Przetargi.pl
Pełna obsługa bankowa budżetu jednostki samorządu terytorialnego – Powiatu Żywieckiego, tj. Starostwa Powiatowego w Żywcu i jednostek organizacyjnych

Starostwo Powiatowe ogłasza przetarg

  • Adres: 34-300 Żywiec, Krasińskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 338 605 000, , fax. 338 605 083
  • Data zamieszczenia: 2020-04-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe
    Krasińskiego 13
    34-300 Żywiec, woj. śląskie
    tel. 338 605 000, , fax. 338 605 083
    REGON: 72198049000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zywiec.powiat.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełna obsługa bankowa budżetu jednostki samorządu terytorialnego – Powiatu Żywieckiego, tj. Starostwa Powiatowego w Żywcu i jednostek organizacyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest pełna obsługa bankowa budżetu jednostki samorządu terytorialnego – Powiatu Żywieckiego, tj. Starostwa Powiatowego w Żywcu i 21 jednostek organizacyjnych, na jednakowych warunkach: 2. Obsługa bankowa będzie polegała na poniższych usługach: 2.1. Zapewnienie bezpłatnego prowadzenia obsługi bankowej w systemie bankowości elektronicznej w standardzie gwarantującym pełne bezpieczeństwo systemu: 1) instalacja systemu, 2) obsługa, aktualizacja i konserwacja systemu, 3) przeszkolenie pracowników wskazanych przez Zamawiającego, w tym co najmniej po jednym pracowniku z każdej jednostki organizacyjnej; 2.2. Bieżąca obsługa bankowa, obejmująca: 1) otwarcie, prowadzenie i likwidację rachunku bieżącego oraz rachunków pomocniczych, rachunków funduszy celowych i specjalnych, w tym wyodrębnionych rachunków związanych z rozliczeniem środków otrzymanych z funduszy Unii Europejskiej – około 330 rachunków, 2) prowadzenie rachunków pomocniczych na warunkach odpowiadających warunkom prowadzenia rachunku podstawowego, 3) realizacja poleceń przelewów w formie elektronicznej, w razie awarii bankowości elektronicznej w formie papierowej – średnio miesięcznie około 5.100 szt. w tym: a) Starostwo Powiatowe – 900 szt, b) jednostki organizacyjne – 4.200 szt; 4) przyjmowanie wpłat gotówkowych i bezgotówkowych – średnio 110 szt. w miesiącu na łączną kwotę około 110.000 zł, w tym: a) Starostwo Powiatowe – 10.000 zł, b) jednostki organizacyjne – 100.000 zł; 5) dokonywanie wypłat gotówkowych – średnio 80 szt. w miesiącu na łączną kwotę 70.000 zł, w tym: a) Starostwo Powiatowe – 20.000 zł, b) jednostki organizacyjne – 50.000 zł; 6) przyjmowanie przelewów uznających rachunek Zamawiającego, dokonanych w PLN i w walutach obcych przychodzących z innych banków krajowych i zagranicznych oraz z banku Wykonawcy, 7) ustalanie salda na każdy dzień roboczy na wszystkich rachunkach bankowych, tj. codzienne sporządzanie wyciągów bankowych do pobrania w formie pliku elektronicznego, 8) wydawanie wyciągów bankowych w formie papierowej w sytuacji awarii systemu bankowości elektronicznej, 9) uznawanie i obciążanie rachunków bankowych w dniu operacji. 10) rachunki sum depozytowych – automatyczne naliczanie odsetek dla każdego kontrahenta w celu zwrotu depozytu wraz z należnymi odsetkami, 11) listy płac – możliwość tworzenia paczek list płac, funkcja zautomatyzowania czynności wypłat wynagrodzeń poprzez wgranie pliku przelewów wygenerowanych z systemu księgowego i prezentowanie wynagrodzeń jedną zbiorczą kwotą na wyciągu bankowym. 2.3. Pozostałe usługi bankowe: 1) wydawanie czeków gotówkowych, 2) wydawanie opinii bankowej o prowadzonym rachunku bankowym oraz innych opinii i zaświadczeń, 3) przechowywanie depozytów, 2.4. Przechowywanie środków pieniężnych na oprocentowanych rachunkach bieżących i pomocniczych. 2.5. Miesięczna kapitalizacja odsetek od środków zgromadzonych na oprocentowanych rachunkach bieżących i pomocniczych: 1) środki pieniężne na rachunkach bieżących i pomocniczych złotowych Zamawiającego oprocentowane będą za każdy dzień ich przetrzymywania wg salda na rachunku występującego na koniec każdego dnia, w oparciu o stawkę WIBID 1M skorygowaną stałym wskaźnikiem banku w całym okresie trwania umowy; na potrzeby porównania i oceny złożonych ofert, oprocentowanie środków pieniężnych na rachunkach bieżących i pomocniczych należy obliczyć w oparciu o stawkę WIBID 1 M z 10 stycznia 2020 r. (1,43%) skorygowaną stałym wskaźnikiem banku (w procentach), przy założeniu, że wysokość środków na rachunkach bankowych w każdym roku wynosi 3 000 000 zł. Należy podać wysokość wskaźnika oraz kwotę za okres 4 lat 2) środki pieniężne gromadzone na rachunkach bankowych w walucie obcej oprocentowane będą za każdy dzień ich przetrzymywania wg salda na rachunku występującego na koniec każdego dnia, w oparciu o stawkę EURIBOR 1M skorygowaną stałym wskaźnikiem banku w całym okresie trwania umowy. 2.6. Przyjmowanie lokat krótkoterminowych i długoterminowych. 2.7. Stosowanie przez bank Wykonawcy negocjowanych kursów walut obcych do transakcji w walutach obcych, w szczególności z tytułu wymiany walutowej, poleceń wypłaty z zagranicy i za granicę dla transakcji o równowartości co najmniej 5.000 euro. 2.8. Uruchamianie kredytu w rachunku bieżącym w wysokości określonej upoważnieniem w uchwale budżetowej: 1) w każdym roku kalendarzowym obowiązywania umowy na obsługę bankową, postawiony do dyspozycji w ciągu 5 dni od daty obowiązywania umowy na kredyt w rachunku bieżącym do 31 grudnia każdego roku, 2) kredyt zostanie udzielony bez opłat i prowizji, a jedynym kosztem dla Zamawiającego będą odsetki od rzeczywiście wykorzystanej kwoty kredytu, każdy wpływ na rachunek bieżący będzie powodował zmniejszenie salda kredytu, a odsetki będą płatne miesięcznie od faktycznie wykorzystanych środków, 3) kredyt oprocentowany będzie w skali roku, według zmiennej stopy procentowej ustalonej jako stopa bazowa powiększona o stałą marżę banku, gdzie stopa bazowa – zmienna stawka WIBOR 1M z ostatniego dnia miesiąca, w którym wykorzystany był kredyt; marża banku – stała dla całego okresu kredytowania, 4) do wyliczenia ceny kredytu należy przyjąć kredyt w kwocie 5.000.000,00 PLN, stawkę WIBOR 1M z 10 stycznia 2020 r. (1,63%) powiększoną o stałą marżę banku (w procentach) oraz okres wykorzystania kredytu – 30 dni w każdym roku obowiązywania umowy, 5) w przypadku, gdy w trakcie realizacji umowy różnica pomiędzy WIBOR 1M z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego okres odsetkowy a stałą marżą banku będzie niższa niż 0%, wówczas wysokość oprocentowania kredytu wyniesie 0%, 3. Warunki podane w ofercie dotyczą opłat i oprocentowania środków w stosunku do starostwa oraz wszystkich jednostek organizacyjnych banku (21). 4. W ramach świadczonej obsługi bankowej budżetu banku i jednostek organizacyjnych Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania przez Wykonawcę: 1) prowizji ani opłat z tytułu otwarcia rachunków bieżących i rachunków pomocniczych, 2) prowizji ani opłat za realizację polecenia przelewu wydanego przez Zamawiającego na rachunek prowadzony przez Wykonawcę, 3) prowizji od kwoty przelewu, w związku z poleceniem wydanym przez Zamawiającego, 4) opłat za wypłatę gotówkową z rachunku Zamawiającego, 5) opłat z tytułu wpłaty gotówkowej i bezgotówkowej na rachunki Zamawiającego, 6) opłat i prowizji za realizowane czynności przy użyciu terminala 7) prowizji i opłat z tytułu potwierdzania sald na rachunku bieżącym, 8) prowizji i opłat z tytułu uruchomienia kredytu w rachunku bieżącym, 9) prowizji i opłat od wykorzystanego kredytu oraz od niewykorzystanej części linii kredytowej w ramach przyznanego kredytu w rachunku bieżącym, 10) opłat za wydawanie czeków, 11) opłat za wydawanie opinii i zaświadczeń bankowych na wniosek Zamawiającego i jednostek organizacyjnych, 12) opłat z tytułu instalacji, udostępniania, aktualizacji w siedzibie Zamawiającego i jednostkach organizacyjnych pełnego oprogramowania związanego z systemem bankowości elektronicznej oraz z tytułu przeszkolenia wskazanych pracowników, 13) opłat za sporządzanie i udostępniania wyciągów bankowych, 14) opłat za przechowywanie depozytów, 15) prowizji i opłat za czynności, o których mowa w pkt 2.2 ppkt 10) i 11). 5. Przyjęte ilości i wartości czynności bankowych, w szczególności wysokość ewentualnego kredytu oraz okres, na jaki zostanie on zaciągnięty a także wysokość środków finansowych znajdujących się na rachunkach bankowych w każdym dniu trwania umowy, są szacunkowe i służą tylko i wyłącznie do obliczenia kosztów niezbędnych do ustalenia ceny oferty i porównania złożonych ofert, i nie mogą stanowić zamkniętego katalogu usług wymaganych w przyszłości do wykonania przez Wykonawcę. 6. Wykonawca będzie prowadził obsługę bankową Starostwa Powiatowego w Żywcu oraz jednostek organizacyjnych w oddziale, placówce bankowej, punkcie obsługi klienta lub innej jednostce organizacyjnej banku zlokalizowanego w granicach administracyjnych miasta Żywca. Na potrzeby zamawiającego bank będzie czynny w dni robocze od 900 do godz. 1600. W przypadku gdy Wykonawca zapewni pełną obsługę bankową budżetu Powiatu w punkcie kasowym, o którym mowa poniżej, to Zamawiający nie będzie wymagał posiadania przez Wykonawcę oddziału, placówki bankowej itp. w granicach miasta Żywca. 7. Wykonawca uruchomi punkt kasowy do przyjmowania wpłat gotówkowych i bezgotówkowych od osób fizycznych i prawnych oraz pracowników, dokonywanych na wskazane rachunki Zamawiającego w budynku Zamawiającego w Żywcu, przy Art. Wolności 2. Punkt czynny będzie w dni robocze w godzinach pracy urzędu. Wykonawca zapewni odpowiednią ilość stanowisk do sprawnej i płynnej obsługi klientów z zastrzeżeniem, iż nie może to być mniej niż dwa stanowiska obsługi. W ramach obsługi kasowej, o której mowa wyżej, Wykonawca zobowiązuje się przyjmować wpłaty z tytułu opłaty skarbowej na rzecz Gminy Żywiec na rachunek bankowy Gminy, bez opłat i prowizji. Wykonawca udostępni w punkcie kasowym usługę realizowania płatności na rzecz Zamawiającego za pomocą terminali kart płatniczych. Szczegółowe warunki wynajmu lokalu użytkowego na prowadzenie punktu kasowego zawarte zostały w projekcie umowy najmu, stanowiącym załącznik nr 05 do Specyfikacji. 8. Wykonawca nieodpłatnie wygeneruje dla Zamawiającego JPK w formacie XML do STIR. 9. Liczba jednostek organizacyjnych może ulec zmianie w trakcie obowiązywania umowy. W przypadku utworzenia nowych jednostek, likwidacji lub połączenia jednostek, ich obsługa bankowa będzie prowadzona na warunkach zgodnych z SIWZ, ofertą wykonawcy oraz zawartą umową. 10. Wybrany w wyniku przeprowadzonego przetargu Wykonawca zobowiązany jest do podpisania, na warunkach złożonej oferty, oddzielnych umów z każdą z jednostek organizacyjnych Powiatu, której dotyczy prowadzone postępowanie. 11. Otwieranie i zamykanie rachunków bankowych dla każdej z jednostek organizacyjnych objętych postępowaniem dokonywane będzie na wniosek jednostki organizacyjnej na rzecz której prowadzona będzie obsługa bankowa. 12. Wyciągi bankowe będą generowane dla poszczególnych jednostek zgodnie z podpisanymi umowami na prowadzenie obsługi bankowej każdej jednostki 13. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę wszystkich czynności związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, z wyjątkiem czynności związanych z prowadzeniem obsługi kasowej, wskazanych w pkt 7. 14. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób bezpośrednio obsługujących Zamawiającego w oddziale, placówce bankowej, punkcie obsługi klienta lub innej jednostce organizacyjnej banku zlokalizowanego w granicach administracyjnych miasta Żywca a także w punkcie kasowym znajdującym się w Żywcu, Art. Wolności 2. 15. W terminie nie późniejszym niż 14 dni po zakończeniu realizacji umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu bazę danych z archiwum operacji na rachunkach w formacie uzgodnionym Zamawiającym. 16. Zamawiający informuje, że na stronie internetowej www.starostwo.zywiec.pl w poszczególnych zakładkach dostępne są następujące informacje: 1) Statut Powiatu, 2) uchwały budżetowe, 3) uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej, 4) sprawozdania z wykonania budżetu, 5) opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na utworzenie banku, obejmujące swoim zakresem wykonywanie czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, jak również na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2357 z późn. zm.), a w przypadku rozpoczęcia działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe, stosowny dokument, o którym mowa w art. 178 ustawy Prawo bankowe
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W przypadku złożenia co najmniej 2 ofert w postępowaniu w celu potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23, Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.zywiec.powiat.pl informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 3 do Specyfikacji Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (konsorcjum, spółka cywilna) oświadczenie, o którym mowa w tym punkcie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 2. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą zobowiązanie lub inne dokumenty o których mowa w pkt IV.4, na podstawie których wykonawca udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. 3. Pozostałe dokumenty, które Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą: 1) wypełniony Formularz ofertowy (Załącznik Nr 1 do Specyfikacji), 2) w przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3) pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentów rejestrowych – postanowienie niniejsze stosuje się odpowiednio do reprezentowania wykonawcy powołanego i funkcjonującego na podstawie przepisów ustaw. 4. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być udzielone przez wszystkich wykonawców wchodzących w skład konsorcjum lub spółki cywilnej oraz zostać przedłożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 5. W przypadku, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości, co do jej prawdziwości, zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu. 6. Dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. 7. Pełnomocnictwo udzielone osobie reprezentującej wykonawcę składane przez Wykonawcę powinno być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 8. W przypadku, gdy złożone przez wykonawców dokumenty, oświadczenia dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają dane/informacje w innych walutach niż określono to w niniejszej specyfikacji, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia wszczęcia postępowania. Jeżeli w dniu wszczęcia postępowania nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem wszczęcia postępowania o zamówieniu. Kursy walut dostępne są pod następującym adresem internetowym: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/kursy/kursy_archiwum.html Zamawiający będzie korzystał z Archiwum kursów średnich – tabela A. http://www.nbp.pl/home.aspx?c=/ascx/archa.ascx

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach