Przetargi.pl
P/4/PRANIE/2015 na świadczenie usług dzierżawy bielizny szpitalnej z wykorzystaniem systemu RFID oraz świadczenie usług pralniczych

Szpital Specjalistyczny "INFLANCKA" im. Krysi Niżyńskiej "Zakurzonej" ogłasza przetarg

  • Adres: 00-189 Warszawa, ul. Inflancka 6
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 831-37-01 , fax. 635 84 39
  • Data zamieszczenia: 2015-05-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Specjalistyczny "INFLANCKA" im. Krysi Niżyńskiej "Zakurzonej"
    ul. Inflancka 6 6
    00-189 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 831-37-01, fax. 635 84 39
    REGON: 01300305000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.inflancka.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    P/4/PRANIE/2015 na świadczenie usług dzierżawy bielizny szpitalnej z wykorzystaniem systemu RFID oraz świadczenie usług pralniczych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi dzierżawy bielizny szpitalnej oraz jej bieżące pranie i utrzymanie we właściwym dla potrzeb szpitala stanie. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do wdrożenia systemu RFID lub równoważnego, który pozwoli na identyfikację i ewidencję bielizny. Przedmiotem zamówienia jest również utrzymanie w czystości ubrań lekarskich, fartuchów i innej używanej odzieży ochronnej oraz koców, poduszek, zasłon, firan i innego asortymentu używanego w Szpitalu, a także ich bieżące pranie, prasowanie, niezbędne naprawy krawieckie i dezynfekcja, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej SIWZ. Szczegółowy przedmiot zamówienia został przedstawiony w formularzu cenowym (specyfikacji cenowej) - Załącznik nr 2 do SIWZ. Asortyment określony w Załączniku nr 2 nazywany jest w SIWZ bielizną szpitalną. Zakres ilościowy i asortyment wykonywanej usługi będzie uzależniony od bieżących potrzeb Zamawiającego. Podane ilości w formularzu cenowym (specyfikacji cenowej) - Załącznik nr 2, mają charakter szacunkowy i mogą ulec zmianie (zwiększyć lub zmniejszyć się) w toku realizacji zamówienia. Usługa obejmuje: Wykonawca zobowiązany jest do wykupienia od Zamawiającego bielizny płaskiej (poszwy, poszewki, prześcieradła, podkłady) w szacunkowych ilościach podanych w Załączniku nr 10 do SIWZ wg kwoty wskazanej w załączniku. Odkupienie od Zamawiającego nastąpi w terminie do 30 dnia od daty podpisania umowy. Przekazanie Wykonawcy wykupionej bielizny nastąpi na podstawie protokołów przekazania po uprzedniej weryfikacji sprzedawanego asortymentu przez obie strony umowy. Zamawiający za wykupioną bieliznę wystawi Wykonawcy fakturę VAT płatną w terminie 14-dniowym.; Wynajem bielizny szpitalnej posiadającej trwałe oznakowanie w systemie RFID lub równoważnym; Oznakowanie, w systemie RFID lub równoważnym, bielizny stanowiącej własność Zmawiającego, która objęta będzie usługą prania, Odbiór brudnej bielizny szpitalnej przez Wykonawcę z siedziby Zamawiającego (z miejsca jej składowania w centralnym składzie brudnej bielizny - miejsce wskazane przez Zmawiającego) zgodnie z podanym w pkt 5 Harmonogramem usług; Transport brudnej bielizny szpitalnej samochodem zamykanym i przeznaczonym tylko do transportu brudnej bielizny. W wyjątkowych przypadkach, kiedy transport odbywa się jednym samochodem, najpierw dowożona jest czysta bielizna szpitalna, następnie zabierana brudna. Przed ponownym skierowaniem samochodu z czystą bielizną szpitalną, ma być on ponownie zdezynfekowany przez Wykonawcę; Drobne naprawy krawieckie bielizny szpitalnej; Wymianę dzierżawionej bielizny szpitalnej w przypadku gdy jej stan wskazuje na znaczne wyeksploatowanie; Pranie, dezynfekcja i prasowanie bielizny szpitalnej w siedzibie (pralni) Wykonawcy - miejscu wykonywania usługi; Pranie brudnej bielizny szpitalnej wg procedur dostosowanych do rodzaju i stanu zabrudzenia i gwarantujących wysoką jakość wypranego asortymentu (zarówno pod względem bakteriologicznym, jak i higienicznym); Pranie bielizny skażonej w oddzieleniu od pozostałej bielizny, w wydzielonych pralnicach; Pranie bielizny noworodkowej w oddzieleniu od pozostałej bielizny, w wydzielonych pralnicach; Dezynfekowanie bielizny szpitalnej odpowiednimi preparatami dezynfekcyjnymi zgodnie z właściwymi zaleceniami stosowanymi w zakładach opieki zdrowotnej; Stosowanie odpowiednich środków w procesie prania, dezynfekcji i wybielania bielizny szpitalnej, nie niszczących tkanin, nie zawierających fosforanów oraz przeznaczonych do stosowania w zakładach opieki zdrowotnej, a dodatkowo - w przypadku bielizny noworodkowej - posiadających dokumentację potwierdzającą możliwości stosowania tego środka do prania i chemiczno - termicznej dezynfekcji bielizny noworodkowej - pozytywna opinia upoważnionych jednostek certyfikujących; Pakowanie upranej i uprasowanej bielizny szpitalnej oddzielnie - asortymentowo; Bielizna szpitalna będzie dostarczana zapakowana, w opakowaniach zbiorczych zawierających nie więcej niż 10 szt. danego asortymentu: bielizna noworodkowa zafoliowana oddzielnie; ubrania lekarskie (garsonki, fartuchy i inne), po dokładnym uprasowaniu, zawieszone na wieszakach i zabezpieczone folią; pozostały asortyment zapakowany oddzielnie asortymentowo (rodzaj opakowania: worek i/lub folia zależnie od asortymentu). Dostarczenie przez Wykonawcę czystej upranej, zdezynfekowanej i uprasowanej bielizny szpitalnej, odpowiednio zabezpieczonej (opakowanej) do siedziby Zamawiającego (do miejsca przez niego wskazanego) na koszt i ryzyko Wykonawcy; Każdorazowe potwierdzenie przekazania i odbioru bielizny szpitalnej na druku, podpisanym przez upoważnionych przedstawicieli stron (wzór protokołu zdawczo - odbiorczego będzie stanowić załącznik do umowy - Spis bielizny oddanej do pralni); Odbiór brudnej bielizny będzie się odbywał według ilości dni wskazanej w ofercie, ale nie mniej niż trzy razy w tygodniu; Dostawa czystej bielizny będzie się odbywała bezpośrednio do oddziałów i innych jednostek organizacyjnych Szpitala, w ilościach odpowiadających ilości brudnej bielizny, odebranej z centralnego magazynu brudnej bielizny, oznaczonej przez każdy z oddziałów lub jednostek organizacyjnych Szpitala. Dostarczania badań mikrobiologicznych oceniających skuteczność dezynfekcji w procesie, które muszą być wykonywane nie rzadziej niż raz na kwartał i bez dodatkowego wezwania przedstawione Zamawiającemu. Wdrożenia systemu RFID lub równoważnego pozwalającego na identyfikację i ewidencję bielizny szpitalnej przyjmowanej upranej i oddawanej do prania z poszczególnych oddziałów i innych jednostek organizacyjnych Szpitala umożliwiającego bezdotykowe liczenie bielizny oznakowanej tagami RFID lub równoważnymi oraz ważenie. System zachowa możliwość rozliczeń ilościowych (sztuki i waga) dla wyodrębnionych grup asortymentowych lub przedmiotów z uwzględnieniem oddziału lub jednostki organizacyjnej, także w procesie wykonywania usługi tj. u Wykonawcy. Ewidencjonowanie przedmiotów w systemie będzie odbywało się przez skanowanie zbiorowe tagów RFID lub równoważnych oraz ważenie. Pełne wdrożenie systemu ewidencji będzie obejmowało: - Zapewnienie pełnego wyposażenia oddziałów i jednostek organizacyjnych Szpitala w bieliznę szpitalną płaską, będąca przedmiotem dzierżawy; - Oznakowanie bielizny szpitalnej pozostającej własnością Szpitala tagami RFID lub równoważnymi; - Wdrożenie systemu rejestracji obiegu bielizny brudnej i czystej za pomocą tagów RFID lub równoważnych; - udostępnienie Zamawiającemu dostępu do systemu umożliwiającego nadzór nad obiegiem bielizny brudnej i czystej oraz umożliwiającego dostęp do raportów obejmujących ilości odebranej brudnej bielizny i dostarczonej czystej z uwzględnieniem z jakiego oddziału lub jednostki organizacyjnej Szpitala pochodzi bielizna odebrana i do jakiego oddziału lub jednostki organizacyjnej Szpitala została dostarczona czysta bielizna. w) Pełne wdrożenie systemu ewidencji musi nastąpić w terminie do 30 dni od podpisania umowy. Urządzenia obsługujące system oznaczenia bielizny przy użyciu tagów RFID lub równoważnych, mają umożliwić odczyt zawartości opakowania w taki sposób, że w systemie znajdą się informacje o asortymencie, ilości, wadze przedmiotów oznaczonych tagami RFID lub równoważnymi i łącznej masie pozostałych przedmiotów, a także o jednostce organizacyjnej oddającej lub przyjmującej bieliznę bez konieczności ograniczania ilości sztuk przedmiotów w czasie procesu skanowania. Rozliczenia on-line muszą być prowadzone osobno dla wszystkich komórek organizacyjnych Zamawiającego. Zamawiający oczekuje od wdrażanego oprogramowania funkcjonalności w zakresie wymaganym do prowadzenia ewidencji i rozliczeń księgowych, w szczególności możliwości generowania raportów obejmujących przekazywaną bieliznę do prania (sztuki i kilogramy) oraz przyjmowaną czystą bieliznę (sztuki i kilogramy) z możliwością generowania raportów zbiorczych za cały Szpital jak również na poszczególne Oddziały i inne jednostki organizacyjne Szpitala. Przeszkoleniu pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi oprogramowania do prowadzenia rozliczeń przy zastosowaniu technologii RFID lub równoważnej w terminie do 30 dni od dnia zawarcia umowy wraz z zapewnieniem dostępu do oprogramowania. Harmonogram usługi: Wykonawca dostarcza do oddziałów i innych jednostek organizacyjnych Szpitala czystą bieliznę (wynajem i usługa prania, czyszczenia, sterylizacji itp. zgodnie z wymogami zapisanymi w SIWZ), będącą własnością Wykonawcy, w zakres której wchodzi bielizna płaska (poszwy, poszewki, prześcieradła, podkłady, etc.); Dostarczana bielizna ma być wykonana z materiałów zgodnych z wymogami normy ISO 9073-10, co do zapewnienia poziomu pylenia, o zawartości bawełny minimum 50%, bez nitki węglowej, w kolorze białym, błękitnym lub pistacjowym, gramatura tkaniny minimum 120 g/m2; Podkłady wykonane wielowarstwowo o warstwie zewnętrznej z poliestru 100% o gramaturze minimum 85 g/m2, warstwie wewnętrznej chłonnej wykonanej z 95% poliestru i 5% rayon o gramaturze min. 230 g/m2 i z membraną PU o gramaturze minimum 50 g/m2 Wykonawca wykonuje pranie lub czyszczenie na sucho, dezynfekcję, prasowanie oraz dostarczanie do oddziałów i innych jednostek organizacyjnych Szpitala bielizny szpitalnej będącej własnością Zamawiającego, która zostanie odpowiednio oznakowana tagami RFID (zestawienie bielizny w załączniku nr 11); W zakresie bielizny operacyjnej, Zamawiający przewiduje użytkowanie jej do czasu wyeksploatowania. Przewidywany czas całkowitej wymiany - do 31.12.2016r., przy czym ok. 60% bielizny zostanie wymienione w ciągu roku od dnia podpisania umowy; Świadczenie usługi odbywać się będzie wg wskazanej w ofercie ilości dni w tygodniu - codziennie od poniedziałku do piątku, poza dniami świątecznymi; Odbiór brudnej bielizny szpitalnej (w workach) odbywać się będzie do godziny 12:00, z centralnego składu brudnej bielizny zlokalizowanej w przyziemiu budynku Szpitala; Brudna bielizna ze względu na stopień zanieczyszczenia i poziom skażenia składowana będzie w workach w następującej kolorystyce: zielone dla bielizny brudnej pochodzącej od chorych poddanych diagnostyce i leczeniu u których nie podejrzewa się wystąpienia choroby zakaźnej i których nie kwalifikuje się jako chorych zakażonych, czerwone dla bielizny skażonej pochodzącej od chorych zakażonych lub podejrzewanych o zakażenie i dla bielizny skażonej pochodzącej od pacjentów zakażonych bakteriami wytwarzającymi spory-zarodniki, żółte dla bielizny od pacjentów leczonych cytostatykami. Wydanie czystej bielizny będzie następowało bezpośrednio na oddziale, z uwzględnieniem ilości odebranej z centralnego składu brudnej bielizny, odpowiednio dla każdego oddziału lub jednostki organizacyjnej Szpitala, za pomocą urządzeń Wykonawcy przy wykorzystaniu systemu RFID lub równoważnego; Zamawiający przewiduje, że w ramach zapasu czystej bielizny dla oddziałów, będzie przechowywał podręczny zapas w centralnym magazynie czystej bielizny. Wykonawca zobowiązany jest w ramach wydawania czystej bielizny na oddziałach do zapewnienia odpowiedniej rotacji bielizny w centralnym magazynie czystej bielizny. Zwrot czystej bielizny szpitalnej (w workach koloru zielonego i/lub zapakowanej w sposób określony w ust. 4 pkt. j.) odbywać się będzie do godziny 13:00 - w terminie wynikającym ze złożonej przez Wykonawcę oferty; Odbiór i zwrot ubrań lekarskich (garsonki, fartuchy i inne) odbywać się będzie w terminach wynikających ze złożonej przez Wykonawcę oferty. Maksymalny czas prania, dezynfekcji i prasowania ubrań lekarskich wynosi 48 godzin. Ubrania lekarskie odbierane od Zamawiającego w piątek, winny być dostarczone czyste do Szpitala w poniedziałek; W razie braku czystej bielizny szpitalnej w Szpitalu, w sytuacjach awaryjnych, Wykonawca może być poproszony telefonicznie o wcześniejszą wymianę bielizny. W razie braku czystej bielizny szpitalnej w Szpitalu, w sytuacjach awaryjnych, Wykonawca może być poproszony telefonicznie o wcześniejszy zwrot upranego, zdezynfekowanego i uprasowanego asortymentu, tj. w terminie krótszym niż wynikający ze złożonej oferty. Wykonawca ponosi dodatkowo koszty związane z: transportem (w tym zabezpieczeniem bielizny szpitalnej) na czas transportu - w opakowaniach jednorazowych zwyczajowo przyjętych do tego typu towaru; naprawą uszkodzonej bielizny szpitalnej; odkupieniem zagubionej i zniszczonej bielizny szpitalnej będącej własnością Szpitala. Postępowanie z bielizną szpitalną nienależycie upraną oraz zagubioną i uszkodzoną: Zamawiający zastrzega sobie prawo do odmówienia przyjęcia bielizny szpitalnej nienależycie upranej lub uprasowanej, a także bielizny uszkodzonej, jeżeli uszkodzenie wynikło z nienależytego spełnienia przez Wykonawcę warunków dotyczących prania, dezynfekcji, wybielania lub prasowania bielizny; W przypadku nienależytego wykonania usługi Wykonawca zobowiązany jest dokonać na własny koszt ponownego prania bielizny szpitalnej i dostarczenia jej do siedziby Zamawiającego w ciągu 24 godzin;. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za bieliznę szpitalną uszkodzoną w czasie prania, dezynfekcji i prasowania (i maglowania), jak również w czasie transportu. Jeśli uszkodzenie ze względów funkcjonalnych lub estetycznych nie pozwala na dalsze użytkowanie bielizny szpitalnej, Wykonawca ponosi koszty związane z jej odkupieniem; Bielizna szpitalna, która podczas prania uległa uszkodzeniu będzie naprawiona przez Wykonawcę, a w przypadku trwałego uszkodzenia lub zagubienia przez Wykonawcę - Zamawiający ma prawo żądać zwrotu pieniędzy lub odkupienia identycznej bielizny (zaakceptowanej przez Zamawiającego) w terminie 14 dni od zgłoszenia tego faktu na piśmie - zgodnie z Wyceną bielizny szpitalnej stanowiącą Załącznik nr 2 do niniejszej umowy. Podane w Wycenie bielizny szpitalnej ceny będą obowiązywały przez cały czas trwania umowy; Wykonawca powinien oddzielić rzeczy uszkodzone i naprawić je tzn. przeszyć na maszynie szwem ciągłym, naprawić szwy boczne, zszyć rozdarte części bielizny, wszyć suwak, uzupełnić troki, napy i guziki ponosząc koszty potrzebnych użytych materiałów; Stwierdzone braki ilościowe w wykonanej usłudze winny być uzupełnione przez Wykonawcę w ciągu 3 dni od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego; Zamawiający musi zawiadomić Wykonawcę pisemnie w ciągu 7 dni od daty odbioru towaru o ewentualnych widocznych uszkodzeniach lub zniszczeniach oraz brakach ilościowych w wykonanej usłudze. Wymagania w stosunku do Wykonawcy: Pralnia, w której będą wykonywane usługi musi posiadać zezwolenie właściwego organu sanitarno - epidemiologicznego na pranie bielizny szpitalnej i spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 02 lutego 2011 r. w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz..U. z 2011 r. Nr 31 poz. 158); Preparaty stosowane przez Wykonawcę w procesie prania, dezynfekcji i wybielania bielizny szpitalnej muszą posiadać atesty PZH, a dodatkowo- w przypadku bielizny noworodkowej - pozytywną opinię upoważnionych jednostek certyfikujących (dołączone do oferty). Dodatkowo wykonawca powinien załączyć do oferty Wykaz środków stosowanych przez Wykonawcę w procesie prania, dezynfekcji i wybielania bielizny szpitalnej wykorzystywanych do realizacji zamówienia (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 do SIWZ); Transport bielizny szpitalnej musi odbywać się zgodnie z zapisami pkt. 4 lit. b), a Wykonawca powinien załączyć do oferty Wykaz środków transportu i urządzeń wykorzystywanych do realizacji zamówienia (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SIWZ). Do Wykazu należy dołączyć opinie sanitarne dla wymienionych środków transportu; Wykonawca winien dostarczyć wraz z ofertą, Wykaz zrealizowanych zamówień tj. wykonanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich trzech lat licząc wstecz przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, zamówień polegających na usłudze prania, dezynfekcji i prasowania bielizny szpitalnej, ubrań lekarskich i innych używanych w szpitalach, o wartości nie mniejszej niż 225.000,00 zł brutto każde (w wykazie należy podać co najmniej dwa zamówienia polegające na usłudze prania, dezynfekcji i prasowania bielizny szpitalnej, ubrań lekarskich i innych używanych w szpitalach, o wartości nie mniejszej niż 225.000,00 zł brutto każde). Do Wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie (np. referencje wydane przez zamawiających, u których wykonywana była usługa); Badania mikrobiologiczne oceniające skuteczność dezynfekcji w procesie muszą być wykonywane przez Wykonawcę nie rzadziej niż raz na kwartał, bez dodatkowego wezwania i przedłożone Zamawiającemu. Sposób rozliczeń pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą: Należność za usługę regulowana będzie na podstawie faktur wystawionych przez Wykonawcę (na koniec miesiąca); Podstawą wystawienia przez Wykonawcę faktury jest podpisany przez obie strony protokół zdawczo - odbiorczy (miesięczny zbiorczy), uwzględniający usługi wykonane w ciągu danego miesiąca lub wydruk z systemu RFID lub równoważnego ze wskazaniem ilości podlegających rozliczeniu. Ustala się miesięczny okres rozliczeniowy; Wykonawca wystawia fakturę w terminie do 7 dni od zakończenia okresu rozliczeniowego; Płatność za wykonaną usługę następować będzie na konto Wykonawcy w terminie 60 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego faktury (zbiorczej za cały miesiąc). Zamawiający: - Nie gwarantuje każdorazowego wjazdu na teren Szpitala; - Zamawiającemu przysługuje prawo kontroli warunków i standardów realizowanej przez Wykonawcę usługi, w tym swobodny dostęp do miejsca wykonywania usługi. Miejsce odbioru i dostawy bielizny szpitalnej objętej zamówieniem: Szpital Specjalistyczny INFLANCKA im. Krysi Niżyńskiej Zakurzonej SPZOZ, 00-189 Warszawa ul. Inflancka 6.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 983900003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 36 miesięcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Ilość dni w tygodniu w których będzie następowała wymiana bielizny brudnej na czystą
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ipzp.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach