Przetargi.pl
P5PRANIE2012na świadczenie usługi prania, prasowania i dezynfekcji bielizny szpitalnej, ubrań lekarskich i innych używanych w Szpitalu

Szpital Ginekologiczno-Położniczy "INFLANCKA" Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ogłasza przetarg

  • Adres: 00-189 Warszawa, ul. Inflancka 6
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 831-37-01 , fax. 635 84 39
  • Data zamieszczenia: 2012-02-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Ginekologiczno-Położniczy "INFLANCKA" Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
    ul. Inflancka 6 6
    00-189 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 831-37-01, fax. 635 84 39
    REGON: 01300305000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: sekretariat@szpital-inflancka.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    P5PRANIE2012na świadczenie usługi prania, prasowania i dezynfekcji bielizny szpitalnej, ubrań lekarskich i innych używanych w Szpitalu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi prania, dezynfekcji i prasowania bielizny szpitalnej, ubrań lekarskich, fartuchów i innej używanej odzieży ochronnej oraz koców, zasłon, firan i innego asortymentu używanego w Szpitalu zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej SIWZ. 2.Szczegółowy przedmiot zamówienia został przedstawiony w formularzu cenowym (specyfikacji cenowej) - Załącznik nr 2 do SIWZ. Asortyment określony w Załączniku nr 2 nazywany jest w SIWZ bielizną szpitalną. 3.Zakres ilościowy i asortyment wykonywanej usługi będzie uzależniony od bieżących potrzeb Zamawiającego. Podane ilości w formularzy cenowym (specyfikacji cenowej) - Załącznik nr 2, mają charakter szacunkowy i mogą ulec zmianie (zwiększyć lub zmniejszyć się). 4.Usługa obejmuje: a)Odbiór brudnej bielizny szpitalnej przez Wykonawcę z siedziby Zamawiającego (z miejsca przez niego wskazanego) zgodnie z podanym w pkt 5 Harmonogramem usług; b)Transport brudnej bielizny szpitalnej samochodem zamykanym i przeznaczonym tylko do transportu brudnej bielizny. W wyjątkowych przypadkach, kiedy transport odbywa się jednym samochodem, najpierw dowożona jest czysta bielizna szpitalna, następnie zabierana brudna. Przed ponownym skierowaniem samochodu z czystą bielizną szpitalną, ma być on ponownie zdezynfekowany przez Wykonawcę; c)Pranie, dezynfekcja i prasowanie bielizny szpitalnej w siedzibie (pralni) Wykonawcy - miejscu wykonywania usługi; d)Pranie brudnej bielizny szpitalnej wg procedur dostosowanych do stanu zabrudzenia i gwarantujących wysoką jakość wypranego asortymentu (zarówno pod względem bakteriologicznym, jak i higienicznym); e)Zagwarantowanie przez Wykonawcę, iż bielizna szpitalna pochodząca od Zamawiającego nie będzie mieszana z bielizną z innych placówek; f)Pranie bielizny skażonej w oddzieleniu od pozostałej bielizny, w wydzielonych pralnicach; g)Pranie bielizny noworodkowej w oddzieleniu od pozostałej bielizny, w wydzielonych pralnicach; h)Dezynfekowanie bielizny szpitalnej odpowiednimi preparatami dezynfekcyjnymi zgodnie z właściwymi zaleceniami stosowanymi w zakładach opieki zdrowotnej; i)Stosowanie odpowiednich środków w procesie prania, dezynfekcji i wybielania bielizny szpitalnej, nie niszczących tkanin, nie zawierających fosforanów oraz przeznaczonych do stosowania w zakładach opieki zdrowotnej, a dodatkowo - w przypadku bielizny noworodkowej - posiadających dokumentację potwierdzającą możliwości stosowania tego środka do prania i chemiczno - termicznej dezynfekcji bielizny noworodkowej - pozytywna opinia upoważnionych jednostek certyfikujących; j)Pakowanie upranej i uprasowanej bielizny szpitalnej oddzielnie - asortymentowo: - bielizna noworodkowa zafoliowana oddzielnie; - bielizna płaska zafoliowana oddzielnie; - ubrania lekarskie (garsonki, fartuchy i inne), po dokładnym uprasowaniu, zawieszone na wieszakach i zabezpieczone folią; - pozostały asortyment zapakowany oddzielnie asortymentowo (rodzaj opakowania: worek i lub folia zależnie od asortymentu). k)Dostarczenie przez Wykonawcę czystej upranej, zdezynfekowanej i uprasowanej bielizny szpitalnej, odpowiednio zabezpieczonej (opakowanej) do siedziby Zamawiającego (do miejsca przez niego wskazanego) na koszt i ryzyko Wykonawcy; l)Każdorazowe potwierdzenie przekazania i odbioru bielizny szpitalnej na druku, podpisanym przez upoważnionych przedstawicieli stron (wzór protokołu zdawczo - odbiorczego będzie stanowić załącznik do umowy - Spis bielizny oddanej do pralni); m)Dostarczania badań mikrobiologicznych oceniających skuteczność dezynfekcji w procesie, które muszą być wykonywane nie rzadziej niż raz na kwartał i bez dodatkowego wezwania przedstawione Zamawiającemu. 5.Harmonogram usług: a)Świadczenie usługi odbywać się będzie minimum jeden raz dziennie - codziennie od poniedziałku do piątku, poza dniami świątecznymi; b)Odbiór brudnej bielizny szpitalnej (w workach koloru żółtego) odbywać się będzie do godziny 12:00; c)Zwrot czystej bielizny szpitalnej (w workach koloru zielonego i/lub zapakowanej w sposób określony w ust. 4 pkt. j.) odbywać się będzie do godziny 13:00; d)Brudna bielizna szpitalna odbierana od Zamawiającego w piątek, winna być dostarczona czysta do Szpitala w poniedziałek do godziny 10:00; e)Odbiór i zwrot ubrań lekarskich (garsonki, fartuchy i inne) odbywać się będzie trzy razy w tygodniu: w każdy poniedziałek, środę i piątek. Maksymalny czas prania, dezynfekcji i prasowania ubrań lekarskich wynosi 48 godzin. Ubrania lekarskie odbierane od Zamawiającego w piątek, winny być dostarczone czyste do Szpitala w poniedziałek; f)Maksymalny czas prania, dezynfekcji i prasowania bielizny szpitalnej wynosi 24 godziny (z zastrzeżeniem pkt. e.); g)W razie braku czystej bielizny szpitalnej w Szpitalu, w sytuacjach awaryjnych, Wykonawca może być poproszony telefonicznie o wcześniejszy zwrot upranego, zdezynfekowanego i uprasowanego asortymentu tzn. w ciągu 4 godzin. 6.Wykonawca ponosi dodatkowo koszty związane z: a)transportem (w tym zabezpieczeniem bielizny szpitalnej) na czas transportu - w opakowaniach jednorazowych zwyczajowo przyjętych do tego typu towaru; b)naprawą uszkodzonej bielizny szpitalnej; c)odkupieniem zagubionej i zniszczonej bielizny szpitalnej. 7.Postępowanie z bielizną szpitalną nienależycie upraną oraz zagubioną i uszkodzoną: a)Zamawiający zastrzega sobie prawo do odmówienia przyjęcia bielizny szpitalnej nienależycie upranej lub uprasowanej, a także bielizny uszkodzonej, jeżeli uszkodzenie wynikło z nienależytego spełnienia przez Wykonawcę warunków dotyczących prania, dezynfekcji, wybielania lub prasowania bielizny; b)W przypadku nienależytego wykonania usługi Wykonawca zobowiązany jest dokonać na własny koszt ponownego prania bielizny szpitalnej i dostarczenia jej do siedziby Zamawiającego w ciągu 24 godzin;. c)Wykonawca ponosi odpowiedzialność za bieliznę szpitalną uszkodzoną w czasie prania, dezynfekcji i prasowania (i maglowania), jak również w czasie transportu. Jeśli uszkodzenie ze względów funkcjonalnych lub estetycznych nie pozwala na dalsze użytkowanie bielizny szpitalnej, Wykonawca ponosi koszty związane z jej odkupieniem; d)Bielizna szpitalna, która podczas prania uległa uszkodzeniu będzie naprawiona przez Wykonawcę, a w przypadku trwałego uszkodzenia lub zagubienia przez Wykonawcę - Zamawiający ma prawo żądać zwrotu pieniędzy lub odkupienia identycznej bielizny (zaakceptowanej przez Zamawiającego) w terminie 14 dni od zgłoszenia tego faktu na piśmie - zgodnie z Wyceną bielizny szpitalnej stanowiącą Załącznik nr 2 do niniejszej umowy. Podane w Wycenie bielizny szpitalnej ceny będą obowiązywały przez cały czas trwania umowy; e)Wykonawca powinien oddzielić rzeczy uszkodzone i naprawić je tzn. przeszyć na maszynie szwem ciągłym, naprawić szwy boczne, zszyć rozdarte części bielizny, wszyć suwak, uzupełnić troki, napy i guziki ponosząc koszty potrzebnych użytych materiałów; f)Stwierdzone braki ilościowe w wykonanej usłudze winny być uzupełnione przez Wykonawcę w ciągu 3 dni od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego; g)Zamawiający musi zawiadomić Wykonawcę pisemnie w ciągu 7 dni od daty odbioru towaru o ewentualnych widocznych uszkodzeniach lub zniszczeniach oraz brakach ilościowych w wykonanej usłudze. 8.Wymagania w stosunku do Wykonawcy: a)Pralnia, w której będą wykonywane usługi musi posiadać zezwolenie właściwego organu sanitarno - epidemiologicznego na pranie bielizny szpitalnej i spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 02 lutego 2011 r. w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz..U. z 2011 r. Nr 31 poz. 158); b)Preparaty stosowane przez Wykonawcę w procesie prania, dezynfekcji i wybielania bielizny szpitalnej muszą posiadać atesty PZH, a dodatkowo- w przypadku bielizny noworodkowej - pozytywną opinię upoważnionych jednostek certyfikujących (dołączone do oferty). Dodatkowo wykonawca powinien załączyć do oferty Wykaz środków stosowanych przez Wykonawcę w procesie prania, dezynfekcji i wybielania bielizny szpitalnej wykorzystywanych do realizacji zamówienia (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 do SIWZ); c)Transport bielizny szpitalnej musi odbywać się zgodnie z zapisami pkt. 4 lit. b), a Wykonawca powinien załączyć do oferty Wykaz środków transportu i urządzeń wykorzystywanych do realizacji zamówienia (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SIWZ). Do Wykazu należy dołączyć opinie sanitarne dla wymienionych środków transportu; d)Wykonawca winien dostarczyć wraz z ofertą, Wykaz zrealizowanych zamówień tj. wykonanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich trzech lat licząc wstecz przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, zamówień polegających na usłudze prania, dezynfekcji i prasowania bielizny szpitalnej, ubrań lekarskich i innych używanych w szpitalach, o wartości nie mniejszej niż 225.000,00 zł brutto każde (w wykazie należy podać co najmniej dwa zamówienia polegające na usłudze prania, dezynfekcji i prasowania bielizny szpitalnej, ubrań lekarskich i innych używanych w szpitalach, o wartości nie mniejszej niż 225.000,00 zł brutto każde). Do Wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie (np. referencje wydane przez zamawiających, u których wykonywana była usługa); e)Badania mikrobiologiczne oceniające skuteczność dezynfekcji w procesie muszą być wykonywane przez Wykonawcę nie rzadziej niż raz na kwartał, bez dodatkowego wezwania i przedłożone Zamawiającemu. 9.Sposób rozliczeń pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą: a)Należność za usługę regulowana będzie na podstawie faktur wystawionych przez Wykonawcę (na koniec miesiąca); b)Podstawą wystawienia przez Wykonawcę faktury jest podpisany przez obie strony protokół zdawczo - odbiorczy (miesięczny zbiorczy), uwzględniający usługi wykonane w ciągu danego miesiąca; c)Ustala się miesięczny okres rozliczeniowy; d)Wykonawca wystawia fakturę w terminie do 7 dni od zakończenia okresu rozliczeniowego; e)Płatność za wykonaną usługę następować będzie na konto Wykonawcy w terminie minimum 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego faktury (zbiorczej za cały miesiąc). 10.Zamawiający: a)Zobowiązany jest do oznakowania każdej sztuki bielizny szpitalnej, w sposób identyfikujący Zamawiającego i nie powodujący zmycia oznakowania w procesie świadczenia usługi; b)Nie gwarantuje każdorazowego wjazdu na teren Szpitala; c)Zamawiającemu przysługuje prawo kontroli warunków i standardów realizowanej przez Wykonawcę usługi, w tym swobodny dostęp do miejsca wykonywania usługi. 11.Miejsce odbioru i dostawy bielizny szpitalnej objętej zamówieniem: Szpital Ginekologiczno -Położniczy INFLANCKA im. Krysi Niżyńskiej Zakurzonej SPZOZ, 00-189 Warszawa, ul. Inflancka 6. 12.Nazwa i kod Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 98.39.00.00-3; 98.31.50.00-4; 98.31.20.00-3; 98.31.10.00-6.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 983900003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 36 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ipzp.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach