Przetargi.pl
Pełna obsługa bankowa budżetu jednostki samorządu terytorialnego - Powiatu Żywieckiego, tj. Starostwa Powiatowego w Żywcu i jednostek organizacyjnych

Starostwo Powiatowe ogłasza przetarg

  • Adres: 34-300 Żywiec, ul. Krasińskiego 13
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 8605000 , fax. 33 8605083
  • Data zamieszczenia: 2016-04-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe
    ul. Krasińskiego 13 13
    34-300 Żywiec, woj. śląskie
    tel. 33 8605000, fax. 33 8605083
    REGON: 07219804900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zywiec.powiat.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełna obsługa bankowa budżetu jednostki samorządu terytorialnego - Powiatu Żywieckiego, tj. Starostwa Powiatowego w Żywcu i jednostek organizacyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest pełna obsługa bankowa budżetu jednostki samorządu terytorialnego - Powiatu Żywieckiego, tj. Starostwa Powiatowego w Żywcu i jednostek organizacyjnych (zgodnie z wykazem jednostek stanowiącym załącznik Nr 5 do Specyfikacji), na jednakowych warunkach, polegająca na poniższych usługach: 1.1. Zapewnienie bezpłatnego prowadzenia obsługi bankowej w systemie bankowości elektronicznej w standardzie gwarantującym pełne bezpieczeństwo systemu: 1) instalacja systemu, 2) obsługa, aktualizacja i konserwacja systemu, 3) przeszkolenie pracowników wskazanych przez Zamawiającego, w tym co najmniej po jednym pracowniku z każdej jednostki organizacyjnej; 1.2. Bieżąca obsługa bankowa, obejmująca: 1) otwarcie, prowadzenie i likwidację rachunku bieżącego oraz rachunków pomocniczych, rachunków funduszy celowych i specjalnych, w tym wyodrębnionych rachunków związanych z rozliczeniem środków otrzymanych z funduszy Unii Europejskiej - około 200 rachunków, 2) prowadzenie rachunków pomocniczych na warunkach odpowiadających warunkom prowadzenia rachunku podstawowego, 3) realizacja poleceń przelewów w formie elektronicznej, w razie awarii bankowości elektronicznej w formie papierowej - średnio miesięcznie około 6.000 szt. w tym: a) Starostwo Powiatowe - 1.500 szt, b) jednostki organizacyjne - 4.500 szt; 4) przyjmowanie wpłat gotówkowych - średnio 150 szt. w miesiącu na łączną kwotę około 400.000 zł, w tym: a) Starostwo Powiatowe - 300.000 zł, b) jednostki organizacyjne - 100.000 zł; 5) dokonywanie wypłat gotówkowych - średnio 80 szt. w miesiącu na łączna kwotę 200.000 zł, w tym: a) Starostwo Powiatowe - 64.000 zł, b) jednostki organizacyjne - 136.000 zł; 6) przyjmowanie przelewów uznających rachunek Zamawiającego, dokonanych w PLN i w walutach obcych przychodzących z innych banków krajowych i zagranicznych oraz z banku Wykonawcy, 7) ustalanie salda na każdy dzień roboczy na wszystkich rachunkach bankowych, tj. codzienne sporządzanie wyciągów bankowych do pobrania w formie pliku elektronicznego, 8) wydawanie wyciągów bankowych w formie papierowej w sytuacji awarii systemu bankowości elektronicznej, 9) uznawanie i obciążanie rachunków bankowych w dniu operacji. 1.3. Pozostałe usługi bankowe: 1) wydawanie blankietów czeków gotówkowych (dopuszczalna forma czeku elektronicznego), 2) wydawanie opinii bankowej o prowadzonym rachunku bankowym oraz innych opinii i zaświadczeń, 3) przechowywanie depozytu rzeczowego, 1.4. Przechowywanie środków pieniężnych na oprocentowanych rachunkach - bieżącym i pozostałych rachunkach pomocniczych Starostwa Powiatowego i jednostek organizacyjnych. 1.5. Miesięczna kapitalizacja odsetek od środków zgromadzonych na wszystkich rachunkach bankowych Starostwa i podległych jednostek. Środki na wszystkich rachunkach bankowych Zamawiającego oprocentowane są za każdy dzień ich przetrzymywania wg salda na rachunku występującego na koniec każdego dnia. Zamawiający wymaga, aby wysokość oprocentowania środków na rachunkach bankowych wynosiła co najmniej 1%. Oznacza to, że gdy w przypadku realizacji umowy różnica pomiędzy WIBID 1M z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego okres odsetkowy a stałą marżą banku będzie niższa niż 1%, wówczas wysokość oprocentowania środków na rachunkach bankowych wyniesie 1%. 1.6. Przyjmowanie lokat długoterminowych na podstawie odrębnych umów. 1.7. Stosowanie przez bank Wykonawcy negocjowanych kursów walut obcych do transakcji w walutach obcych, w szczególności z tytułu wymiany walutowej, poleceń wypłaty z zagranicy i za granicę dla transakcji o równowartości co najmniej 5.000 euro. 1.8. Uruchamianie kredytu w rachunku bieżącym w wysokości określonej upoważnieniem w uchwale budżetowej: 1) w każdym roku kalendarzowym obowiązywania umowy na obsługę bankową, postawiony do dyspozycji w ciągu 5 dni od daty obowiązywania umowy na kredyt w rachunku bieżącym do 31 grudnia każdego roku, 2) kredyt zostanie udzielony bez opłat i prowizji, a jedynym kosztem dla Zamawiającego będą odsetki od rzeczywiście wykorzystanej kwoty kredytu, każdy wpływ na rachunek bieżący będzie powodował zmniejszenie salda kredytu, a odsetki będą płatne miesięcznie od faktycznie wykorzystanych środków, 3) kredyt oprocentowany będzie w skali roku, według zmiennej stopy procentowej ustalonej jako stopa bazowa powiększona o stałą marżę banku, gdzie stopa bazowa - zmienna stawka WIBOR 1M z ostatniego dnia miesiąca, w którym wykorzystany był kredyt; marża banku - stała dla całego okresu kredytowania, 4) do wyliczenia ceny kredytu należy przyjąć kredyt w kwocie 3.000.000 PLN, stawkę WIBOR 1M z 20 kwietnia 2016 r. powiększoną o stałą marżę banku (w procentach) oraz okres wykorzystania kredytu - 120 dni w całym okresie trwania umowy. 2. Wykonawca będzie stosował warunki podane w ofercie dotyczące opłat i oprocentowania środków w stosunku do jednostek organizacyjnych powiatu, które zostały wymienione w załączniku Nr 5 do Specyfikacji. 3. Wykonawca będzie prowadził punkt kasowy w siedzibie Starostwa przy ul. Krasińskiego 13, na warunkach najmu określonych w PROJEKCIE UMOWY NAJMU LOKALU UŻYTKOWEGO, stanowiącym załącznik Nr 6 do Specyfikacji w okresie od 01.07.2016 r. do 30.06.2020 r. z zastrzeżeniem kolejnego punktu. 4. W okresie od 01.07.2016 do 31.08.2016 r. Zamawiający dopuszcza świadczenie obsługi kasowej w oddziale, placówce bankowej, punkcie obsługi klienta lub innej jednostce organizacyjnej banku zlokalizowanego w granicach administracyjnych miasta Żywca, z uwagi na potrzebę przystosowania przez Wykonawcę pomieszczenia, o którym mowa w pkt 3, do swoich potrzeb związanych z obsługą kasową. Na potrzeby Zamawiającego punkt powinien być czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do godz. 15:00. 5. Zakres obsługi kasowej prowadzonej w punkcie, o którym mowa w ust. 3 obejmuje: 1) przyjmowanie codziennie wpłat z kasy Starostwa znajdującej się w budynku przy Al. Wolności 2 w Żywcu, 2) przyjmowanie raz w tygodniu wpłat z kasy Starostwa znajdującej się w budynku siedziby Starostwa przy ul. Krasińskiego 13 w Żywcu, 3) wypłaty gotówki na czek wystawiony przez Starostwo - jeden raz w tygodniu, 4) przyjmowanie wpłat gotówkowych od wszystkich pozostałych jednostek powiatowych objętych postępowaniem przetargowym, 5) wypłat gotówkowych dla wszystkich pozostałych jednostek powiatowych objętych postępowaniem przetargowym, 6) przyjmowanie wpłat gotówkowych od osób fizycznych i prawnych na rzecz budżetu powiatu. 6. Lokal, o którym mowa w ust. 3, wyposażony jest w sieć telefoniczną i internetową oraz objęty jest całodobowym monitoringiem. 7. W ramach świadczonej obsługi bankowej budżetu powiatu i jednostek organizacyjnych Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania przez Wykonawcę: 1) prowizji ani opłat z tytułu otwarcia rachunków bieżących i rachunków pomocniczych, 2) prowizji ani opłat za realizację polecenia przelewu wydanego przez Zamawiającego na rachunek prowadzony przez Wykonawcę, 3) prowizji od kwoty przelewu, w związku z poleceniem wydanym przez Zamawiającego, 4) opłat za wypłatę gotówkową z rachunku Zamawiającego, 5) opłat od Zamawiającego z tytułu wpłaty gotówkowej własnej i obcej na rachunek Zamawiającego, 6) prowizji i opłat z tytułu potwierdzania sald na rachunku bieżącym, 7) prowizji i opłat z tytułu uruchomienia kredytu w rachunku bieżącym, 8) prowizji ani opłat od wykorzystanego kredytu oraz od niewykorzystanej części linii kredytowej w ramach przyznanego kredytu w rachunku bieżącym, 9) opłat za wydawanie blankietów czekowych, 10) opłat za wydawanie opinii i zaświadczeń bankowych na wniosek Zamawiającego i jednostek organizacyjnych, 11) opłat z tytułu instalacji, udostępniania, aktualizacji w siedzibie Zamawiającego i jednostkach organizacyjnych pełnego oprogramowania związanego z systemem bankowości elektronicznej oraz z tytułu przeszkolenia wskazanych pracowników, 12) opłat za sporządzanie i udostępniania wyciągów bankowych, 13) opłat za przechowywanie depozytu rzeczowego. 8. Przyjęte ilości i wartości czynności bankowych służą tylko i wyłącznie do obliczenia kosztów niezbędnych do ustalenia ceny oferty i nie mogą stanowić zamkniętego katalogu usług wymaganych w przyszłości do wykonania przez Wykonawcę. 9. Zamawiający informuje, że na stronie internetowej www.starostwo.zywiec.pl w poszczególnych zakładkach dostępne są następujące informacje: 1) Statut Powiatu, 2) uchwały budżetowe, 3) uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej, 4) sprawozdania z wykonania budżetu, 5) opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej. 10. Przewidywana wysokość środków na rachunku bankowym w każdym dniu roku wyniesie 3.000.000 PLN. Koszty oprocentowania środków na rachunkach bankowych poniesione przez Wykonawcę należy wkalkulować w cenę obsługi bankowej. 11. Liczba jednostek organizacyjnych może ulec zmianie w trakcie obowiązywania umowy. W przypadku utworzenia nowych jednostek, likwidacji lub połączenia jednostek, ich obsługa bankowa będzie prowadzona na warunkach zgodnych z SIWZ, ofertą wykonawcy oraz zawartą umową. 12. Opłata ryczałtowa za bieżącą obsługę bankową będzie automatycznie pobierana przez Wykonawcę miesięcznie/kwartalnie (zależnie od treści oferty Wykonawcy) bezpośrednio ze wskazanego przez Zamawiającego rachunku, ostatniego dnia każdego miesiąca/kwartału, którego dotyczy. Jeżeli wykonawca nie wskaże w Formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do Specyfikacji) terminu płatności, wówczas Zamawiający za termin płatności przyjmuje kwartalny termin płatności. 13. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę wszystkich czynności wskazanych w pkt II SIWZ z wyjątkiem czynności związanych z prowadzeniem obsługi kasowej, wskazanych w pkt II.5.1) do 6).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Wysokość stałej marży związanej z oprocentowaniem środków na rachunkach bankowych
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zywiec.powiat.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach