Przetargi.pl
Pełnienia funkcji Inżyniera oraz sprawowania nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: Budowa łącznika drogi wojewódzkiej nr 379 z ul. Uczniowską w Wałbrzychu

Zarząd Dróg i Komunikacji ogłasza przetarg

  • Adres: 58-302 Wałbrzych, ul. Armii Krajowej 35
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 074 6414400, 6414408 , fax. (074) 6414404
  • Data zamieszczenia: 2010-12-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg i Komunikacji
    ul. Armii Krajowej 35 35
    58-302 Wałbrzych, woj. dolnośląskie
    tel. 074 6414400, 6414408, fax. (074) 6414404
    REGON: 89105084100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdik.walbrzych.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jednostka budżetowa Gminy Wałbrzych

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienia funkcji Inżyniera oraz sprawowania nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: Budowa łącznika drogi wojewódzkiej nr 379 z ul. Uczniowską w Wałbrzychu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje Pełnienie funkcji Inżyniera oraz sprawowanie nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: Budowa łącznika drogi wojewódzkiej nr 379 z ul. Uczniowską w Wałbrzychu. Kontrakt z wykonawcą robót budowlanych prowadzony będzie według warunków kontraktowych FIDIC - Warunki Kontraktowe dla budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez zamawiającego - 4 wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 (tłumaczenie 1 wydania 1999) Stowarzyszenie Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców SIDiR. Przedsięwzięcie polega na budowie jednojezdniowego odcinka drogi gminnej długości ok. 1260 m od skrzyżowania dwupoziomowego z drogą powiatową do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 379 typu rondo wraz z wykonaniem wiaduktu drogowego nad drogą powiatową i oświetleniem odcinka drogi w przekroju ulicznym. Przewiduje się wykonanie następujących robót budowlanych: roboty rozbiórkowe nawierzchniowe i elementów oświetlenia, wykonanie wiaduktu drogowego, wykonanie robót ziemnych, w tym: zdjęcie warstwy humusu, wykonanie wykopów w gruntach przepuszczczalnych i skalistych, wykonanie wysokich nasypów w rejonie wiaduktu, przebudowę skrzyżowania ul. Uczniowskiej z łącznikiem do drogi powiatowej, budowa skrzyżowania typu rondo z drogą wojewódzką nr 379, budowę 6 przepustów pod drogą, zamocowanie barier ochronnych, wykonanie zaprojektowanych elementów odwodnienia w tym umocnienia rowów, ścieku skarpowego i odprowadzenie wód powierzchniowych do rowów, rozbudowę oświetlenia drogowego, wykonanie elementów zieleni, wykonanie oznakowania pionowego i poziomego. Planowany termin rozpoczęcia robót budowlanych - umowę z Wykonawcą podpisano 25 listopada 2010 r. Termin zakończenia prac budowlanych: 5.11.2011r.. Termin wykonania robót budowlanych rozpoczyna swój bieg od Daty Rozpoczęcia. Datę Rozpoczęcia wyznaczy Inżynier kontraktu w terminie nie dłuższym niż 30 dni od podpisania przez Zamawiającego i Wykonawcę robót budowlanych kontraktu. Data Rozpoczęcia zostanie wyznaczona Wykonawcy robót budowlanych z wyprzedzeniem nie mniejszym niż 7 dni. Wykonawca robót budowlanych udzieli Zamawiającemu rękojmi należytego wykonania oraz gwarancji jakości na okres 60 miesięcy od daty wydania Świadectwa Przejęcia dla całości robót. Przewidziany w Kontrakcie Okres Zgłaszania Wad wynosi 60 miesięcy od daty wydania Świadectwa Przejęcia dla całości robót Za normalne godziny pracy w dniach roboczych przyjęto: 6.00 - 22.00. Sposób rozliczenia inwestycji z Wykonawcą robót budowlanych: ryczałtowo-obmiarowy. Wykonawca robót budowlanych wyłoniony zostanie w przetargu nieograniczonym przeprowadzonym zgodnie z ustawą pzp. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dla Wykonawcy robót budowlanych jest dostępna na stronie internetowej www.zdik.walbrzych.pl oraz do wglądu w siedzibie Zamawiającego. Zakres obowiązków i czynności Wykonawcy pełniącego funkcję Inżyniera i sprawującego nadzór inwestorski: 1) nadzór należy pełnić według standardów FIDIC. Inwestycja będzie realizowana w oparciu o Warunki Kontraktowe dla Budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego, 4. wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 (tłumaczenie 1. wydania 1999), 2) pełnienie nadzoru budowlanego zgodnie z obowiązującym polskim Prawem budowlanym, 3) współpraca z nadzorem autorskim, 4) zapewnienie pełnej obsługi rozliczeniowej, 5) przekazanie Wykonawcy robót budowlanych dziennika budowy, 6) wydawanie wszystkich poleceń na piśmie, 7) przekazanie Wykonawcy robót budowlanych terenu budowy i współudział w przejmowaniu przez Wykonawcę robót budowlanych terenów przejętych od poszczególnych właścicieli na okres czasowy, 8) współudział po zakończeniu robót w przekazaniu użytkownikowi terenów przejętych na okres czasowy, 9) przejęcie, sprawdzenie i przekazanie Wykonawcy robót budowlanych punktów głównych geodezyjnych, 10) przynajmniej jednokrotną w ciągu tygodnia obecność Inżyniera na terenie budowy, w okresie trwania budowy, 11) obecność Inspektora w specjalności drogowej na terenie budowy na każde wezwanie Zamawiającego lub Wykonawcy robót budowlanych, nie rzadziej niż raz w tygodniu. Obecności pozostałych inspektorów na terenie budowy na każde wezwanie Zamawiającego lub Wykonawcy robót budowlanych, a w okresie trwania prac branżowych właściwych dla specjalności inspektora nadzoru nie rzadziej niż raz w tygodniu, 12) rozwiązywanie bieżących problemów technicznych w trakcie realizacji zadania, 13) akceptacja ubezpieczeń, 14) opiniowanie szczegółowych harmonogramów robót, 15) monitorowanie postępu prac poprzez porównywanie postępu faktycznego z zaaprobowanym harmonogramem robót, 16) upewnienie się przed rozpoczęciem robót, że spełnione zostały wymagania dotyczące bezpieczeństwa ruchu (obejmujące też poruszanie się po terenie budowy) oraz że prace budowlane zorganizowano z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 17) wyegzekwowanie zabezpieczenia przeciwpożarowego na terenie budowy oraz utrzymania ogólnego porządku na budowie, 18) zapewnienie, aby były przestrzegane przedsięwzięcia dla ochrony środowiska w czasie budowy i po wykonaniu obiektów stałych, 19) zatwierdzanie ewentualnych rysunków roboczych Wykonawcy robót budowlanych i niezbędnych korekt tych rysunków, 20) zatwierdzanie rysunków zamiennych i uzupełniających wykonanych w ramach nadzoru autorskiego, 21) opracowanie wniosków na roboty zamienne lub zamówienia uzupełniające oraz przedstawienie ich do akceptacji Zamawiającemu, 22) kontrola źródeł pozyskania materiałów oraz uprawnień i świadectw potwierdzających umiejętność personelu realizującego roboty np. obsługę maszyn, 23) zatwierdzanie atestów i receptur przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych, 24) sprawdzenie przed wbudowaniem stosowanych materiałów w zakresie dopuszczenia do stosowania w budownictwie zgodnie z wymogami określonymi w art. 5 Ustawy z dnia 16-04-2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 62, poz. 628), 25) czuwanie nad jakością wykonywanych robót, 26) wydawanie poleceń usuwania efektów robót wykonanych niewłaściwie lub poniżej standardu, 27) kontrola jakości robót w zakresie zgodności z dokumentacją projektową normami i specyfikacjami technicznymi, 28) dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu, 29) przygotowywanie dla Zamawiającego okresowych sprawozdań zawierających informacje dotyczące ilości i zakresu realizowanych robót oraz działalności nadzoru inwestorskiego w formie uzgodnionej z Zamawiającym, 30) sporządzanie wspólnie z Wykonawcą robót budowlanych informacji o zmianach w realizacji robót, 31) organizowanie, minimum raz w tygodniu, rad budowy dotyczących postępu robót z udziałem Zamawiającego, Wykonawcy robót budowlanych i Inżyniera oraz sporządzenie protokołu dla zainteresowanych stron, 32) prowadzenie korespondencji i dokumentacji, 33) weryfikacja rysunków powykonawczych dostarczonych przez Wykonawcę robót budowlanych, 34) weryfikacja robót zinwentaryzowanych na geodezyjnych mapach powykonawczych, 35) weryfikacja przygotowanych przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do zgłoszenia zakończenia budowy do organu nadzoru budowlanego, 36) organizacja oraz przeprowadzenie odbiorów częściowych, końcowego i ostatecznego, tj. podjęcie wszelkich niezbędnych czynności dla prawidłowego przeprowadzenia odbiorów, łącznie z powołaniem komisji, 37) w okresie gwarancji, raz w roku, dokonanie przeglądu technicznego, łącznie z Wykonawcą robót budowlanych i Zamawiającym. Po wykryciu wad i usterek Inżynier nadzoruje ich usunięcie przez Wykonawcę oraz dokonuje odbioru po ich usunięciu, 38) rozliczenie Wykonawcy robót budowlanych pod względem rzeczowym i finansowym, 39) przygotowanie świadectw wykonania i przejęcia, 40) sporządzanie wniosków o naliczenie kar umownych, 41) dostarczanie Zamawiającemu dokumentów i informacji w terminach przez niego ustalonych w przypadku sporów sądowych i innych wynikających z realizacji inwestycji, 42) wypełnianie obowiązków określonych dla Inżyniera i inspektorów nadzoru w umowie zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych, 43) przygotowanie materiałów i udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego z przedstawicielami mediów, 44) prowadzenie rozliczeń, 45) sporządzanie planów strategicznych i planów pracy, 46) współpraca przy opracowaniu sprawozdań oraz innej korespondencji, 47) obsługa Okresu Zgłaszania Wad. Od Inżyniera wymaga się uzyskania każdorazowo aprobaty Zamawiającego przed podjęciem działań wynikających z następujących klauzul Warunków Kontraktu z wykonawcą robót budowlanych: klauzula 2.1 [Prawo dostępu do Terenu Budowy] klauzula 3.2 [Pełnomocnictwa wydane przez Inżyniera] klauzula 4.4 [Podwykonawcy] klauzula 5 [Wyznaczeni Podwykonawcy] klauzula 8.4 [Przedłużenie Czasu na Ukończenie] klauzula 8.8 [Zawieszenie Robót] klauzula 8.11 [Przedłużone zawieszenie] klauzula 10.3 [Zakłócanie Prób Końcowych] klauzula 12.2 [Metody Obmiaru] klauzula 13 [Zmiany i korekty] klauzula 17.4 [Następstwa ryzyka Zamawiającego] klauzula 19.4 [Następstwa Siły Wyższej] W zakresie przedmiotu zamówienia znajduje się także przeprowadzenie przez Inżyniera sprawdzających pomiarów geodezyjnych oraz sprawdzających badań laboratoryjnych wykonanych przez niezależne od Wykonawcy robót laboratorium drogowe w następującym zakresie: wytrzymałość na ściskanie dla stabilizacji (po 7 i 28 dniach) - min. 6 próbek, wskaźnik zagęszczenia dla stabilizacji oraz podbudowy z betonu - min. 6 próbek, wskaźnik zagęszczenia gruntów nasypowych - min. 8 próbek, badanie płytą VSS podbudowy z kruszywa łamanego (moduły odkształcenia - pierwotny i wtórny, ich stosunek) - min. 8 prób, skład i właściwości mieszanki mineralno-asfaltowej - min. 8 próbek, odwierty rdzeniowe dla mieszanek mineralno-asfaltowych - min. 8 odwiertów, badanie zagęszczenia i właściwości fizycznych mieszanki mineralno-asfaltowej - min. 8 prób.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715400005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 74 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości:8 000,00 PLN (słownie: osiem tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm., tekst jednolity Dz.U.2007.42.275.). 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji / poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, c) kwotę gwarancji/poręczenia, d) termin ważności gwarancji/poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; f) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca: w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, lub pełnomocnictw 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek Zamawiającego: PKO BP SA 83 1020 5095 0000 5002 0011 6806 5. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez ustawę pzp formach należy złożyć w oryginale wraz z oryginałem oferty, kopię wraz z kopią oferty. 6. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 7. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy pzp. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdik.walbrzych.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach