatwierdzonym projektem stałej organizacji ruchu. W ramach budowy drogi należy wykonać także przebudowę odcinków kolidującej infrastruktury: sieci energetycznych niskiego i średniego napięcia oraz sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej. Podstawowy zakres zamówienia dla budowy ulicy Kijowskiej: 1) ROBOTY DROGOWE 2) PRZEBUDOWA SIECI ELEKTROENERGETYCZNYCH NN – Usunięcie kolizji 3) PRZEBUDOWA SIECI ELEKTROENERGETYCZNYCH SN – Usunięcie kolizji 4) PRZEBUDOWA SIECI TELEKOMUNIKACYJNEJ – Usunięcie kolizji 5) BUDOWA KANALIZACJI DESZCZOWEJ 6) PRZEBUDOWA KANALIZACJI SANITARNEJ – Usunięcie kolizji 7) PRZEBUDOWA SIECI WODOCIĄGOWEJ - Usunięcie kolizji 8) PRZEBUDOWA SIECI GAZOWEJ – Usunięcie kolizji 9) BUDOWA OŚWIETLENIA ULICZNEGO Zadanie obejmuje budowę jezdni o nawierzchni asfaltowej na długości 672,36 m o szerokości 5,50 m i przekroju 2x2,75m. Budowę jednostronnej dwukierunkowej ścieżki rowerowej na całej długości drogi o szerokościach 2,00 i 2,5 m z betonu asfaltowego (do szerokości ścieżki nie wlicza się szerokości krawężnika i obrzeża). Budowę chodnika o nawierzchni z kostki brukowej na całej długości drogi o szerokościach 2,00 m przy jezdni i 1,5m odsunięty od jezdni (do szerokości chodnika nie wlicza się szerokości krawężnika i obrzeża.). Budowę wjazdów z Budowę zatok postojowych. Odwodnienie nawierzchni zaprojektowano do nowoprojektowanej kanalizacji deszczowej. Zaprojektowano kablową sieć oświetlenia ulicznego na całym odcinku drogi. W celu uporządkowania i poprawy bezpieczeństwa ruchu należy wprowadzić oznakowanie zgodnie z zatwierdzonym projektem stałej organizacji ruchu. W ramach budowy drogi należy wykonać także przebudowę odcinków kolidującej infrastruktury: sieci energetycznych niskiego i średniego napięcia, sieci telekomunikacyjnej oraz sieci wodociągowej, sieci kanalizacji sanitarnej i sieci gazowej Pełny zakres robót objętych nadzorem określony jest w SIWZ oraz w dokumentacji projektowej opracowanej przez Pracownię Projektową DROMACC Maciej Białoszewski, ul. Goworowska 31a/5, 07-410 Ostrołęka, na którą składają się: projekty budowlane, projekty wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, przedmiary robót wraz z uwzględnieniem modyfikacji wynikających z pytań i odpowiedzi do przetargu. Pełna dokumentacja budowlana i wykonawcza oraz inne dane dot. inwestycji zamieszczone są w ogłoszeniu o przetargu nr ZP.271.128.2019 z dnia 09.11.2019 r. zamieszczonym na stronie Zamawiającego - Gminy Grodzisk Mazowiecki pod adresem: http://bip.grodzisk.pl/a,32802,zp2711282019-budowa-drogi-gminnej-nr-150231w-ulic-kroliczej-drozda-lagodnej-i-kijowskiej-w-miejscowo.html 2. Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego, określonej Umową realizowane jest w imieniu i na rzecz Zamawiającego i obejmuje obowiązki Wykonawcy związane z profesjonalnym i kompleksowym nadzorem oraz kontrolą Zadania inwestycyjnego i obejmuje w szczególności 2.1. W zakresie dokumentacji projektowej wykonanie w terminie 3 tygodni od dnia zawarcia Umowy prac obejmujących: 1) Przyjęcie od Zamawiającego dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Dokumentacja zostanie przekazana w jednym egzemplarzu w formie papierowej oraz w formie elektronicznej. 2) Zbadanie projektu pod względem zupełności oraz wad, błędów i prawidłowości rozwiązań. Przygotowanie ewentualnych wniosków do projektantów dot. wprowadzenia zmian lub uzupełnień dokumentacji i części kosztorysowej lub złożenie Zamawiającemu oświadczenia o braku uwag. 3) Przeanalizowanie pytań i odpowiedzi do przetargu i sporządzenie na ich podstawie syntetycznego opracowania zawierającego opis zmian wprowadzonych do dokumentacji wraz z załącznikami. 2.2. W zakresie realizacji projektu, zarządzania, nadzoru, kontroli oraz rozliczenia Zadania inwestycyjnego: 1) Sprawdzenie opracowanego przez wykonawcę robót budowlanych harmonogramu rzeczowo – finansowego robót budowlanych oraz przygotowanie propozycji ewentualnych niezbędnych zmian i modyfikacji tego dokumentu. 2) Przejęcie od Zamawiającego obowiązków nadzoru nad budową w ciągu 14 dni od podpisania Umowy i sprawdzenie prawidłowości dotychczasowych działań w zakresie nadzoru, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości dokonanie korekty. 3) Przygotowanie i sprawdzenie dokumentów związanych z przekazaniem terenu budowy. 4) Kontrolę procesu budowy oraz zapisów w dzienniku budowy w zakresie obsługi geodezyjnej oraz oświadczeń uprawnionych osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne. 5) Przeprowadzenie w terenie inwentaryzacji ogrodzeń do przebudowy wraz z zawiadomieniem właścicieli nieruchomości o rozpoczęciu robót i konieczności rozbiórki istniejących ogrodzeń oraz nadzór nad rozbiórką tych ogrodzeń. 6) Pełną koordynację działań, w zakresie współpracy z projektantami oraz rozwiązywanie problemów w przypadku wystąpienia jakichkolwiek trudności w realizacji robót wg dokumentacji technicznej i konieczności zatwierdzenia rozwiązań dodatkowych lub zamiennych, z zastrzeżeniem punktów 19-20 poniżej. 7) Reprezentowanie Zamawiającego na budowie oraz kontrolowanie zgodności realizacji budowy w szczególności z pozwoleniem na budowę, dokumentacją projektową, techniczną, warunkami technicznymi wykonania robót, obowiązującymi przepisami, aktualną wiedzą techniczną, prawem budowlanym i innymi przepisami w tym zakresie. 8) Kontrolę zgodności realizacji z zapisami umowy o realizacji Zadania inwestycyjnego w szczególności z harmonogramem rzeczowo-finansowym. 9) Kontrolę jakości i ilości wykonanych robót budowlanych, ich częściowych odbiorów oraz kontrolę jakości zastosowanych materiałów i ich zgodności z dokumentacją projektową oraz obowiązującymi przepisami o dopuszczeniu do obrotu. 10) Nadzorowanie i egzekwowanie wykonywania robót przez wykonawcę robót budowlanych zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, zapisami umowy o roboty budowlane dotyczące realizacji Zadania inwestycyjnego, właściwymi przepisami prawa w tym ustawą Prawo Budowlane i przepisami z nim związanymi, Ustawą o finansach publicznych, Ustawą Prawo Zamówień Publicznych, dokumentacją projektową, warunkami technicznymi wykonania robót, ustalonymi terminami realizacji, obowiązującymi normami, zasadami oraz przepisami prawa polskiego, a także udzielanymi na ich podstawie wytycznymi, w szczególności dotyczącymi procedur i standardów realizacji inwestycji. 11) Sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i stosowania przy wykonywaniu robót wyrobów, zgodnie z art. 10 prawa budowlanego. 12) Kontrolę, czy stosowane przez wykonawcę robót budowlanych wyroby są dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z prawem budowlanym oraz archiwizowanie dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu i stosowania w budownictwie. 13) Sprawdzanie i terminowe dokonywanie odbiorów robót budowlanych zanikających lub ulegających zakryciu. 14) W zakresie uzgodnionym z Zamawiającym, stałe, co najmniej co tygodniowe prowadzenie cyfrowej dokumentacji fotograficznej wykonanych robót, w szczególności zanikających, oraz w przypadkach wystąpienia ewentualnych usterek a także przekazywanie Zamawiającemu sukcesywnie kopii dokumentacji. 15) Sprawdzanie prawidłowości protokołu odbioru robót oraz faktury wykonawcy robót budowlanych pod względem merytorycznym, formalno-rachunkowym oraz zgodności z zawartą umową z wykonawcą robót budowlanych, 16) Pisemne powiadamianie Zamawiającego o wszelkich odbiorach robót prowadzonych przez wykonawcę robót budowlanych. 17) Zgłaszanie projektantowi zastrzeżeń do dokumentacji zgłoszonych przez wykonawcę robót budowlanych i wyegzekwowanie od projektanta stosownych poprawek, uszczegółowień, rozwiązań projektowych i innych czynności niezbędnych do prawidłowej realizacji robót, oraz przebiegu procesu inwestycyjnego, dokonanie z nim stosownych uzgodnień i wyjaśnień, wzywanie projektanta na budowę. 18) Kwalifikowanie zasadności wykonania ewentualnych robót dodatkowych w uzgodnieniu z Zamawiającym, oraz dokonywanie ich wyceny wstępnej w zakresie umożliwiającym przygotowanie zlecenia zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych oraz sprawdzenie wycen dokonywanych przez wykonawcę robót budowlanych. 19) W przypadku robót, które nie są objęte dokumentacją projektową lub zmian sugerowanych przez wykonawcę robót budowlanych, uzgodnienie z Zamawiającym procedury postępowania lub informowania o odrzuceniu sugerowanych zmian, przy czym Wykonawca nie jest władny, bez uprzedniej konsultacji z Zamawiającym, odrzucać ani zatwierdzać dodatkowe roboty lub zmiany, które pociągną za sobą zmiany finansowe lub terminowe Zadania inwestycyjnego oraz zmiany w przedmiocie kontraktu budowlanego. 20) Ocena i weryfikacja propozycji robót dodatkowych, uzupełniających lub zamiennych zgłaszanych przez wykonawcę robót budowlanych, w tym przygotowanie kosztorysów, przedmiarów i uzyskanie wymaganych uzgodnień. 21) W przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych prowadzenie nadzoru inwestorskiego nad ich realizacją w ramach zawartej Umowy, bez dodatkowego wynagrodzenia. 22) Opracowanie protokołów konieczności oraz opinii i uzasadnień: a) na roboty uzupełniające i dodatkowe, nieprzewidziane i nieuwzględnione w dokumentacji projektowej warunkujące wykonanie robót objętych umową o roboty budowlane oraz uzyskanie ich zatwierdzenia przez Zamawiającego. b) na roboty zamienne wraz z opracowaniem dokumentacji zamiennej potwierdzonej przez projektantów oraz uzyskanie ich zatwierdzenia przez Zamawiającego. 23) Pisemne informowanie Zamawiającego o problemach, jakie wystąpiły, jak również o problemach przewidywanych, sposobach ich uniknięcia lub niezbędnych działaniach korygujących. 24) Żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie lub spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową lub pozwoleniem na budowę. 25) Ułatwianie polubownego rozstrzygania sporów. 26) Organizowanie i prowadzenie okresowych narad koordynacyjnych na budowie, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym i wykonawcami robót budowlanych, nie rzadziej niż raz na tydzień, włącznie z przygotowaniem i archiwizacją protokołów ze wszystkich formalnych narad, dotyczących bieżących i przyszłych robót (w razie konieczności), w których udział brać będą wykonawca robót budowlanych, Zamawiający, jak również zapewnienie wdrażania podjętych decyzji wpływających na postęp i terminowość wykonywanych robót. W przypadkach koniecznych Zamawiający ma prawo żądać zwołania narady w określonym przez siebie terminie. 27) Wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także tych wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz informacji i dokumentów potwierdzających zastosowanie przy wykonywaniu robót budowlanych wyrobów, zgodnie z art. 10 prawa budowlanego, a także informacji i dokumentów potwierdzających dopuszczenie do stosowania urządzeń technicznych. 28) Żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót, dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót. 29) Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania a także archiwizowanie wszystkich protokołów prób i badań przeprowadzonych w trakcie budowy. 30) Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót i usunięcia wad oraz przygotowanie dokumentów do odbioru końcowego, sprawdzanie kompletności przedstawionych przez wykonawcę dokumentów i zaświadczeń wymaganych przez Zamawiającego i niezbędnych do przeprowadzenia odbioru. 31) Przygotowanie Zadania inwestycyjnego do odbioru końcowego w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia przez wykonawcę zakończenia robót budowlanych, w tym przygotowanie niezbędnych dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami. 32) Przyjęcie od wykonawcy robót budowlanych inwentaryzacji powykonawczej uzbrojenia terenu i usytuowania obiektów kubaturowych oraz skompletowanej całościowej dokumentacji powykonawczej i sprawdzenie jej kompletności poprzez dokonanie stosownej adnotacji. 33) Przygotowanie i uczestniczenie w odbiorze końcowym, włącznie z przekazaniem zakończonego Zadania inwestycyjnego Zamawiającemu, jego ostatecznym rozliczeniem i pełną dokumentacją. 34) Wyegzekwowanie usunięcia przez projektanta i wykonawcę robót budowlanych usterek oraz niedoróbek stwierdzonych komisyjnie w trakcie odbioru końcowego. 35) Wnioskowanie o dochodzenie należnych kar umownych za nienależyte lub nieterminowe wykonanie zobowiązań umownych, w tym przygotowanie i obliczenie wysokości należnych kar i odszkodowań. 36) Przygotowanie materiałów związanych z naliczaniem kar umownych oraz odszkodowań uzupełniających od wykonawcy robót budowlanych za nienależyte lub nieterminowe wykonanie zobowiązań umownych, których obowiązek zapłaty musi być zastrzeżony w zawartej z wykonawcą robót budowlanych umowie. 37) Bieżącą kontrolę kosztów Zadania inwestycyjnego i podejmowanie stosownych działań aby koszty umowne Zadania inwestycyjnego nie zostały przekroczone. 38) Kontrolę umów i rozliczeń wykonawcy robót budowlanych z jego Podwykonawcami. 39) Każdorazowe uzyskanie pisemnego potwierdzenia Zamawiającego przed wydaniem poleceń mających wpływ na zmianę kosztów i terminów Zadania inwestycyjnego. 40) Pisemne informowanie Zamawiającego o terminach zakrycia robót podlegających zakryciu oraz o terminie wykonania robót zanikających. 41) Informowanie Zamawiającego o stwierdzonych wadach, kontrolowanie i potwierdzenie ich usunięcia. 42) Nadzorowanie i pisemne informowanie Zamawiającego o zabezpieczeniach stosowanych na terenie Zadania inwestycyjnego, przeciwdziałania nieprawidłowościom mogącym spowodować zagrożenia dla osób przebywających na terenie, na którym realizowane będą prace budowlane. 43) Niezwłocznie przeanalizowanie i uwzględnienie uwag i zastrzeżeń Zamawiającego dotyczących Zadania inwestycyjnego, które Zamawiający ma prawo zgłaszać w każdym czasie, oraz zawiadamianie Zamawiającego o podjętych działaniach i ich skutkach. 2.3. Pełnienie nadzoru inwestorskiego w okresie rękojmi i gwarancji, obowiązujących w okresie 48 miesięcy od odbioru końcowego realizacji Zadania inwestycyjnego, obejmujących: 1) Nadzorowanie robót usterkowych wszystkich branż oraz robót poprawkowych wszystkich branż, pojawiających się w okresie rękojmi lub gwarancji, dokonując kontroli czy są wykonane należycie i w wyznaczonych terminach. 2) Udział w komisjach powoływanych do stwierdzenia ujawnionych wad w okresie gwarancji i rękojmi udzielonej przez wykonawcę robót budowlanych, egzekwowanie ich usunięcia i sporządzanie stosownych protokołów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 3 000,00 zł. (słownie: trzy tysiące złotych) 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w rozdziale IX ust. 3. lit. b) - e) SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp) musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 3.1.1 jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 3.1.2 jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej 3.2 Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank PEKAO S.A. ul. Grzybowska 53/57 00-950 Warszawa nr 88 1240 6348 1111 0010 4058 8554 Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego należy złożyć wraz z ofertą. 3.3 Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 3.4 Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w rozdziale IX ust. 3 lit. b) - e) SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp) wykonawca składa wraz z ofertą. 3.5 W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego „…...” oznaczenie sprawy: ……………….. 3.6 Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w rozdziale IX ust. 3 SIWZ. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 3.7 W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta powinna składać się z : 1) Formularz ofertowy zgodny z treścią Załącznika nr 1 do SIWZ, 2) Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału i nie podleganiu wykluczeniu z postępowania (zwane dalej Oświadczeniem) stanowiącego wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu – zgodnego z treścią Załącznika nr 2 i 3 do SIWZ, 3) Zobowiązania innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (art. 22a ust. 2 ustawy Pzp) (jeżeli dotyczy), 4) Pełnomocnictwo w - oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza (jeżeli dotyczy), 5) Pozostałe dokumenty – wykaz wykonanych usług wraz z poświadczeniem należytego ich wykonania, wykaz osób, oświadczenie o niezaleganiu z opłaceniem podatków i opłat lokalnych, ZUS, US składane są przez Wykonawcę najwyżej ocenionego w rankingu ofert, na wezwanie Zamawiającego w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp. 6) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (KRS, CEIDG) składa Wykonawca najwyżej oceniony w rankingu ofert, na wezwanie Zamawiającego w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, z zastrzeżeniem, że jeśli Wykonawca w formularzu ofertowym (załącznik nr 1) wskaże dostępność tego dokumentu, w formie elektronicznej pod określonym adresem internetowym ogólnopolskiej i bezpłatnej bazy danych, Zamawiający pobierze samodzielnie z tej bazy danych wskazany przez Wykonawcę dokument. 7) Dowód wniesienia wadium. W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – załącznik nr 4.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach